سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

افزونه اپن کارت چیست ؟ آشنایی با مزایا و معایب opencart

افزونه اپن کارت چیست ؟ مهم‌ترین ویژگی‌های فروشگاه ساز opencart چیست ؟ مزایا و معایب اپن کارت چیست ؟ امروزه ساخت فروشگاه اینترنتی برای عرضه کالا، محصولات و خدمات در بستر اینترنت مورد توجه کسب‌وکارها قرار گرفته و هر واحد تجاری کوچک‌و‌بزرگی در حال ورود به عرصه فروش اینترنتی است تا از طریق آن بتواند فروش خوبی داشته و بر روی برندینگ خود متمرکز شود.

مهم‌ترین مزیت این کار معرفی کسب‌و‌کار در سطح وسیع‌تر است. اگر کسب‌وکار سنتی دارید و تنها از یک مکان فیزیکی برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، مشتریان شما صرفا محدود به محله و شهر شما خواهند بود. اما زمانی که این کار بر روی بستر اینترنتی پیاده سازی شود، می‌توانید از تمام جهان مشتری داشته باشید.

برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی روش‌های مختلفی وجود دارد که پیش از هر چیزی باید یک سیستم مناسب برای این کار برگزینید. فروشگاه ساز اپن کارت یکی دیگر از بهترین سیستم‌های ساخت فروشگاه اینترنتی است که به کمک آن می‌توانید یک سایت فروشگاهی ایجاد کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل اپلیکیشن اپن کارت و مزایا و معایبی که استفاده از این سیستم دارد بپردازیم.

افزونه اپن کارت چیست ؟

فروشگاه ساز opencart چیست ؟ افزونه opencart یک پلتفرم رایگان و منبع‌باز تجارت الکترونیک است که خریدوفروش محصولات آنلاین را امکان‌پذیر می کند. این بدان معناست که برنامه اپن کارت به منظور تغییر و سفارشی سازی فروشگاه آنلاین، به کد منبع خود دسترسی می‌دهد. برای شروع ایجاد یک وب سایت اپن کارت فروشگاهی ، در اولین قدم باید نرم افزار opencart را دانلود کرده و سپس فایل‌ها را در سرور خود آپلود کنید.

OpenCart دارای ویژگی‌های بسیاری است که عملیات ضروری و اضافی یک پلت فرم تجارت الکترونیک را تامین می کند. در زیر چند ویژگی اصلی OpenCart آورده شده است

  • داشبورد مدیریت

داشبورد مدیریت اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد وب‌سایت OpenCart شما از جمله دسترسی به سفارش‌ها، مشتریان، تجزیه و تحلیل‌های فروش و غیره ارائه می‌کند.

  • دسترسی کاربر

کسب‌وکار شما می‌تواند کاربران OpenCart شما را بر اساس نقش‌ها متمایز کند تا دسترسی به وب‌سایت تیم شما را تنظیم کند. این کار از فروشگاه تجارت الکترونیک شما محافظت می کند و کنترل می کند چه کسی می تواند چه مواردی را ویرایش کند تا از حوادث ناگوار احتمالی جلوگیری شود.

  • تخفیف، کوپن، و ویژه

OpenCart تاثیر تخفیف ها، کوپن ها و تخفیف های ویژه بر فروش و جذب مشتریان شما را درک می کند، بنابراین OpenCart این ویژگی را برای بهتر کردن فروشگاه شما لحاظ می کند.

  • محصولات و دسته بندی های نامحدود

ویژگی محصول نامحدود OpenCart به کسب و کار شما اجازه می دهد تا تمام محصولات خود را به صورت آنلاین بدون پرداخت هزینه اضافی برای پیشی گرفتن از مقدار معینی از محصولات بفروشد. علاوه بر این، OpenCart با اجازه دادن به کسب و کار شما برای گروه بندی و تخصیص محصولات در تعداد بی پایانی از دسته ها، سازماندهی محصول را راحت می کند.

  • ارائه دهندگان پرداخت

OpenCart تقریباً با تمام ارائه دهندگان پردازش پرداخت فعلی کار می کند، بدون اینکه هزینه تراکنش اضافی را دریافت کند. این امر به کسب و کار شما در مورد نحوه پردازش پرداخت ها بدون در نظر گرفتن هزینه های اضافی انعطاف پذیری می دهد.

  • سئو دوستانه

وب سایت OpenCart به وضوح آنچه محتوای SEO مورد نیاز است را مشخص می کند، فرآیند ایجاد و مدیریت را ساده می کند و در عین حال اطمینان می دهد که وب سایت شما با بهترین شیوه های SEO مطابقت دارد. علاوه بر این، OpenCart به طور پیش فرض پاسخگوی تلفن همراه است که استانداردهای SEO را بیشتر می کند

مزایای OpenCart

  • رایگان برای دانلود

پلتفرم OpenCart با ارائه دانلود رایگان تنها با هزینه‌های اضافی ناشی از هزینه‌های میزبانی و افزونه‌های پولی اضافی، فروشگاه تجارت الکترونیک را مقرون به صرفه می‌کند.

  • از پیش مجهز می آید

وب‌سایت‌های OpenCart دارای ویژگی‌های زیادی هستند، همانطور که در بالا ذکر شد، که یک کسب‌وکار را برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود مجهز می‌کند. این به کسب و کار اجازه می دهد تا فروشگاه OpenCart خود را به شیوه ای سریع و ساده توسعه دهد و در عین حال عملکرد کافی را حفظ کند.

  • گزینه های افزونه فراوان

برای گسترش بیشتر و شخصی سازی فروشگاه آنلاین خود، OpenCart افزونه های متعددی را برای بهبود وب سایت استاندارد OpenCart ارائه می دهد. برنامه های افزودنی می توانند طراحی، عملکرد و عملیات پلت فرم تجارت الکترونیک را بهبود بخشند.

معایب PpenCart

  • نیاز به دانش فنی

از آنجایی که OpenCart یک پلت فرم منبع باز است، به این معنی که کد منبع برای دستکاری باز است، نیاز به تخصص توسعه وب سایت برای بهبود مؤثر عملکرد کلی وب سایت OpenCart وجود دارد. در حالی که برخی از کسب و کارها ممکن است دارای یک توسعه دهنده باشند، بسیاری از کسب و کارها فاقد این منبع هستند، بنابراین نیاز به برون سپاری دارند که هزینه های وب سایت شما را افزایش می دهد. در مقابل، با توجه یک توسعه‌دهنده، می‌توان وب‌سایت OpenCart را برای هماهنگی با نیازهای کسب‌وکار سفارشی کرد.

  • عملکرد محدود

علاوه بر نیاز بالقوه توسعه دهندگان، برای به حداکثر رساندن وب سایت OpenCart خود، باید افزونه هایی اضافه کنید. اگرچه ممکن است برخی از برنامه‌های افزودنی با وب‌سایت شما کار نکنند یا ممکن است ترکیب‌های مختلف معیوب باشند. این باعث می شود زمان و منابع اضافی برای آزمایش برنامه های افزودنی که ممکن است به درستی کار نکنند، در نتیجه مانع از پیشرفت کامل فروشگاه آنلاین شما شده و عملکرد آن را به میزان قابل توجهی محدود می کند.

  • مقیاس پذیری را محدود می کند

علاوه بر این، قابلیت اطمینان متناقض برنامه های افزودنی در مقیاس بزرگ، وب سایت OpenCart شما را از رشد به یک فروشگاه آنلاین بزرگتر و پیچیده تر باز می دارد. ناتوانی Opencart در پشتیبانی از عملکردهای سطح بالا به شیوه‌ای بدون عارضه، توانایی وب‌سایت را در مقیاس‌پذیری حتی زمانی که تجارت شما افزایش می‌یابد، محدود می‌کند.

OpenCart یک پلت فرم ساده و مقرون به صرفه برای مشاغلی ارائه می دهد که به تازگی فروشگاه تجارت الکترونیک خود را راه اندازی کرده اند. این ویژگی ها فضایی را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد یک فروشگاه آنلاین و آنچه کسب و کار شما برای موفقیت نیاز دارد، تجهیز می کند. اگرچه، زمانی که به دنبال توسعه هستید یا شرکت بزرگتری دارید، ساختار و برنامه های افزودنی می توانند مقیاس پذیری را محدود کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا