سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

سئو داخلی چیست ؟ هرچیزی که باید در مورد سئو On-Page بدانید.

سئو داخلی چیست ؟ مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی کدامند؟ در دنیای تجارت امروزی که هم کسب‌وکارها و هم مشتریان تمایل دارند که به صورت غیرحضوری و آنلاین تمامی خریدهای خود را انجام دهند، داشتن سایتی موفق یکی از الزامات راه‌اندازی هر برند و تجارتی است. به همین دلیل، روزبه‌روز به تعداد سایت‌های فروشگاهی اضافه می‌شود. در چنین بازار پررقابتی، شما باید بهترین عملکرد خود را داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید. یکی از جمله این کار، رعایت فاکتورهای سئو برای جذب مخاطب است.

همانطور که می‌دانید سئو از سه بخش کلی، سئو on page ( سئو داخلی ) ، سئو Off page ( سئو خارجی ) و سئو تکنیکال تشکیل شده است که برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را رد هر کدام از این بخش‌ها داشته باشید باید فاکتورهایی را رعایت کنید.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

در این مقاله ما قصد داریم تا به شما آموزش دهیم که سئو داخلی چیست و برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چه کارهایی را باید در سایت انجام دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا مهم‌ترین نکات در مورد سئو on page را با هم بررسی کنیم.

اگر به دنبال خرید هاست ابری ارزان و پرسرعت هستید تا بتوانید با استفاده از آن، سایت خود را بدون هیچ مشکلی بالا بیاورید و پروسه جذب مخاطب را پشت سر بگذارید، ابرآراز یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. به وبسایت ما وارد شده و از خدمات و امتیازات ما استفاده کنید.

سئو چیست ؟

پیش از اینکه در مورد این توضیح دهیم که سئو داخلی چیست  چه فاکتورهایی دارد، لازم است که بدانیم اصلا سئو چیست و چه معنایی دارد. به‌طورکلی، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که براساس استاندارهای موتورهای جستجو برای بهبود عملکرد سایت انجام می‌دهیم.

هدف نهایی ما از انجام تمامی فاکتورهای سئو این است که بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب کرده، آن‌هارا به مشتری تبدیل کنیم و در نهایت به سود و فروش بیشتری برسیم.

مطمئنا خود می‌دانید که هیچ فضایی به اندازه وبسایت، چنین پتانسیل بالایی برای بازاریابی و تبلیغات ندارد و کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا با اقدامات و عملکردهای متفاوت، بهترین نتیجه را در مسیر رشد تجارت داشته باشند.

این مختصرترین و بهترین تعریفی بود که می‌توانستیم در مورد تعریف سئو داشته باشیم. اگر می‌خواهید به ظور کامل با این مفهوم آشنا شوید و از آموخته‌های خود برای رشدتان استفاده کنید، با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله‌ی SEO سئو چیست را مطالعه کنید.

انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه سرور مجازی بورس از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره ما بدانید، همین الان کلیک کنید.

سئو داخلی چیست ؟

سئو داخلی که با نام سئو on page نیز شناخته می‌شود، تمامی عناصر بهینه سازی سایت را شامل می‌شود که نوع و نحوه پیاده‌سازی آن‌ها را خودمان برعهده داریم. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد، سئو داخلی را با نام سئو پایه نیز معرفی کنند. تمامی مواردی را که در ادامه معرفی می‌کنیم، بخشی از سئو داخلی است که به عنوان یک فعال سئو باید به آن‌ها توجه کنید:

  • رعایت استانداردهای فنی و کیفی تولید و انتشار محتوا
  • کدنویسی درست و اصولی تمام صفحات سایت
  • بهبود نما و ساختار سایت به منظور بهبود تجربه کاربری

مدیران سایت‌ها و وب مستران باید بهترین تلاش خود را داشته باشند تا بتوانند سایتی مناسب با فاکتورها و خواسته‌های موتورهای جستجو را نمایش دهند. تمامی مواردی که عنوان کردیم، از مجموعه فاکتورهای سئو داخلی است که در دو بخش کلی، سئو تکنیکال (ساختاری) و سئو محتوا تقسیم می‌شوند. فرآیندهای گفته شده، علاوه‌بر کسب رتبه و جلب نظر کاربران، موفقیت شما در بازاریابی اینترنتی را نیز به همراه خواهد داشت.

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی خريد سرور ابري، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شوید!

رابطه بهینه سازی سایت و سئو on page چیست؟

کاملا بدیهی است که تا زمانیکه داخل سایت شما وضعیت مناسبی نداشته باشد، نمی‌توانید انتظار بالایی از سئو خارجی و ترافیک ورودی سایتتان داشته باشید. بنابراین عملیات بهینه‌سازی را باید از داخل وبسایتتان انجام دهید. در نهایت و پس از اینکه سئو داخی به وضعیت مطلوبی رسد، نوبت به سئو خارجی ( off page ) می‌رسد.

مشکلی که در مورد سئو در ایران وجود دارد، این است که حتی بزرگ‌ترین سایت‌ها نیز توجه چندانی به بخش‌هاس داخلی سایت خود ندارند و بدون هیچ برنامه‌ریزی دقیقی کار می‌کنند. ار یک پروژه سئو را پذیرفته‌اید و یا برروی سایت خود فعالیت دارید، ابتدا باید اشتباهات و مشکلات داخل سایت را اصلاح کرده و پس از آن، دیگر تکنیک‌های سئو را پیاده‌سازی کنید.

پس اهمیت فاکتورهای سئو داخلی از آن جهت است که تا رمانیکه مشکلات سئو داخلی برطرف نشده باشد، تمامی اقدامات خارجی شما کم نتیجه و یا حتی بی‌نتیجه خواهد بود.

برای مشاهده همه محصولات ما به صفحه سروراختصاصی مراجعه کنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و سپس به سبد خرید خود اضافه کنید.

بخش‌های مختلف سئو داخلی چیست ؟

همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، تمامی اقداماتی که شما در فرآیند سئو داخلی انجام می‌دهید، در دو بخش تکنیکال و محتوایی تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه هرکدام از این موارد را برای شما شرح خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی سرور مجازی ایران یک روزه، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شوید!

1. آموزش سئو داخلی سایت ؛ بررسی سئو تکنیکال

مشکلاتی که در ساختار یک سایت وجود دارند، می‌توانند حرکت کاربران در سایت را با مشکل مواجه کرده و یا حتی موجب خروج کاربر از سایت شود. در بخش تکنیکالی سئو داخلی یا سئو on page تلاش می‌شود تا تمام مشکلات فنی و برنامه‌نویسی برطرف شوند تا در نهایت کاربر بتواند به آنچه در نظر دارد رسیده و خرید خود را انجام دهد.

مهم ترین پارامترهای سئو داخلی در حوزه تکنیکال

در زمان انجام فعالیت‌های تکنیکالی سئو نیاز است که موارد مهمی را در نظر داشته باشید. برخی از مهم‌ترین این پارامترها عارتند از:

  • توجه به سرعت لود صفحات
  • استفاده از قالب‌های ریسپانسو
  • استفاده مناسب و به‌جا از متا تگ‌ها (meta tag)
  • توجه به لینک‌های داخلی صفحات و نحوه لینک‌سازی
  • تعیین درست URL صفحات و داشتن ساختاری مناسب
  • ثبت نقشه سایت یا سایت مپ در گوگل (اگر نمی‌دانید سایت مپ چیست و چگونه ساخته می‌شود، با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله site map چیست را مطالعه کنید.)

2. منظور از بهینه‌سازی محتوایی در سئو داخلی چیست ؟

تا چند سال گذشته هر محتوایی با هر کیفیتی در سایت‌ها منتظر می‌شد و مدیریان سایت‌ها عموما توجهی به کیفیت مطالب نداشتند. این موضوع تاجایی ادامه داشت که گوگل الگوریتم‌های خود را تغییر داده و ارزش زیادی برای تجربه کاربری قائل شد. از آن زمان به بعد، برای اینکه تجارت‌ها بتوانند همچنان در بازار رقابت‌ها باقی بمانند، از نویسندگان و بازاریابان حرفه‌ای استفاده کردند.

پیشنهاد مطالعه: یکی از مطالب مهم در بازاریابی و جلب نظر مخاطب، بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی، مخاطبان شما را به این باور می‌رساند که شما قابل اعتماد و گزینه‌ای مناسب برای خرید هستید. اهمیت بالای این موضوع ما را ترغیب کرد تا در مقاله‌ای دیگر به تفصیل درمورد این روش بازاریابی توضیح دهیم. به وبلاگ ابرآراز مقاله‌ی بازاریابی محتوایی چیست را مطالعه کنید.

برای seo on page محتوای سایت چه کارهایی ضروری است؟

محتوا یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین پارامترهای بازاریابی است. همانطور که گفتیم گوگل اهمیت زیادی برای محتوا قائل بوده و برای بررسی کیفیت صفحات، از الگوریتم‌های متفاوتی استفاده می‌کند. یکی از این الگوریتم‌ها، الگوریتم پانداست که کیفیت محتوای مطالب سایت‌ها را بررسی می‌کند. به همین دلیل، اگر محتوای جذابی برای مخاطب ندارید، وقت آن است که استراتژی خود را تغییر داده و مقالات باکیفیت‌تری منتشر کنید.

در زمینه تولید محتوا، بزرگ‌ترین موردی که می‌تواند سایت شما را نابود کند، استفاده از مقالات کپی شده از سایت‌های دیگر است. به این محتواها، Duplicate content گفته می‌شود که گوگل به شدت با آن مبارزه می‌کند.

از طرفی دیگر، طول محتواهم به اندازه کیفیت آن حائز اهمیت است. اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم باید بگوییم که شما باید به گوگل دلیلی بدهید که سایت دیگری را از نتایج برتر حذف کرده و شما را به جای آن بگذارد. بدین منظور تلاش کنید تا لینک‌های برتر صفحات برتر را بررسی کرده و نقاط ضفع آن‌ها را پوشش دهید و در نهایت، صفحه‌ای بهتر از مقالت سایت‌های دیگر منتشر کنید.

موارد قابل اهمیت در محتوای سئو شده

مهم‌تین نکات سئو داخلی چیست؟ همانطور که توضیح دادیم، محتوایی که در هرکدام از صفحاتتان منتشر می‌کنید. در ادامه مواردی که در این مسیر باید در نظر داشته باشید را توضیح خواهیم داد:

  • لنکسازی درست و همراه با استراتژی
  • هر مقاله تنها باید یک تگ H1 داشته باشد.
  • انتخاب درست و هوشمندانه کلمات کلیدی
  • رعایت چگالی کلمات و استفاده بهینه از آن‌ها در محتوا
  • استفاده درست و به جا از عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها (Heads)
  • استفاده از کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف متا (meta)
  • تولید محتوایی ارزشمند و باکیفیت در زمینه رتبط با کسب‌وکارتان
  • تولید محتوا برای مخاطب و بهینه‌سازی آن‌ها برای موتورهای جستجو
  • استفاده از محتوای تصویری؛ محتوا تنها نوشته و متن نیست و عکس و ویدیو نیز از اهمیت بالایی برخوردارند.

آیا سئو on page به تنهایی کافیست؟

اگرچه، سئو داخلی یکی از پایه‌های اصلی و کلیدی سئوست که بدون آن، شما نمی‌توانید ترافیک درست و منطقی داشته باشید، اما سئو خاجی نیز به همان اندازه دارای اهمیت است. بدون هیچ کدام از بخش‌های اصلی سئو ، شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که استراتژی‌هایتان به نتیجه مطلوبی برسند.

درصورتی که سئو داخلی و خارجی سایتتان را به صورت همزمان و با کیفیت مطلوب پیش ببرید، دستیابی به رتبه‌های برتر گوگل، چیزی از خارج از تصور نخواهد بود. حال سوالی که پیش می‌اید این است که اصلا سئو خارجی چیست. در ادامه توضیح مختصری از این بخش بهینه سازی موتورهای جستجو را با هم بررسی می‌کنیم.

سئو خارجی چیست؟

به زبانی بسیار ساده، سئو خارجی یا off page به هر فعالیتی گفته می‌شود که ما در خارج از سایت خودمان انجام می‌دهیم تا بتوانیم رتبه بهتر و بالاتری داشته باشیم. به عبارتی دیگر، ما با سئو خارجی در تلاشیم تا برای موتورهای جستجو به گزینه‌ای قابل اعتماد و معتبر تبدیل شویم. بدین صورت که ما با لینکدهی به سایت خودمان در سایت‌های پراهمیت، اینگونه به گوگل نشان می‌دهیم که یک سایت برتر، مطالب سایت ما را ارزشمند شناخته و به ما لینک می‌دهد.

این فضا می‌تواند هرجایی باشد؛ از سایت‌های خبری، آموزشی و کاری گرفته تا شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها یا حتی بخش کامنت سایت‌های دیگران.

برخلاف تصوری که عموم مردم از سئو خارجی دارند، این بخش از بهینه سازی تنها مربروط به لینک گرفتن نیست. برخی از مهم‌ترین روش‌های سئو off page عبارتند از:

  • پست مهمان
  • کامنت مارکتینگ؛ دریافت ترافیک ارگانیک
  • لینک سازی خارجی؛ پرچمدار تکنیک‌های Off Page
  • باکس RSS؛ تعامل با کاربران از طریق خوراک خبری
  • رسانه‌های اجتماعی؛ ابزاری قدرتمند برای آگاهی از برند
  • تبلیغات و روابط عمومی؛ ابزاری موثر برای آگاهی از برند
  • اینفلوئنسر مارکتینگ؛ ایجاد شبکه ارتباطی با افراد تاثیرگذار (برای آشنایی بیشتر با مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ، مقاله‌ی influencer marketing چیست را مطالعه کنید.)
  • بازاریابی محتوای ویدیویی و پادکست؛ استفاده از محتوای ویروسی

تفاوت سئو داخلی و خارجی

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که در مراحل انجام خدمات سئو و بهینه سازی سایت تفاوت سئو خارجی و سئو داخلی چیست . در سئو on page شما با تولید محتوای اصولی و سئو شده و کنترل پارامترهای فنی تلاش مي‌کنید تا ترافیک ارگانیک و طبیعی را به سایت خود وارد کنید

درمقابل و در سئو خارجی (off page) ، شما با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، سایت‌هایی با اعتبار بالا و.. به‌طور غیرمستقیم، در تلاش هستید تا رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشید. در نتیجه در این روش سئو ، شما هیچ کاری در سایت خود نمي‌کنید و از سایت‌های دیگر اعتبار دریافت می‌کنید.

سخن پایانی

در  انتها لازم می‌دانیم تا نکته‌ای را با هم بررسی نماییم؛ همانطور که تاکنون دریافتید، بازاریابی و جذب مشتری، نیاز به وقت، انرژی و مطالعه‌ی زیادی دارد. پس اگر می‌خواهید در مسیر بازاریابی به بهترین نتیجه برسید، وقت اضافی ندارید تا در مسیر دیگری صرف کنید. در این مسیر، شما به کشی نیاز داری تا به شما اطمینان دهد، زیرساخت‌های سایتتان در درست‌ترین حالت ممکن قرار دارند.

ما در این مرحله به کمک شما می‌آییم تا بتوانید تنها بر روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید و آن را توسعه دهید؛ بردن به محیط عملیات، نگهداری و توسعه در محیط عملیات را به ما بسپارید. شعار ما در سرویس DevOps as a Service یا همان SRE Team ابرآراز این است که تنها به توسعه کسب‌و‌کار خود فکر کنید و تمامی نگرانی‌های زیرساختی را به ما واگذار کنید. پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما سر بزنید و از خدمات Devops ما استفاده کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم که سئو داخلی چیست . اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا