همه

خطای 400 چیست؟ چگونه ارور 400 را برطرف کنیم؟

خطای 400 چیست ؟ بهترین راه‌های رفع ارور ۴۰۰ گوگل کدامند؟ خطا ۴۰۰ یکی از رایج‌ترین ارورهایی است که در دنیای وب با آن مواجه می‌شوید. این خطا که به وضعیت HTTP Status مربوط می‌شود، نشان می‌دهد که درخواست ارسالی شما به سمت سرور نادریت بوده و یا اینکه در زمان ارسال با مشکل مواجه شده است. در نتیجه سرور نمی‌تواند پاسخ درستی برای سرور درخواست کننده ارساال نماید.

در نهایت نیز با نمایش ارور ۴۰۰ کاربران را متوجه وجود مشکل در زمان ارسال پیام می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا باهم بررسی کنیم که چرا این خطا نمایش داده می‌شود و پس از آن شما را با روش‌های رفع این ارور پرتکرار آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله باهم می‌خوانیم:

  • خطای 400 چیست ؟
  • چه چیزی باعث نمایش ارور 400 Bad Request می‌شود؟
  • نحوه رفع خطای 400 Bad Request
شما با خرید وی پی اس ایران از ابرآراز، دیگر نگرانی بابت بک آپ و برگرداندن اطلاعات سایت خود نخواهید داشت؛ ابرآراز گرفتن backup و برگرداندن Snapshot را به آسانی و تنها همراه با یک کلیک برای شما ممکن می‌سازد.

منظور از ارور 400 چیست

خطای 400 چیست ؟

خطای ۴۰۰ گوگل که با عنوان ارور 400 Bad Request نیز شناخته می‌شود، توسط سرور به عنوان خطای کاربر یا کلاینت شناخته می‌شود. به عبارتی دیگر می‌توان این خطا را به درخواست ارسال شده مشتری پیش از پردازش توسط سرور نیز مرتبط دانست. این خطا زمانی اتفاق می‌افتد که درخواست ارسال شده از کاربر به سرور نادرست بوده باشد. در نتیجه سرور پاسخ مناسبی برای آن نداشته و با نمایش این خطا نشان می‌دهد که برای ارسال درخواست با مشکل مواجه شده است.

ارور ۴۰۰ سافاری نمی‌تواند درخواست کاربر را به دلیل وجود خطای کلاینت پردازش کند و این موضوع را با پیام‌هایی مانند invalid request message framing, یا  deceptive request routing نمایش می‌دهد. در ادامه ما دلایل مهمی را که سبب ایجاد این خطای مرسوم می‌شود را توضیح می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

دلایل نمایش خطای 400 چیست ؟

دلایلی زیادی وجود دارد که  ما با ارور ۴۰۰ گوگل مواجه شویم. در کنار آن، روش‌های متفاوتی نیز برای رفع هرکدام از دلایل این موضوع وجود دارد. در ادامه برخی از رایج‌ترین این دلایل و روش رفع آنها را با هم بررسی می‌کنیم.

  • اشتباه بودن URL

یکی از رایج ‌ترین دلایلی که می‌تواند موجب شود تا خطای 400 برای شما به نمایش دربیاید، تایپ نادرست URL یا URL حاوی کاراکترهای غیرقانونی است. مثال زیر را در نظر بگیرید. در این آدرس، نویسه‌هایی وجود دارد که سرور قادر به پردازش آنها نیست؛ در نتیجه خطای 400 Bad Request ایجاد می‌شود.

 https://twitter.com/share?lang=en&text=Example%20of%20malformed%%20characters%20in%20URL

به علامت % که بلافاصله بعد از عبارت malformed آورده شده است توجه کنید. تکرار علامت % باعث می‌شود تا آدرس URL به طورکامل اشتباه باشد و در نتیجه خطای ۴۰۰ برای شما به نمایش دربیاید.

این مورد نمونه‌ای از ورود URL اشتباه بود. مثال پایینی برای درک بهتر URL غیرقانونی است:

https://twitter.com/share?lang=en&text=Example%20of%20malformed{%20characters%20in%20URL

کاراکتر { یک نشانه غیرقانونی است که استفاده از آن باعث می‌شود سرور نتواند درخواست شما را برایتان نمایش دهد.

اشتباه بودن URL

  • منظور از وجود مشکل در حافظه پنهان و کوکی های مرورگر برای نمایش خطای 400 چیست ؟

یکی از دیگر عواملی که می‌تواند خطا 400 را موجب شود،‌ وجود فایل‌های خراب در حافظه پنهان مرورگر یا مشکلات مربوط به کوکی‌های مرورگر است. این مشکل به کرات برای مدیران سایت‌های وردپرسی رخ می‌دهد که در ادامه توضیح می‌دهیم چگونه آن را برطرف کنید.

  • DNS Lookup Cache

از مهم‌ترین دلایل نمایش خطای 400 چیست ؟ DNS Lookup Cache. خطای ۴۰۰  Bad Request می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که داده‌های DNS ذخیره شده به صورت لوکال با اطلاعات DNS ثبت شده هماهنگ نباشد. تمامی نام‌های دامنه،  نام مستعاری برای آدرس‌های IP هستند. برای درک بهتر،‌ می‌توانید آدرس IP را به عنوان شماره تلفن در حال تماس با سرور خاصی که می‌خواهید به آن متصل شوید، در نظر بگیرید. هنگامی که شما برای اولین بار از یک سایت بازدید می‌کنید، فرآیندی به نام name resolution انجام می‌شود و در آن زمان است که نام دامنه به آدرس IP خاص سرور تغییر می‌یابد.

برای سرعت بخشیدن به کارها، این جزئیات به صورت لوکال در سیستم شما و در حافظه پنهان DNS لوکال ذخیره می‌شوند؛ بنابراین فرآیند name resolution برای هر بازدید از یک سایت خاص انجام نمی‌شود. این شبیه به نحوه عملکرد کش مرورگر برای HTML، CSS، جاوا اسکریپت، رسانه و سایر فایل‌هاست.

دلیل نمایش خطای 400 چیست

  • تاثیر بزرگ بون فایل‌ها در نمایش ارور 400 چیست ؟

زمانی که می‌خواهید فایلی را در وب‌سایتی آپلود کنید که حجم بالایی برای انجام این کار دارد، ممکن است ارور 400 رخ دهد. این به شدت به محدودیت اندازه فایل سرور مربوط شده و بر اساس نحوه تنظیم آن متفاوت است.

  •  خطای عمومی سرور

این خطا ممکن است گاهی اوقات به دلیل وجود مشکلاتی از سمت سرور نیز ایجاد شود. به طور خاص، یک کد وضعیت و ارور ۴۰۰ گوگل می‌تواند نشان دهنده یک مشکل کلی در سرور، یک نقص سرور یا سایر مشکلات موقت نامشخص باشد.

اگر این اتفاق هنگام تلاش برای اتصال به یک سایت شخص ثالث رخ می‌دهد، بهترین راه این است که مرورگر را بروز کرده و در فواصل زمانی منظم بررسی کنید که آیا مشکل توسط صاحبان سایت برطرف شده است یا خیر. یکی از کارهایی که می‌توانید برای تأیید این مشکل انجام دهید، بررسی مشکل از سمت سرور است. به عبارتی دیگر، تلاش کنید وبسایت را در مرورگرهای مختلف بارگیری کنید.

هنگامی که نمی توانید از طریق مرورگرها، کامپیوترها، سیستم‌عامل‌ها یا دیگر دستگاه‌ها به سایت متصل شوید، احتمالاً مشکل از سمت سرور است. در صورت تمایل، می‌توانید با مالک سایت تماس بگیرید و به او بگویید که از کدام سیستم‌عامل، مرورگر و نسخه‌هایی استفاده می‌کردید که با مشکل مواجه شدید.

هر آنچه را که باید درباره سرور اختصاصی بخوانید.

نحوه نمایش خطای ۴۰۰ گوگل

امیدواریم که تا به اینجا دریافته باشید که خطای 400 چیست و چه عواملی باعث نمایش آن می‌شوند. در ادامه می‌خواهیم به شما نشان دهیم که این خطا با چه ظارهی برای کاربران به نمایش درمی‌آید.

  • خطای ۴۰۰ گوگل کروم

نحوه نمایش خطای ۴۰۰ گوگل کروم

  • 400 Bad Request در فایرفاکس

400 Bad Request در فایرفاکس

  • ارور ۴۰۰ سافاری

ارور ۴۰۰ سافاری

  • 400 Bad Request در Microsoft Edge

400 Bad Request در Microsoft Edge

بهرین راه‌های رفع ارور 400 چیست ؟

برخی از راه‌هایی که کمک می‌کند تا مسیر رفع خطای 400 به خوبی طی شود، عبارتند از:

  1. بررسی URL ارسال شده
  2. پاک کردن کش مرورگر
  3. پاک کردن کوکی‌های مرورگر
  4. کنترل کردن میزان حجم آپلود فایل
  5. پاک کردن کش DNS
  6. غیرفعال کردن افزونه‌های مرورگر
  • بررسی URL ارسال شده

همانطور که گفتیم URL اشتباه یا همراه با کارکترهای غیرقانونی یکی از رایج‌ترین دلایل نمایش خطای 400 Bad Request است. پس در گام نخست بررسی کنید که نام دامنه و صفحه خاصی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید را به درستی تایپ کرده باشید. همچنین، مطمئن شوید که آنها با forward slashes از هم جدا شده‌اند. اگر URL حاوی نویسه‌های خاص است، مطمئن شوید که آنها به درستی کدگذاری شده‌اند. همچنین به طور کامل بررسی کنید که نویسه‌های URL قانونی باشند.

برای URL های طولانی، می‌توانید از رمزگذار یا رمزگشا URL آنلاین که آسان‌تر و کم خطاتر است، استفاده کنید. این نوع ابزارها همچنین باید بتوانند کاراکترهای غیرقانونی را به طور خودکار در URL شناسایی کنند. هنگامی که از درستی URL مطمئن شدید، سعی کنید آدرس را دوباره در مرورگر خود امتحان کنید. اگر همچنان خطای 400 Bad Request را دریافت می‌کنید، وقت آن است که کش مرورگر خود را پاک کنید.

  • تاثیر پاک کردن کش مرورگر در رفع خطای 400 چیست ؟

اگر هر یک از فایل‌های وب‌سایت ذخیره‌شده لوکال خراب شده باشد، می‌تواند باعث شود به جای محتوای مورد انتظار وب‌سایت، خطای 400 Bad Request برگردانده شود. این شامل تمام انواع فایل‌هایی است که یک وب‌سایت برای اجرای صحیح نیاز دارد، مانند:

  • HTML
  • جاوا اسکریپت
  • فایل های متنی/پیکربندی
  • CSS
  • رسانه (تصاویر، فیلم، صدا)
  • فایل‌های داده (XML، JSON)

این فایل‌ها به صورت لوکال در رایانه شما توسط مرورگر ذخیره می‌شوند (در نخستین مرتبه که از یک وب سایت بازدید می‌کنید). برای رفع این مشکل، کش مرورگر باید پاک شود. برای اینکار در مرورگر کروم، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست کلیک کرده و از منوی بازشو گزینه More Tools > Clear Browsing Data را انتخاب کنید.

تاثیر پاک کردن کش مرورگر در رفع خطای 400 چیست

با این کار پنجره Clear browsing data نمایش داده می‌شود. در این قسمت، باید مطمئن شوید که گزینه Cached images and files تیک خورده است و سپس روی دکمه Clear data کلیک کنید تا کش مرورگر پاک شود. سرور ابری روزانه و ساعتی که درباره آن باید بدانید روی لینک کلیک کنید.

همچنین می‌توانید فایل‌ها را برای یک محدوده زمانی خاص از طریق منوی بازشوی Time range حذف کنید. با این حال، برای اطمینان از حذف فایل‌های خراب، توصیه می‌کنیم تمامی فایل‌های ذخیره‌شده لوکال را با انتخاب گزینه All time حذف کنید.

رابطه کش مرورگر در رفع خطای 400 چیست

  • پاک کردن کوکی های مرورگر

بهترین روش رفع ارور 400 چیست ؟ اگر پاک کردن کش مرورگر کارساز نبود، وقت آن است که کوکی‌ها را نیز حذف کنید. یک سایت می‌تواند از ده‌ها کوکی مختلف استفاده کند. اگر فقط یکی از آنها منقضی شده یا خراب باشد، برای نمایش ارور ۴۰۰ گوگل کافیست. برای پاک کردن کوکی‌های خود در کروم، با کلیک کردن روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالا، پنجره پاک کردن داده‌های مرور را باز کرده و از منوی بازشو گزینه More Tools > Clear Browsing Data را انتخاب کنید.

مطمئن شوید که کوکی‌ها و سایر داده‌های سایت علامت زده شده‌اند و گزینه All time for the date range را انتخاب کنید تا همه کوکی‌های وب‌سایت فعلی حذف شوند.

اگر می‌خواهید به شکل مفصل‌تری یاد بگیرید چگونه باید کوکی‌های مرورگرهای مختلف را پاک کرد، از مطالب مقاله‌ی آموزش پاک کردن کوکی ها استفاده کنید.

پاک کردن کوکی های مرورگر

  • کنترل کردن میزان حجم آپلود فایل

اگر می‌خواهید فایلی را در سایتی بارگذاری کنید که حجم آن از حد مجاز فایل سرور بیشتر است، با خطای 400 Bad Request مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این کار می‌توانید ابتدا با آپلود یک فایل کوچک‌تر این موضوع را آزمایش کنید. اگر این امر موفقیت‌آمیز بود، احتمالاً فایل اولیه بیش از حد بزرگ است و قبل از بارگذاری مجدد باید راهی برای کاهش آن پیدا کنید.

البته این موضوع به نوع فایلی که می‌خواهید آپلود کنید بستگی دارد؛ اما منابع زیادی به صورت آنلاین موجود است که می‌تواند به فشرده‌سازی تصاویر، ویدیو و فایل‌های صوتی بزرگ کمک کند.

  • پاک کردن کش DNS

یکی دیگر از دلایل رایج نمایش خطا Bad Request 400 زمانی است که داده‌های جستجوی DNS خراب یا قدیمی می‌شوند. داده‌های محلی DNS توسط مرورگر ذخیره نمی‌شوند؛ بلکه توسط خود سیستم عامل ذخیره می‌شوند.

  • غیرفعال کردن افزونه های مرورگر

اگر افزونه‌هایی نصب کرده‌اید که بر کوکی‌های وب‌سایت تأثیر می‌گذارند، آنهارا مورد بررسی قرار دهید. پیش از اینکه دوباره به وبسایت متصل شوید، آنها را به طور موقت غیرفعال کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر.

سخن پایانی

در اکثریت مواقع، خطای 400 Bad Request یک مشکل از سمت کلاینت است که ناشی از درخواست ارسال شده به سرور است. راه‌حل‌های ذکر شده در این مقاله توسط هر کسی با حداقل دانش فنی قابل پیاده‌سازی است. مطالب این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید سایت خود را در کمترین زمان دوباره به کار ببندید!

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل توضیح دهیم که خطای 400 چیست و چگونه می‌توان ارور 400 را برطرف کرد . اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

ادمین

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا