همه

سرویس amp گوگل چیست ؟ بررسی تاثیر amp بر سئو سایت

مطمئنا شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید که در زمان بازکردن یک سایت با تلفن همراه خود، باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانید. در اینصورت، حجم زیادی از ترافیک سایتی که با این مشکل مواجه شده باشد، از سایت خارج شده و به سایت رقیب می‌روند. این موضوع،‌ مطلوب هیچ مدیر سایتی نیست و آنها نمي‌خواهند هزینه‌ای که برای تبلیغات و جذب مخاطب صرف کرده‌اند، بدون هیچ حاصلی از بین برود. در این صورت است که استفاده از سرویس AMP به شما کمک می‌کند تا کمتر با این مشکل مواجه شوید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که سرویس amp گوگل چیست ؟ چه کاربردهایی دارد و چگونه موجب بهبود سئو سایت می‌شود؟

مطالعه‌ی این مقاله به شما کمک می‌کند تا به طور کامل با سرویس amp گوگل آشنا شوید و از آن، جهت افزایش ترافیک و بهبود تجربه‌ی کاربری استفاده نمایید.

درکنار تمامی مسائلی که می‌تواند بر سرعت سایت شما تاثیر بگذارند، سرور و هاستی که روی آن سایت خود را بالا می‌‌آورید در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد. به همین دلیل باید ارائه‌دهنده‌ی مناسبی را انتخاب کنید. اگر قصد خرید سرور مجازی تحویل آنی دارید، به سایت ابرآراز سر بزنید.

سرویس amp گوگل چیست ؟

Amp مخفف چیست ؟ کلمه‌ی AMP خلاصه‌ی عبارت Accelerated Mobile Pages است که در زبان فارسی با نام صفحات موبایلی پرشتاب شناخته می‌شود. سرویس amp گوگل یک نسخه‌ی اصلاح شده از HTML است که به عنوان نوعی استاندارد کدنویسی برای سایت‌ها نیز کاربرد دارد. طراحی این سرویس به گونه‌ای است که می‌تواند کدهای سنگینی که مانع از نمایش سریع سایت در موبایل می‌شود را حذف کند. در نتیجه‌ی این امر، صفحات سایت‌ها با سرعت بیشتری برای کاربران به نمایش درمی‌آیند. 

منظور از google amp چیست

منظور از google amp چیست ؟

براساس تعریفی که ویکی پدیا از این سرویس ارائه می‌دهد، AMP برای مرور سایت‌ها در موبایل‌ها بهینه شده و هدف آن کمک به افزایش سرعت بارگیری صفحات است. این سرویس، نخستین بار در سال 2015، با هدف بهبود تجربه‌ی کاربری مخاطبان وب سایت‌ها ایجاد شد. سرویس amp گوگل این کار را از طریق فزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت‌ها در تلفن همراه کاربران انجام می‌داد. 

سرویس AMP گوگل چگونه کار می‌کند؟

اکنون که با مفهوم سرویس amp گوگل چیست آشنا شدید و دریافتید که این سرویس برای چه کاری مرد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است تا با هم بررسی کنیم که amp گوگل چگونه می‌تواند سرعت سایت‌ها را در نسخه‌های موبایلی افزایش دهد. 

AMP پروژه‌ی متن بازی است که با حذف بخش از کدهای غیرضروری که حجم صفحات را افزایش می‌دهند، کمک می‌کند سرعت سایت در نسخه‌های موبایلی افزایش یابد. بخش از کدهایی که توسط این سرویس از بین می‌روند عبارتند از:

  • افزونه‌های مختلف
  • تصاویر با حجم بالا
  • صفحات چندگانه
  • و…

حذف یا خلاصه کردن این موارد، علاوه بر مختصر کردن زیرساخت صفحات، سرعت بارگذاری سایت را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین، هر وب سایتی که با استفاده از سرویس AMP گوگل ساخته می‌شود، با نسخه‌های موبایل تطابق بیشتری دارد و سریع‌تر نیز اجرا می‌شود.

سرویس AMP گوگل چگونه کار می‌کند

مزایای استفاده از سرویس amp گوگل چیست ؟

همانطرو که به راحتی قابل حدس است، استفاده از AMP مزایای بی‌شماری در پی دارد که در ادامه ما به مهم‌ترین و شاخص‌ترین آنها اشاره می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

افزایش نرخ تبدیل سایت

مهم‌ترین و پررنگ‌ترین مزیتی که استفاده از سرویس AMP برایمان به همراه دارد، بالا بردن سرعت سایت است. در دنیای امروزی حجم زیادی از کاربران، با استفاده از تلفن همراه خود به وب سایت‌ها وارد شده و از خدمات آنها استفاده می‌کنند. پس اینکه بتوانیم به سرعت مطالب سایت خود را برای این دست از کاربران به نمایش درآوریم از اهمیت بالایی برخوردار است.

کندبودن بارگذاری سایت به معنای از دست دادن آن مشتری است. بر اساس تحقیقات مشتریان به هر سایتی تنها 3 ثانیه فرصت می‌دهند تا سایت خود را به نمایش درآورند؛ در غیر این صورت از سایت شما خارج شده و به صفحه‌ی رقبا می‌روند. این موضوع به شکل چشمگیری می‌تواند میزان فروش شما را تحت تاثیر قرار دهد. به عبارتی، به نتیجه رساندن فرآیند فروش دقیقا از لحظه‌ای که کاربر وارد سایت می‌شود آغاز شده است و کوچک‌ترین موردی می‌تواند روی تبدیل مخاطب به مشتری تاثیر بگذارد.

افزایش نرخ تبدیل سایت 

تجربه‌ی کاربری مناسب

همانطور که آگاه هستید، تجربه‌ی کاربری تاثیر زیادی در سئو سایت شما دارد. در همین راستا شما باید تلاش کنید تا کوچک‌ترین مسئله‌ای که در رضایت کربران تاثیر دارد را مورد بررسی قرار دهید. یک وب سایت کند با کدهای اضافه، محیط نامناسب، پنجره‌های پاپ آپ متعدد و… تاثیر بسیار زیادی بر عدم زضایت کاربران از سایت شما دارد.

در نتیجه شما باید در زمینه‌ی ux نسخه‌ی موبایلی وب سایت خود موارد زیادی را مورد بررسی قرار دهید. ابتدایی‌ترین قدم نیز استفاده از سرویس AMP برای حذف این دست کدهای اضافی است که می تواند برای کاربران سایت نسخه‌ی موبایلی مشکل‌زا شود.

نحوه‌ی افزایش ترافیک با استفاده از سرویس amp گوگل چیست ؟

شما چه فروشگاه اینترنتی و آنلاین داشته باشید و یا به صورت حضوری فعالیت داشته باشید، ویترین یکی از موارد قابل اهمیت است. دلیل این امر، این است که در نخستین نگاه، ویترین شماست که به چشم کاربر می‌آید و در نتیجه کاربر را مجاب می‌کند که نگاهی طولانی‌تر بیاندازد یا خیر.

در فروشگاه اینترنتی، ویترین فروشگاه به سرعت اینترنت کاربران و میزان محبوبیت شما در میان دیگر رقبا وابستگی دارد. اگر از سرویس amp گوگل استفاده کنید، حتی در صورت کند بودن سرعت اینترنت کاربران، سایت شما به سرعت برای کاربر باز می‌شود. در این صورت است که شما می‌توانید امید داشته باشید که ویترین شما توسط کاربر دیده می‌شود.

نحوه‌ی افزایش ترافیک با استفاده از سرویس amp گوگل چیست

ارائه محتوا با سرعت بیشتر

استفاده از تکنولوژی AMP ، سبب می‌شود تا در نسخه‌های موبایلی ، محتوای شما با سرعت بیشتری برای کاربر به نمایش درآید. زمانی که کاربر مجبور نباشد تا مدت زمانی زیادی منتظر بارگذاری سایت بماند، مطمئنا بازهم به وب سایت شما سر خواهد زد.

البته این موضوع به محتوای نوشته شده در آن صحفحات نیز وابستگی دارد. اگر کاربر برای پاسخ به سوال دیگری به سایت شما وارد شود اما مطالب نوشته شده هیچ ارتباطی با عناوین و کلمات سرچ شده نداشته باشند. این موضوع می‌تواند موجب کاهش رضایت کاربران از شما شود.

در زمینه‌ی تولید محتوا موارد متعددی هستند که باید آنها را مورد بررسی قرار دهید. ما در مقاله‌ی تولید محتوای آموزش مجازی درباره‌ی موضوعاتی که در این زمینه باید لحاظ کنید توضیح داده‌ایم؛ پیشنهاد می‌کنیم از مطالب این مقاله، برای بهبود وبلاگ خود استفاده کنید.

رابطه‌ی سئو و سرویس amp گوگل چیست ؟

تا به اینجا به تفصیل توضیح دادیم که استفاده از سرویس AMP گوگل ، سرعت بارگذاری صفحات در گوشی هوشمند را افزایش می‌دهد. زمانیکه شما از AMP استفاده می‌کنید، یک علامت مخصوص در کنار سایت شما درج می‌شود که نشان‌دهنده‌ی سرعت بالای صفحه در زمان بارگذاری است.

کاربران، گوگل و ابزارها و الگوریتم‌های آن، برای این دسته از صفحات، ارز بالاتری قائل هستند. به همین دلیل می‌توان عنوان کرد که نرخ تبدیل و سایر شاخص‌های تعاملی در وب سایت‌های پرسرعت قابل مقایسه با سایت‌های کند نیست. همین موضوع، نشان می‌دهد که با استفاده از سرویس AMP گوگل ، جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل به دست می‌آورید.

رابطه‌ی سئو و سرویس amp گوگل

معایب سرویس amp گوگل چیست ؟

در کنار تمامی مزایایی که استفاده از سرویس AMP  به همراه دارد، محدودیت‌هایی را نیز شامل می‌شود. برخی از این محدودیت‌ها عبارتند از:

  • قابل اجرا تنها بر روی نسخه‌ی جاوا اسکریپت مخصوص AMP
  • بارگذاری تصاوری تنها در زمانیکه روی آنها پیمایش می‌کنید
  • نیاز به یک نسخه ساده از CSS

AMP در CMS ها چه کاربردی دارد؟

سایت‌هایی که برای تولید محتوا از CMS هایی مانند وردپرس استفاده می‌کنند، برای افزایش خوانایی محتوا در نسخه‌های موبایلی حتما به سرویس AMP گوگل نیاز پیدا می‌کنند. استفاده از این سرویس در پردپرس به شما امکان می‌دهد تا بتوانید محتوای خود را براساس این تکنولوژی تولید کنید.

AMP در CMS ها چه کاربردی دارد

آینده‌ی سرویس amp گوگل چیست ؟

همانطور که پیش از این نیز توضیح دادیم، دنیای وب امروزی به سمت موبایلی شدن سوق پیدا کرده است. اکثریت افراد حتی کوچک‌ترین کارهای خود را نیز با موبایل انجام می‌دهند. پس شما به عنوان مدیر یک سایت باید هرچه سریع‌تر، خود را با شرایط موجود وفق دهید و سرعت بالایی در نسخه‌های موبایلی داشته باشید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد، استفاده از سرویس AMP است.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به درستی به سوال شما مبنی براینکه سرویس amp گوگل چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد، پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا