همه

localhost چیست ؟ تمام جوانب لوکال هاست چیست ؟

منظور از localhost چیست ؟ استفاده از localhost چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ بسیاری از واژگانی که در دنیای وب و کامپیوتر تکرار می‌شوند، خاص و غیرقابل فهم هستند. به همین دلیل، کسانی که برای نخستین بار در این حوزه فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند به درستی درک کنند که چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. یکی از این اصطلاحات، local host ( لوکال هاست ) است و اگر می‌خواهید به عنوان مدیر شبکه، طراح سایت و اپلیکیشن فعالیت داشته باشید، باید بدانید معنی لوکال هاست چیست . اگر می‌خواهید به طور کامل در مورد معنی و کاربرد localhost بدانید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

یکی از ارائه‌دهندگان برتر هاست در ایران، ابرآراز است که امنیت بالایی را در اختیار شما قرار دهد. شما با خرید هاست ابری پرسرعت ابرآراز، از پشتیبانی 24 ساعته و رایگان توسط تیم تخصصی بهره‌مند می‌شوید که به شما تضمین می‌دهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تمام مشکلات و مسايل شما برطرف می‌شود و شما دیگر نگرانی بابت سایت خود نخواهید داشت.

برای استفاده از سرویس‌های ابرآراز می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و یا با شماره 86084594-021 تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • هاست چیست ؟
  • لوکال هاست چیست به زبان ساده
  • کاربرد localhost در شبکه چیست ؟
  • لوکال هاست چیست چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟
  • بررسی تفاوت هاست و مفهوم لوکال هاست
  • نرم افزارهای موردنیاز برای تنظیم  localhost شرح آن‌ها

هاست چیست؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد صحبت کنیم که لوکال هاست چیست و چه کاربردی دارد باید بدانیم که اساسا هاست چیست و چه کاربردی دارد تا بتوانیم به درک درستی از مطالب این مقاله برسیم. هاست ( host ) که در زبان فارسی با نام میزبان نیز شناخته می‌شود به بخشی از یک سرور گفته می‌شود. به طور کلی هر سرور به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود (با استفاده از تقسیم‌بندی مجازی) که به هر بخش آن هاست گفته می‌شود.

هر بخش از سرور که یک هاست مجزاست می‌تواند میزبان سایت‌های مختلفی باشد. نکته‌ای که لازم است به خاطر داشته باشید این است که شما برای اینکه بتوانید سایتی در فضای وب و اینترنت داشته باشید،پیش از هر چیز به یک هاست نیاز دارید. تمام این مسايل سبب شده‌اند که انتخاب هاست از اهمیت بالایی برخوردار شود.

local host چیست به زبان ساده

لوکال هاست چیست و چه کاربردی دارد یکی از مهم‌ترین و پرتکرارترین سوالاتی است که برای کاربران و طراحان سایت ایجاد می‌شود. نرم افزار localhost فضایی از سیستم شماست که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از آن یک سایت را روی سیستم خود ایجاد کنید. الته لازم به ذکر است که شما تنها در صورتی می‌توانید کامپیوتر خود را به انواع لوکال هاست تبدیل کنید که برای ایجاد آن برنامه‌های موردنیاز خود را نصب کرده باشید.

برخی از زبان‌های برنامه نویسی مانند PHP برای اینکه بتوانند به درستی روی سیستم شما اجرا شوند و با مشکلی مواجه نشوند به یک سرویس میزبانی نیاز دارند. شما برای استفاده از این زبان‌ها باید برنامه‌هایی را روی سیستم خود فعال کنید. 

دسترسی به لوکال هاست در شبکه به شما کمک می‌کند تا دیگر نیازی به صرف هزینه بالا برای ایجاد و راه‌اندازی سایت نداشته باشید. عموما در زمان‌هایی که پروژه دانشگاهی دارید و یا سایت شما ارزش بالایی ندارد می‌توانید از تنظیم لوکال هاست استفاده کنید. این هاست می‌تواند با اتصال به اینترنت از سایت شما به خوبی استفاده کند.

 لوکال هاست

local host چیست و چه کاربردی دارد ؟

عموما در زمان‌هایی که شما می‌خواهید یک سایت را به صورت آزمایشی بالا بیاورید، استفاده از انواع لوکال هاست می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. در این مراحل، تعریف لوکال هاست به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه یک سایت مناسب برا طراحی کنید. البته نکته‌ای که در این مورد باید به خاطر داشته باشید این است که نصب لوکال هاست چگونه انجام می‌شود. در ادامه در این مورد نیز صحبت خواهیم کرد.

مزایای لوکال هاست localhost چیست ؟

  • امنیت بالای اطلاعات
  • عدم نیاز به اینترنت و اتصال به شبکه
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه و اقتصادی بودن آن
  • امکان استفاده از اطلاعات و داده‌ها با سرعت بالا
  • گزینه‌ای مناسب برای پروژه‌های دانشگاهی و سبک
  • امکان اعمال تغییرات متفاوت به روشی کاملا ساده و آسان

تفاوت هاست و لوکال هاست چیست ؟

حال که به درستی دریافتید معنی localhost چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد، وقت آن است که شما را با تفاوت‌های آن با هاست آشنا کنیم. هاست و لوکال هاست با یکدیگر تفاوت داشته و از مزایا و معایب متعددی برخوردارند.

همانطور که پیشتر نیز توضیح دادیم شما می‌توانید به راحتی و در سیستم خود از لوکال هاست جهانی استفاده کنید. اگر می‌خواهید سیستم خود را به یک لوکال هاست جدید تبدیل کنید، می‌توانید از نرم‌افزارهایی مانند wamp و xamp استفاده کنید. این دو نرم افزار محبوب‌ترین برنامه‌های کاربران برای ایجاد و تنظیم لوکال هاست است که اتفاقا تجربه کاربری آسانی دارند.

استفاده از لوکال هاست به جای هاست می‌تواند مزایای زیادی برای کاربران مبتدی و طراحان و مدیران سایت‌ها به همراه داشته باشد. علاوه‌بر تمام این‌ها، هزینه پایین‌تری نیز دارد. اما نکته‌ای که پیشتر نیز در مورد localhost شرح دادیم و نیاز است که به آن توجه ویژه داشته باشید این است که کار با localhost تنها برای کسانی مناسب است که می‌خواهند سایتی را طراحی کنند و یا مشکلات سایت خود را بررسی و برطرف کنند. 

در کنار تمام این‌ها اگر به عنوان یک پروژه کوتاه مدت و دانشگاهی می‌خواهید سایتی را بالا بیاورید، استفاده از انواع لوکال هاست به شما کمک می کند تا بدون نیزا به صرف هزینه بالا و به راحتی، سایت خود را بالا بیاورید.

نرم افزارهای مورد نیاز برای ایجاد localhost در شبکه چیست ؟

چگونه وارد لوکال هاست شویم ؟ پیشتر توضیح دادیم که شما برای ایجاد و تعریف لوکال هاستبه برنامه‌هایی نیاز دارید تا بتوانید بدون مشکل و خطا از این برنامه استفاده کنید. برخی از مهم‌ترین این برنامه عبارتند از:

  • Wamp
  • Xamp
  • Lamp
  • Mamp

تست سرعت با local host

به عنوان یک مدیر شبکه، اگر می خواهید تجهیزات نصب شده و وضعیت کلی شبکه TCP/IP را ارزیابی کنید، می توانید با ارسال یک درخواست پینگ به لوکال هاست، آن را با آزمایش اتصال به راحتی پیدا کنید.

به عنوان مثال می توانید به راحتی برنامه Run را با فشردن کلیدهای win + R اجرا کنید و در کادر عبارت cmd را تایپ کرده و enter کنید. در برنامه Command Prompt اجرا شده می توانید با وارد کردن ping localhost یا ping 127.0.0.1 عملکرد شبکه را ارزیابی کنید.

روش های نصب و ایجاد لوکال هاست چیست

اولین قدم برای راه اندازی لوکال هاست، فعال سازی سرویس های مرتبط آن در ویندوز است. برای این منظور وارد Control Panel شده و از منوی سمت چپ از قسمت Programs and Features بر روی Turn Windows Features on or off کلیک کنید و در پنجره باز شده بر روی Internet Information Service کلیک کنید تا انتخاب شود.

سپس بر روی دکمه OK کلیک کنید تا مراحل نصب شروع شود و در پایان ویندوز با پیغام راه اندازی مجدد سیستم برای تکمیل مراحل نصب و اجرای سرویس مورد نظر برای راه اندازی هاست لوکال از شما خواسته می شود. در نهایت با وارد کردن آدرس http://localhost/ در مرورگر می توان به لوکال هاست دسترسی داشت.

نحوه اجرای کامل اپلیکیشن وب سایت بر روی لوکال هاست چیست

در مرحله بعد، برای اجرای کامل اپلیکیشن وب سایت بر روی local host ، به ابزارهایی نیاز دارید که بتوانند شرایط یک هاست واقعی را شبیه سازی کنند. به عنوان مثال، اگر فرض کنیم که یک فایل PHP در ساختار وب سایت وجود دارد. بنابراین برای اجرای آن و نمایش خروجی دستورات موجود در فایل، به پس زمینه هایی مانند Mysql، Apache، iis و … در سیستم نیاز دارید.

تمامی این ابزارها و خدمات در هاست ارائه می شود و نیازی به هیچ کاری از سوی توسعه دهنده نیست و فقط باید فایل های وب سایت را آپلود کند. اما اگر توسعه دهنده بخواهد وب سایت را با استفاده از لوکال هاست راه اندازی و آزمایش کند، می تواند از برنامه هایی مانند XAMPP، WAMP، LAMP یا MAMP برای شبیه سازی هاست واقعی کمک بگیرد.

نرم افزار XAmpp در لینوکس localhost چیست

چنین برنامه هایی پیش نیازهای لازم را برای راه اندازی و تفسیر کدها در زبان های برنامه نویسی مختلف فراهم می کنند و می توانید به راحتی از طریق آنها هر وب سایتی را در لوکال هاست اجرا کنید. البته همه این برنامه ها از همه زبان های برنامه نویسی پشتیبانی نمی کنند و ممکن است نسخه های آن در پلتفرم های مختلف موجود نباشد.

به عنوان مثال، XAMPP در سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک موجود است و از زبان های برنامه نویسی Perl و PHP پشتیبانی می کند. در حالی که WAMP فقط برای ویندوز در دسترس خواهد بود. از طرفی نرم افزار MAMP برای ویندوز و مک موجود است و فقط از زبان برنامه نویسی PHP پشتیبانی می کند. در مثال های ذکر شده، برنامه LAMP نیز فقط برای لینوکس موجود است و از زبان های برنامه نویسی Python، Perl و PHP پشتیبانی می کند.

سخن پایانی

کسانی که به صورت حرفه‌ای طراحی سایت انجام می‌دهند، برای راه‌اندازی کد‌هایی مانند html ،css و javascript و زبان‌های برنامه‌نویسی مانند php و…  به یک هاست نیاز دارند تا بتوانند پروژه خود را بر روی آن اجرا کنند. برای اجرای زبان‌های سمت سرور، نخستین انتخاب ما استفاده از هاست یا سرور برای اجرای پروزه است. مطمئنا هاست می‌تواند انتخاب بهتری باشد؛ البته اگر مشکل بودجه نداشته باشیم.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده و به پاسخ این سوال رسیده باشید که localhost چیست کاربرد های آن کدامند. اشتراک‌گذاری این مقاله به ما کمک می‌کند تا به شکل صحیح‌تری در مسیر تولید محتوا عمل کنیم. همچنین اگر در مورد مسائل گفته شده به مشکلی برخوردید و یا اینکه علاقه داشتید رد مورد موضوع خاصی اطلاعات کسب کنید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی نیزا های شما باشیم.

اگر می‌خواهید از جدیدترین اخبار حوزه تکنولوژی و فناوری باخبر شوید، خوشحال می‌شویم ما در کانال تلگرامی ابرآراز دنبال کنید.

کانال تلگرامی ابرآراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا