سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

افزونه All In One SEO چیست ؟ آشنایی کامل با این افزونه

افزونه all in one seo چیست و چه کاربردی دارد ؟ این افزونه چگونه کار می‌کند؟ یکی از مهم‌ترین سوالاتی که مدیران سایت‌ها با آن مواجه می‌شوند این است که چگونه سایت خود را ارتقا دهیم؟ برای بهبود شرایط سئو یک سایت راه‌های زیادی وجود دارد؛ از انتخاب هاست و دامین مناسب گرفته تا انتخاب افزونه‌های مناسب برای وردپرس.

به همان اندازه که هاست و سروری که سایت خود را روی آن بالا می‌آورید اهمیت دارد، انتخاب افزونه‌ای که بتواند به بهبود شرایط سایت وردپرسی شما کمک کند نیز اهمیت دارد. یکی از بهترین افزونه‌ها برای رشد سئو وردپرس، افزونه all in one seo است که به شما کمک می‌کند سایت خود را بهینه سازی کنید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که افزونه all in one seo چیست و چگونه کار میکند .

همانطور که عنوان کردیم سرور و هاست مورد استفاده سایت شما تاثیر مستقیمی روی سئو و رتبه‌بندی‌های سایتتان دارد. به همین دلیل در زمان انتخاب میزبان باید تمام موارد قابل اهمیت را مورد بررسی قرار دهید. یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای خرید VPS ارزان و پرسرعت ، ابرآراز خواهد بود. شما با خرید این سرویس، علاوه‌بر کاهش چشمگیر هزینه‌های خود در بهترین دیتاسنترها قرار می‌گیرید تا با کمترین مشکل از تجارت خود سود کسب کنید.

سئو چیست؟ 

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد توضیح دهیم منظور از پلاگین all in one seo یعنی چی باید در ابتدا بدانیم که اصلا سئو چیست و چرا در تلاش هستیم تا سایت خود را با  قواعد آن بهینه سازی کنیم؟

سئو (SEO) که در زبان فارسی با نام بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیز شناخته می‌شود، برای بهبود عملکرد سایت براساس فاکتورها و قوانین موتورهای جستجو انجام می‌شود. هدف نهایی SEO جذب ترافیک بیشتر، شناسایی برند به مخاطبان و در نهایت افزایش میزان فروش  و کنار زدن رقباست.

به طور کلی فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌تواند موفقیت یا شکست سئو سایت شما را موجب شوند. کلمات استفاده شده در هر صفحه از سایت، لینک‌های دریافتی از سایت‌های دیگر، داشتن ساختاری مناسب برای سایت، هر کدام نمونه‌ای از بخش های مختلف سئو هستند.

پیشنهاد مطالعه: مواردی که عنوان کردیم تنها گوشه‌ای از مواردی است که می‌توان در مورد مفهوم سئو در این مقاله توضیح داد. اگر می‌خواهید هرچه بیشتر در مورد سئو و کاربردهای آن بدانید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله‌ی SEO چیست را مطالعه کنید.

افزونه all in one seo چیست ؟

رسیدن به رتبه خوب در نتایج جستجوی گوگل آرزوی هر متخصص سئو و مدیر سایت است. تمامی کسانی که روی سایت‌ها کار می‌کنند به دنبال آن هستند که با روش‌های مختلف، کلمات مربوط به کسب‌وکارشان را به لینک‌های ابتدایی نتایج گوگل برسانند. اما نکه‌ای که وجود دارد این است که SEO یک شبه نتیجه نخواهد داد و شما باید زمان و هزینه زیادی را صرف کنید تا بتوانید رقبا را کنار بزنید.

پلاگین All in One SEO که برای بهبود بهینه سازی سایت‌ها طراحی شده مناسب برای کسانی است که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اند. این افزونه به شما کمک می‌کند تا تمامی تنظیمات لازم برای بهبود سایت را به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. بسیاری از افراد all in one seo را جایگزین مناسبی برای Yoast SEO می‌دانند.

اموزش کار با all in one seo برای بهبود شرایط سایت

پس از دانلود افزونه all in one seo pack باید آن را در بخش افزونه‌های وردپرس خود اضافه کنید. پس از نصب و فعالسازی، منوی جدیدی به نام All In One SEO به پیشخوان وردپرس شما اضافه می‌شود. پس از فعالسازی این افزونه، منوی جدیدی که در پیشخوان اضافه شده شامل یک صفحه تنظیمات کلی است. در این بخش می‌توانید هر تنظیماتی که مدنظر دارید را اعمال کنید. در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که تنظیمات هر بخش را چگونه تنظیم کنید.

آموزش افزونه All in One SEO ؛ تنظیم URL ها

اولین بخشی که در تنظیمات افزونه با آن مواجه می‌شوید، تنظیم URL های استاندارد یا کانونیکال است. شما با فعال کردن این گزینه تعیین می‌کنید که هر صفحه دارای یک ادرس منحصربه فرد باشد. در نتیجه از ایجاد محتوای تکراری جلوگیری شده و از طرف گوگل جریمه نخواهید شد.

تنظیمات صفحه اصلی در افزونه all in one seo چیست ؟

شما در این بخش می‌توانید به راحتی تنظیمات صفحه اصلی سایت خود را پیکربندی کنید. بخش‌هایی مانند عنوان صفحه، توضیحات و… در این بخش مدیریت می‌شوند. البته مواردی وجود دارند که باید آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • می‌توانید عنوان صفحه را چیزی متفاوت از عنوان سایت خود در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم عنوان انتخابی شما جذاب‌تر بوده و از کلمات کلیدی در آن‌ها استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که اگر عنوان صفحه را خالی بگذارید، این افزونه از عنوان پیش فرض سایت استفاده می‌کند. در نتیجه اطمینان حاصل کنید که در عنوان اصلی از مهم‌ترین کلمات کلیدی خود استفاده کرده باشید.
  • در بخش متا یا توضیحات صفحه اصلی یک متن با حداکثر 160 کاراکتر اضافه کنید. این متن درباره این باشد که سایت شما دقیقا چه کاری انجام می‌دهدو تلاش کنید متن استفاده شده در این قسمت، آموزنده، بامعنی و جذاب باشد.

منظور از تنظیمات عنوان در all in one seo چیست چرا اهمیت دارد؟

در قسمت تنظیمات عنوان می‌توانید از قسمت قالب پیش فرض برای صفحات مختلف استفاده کنید. در این بخش می‌توانید به آسانی، نوشته‌ها، صفحه اصلی، بایگانی‌ها، برچسب‌ها و دسته‌ها را تنظیم کنید.

به طورکلی، هر صفحه وردپرس دارای یک تگ عنوان <title> است که در فایل قالب وردپرس وجود دارد. گزینه اول عنوان‌های بانویسی است که به این افزونه امکانمي‌دهد عنوان‌ها را بازنویسی کنند. به یاد داشته باشید که این گزینه به صورت پیش فرض فعال است تا بتواند تنظیمات قالب را لغو کند. پیشنهاد مي‌کنیم این گزینه را فعال نگه دارید؛ زیرا قالب‌ها نمی‌توانند به گزینه‌های سئو دسترسی داشته باشند.

همچنین شما می‌توانید عنوان پست‌ها، بایگانی و دیگر صفحات را با هر صحه دیگری را با تغییر تگ‌های پیش فرض تغییر دهید. پیشنهاد می‌کنیم برای دستیابی به نتایج بهتر، این تنظیمات را در حالت پیش فرض رها کنید.

تنظیمات نوع محتوا

شما با استفاده از افزونه All in One SEO می‌توانید به راحی، نوع محتوای موردنظر خود را مشخص کنید. برای مثال اگر از افزونه Envira Gallery استفاده می‌کنید، گالری در این قسمت به عنوان یک نوع پست سفارشی با نام Envira Galleries نمایش داده می‌شود. باتوجه به اینکه گالری عموما در نوشته‌ها و برگه‌های وردپرس مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیگر نیازی به اعمال تنظیمات پیشرفته بر روی آنها نیست. اما اگر از Envira’s standalone gallery addon برای ایجاد گالری‌های مستقل استفاده می‌کنید باید SEO را برای آن فعال کنید.

تنظیمات Schema در افزونه all in one seo چیست ؟

تنظیمات Schema به شما امکان می‌دهد تا د اده‌های ساختاریافته یعنی اسکیما را فعال و کنترل کنید. این بخش توسط Bing،  Google و Yandex برای نمایش ریچ اسنیپت ها استفاده می‌شود.

تنظیمات Noindex

در این قسمت از آموزش کار با افزونه all in one seo pack می‌خواهیم با هم بررسی کنیم که ایندکس کردن صفحات دسته و آرشیو چگونه غیرفعال می‌شود؟ در این مورد متخصصان سئو براین باورند که این صفحات محتوای تکراری دارند و نباید ایندکس شوند. اما برخی از کارشناسان سئو توصیه می‌کنند که تنها باید صفحات غیرضروری را غیرفعال کرده و آرشیوهای مفید مانند آرشیو دسته‌ها و آرشیو برچسب‌ها را نگه دارید.

به یاد داشته باشید که افزونه All in One SEO به صورت خودکار، ایندکس کردن صفحات دسته و آرشیو را غیرفعال کرده است. پس اگر قصد دارید تا این صفحات توسط موتورهای جستجو دیده شوند، باید تیک این قسمت را بردارید.

تنظیمات پیشرفته در افزونه all in one seo چیست به زبان ساده

بخش تنظیمات پیشرفته برای وبمتران باتجربه و متخصصات سئو طراحی شده است تا آن‌ها بتوانند قسمت‌های خاصی از سایت را بهینه سازی کنند. تنظیماتی مانند اضافه کردن کد به هدر، اضاه شدن توضیحات به صورت خودکار و… در این بخش مدیریت می‌شوند. اگر با این تنظیمات آشنایی دارید، این بخش می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ در غیر اینصورت تغییری در این بخش اعمال نکنید.

تنظیمات کلمه کلیدی

درست است که بسیاری از متخصصات سئو براین باورند که استفاده از برچسب متای کلمات کلیدی هیچ فایده‌ای به همراه ندارد. اما بی‌تاثیر بودن آن نیز هنوز به طور کامل تایید نشده است. لازم به ذکر است که افزونه All in One SEO این قسمت را به صورت پیش فرض غیرفعال کرده  است. در نتیجه رد صورت تمایل برای استفاده از آن‌ها، این قسمت را فعال کنید.

مدیریت قابلیت ها در all in one seo چیست چه کاربردی دارد ؟

اگر مي‌خواهید بخاین قسمت دسترسی داشته باشید باید در پیشخوان وردپرس به بخش افزونه All in One SEO و مدیریت قابلیت‌ها وارد شوید.اگر از 

اگر از افزونه های دیگری برای نقشه XML سایت و افزودن متای داده شبکه های اجتماعی به سایت استفاده نمی کنید، می توانید با فعال کردن این افزودنی ها در All in One SEO که رایگان نیز هستند بیشترین میزان بهینه سازی سئو را دریافت کنید.

Addon های دیگری نیز در این صفحه موجود می باشد که برخی از آنها رایگان است و برای استفاده از برخی دیگر باید آنها را خریداری کنید. با فعال سازی هریک از addon های این صفحه آیتم های مربوط به آن در زیر تنظیمات All in One SEO اضافه می شود.

شما می توانید نقشه XML سایت خود را با استفاده از افزونه All in One SEO ایجاد کنید. در ادامه آموزش به بررسی این ویژگی می پردازیم.

آموزش ایجاد نقشه XML سایت با افزونه All in One SEO

در پیشخوان وردپرس به مسیر All in One SEO » نقشه XML وب گاه بروید. در این قسمت می توانید تنظیمات نقشه سایت خود را اعمال کنید.

نقشه XML سایت لیستی از تمام محتوای موجود در سایت شما است که موتورهای جستجو هنگام خزیدن در سایت از آن استفاده می کنند و شامل برخی اطلاعات مهم است که موتورهای جستجو هنگام خزیدن سایت شما به آن نیاز دارند.

نقشه XML سایت که توسط All in One SEO ایجاد می شود، به موتورهای جستجو می گوید که محتوای سایت شما را از کجا پیدا کنند و به آنها در مورد تصاویر سایت اطلاع می دهد. برای آشنایی بیشتر مقاله نقشه XML سایت و معرفی افزونه ها را مطالعه کنید.

در باکس Sitemap Overview لینک تمام نقشه های XML موجود در سایت شما لیست شده است.

نقشه XML وب گاه

آپدیت های زمانبندی شده

برنامه ای که می خواهید طبق آن به Google و Bing در مورد نقشه سایت خود ازطلاع دهید را انتخاب کنید. گوگل توصیه می کند این تنظیم را متناسب با فرکانس اضافه کردن یا به روزرسانی محتوای سایت خود تنظیم کنید. توجه داشته باشید که All in One SEO هر زمان که محتوای سایت خود را منتشر، به روز یا حذف می کنید، به طور خودکار Google و Bing را مطلع می کند.

فعال کردن فهرست نقشه سایت

اکیداً توصیه می شود این گزینه را فعال کنید، خصوصاً اگر سایت بزرگی دارید یا تصاویر موجود در سایت شما زیاد است. این گزینه میزان حافظه مورد نیاز برای ایجاد نقشه سایت را کاهش می دهد و هنگامی که نقشه سایت شما توسط یک موتور جستجو درخواست می شود، سرعت تولید نقشه سایت پویا را افزایش می دهد.

بیشترین پست ها در هر نقشه سایت

All in One SEO Pack به شما امکان می دهد حداکثر تعداد URL ها را در هر نقشه سایت تعیین کنید. این گزینه پس از بررسی کادر Enable Sitemap Indexes نشان داده می شود. به طور پیش فرض روی 1000 URL در هر نقشه سایت تنظیم شده است. این گزینه را روی عددی بیش از 1000 قرار ندهید.

انواع پست ها و طبقه بندی ها

این بخش ها به شما امکان می دهند محتوای موجود در نقشه سایت را کنترل کنید. همه باکس ها به طور پیش فرض فعال هستند.

شامل صفحه های آرشیو داده / شامل صفحه های نویسنده: برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری، صفحات بایگانی تاریخ و نویسنده را فعال نکنید. این تنظیمات قدیمی است زیرا در حال حاضر گوگل به اندازه کافی هوشمند است که بتواند نحوه کار وردپرس را فهمیده و محتوای بایگانی شده را درک کند.

حذف تصاویر

All in One SEO به صورت پیش فرض تمام تصاویر را در نقشه XML سایت قرار می دهد. برخی کاربران ممکن است تمایل به وارد کردن تصاویر نداشته باشند. به عنوان مثال ، Yandex از تصاویر درون نقشه سایت پشتیبانی نمی کند. اگر می خواهید تصاویر را از نقشه XML سایت خود حذف کنید، این گزینه را فعال کنید.

به صورت پویا ایجاد نقشه سایت

اگر این گزینه را فعال کنید، هر بار که یک ربات جستجو نقشه سایت شما را درخواست کند، به صورت پویا تولید می شود نه به صورت یک فایل ثابت که می تواند حذف، کهنه، یا بازنویسی شود. نقشه سایتی که All in One SEO Pack ایجاد می کند همیشه با جدیدترین نسخه سایت شما به روز است،بنابراین نیازی به به روزرسانی دستی نقشه سایت خود ندارید.

Additional Sitemaps

بخش نقشه های اضافی شامل گزینه فعال کردن نقشه سایت RSS و نقشه سایت Google News است.

ایجاد نقشه سایت RSS: این گزینه یک نقشه سایت RSS جداگانه ایجاد می کند که می تواند به Google ، Bing و هر موتور جستجوی دیگری که از این نوع نقشه سایت پشتیبانی می کند، ارسال شود. نقشه سایت RSS حاوی فید RSS از آخرین به روزرسانی های محتوای سایت شما است و یک نقشه سایت کامل از تمام مطالب شما نیست.

Google News Publication Name: نام انتشارات خود را در این قسمت وارد کنید. اگر آن را خالی بگذارید از عنوان سایت شما استفاده خواهد شد.

صفحه های اضافی

از این بخش می توانید برای افزودن URL هایی که بخشی از نصب وردپرس شما نیست به نقشه XML سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، اگر فرم تماسی دارید که می خواهید در نقشه سایت شما موجود باشد، می توانید اطلاعات آن را به صورت دستی وارد کنید.

اولویت ها و تناوب ها

اگر در قسمت بالایی صفحه برروی لینک “نقشه XML وب گاه” کلیک کنید، می‌توانید ستون‌های Priority و Change Frequency را در نقشه سایت همراه با مقدار فعلی هر URL مشاهده کنید. لازم به ذکر است که مقادیر هردوی این تنظیمات، براساس آخرین تاریخ ویرایش URL تولید می‌شود.

بنابراین، هرچیزی که در روز دیگری تغییر کرده باشد، دارای مقدار فرکانس روزانه است. 

 تنظیمات پیش فرض این گزینه ها در افزونه All in One SEO “لغو نکنید” است و اگر تنظیمات ایجاد نقشه سایت به صورت پویا را فعال کرده باشید (که به طور پیش فرض است)، با تغییر نقشه سایت اولویت ها و فرکانس ها به روز می شوند.

پس از آنکه تنظیمات مورد نظر خود را اعمال کردید، روی دکمه “آپدیت نقشه سایت” کلیک کنید.

عنوان متا (Meta Title)

شما با استفاده از این گزینه امکان می‌یابید تا عنوان پست خود را هم برای موتورهای جستجو و هم برای خوانندگان بهینه کنید. عنوان پیش فرض آن چیزی است که خوانندگان آن را مشاهده می‌کنند. زمانیکه شما عنوان دیگری را در افزونه all in one seo استفاده می‌کنید، موتورهای جستجو تنها همان عنوان را می‌بینند.

توضیحات متا (Meta Description)

توضیحات متا یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای بهینه سازی موتورهای جستجوست. منظور از این متا، توضیحاتی است که برای توضیح صفحات سایت در زیر قسمت عنوان لینک قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما این قسمت را با متن جذاب و با استفاده از کلمات کلیدی پر کنید، در غیر اینصورت افزونه all in one seo به صورت رندوم یک قسمت از متن شما را در این بخش استفاده می کند.

سخن پایانی

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل درباره اینکه افزونه all in one seo چیست به طور کامل پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در لینکدین خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در لینکدین ابرآراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا