سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

راهنمای کامل سئو ووکامرس SEO WooCommerce در سال 2021

فروش محصولات به صورت آنلاین، تجارتی با رقابت بالا است. قرار گرفتن محصول در دید مشتریان مخصوص، آرزویی است که همه فروشندگان آنلاین، با بیزینس‌های بزرگ و کوچک دارند. برای کسی که محصولات خود را در فروشگاه WooCommerce می‌فروشد نیز، بهینه سازی موتور جستجو و سئوی افزونه ووکامرس موثر است؛ پیش از خواندن این مقاله توصیه می‌کنیم مقاله کاملترین چک لیست سئو را مطالعه فرمایید تا با اطلاعات جامع تری از سئو دست پیدا کنید.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، بدون داشتن یک استراتژی مناسب و برنامه ریزی شده، اجرای کارآمد سئوی افزونه ووکامرس و سئو محصولات ووکامرس، نمی‌توانید فروشگاه Woo Commerce خود را باز کنید و امیدوار باشید که از آن سود ببرید. در این صورت، شما باید SEO فروشگاه Woo Commerce خود را پیاده سازی کنید. در وردپرس، ما آن را سئوی افزونه ووکامرس یا WooCommerce SEO می‌نامیم.

در ادامه ما قصد داریم تا به طور مختصر به آموزش سئوی افزونه ووکامرس بپردازیم. با ما همراه باشید.

آموزش سئو ووکامرس

شروع کار سئوی افزونه ووکامرس

با توجه به این که بهبود عملکرد سئوی افزونه ووکامرس امری بسیار مهم است، چگونه می‌خواهید این کار را شروع کنید؟

اهمیت بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، نقش مهمی است که در نمایش یک وب‌سایت در نتایج جستجو دارد. قرار گرفتن در رتبه بندی بالاتر، یافتن محصول شما را هنگام استفاده از موتورهای جستجو برای افراد آسان‌تر می‌کند.

بخش قابل توجهی از افراد از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، قرار گرفتن جزء بالاترین نتایج صفحه موتور جستجو (SERPS)، یک عامل اساسی در موفقیت فروشگاه شما است. اگر سئوی افزونه ووکامرس را انجام دهید، می‌توانید بازدیدکنندگان وب‌سایت و همچنین تبدیل بازدید کنندگان به مشتریان فعال را افزایش دهید.

مطالبی که درمورد سئوی افزونه ووکامرس این افزونه فروشگاهی به آن‌ها خواهیم پرداخت:

چگونگی سئوی افزونه ووکامرس

بررسی اجمالی سئو ووکامرس

مزایای سئو ووکامرس

انتخاب بهترین افزونه سئو ووکامرس

چگونه می‌توان به درستی از یک استراتژی موثر سئو ووکامرس استفاده کرد

بهینه سازی تصاویر WooCommerce برای سرعت و رتبه بندی

سئو موبایل ووکامرس

فراتر از سئو WooCommerce On-Page

نتیجه

چگونگی سئو ووکامرس

برای اینکه فروشگاه شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد، باید روی کلمات کلیدی مربوط به محصول تمرکز کنید. از آنجا که فروشگاه شما از این محصولات تشکیل شده است، بهینه سازی و سئو آن‌ها بهترین نتایج را در جستجو فراهم می‌کند.

در حالت ایده آل، شما باید مواردی مانند عنوان و توضیحات محصول، محتوا، توضیحات متا و لینک ثابت را بهینه کنید؛ همچنین می‌توانید کلمات کلیدی را در URL ، لینک ثابت، توضیح متا، محتوای محصول، نام تصویر و متن alt اضافه کنید. باید از آن‌ها فقط درجایی که متناسب هستند استفاده کنید تا از پر شدن بیش از حد نیاز کلمات کلیدی جلوگیری شود.

در این مقاله، ما چگونگی رتبه بندی فروشگاهی WooCommerce یا محصولات خاص خود در نتایج موتور جستجو را به اشتراک می‌گذاریم. اگر از این راهنما پیروی کنید، می توانید فروشگاه WooCommerce خود را بهینه کنید تا سئو سایت خود را بهبود بخشید و امیدواریم بتوانید مشتریان بیشتری را از طریق موتورهای جستجو جذب کنید.

بررسی اجمالی ووکامرس

WooCommerce یک افزونه تجارت الکترونیکی وردپرس است که به شما امکان می‌دهد از این سیستم قدرتمند مدیریت محتوا (CMS) به عنوان یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید.

از آنجا که WooCommerce یک افزونه منبع باز یا open source است، می‌توانید تمام جنبه‌های فروشگاهی خود را شخصی سازی کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های افزونه سفارشی (custom extensions) را برای قابلیت‌های بیشتر ایجاد کنید.

گزینه‌های دیگری نیز علاوه بر WooCommerce وجود دارند. به عنوان مثال، می‌توانید از Shopify برای ایجاد فروشگاه آنلاین استفاده کنید. بیشتر مبتدیان معمولاً تعجب می‌کنند که ووکامرس چگونه با Shopify مقایسه می‌شود. حال بیایید هر دو آن‌ها را مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک از آن‌ها برجسته‌تر از دیگری است.

مقایسه ووکامرس و Shopify

 Shopify،  یک بستر تجارت الکترونیکی به اصطلاح all-in-one است. این پلتفرم، فرآیند ایجاد فروشگاه آنلاین، پذیرش پرداخت‌ها و مدیریت موجودی کالا را ساده می‌کند. Shopify همچنین از طراحی، لیست کردن محصولات و سئو داخلی در صفحه مراقبت می‌کند و دارای ویژگی برنامه تلفن همراه است.

از آن جا که پلتفرم کاملی است، لازم نیست نگران جنبه‌های فنی مدیریت یک وب‌سایت که ممکن است برای برخی از کاربران کاربردی باشند مانند میزبانی وب، امنیت و ذخیره سازی باشید.

برنامه اولیه Shopify از 29 دلار شروع می‌شود. شما می‌توانید طرح Shopify را با 79 دلار یا برنامه Advanced Shopify را با قیمت 299 دلار در ماه ارتقا دهید. هنگامی که WooCommerce را با وردپرس ترکیب می‌کنید، می‌توانید یک پلتفرم تجارت الکترونیکی قابل استفاده با کاربرد آسان ایجاد کنید.

WooCommerce در مقایسه با Shopify کمی ارزان‌تر است. ووکامرس خود یک افزونه منبع باز است و پرداخت ماهانه به صورت تداومی ندارد، که این باعث تمایز آن از Shopify می‌شود

راه اندازی فروشگاه ووکامرس

لازم به ذکر است که بسیاری از مواردی که باعث افتتاح فروشگاه WooCommerce می‌شوند که رایگان نیستند. برای راه اندازی فروشگاه WooCommerce  به یک نام دامنه، گواهی SSL و یک هاست وردپرس یا هاست مخصوص ووکامرس نیاز خواهید داشت؛ اما مسئله‌ای که بیش از هرچیزی حائز اهمیت است انتخاب یک نمایندگی هاست ووکامرس است که نیاز به تحقیق و دانش کافی دارد.

هاست ووکامرس را از کجا بخریم؟

ابر آراز با چند سال سایقه درخشان ارائه زیرساخت ابری یکی از معتبرتر ین ارائه دهنده‌گان هاست ووکامرس و هاست وردپرس به شمار می‌رود. یکی از مزایای کلیدی این مجموعه بهره‌گیری از تکنولوژی ابری است که منجر به منطقی بودن قیمت محصولات آن شده است؛ اما مزایای این هاست تنها در این ویژگی خلاصه نمی‌شود. زیرا خرید هاست ووکامرس موجب افزایش سرعت و امنیت وب سایت شما می‌شود و درنتیجه با بهبود رتبه صفحات سایت، سئوی وب سایت شما را نیز بهینه می‌کند. همچنین این نکته ناگفته نماند که به محض خرید کارشناسان دواپس ما در کنار شما هستند تا شما عزیزان در تمام مراحل همراهی نمایند.

آیا کار با ووکامرس راحت است؟

به طور کلی، کار با ووکامرس و سئو ووکامرس راحت است. این نرم افزار روی وردپرس اجرا می‌شود و دارای افزونه‌های بیشماری برای جستجوگرها است تا از این طریق حتی بیشتر نیز شود.

برای بهبود سئو ووکامرس می‌توانید از افزونه‌ها استفاده کنید. افزونه‌هایی مانند Yoast SEO می‌توانند افزایش قابل توجه‌تری در SEO  نسبت به ویژگی‌های SEO Shopify داشته باشند. برای رسیدن به این هدف، شما باید Yoast woocommerce را با توجه به نیازهای خاص خود در سئو تنظیم کنید.

افزونه سئو یواست یا به عبارتی یواست سئو ( Yoast SEO ) از جمله افزونه‌های اصلی در بهبود سئوی وردپرس است که به دلیل قابلیت‌های کاربردی و منحصر به فردی که دارد بهترین افزونه سئو به شمار می‌رود. این افزونه یک گزینه مناسب برای ارزیابی عناصر سئوی داخلی است، که با توجه به استانداردهای موتورهای جستجوگر گوگل مقاله شما را از لحاظ خوانایی و سئو مورد بررسی قرار می‌دهد. پارامترهایی که در این افزونه سئو حائز اهمیت است، چگالی کلمه کلیدی ومترادف های آن، لینک دهی داخلی و خارجی و … است.

هنگام ایجاد فروشگاه آنلاین، مسئولیت افزودن مواردی مانند تصاویر، موضوعات، محصولات و توضیحات محصول بر عهده شماست. شما باید تمام این مطالب اضافی را به صورت دستی برای سئو جستجو کنید. سئو ووکامرس یک فرآیند تداومی است و باید آن را به طور مرتب در حالت مطلوب حفظ کنید تا فروش و بازدید‌هایتان رشد کنند.

مزایای سئو ووکامرس

در ادامه برخی از مزایای استفاده از استراتژی‌های موثر سئو برای کسب و کارتان را با شما به اشتراک می‌گذاریم. می‌توانید از آن‌ها جهت ارتقای کسب و کارتان بهره‌مند شوید:

1. تجربه کاربری بهتر

برای به حداکثر رساندن تجربه کاربر در فروشگاه WooCommerce ، باید اطلاعات مربوطه، عکس‌های مرتبط یا فیلم‌ها را برای پشتیبانی از متن داخل سایت در اختیار مشتریان خود قرار دهید. گشتن در صفحات وب در هر دستگاهی باید برای کاربر آسان باشد. این مسئله ایجاد قدرت، آگاهی بهتر از برند و نرخ تبدیل بالاتر را برای تجارت شما سبب می‌شود.

2. سئو، منبع اصلی سرنخ‌ها

استراتژی‌های ورودی یا Inbound strategies، مانند بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا در هر فروشگاه WooCommerce بسیار موثر است و باعث شناسایی مشتریان هدف شما می‌شود.

اگر فروشگاه شما طوری که مشتریان هدف را جذب و به اصطلاح به شما سرنخ دهد نیست، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

3. منجر به افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rates) می‌شود

اگر از راهنمایی های این مقاله پیروی کنید، سایت شما در رتبه بندی قرار می گیرد. دارا بودن رتبه بندی بالای نتایج موتور جستجو باعث افزایش بازدید و افزایش نرخ تبدیل می شود. هرچه موقعیت شما در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر باشد، بازار هدف شما می‌تواند شما را راحت‌تر پیدا کند.

4. سئو ووکامرس باعث بهبود مدیریت هزینه می‌شود

مشتریان هدف یا به اصطلاح سرنخ‌های ورودی می‌توانند از میزان هزینه کردن به طور مستقیم برای آوردن این سرنخ‌ها کم کنند. اگر به درستی از یک استراتژی سئو ووکامرس خوب استفاده کنید، فروشگاه WooCommerce شما رتبه بالاتری خواهد داشت. رتبه بندی بهتر می‌تواند به شما در کاهش قابل توجه بودجه پرداختی برای هر کلیک کمک کند.

5. سئو ووکامرس به ایجاد اعتبار برند کمک می‌کند

ایجاد آگاهی از نام تجاری از فروشگاه ووکامرس خود برای تبلیغ کالاهایی که می فروشید بسیار مهم است.

سئو ووکامرس تضمین می‌کند تا موتورهای جستجو به راحتی محصولات موجود در فروشگاه شما را پیدا کنند. کاربران اینترنت می‌توانند از برند شما و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید بیشتر آگاه شوند.

6. سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی بلند مدت در نظر گرفته می‌شود

سئو استراتژی بازاریابی طولانی مدتی است که و اثرات آن می‌تواند ماه‌ها ادامه داشته باشد. به همین دلیل خارج شدن شما از لیست رتبه بندی زمان‌بر است. این مسئله در صورتی اتفاق می‌افتد که سایر رقبا بیشتر از شما روی استراتژی‌های سئو ووکامرس کار کرده باشند.

7. استفاده از روش‌های بهینه سازی سئو، مانند Caching برای بهبود سرعت وب سایت

توجه به این نکته مهم است که هزینه تاخیر زیاد در زمان بارگیری می‌تواند به اندازه ی 4.3٪ از فروش WooCommerce  شما باشد. سرعت باعث افزایش بهبود تجربه کاربری می‌شود و از کاهش رضایت مشتری در فروشگاه جلوگیری می‌کند.

افزونه سئو ووکامرس

داشتن کسب و کاری آنلاین بهترین راه برای کسب درآمد در دنیای آنلاین امروزی است. شما برای تحقق این امر می‌توانید از وردپرس استفاده کنید. ووکامرس، قدرتمندترین و محبوب‌ترین افزونه فروشگاه‌ساز وردپرس است.

توجه داشته باشید که افزونه سئو ووکامرس هیچ تنظیمات خاصی ندارد. در واقع این افزونه یکی از زیرمجموعه‌های افزونه سئو وردپرس است که در زیر ساخت وب‌سایت شما تغییراتی ایجاد می‌کند. با این کار، شما می‌توانید نهایت بهینگی را برای سئو محصولات ووکامرسی سایت خود داشته باشید.

افزونه Yoast Woocommerce SEO

افزونه Yoast Woocommerce SEO یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین افزونه‌های وردپرس به شمار می‌رود که باعث بهینه سازی سئو محصولات ووکامرس و دریافت جایگاه بهتر در صفحات سرچ گوگل می‌شود. مضاف بر اینکه نصب آن به سادگی انجان می‌گیرد و نیازی به دانش کدنویسی ندارد. با جرات می‌توان گفت افزونه Yoast Woocommerce SEO یکی از ضرورات همه سایت‌های فروشگاهی به حساب می‌آید.

افزونه Yoast Woocommerce SEO می‌تواند به راحتی محتوای متنی تکراری مربوط به محصولات را تشخیص دهد و منجر به کسب جایگاه بهتر سایت ما در صفحات گوگل شود.

ابر آراز مفتخر است که شما را در زمینه سئو ووکامرس راهنمایی کند. شما می‌توانید برای تهیه هاست مناسب یا خرید سرور مجازی با متخصصان ما در تماس باشید.

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابر آراز عضو شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا