سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

GDN چیست ؟ استفاده از GDN چه مزایایی به همراه دارد؟

GDN چیست ؟ تفاوت شبکه GDN با شبکه جستجوی گوگل (Search Network) چیست؟ آیا استفاده از GDN برای شما و تجارتتان سودمند خواهد بود؟ در این مقاله قصد داریم تا به این سوالات پاسخ داده و مسائل مختلف مربوط به GDN را پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

در دنیای تجارت امروزی، برقراری ارتباطی درست با مخاطب نقشی کلید و مهم در موفقیت کسب‌وکار شما ایفا می‌کند. اولین قدم برای برقراری ارتباطی موثر، استفاده از کانال‌های ارتباطی مناسب است. یکی از جمله این کانال‌ها، وب سایت ها هستند که امروزه نیز با استقبال بسیاری هم از سمت صاحبان سرمایه و هم از سمت مخاطبان مواجه شده است. مطمئنا آگاهی دارید که یکی از مهم‌ترین مسائلی که می‌تواند یک برند را در رقابت با تجارت‌های مشابه به موفقیت قابل توجه برساند، تبلیغات موثر و پربازخورد است. به عبارتی، تبلیغات بخش جدانشدنی تجارت آنلاین محسوب می‌شود.

عوامل تاثیرگذار بر تجارت شما

gdn مخفف چیست ؟ مطمئنا می‌دانید که یک تبلیغ هدفمند و اصولی، می‌تواند محصولات، خدمات و یا سرویس شما را به درستی به بازار هدف معرفی نماید. دستیابی به بازار هدف صحیح، می‌تواند خریداران بیشتری را به سمت وب سایت شما هدایت کرده و آنان را به مشتریانی وفادار و بالقوه تبدیل نماید. GDN مخفف عبارت Google display Network بوده که یکی از جمله راه‌های تبلیغات موثر و پربازخورد است. در ادامه‌ی این مقاله، ما قصد داریم تا به سوال معنی GDN چیست ، پاسخ داده و شما را با جنبه‌های متفاوت آن آشنا سازیم. در ادامه‌ی مقاله‌ی معنی GDN چیست با ما همراه باشید.

در همین ابتدا لازم می‌دانیم که اهمیت انتخاب یک سرور ابری مناسب را به شما یادآور شویم. ساخت وب سایت و تبلیغ آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما اهمیت استفاده از یک سرور ابری نیز انکارناپذیر است. یک سرور نامناسب می‌تواند باعث شود شما تمام اهدافی که در ذهن دارید را از دست بدهید. ابر اراز مفتخر است که اعلام کند، می‌تواند تمام مسائلی را که شما با خرید یک هاست درنظر دارید، برایتان تامین نماید. برای خرید سرور مجازی ابری می‌توانید به وب سایت ما سر زده و از خدمات گوناگون ما بهره‌مند شوید.

Google display Network چیست

GDN چیست ؟ اهداف gdn چیستند؟

شاید در نگاه اول، اینگونه به نظر برسد که تبلیغ در یک وب سایت پربازدید، کار دشوار و پرهزینه‌ای است. اما Google Display Network که در کنار Google adwords ( گوگل ادوردز ) به تبلیغ آنلاین کسب‌وکار شما می‌پردازد، ثابت می‌کند که این کار، آسان‌تر از آن‌چیزی که تصور می‌کنید، پیش خواهد رفت.

Google display Network یا اصطلاحا شبکه‌ی نمایشی گوگل ، یک سیستم قدرتمند است که بیش از 2 میلیون وب سایت و 90% کاربران از آن استفاده می‌کنند. پس در نتیجه استفاده از آن، می‌تواند تبلیغات شما را در برابر تعداد زیادی از مخاطبان هدف، در سراسر جهان به نمایش درآورد.

برای مثال، در زمانی که کاربران در حال تماشای فیلم، انجام بازی، کار با نرم افزار ها و یا بررسی ایمیل‌های خود هستند، این تبلیغ برایشان به نمایش درخواهد آمد. نکته‌ی مهم استفاده و به‌کارگیری GDN این است که شما در اولین مرحله‌ی چرخه‌ی خرید به آنها معرفی می‌شوید. به بیانی ساده‌تر، شما می‌توانید در زمانی که آنها در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای انجام خرید خود هستند، از خدمات و امتیازات خود صحبت کرده و آنان را ترغیب کنید که دیگر گزینه‌های موجود را کنار بگذارند.

شبکه نمایش گوگل چیست

تفاوت شبکه جستجوی گوگل (Search Network) با GDN چیست ؟

Google Adwords ( گوگل ادوردز ) از دو شبکه‌ی تبلیغاتی متفاوت برخوردار است؛ شبکه جستجو (Search Network) و شبکه نمایش ( Display Network )

شبکه جستجو (Search Network) چیست؟

شبکه‌ی جستجوی گوگل (Google Search Network) به شما امکان می‌دهد، تبلیغات خود را در موتور جستجوی گوگل برای کاربران به نمایش دربیاورید. مطمئنا اطلاع دارید که گوگل ادز از بازخورد بالا و تاثیرگذاری برخوردار هستند. نمایش تبلیغ شما در این بخش به معنای برقراری ارتباط با کاربرانی است که با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات خاص درحال جستجو هستند. این کاربران، همان مخاطبان هدفی هستند که می‌توانند میزان فروش شما را افزایش دهند. شبکه جستجو (Search Network) به شما امکان می‌دهد که در زمانی که کاربر با استفاده از کلمات کلیدی به جستجوی مطلبی مشغول است، وب سایت شما برای او در قسمت نتایج اصلی به نمایش دربیاید.

GDN ( Google display Network ) چیست؟

از طرفی دیگر، نحوه‌ی عملکرد GDN ، کمی متفاوت و منفعلانه است. این تبلیغات ، شما را در وبسایتهای انتخاب شده با دقت ادغام می‌کند؛ موقعیت‌هایی که کاربر می‌تواند در زمان خرید، مرور و یا مطالعه‌ی مطالب، تبلیغ را مشاهده نماید.

همچنین به جای استفاده از تبلیغات متنی ساده و بعضا بی‌تاثیر، از تبلیغات جذاب تصویری بهره می‌گیرد. جالب است بدانید که 90% از کل اطلاعاتی که توسط مغز پردازش می‌شوند، داده‌های بصری و تصویری هستند؛ در نتیجه این روش، تاثیری چند برابری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

مکان تبلیغات GDN چیست و چگونه انتخاب می‌شود؟

همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، GDN بیش از 2 میلیون وب سایت را تحت پوشش خود دارد. اما این موضوع بدین معنا نیست که تبلیغات شما در تمامی این وبسایتها به نمایش درمی‌آید. درواقع، GDN وبسایتهای تحت پوشش خود را در چند بخش مختلف تقسیم‌بندی کرده است.

این دسته‌بندی، سایت‌های متعلق به خود گوگل مانند یوتیوب (YouTube)، بلاگر (Blogger) و مواردی اینچنینی را شامل می‌شود. سایت‌های همکار گوگل مانند AdSense که مدیران وبسایتها می‌توانند برای همکاری در آن عضو شده و اشتراک بگیرند. در نهایت سایت‌هایی هستند که درDoubleClick Ad Exchange که یک بازار تبلیغات اینترنتی است، شرکت دارند.

مکان تبلیغات GDN چیست

شما می‌توانید تبلیغات ( ads ) شبکه نمایش گوگل ( Google display Network ) را در تمامی این گروه‌ها منتشر کنید. اما مسلما این موضوع نمی‌تواند موجب بازگشت سرمایه‌ی شما گشته و مشتریان زیادی را به وب‌سایتتان وارد نماید. پیشنهاد ما به شما این است که در زمان انتخاب وبسایتها دقت عملی بیشتری داشته و سایت‌هایی که با شما و عملکردتان در یک مسیر قرار دارند را برای انتشار تبلیغاتتان انتخاب نمایید.

برای انجام صحیح این کار، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

انتخاب دامنه‌ها به صورت دستی

این ویژگی که با نام “مکان‌های مدیریت شده” یا “managed placements” خوانده می‌شود، به شما امکان می‌دهد، وبسایتها ، بازی‌ها، ویدئوها و وبسایتها موبایلی را برای انتشار تبلیغاتتان انتخاب نمایید.

این ویژگی زمانی می‌تواند برای شما سودآور باشد که درک درستی نسبت به نیازها و مشکلات کاربران و مخاطبان هدف خود داشته باشید. انتخاب دستی دامنه‌ها به شما امکان می‌دهند که سرمایه‌ی خود را برای نمایش در وبسایتهایی صرف کنید که مطمئن هستید مخاطبان هدفتان در آنجا حضور دارند.

برای مثال، اگر می‌دانید که مخاطبان موردنظر شما یک وبلاگ خاص را دنبال می‌کنند یا از محصول خاصی استفاده می‌کنند، تبلیغات ( ads ) خود را در آن سایت‌ها منتشر کنید. اینگونه شما اطمینان حاصل خواهید کرد که تبلیغتان توسط افراد مناسب دیده شده است. با ادامه‌ی مقاله‌ی کاربرد GDN چیست با ما همراه باشید.

با مفهوم دامنه آشنایی دارید؟ آیا از اهمیت دامنه آگاه هستید؟ آیا اجزای آن را می‌شناسید؟ اگر نمی‌توانید به این سوالات پاسخ درستی بدهید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا نگاهی به مقاله‌ی دامنه چیست بیاندازید و سپس این مقاله را ادامه دهید. 

انتخاب دامنه به صورت دستی

انتخاب مکان انتشار توسط گوگل

علاوه بر انتخاب دستی دامنه، شما می‌توانید به Google Adwords  ( گوگل ادوردز ) اجازه دهید تا از سوی شما مکان مناسب برای انتشار تبلیغ را انتخاب نماید. برای انجام این کار، کافیست که شما کلمات کلیدی و موضوعات خاصی که با تبلیغ شما در ارتباط هستند را انتخاب نمایید. پس از آن Google Adwords ، به‌راحتی سایت‌هایی را که بیشترین ارتباط را با شما داشته باشند، انتخاب می‌کند.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که استفاده از این مسیر تبلیغاتی به نظارت و بررسی بیشتری نیاز دارد. اگر می‌خواهید به بهترین نتیجه دست یابید، باید دائما نتایج این تبلیغات ( ads ) را بررسی نمایید.

انتخاب درست مخاطبان هدف در Google Display Network

در این قسمت از مقاله‌ی GDN چیست قصد داریم تا به شما کمک کنیم مخاطب هدف خود را به درستی انتخاب کنید. پاسخ این سوالات را به درستی می‌دانید؟ قصد دارید تبلیغات شبکه‌ی GDN یا شبکه‌ی نمایش گوگل خود را برای چه کسانی منتشر کنید؟ با انتشار این تبلیغات ، قصد دارید چه کاربرانی را به سمت کسب‌وکارتان جلب نمایید؟ از طریق هدف گذاری دقیق شبکه، می‌‎توانید محتوا و اهداف کمپین خود را برای مخاطبان مناسب به نمایش درآورید. یکی از جمله مزایای GDN این است که می‌تواند به شما کمک کند مخاطبان ه خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید.

در ادامه، تنها چند روش رایج برای انتخاب درست مخاطبان هدف GDN را برای شما لیست کرده‌ایم:

علاقه‌ی مخاطب در gdn targeting

شما می‌توانید کاربرانی را که اصطلاحا گوگل آنان را مخاطبین علاقه‌مند می‌نامد، دنبال کنید. شما می‌توانید این کاربران را که برندها، سایت‌ها و محصولات و خدمات مشابه تجارت شما را دنبال می‌کنند، به عنوان مخاطبین هدف خود قرار دهید.

علاقه‌ی مخاطب

ویژگی‌های مخاطب

انتخاب سن، جنسیت، وضعیت تاهل، موقعیت جغرافیایی، دستگاه و موارد اینچنینی را می‌توانید به راحتی انتخاب نمایید. به عبارتی می‌توانید، هرتعداد ویژگی دلخواه را انتخاب کرده و به مناسب‌ترین و بهترین گزینه برسید.

فعالیت مخاطب برای gdn targeting

به لطف وجود کوکی‌ها، Google Display Network می‌تواند مشخص کند که کدام کاربر از چه صفحاتی بازدید کرده، فرم خاص را پر کرده، محصولی خریداری کرده، از کارت اعتباری استفاده کرده و یا هر فعالیت کوچکی که در یک سایت انجام داده‌است.

هدف‌گذاری مجدد مخاطبان پیشین

با به‌کارگیری استراتژی بازاریابی مجدد، شما می‌توان خریداران پیشین خود را که می‌دانید از خدمات شما رضایت داشتند، هدف قرار دهید. این روش، یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین استراتژی‌های تبلیغات انلاین است.

GDN همچنین دارای ابزارها تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی داخلی است. بنابراین شما می‌توانید به راحتی و به طور مستمر نحوه‌ی پیشرفت کمپین های خود را بررسی کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد که ایرادات تبلیغ خود را دریابید و درصورت لزوم انان را اصلاح نمایید. هرچقدر که از تجزیه و تحلیل بیشتری انجام دهید، موفقیت کمپین‌ هایتان تضمین‌شده‌تر خواهد بود.

کسانی که می‌خواهند مشاغل خود را توسعه دهند و با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنند، Google Display Network یک راه‌حل عالی و متمایز است. اطمینان حاصل کنید که تبلیغات خود را در برای کاربران مناسبی منتشر می‌کنید تا در نهایت بتوانید بیشترین بازدهی را از تبلیغات کسب کنید.

بازاریابی مجدد

در انتها، امیدواریم به جواب سوال GDN چیست ؟ رسیده باشید. شما با دنبال کردن پیج اینستاگرام ابرآراز می‌توانید از جدیدترین و جذاب‌ترین اخبار روز دنیای تکنولوژی و فناوری آگاهی یابید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا