ارز دیجیتالهمه

ارز تتر چیست ؟ آشنایی با محبوب‌ترین استیبل کوین این روزها

قصد سرمایه‌گذاری دارید؟ می‌خواهید در بازار ارزهای دیجیتال ورود کنید؟ نمی‌دانید از چه ارز دیجیتالی استفاده کنید؟ اگر بیت کوین را در نظر نگیریم، ارز دیجیتال تتر یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر به شمار می‌رود. در ادامه ما با توضیح درباره‌ی اینکه ارز تتر چیست به شما کمک می‌کنیم با شناخت بیشتری به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال اقدام نمایید؛ با ما همراه باشید.

شما با خرید سرور مجازی بورس پر سرعت ،‌ برنده‌ی معاملات بورسی خود باشید و درست در لحظه‌ی طلایی با بیشترین سرعت ممکن به خرید و فروش سهام خود بپردازید.

ارز تتر چیست ؟

تتر (Tethers) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که با نماد «USDT» معامله می‌شوند. جالب است بدانید که تتر از اکتبر سال 2021، به عنوان پنجمین ارز دیجیتال باارزشی شناخته می‌شود که بیش از 68 میلیارد دلار ارزش دارد. علاوه بر آن، Tether نوعی استیبل کوین است که با استفاده از ارزهای فیات فعالیت می‌کند. منظور از فیات ارزهایی مانند دلار، پوند، یورو و حتی تومان است که توسط دولت‌ها منتشر می‌شود. همین امر سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران بدون نیاز به رعایت قوانین پول های فیات، معادل آن پول را در صرافی‌ها جابه‌جا نمایند.

همچنان با مفهوم بلاک چین مشکل دارید و نتوانسته‌اید به درستی این مفهوم و کاربردهای آن را درک کنید؟ ما در مقاله‌ای دیگر به روشن در مودر لاک چین توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ ما مراجعه کرده و مقاله‌ی blockchain بلاک چین چیست را مطالعه نمایید.

ارز دیجیتال تتر چیست

منظور از استیبل کوین‌ در ارز تتر چیست ؟

اگر در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت دارید اما به درستی نمی‌دانید که استیبل کوین چیست ، باید عنوان کنیم که این مفهوم یک ارزدیجیتال است که وابسته به یک ارز واقعی یا همان فیات (دلار، پوند، یورو و…) قرار دارد. علاوه‌برآن، استیبل کوین ها امکان تبادل جفت‌ارزها با پول های فیات را برای صرافی‌ها ایجاد می‌کنند؛ بدون آنکه پول فیات را مستقیما درگیر معامله کنند.

نحوه‌ی کار ارز تتر چیست ؟

ارز دیجیتال تتر (Tether) در ابتدا تنها بر روی بستر پلتفرم Omni پایه گذاری شده و تنها برای دارایی‌های دیجیتالی متصل به بلاک چین بیت کوین قابل استفاده بود. پس از آن و با توجه به استقبالی که از اتریوم صورت گرفت، این رمز ارز نیز به این صرافی اضافه شدند. امروزه رمزارزها یی مانند ترون و سولانا نیز که بر بستر بلاک چین هستند نیز با استفاده از ارز دیجیتال تتر (Tether) معامله می‌شوند.

قابل ذکر است که پشتوانه این رمزارز از طریق وثیقه‌گذاری تامین می‌شود. به عبارتی دیگر، به ازای هرUSDT  موجود در بازار، دارایی یا ارز دیگری به ارزش ۱$ سپرده وجود دارد. همچنین به ازای هر USDT به ارزش ۱$، یک دلار ارز فیات واقعی قابل معاوضه موجود می‌باشد. در حال حاضر، USDT تنها از طریق تعداد کمی صرافی و یا مستقیما از طریق خود شرکت رمز ارز تتر قابل تبدیل است. البته این نکته را به یاد داشته باشید که حداقل برداشت یا واریز در این صرافی باید ۱۰۰ هزار دلار باشد که از آن کارمزد چشمگیری نیز دریافت می‌شود.

نحوه‌ی کار ارز تتر چیست

از آنجایی که بیشتر مردم به دلیل سود زیادی که ارزهای دیجیتال برای آنها به دنبال دارد، به سرمایه گذاری در این بازارها اقدام می‌کنند، ممکن است این پرسش به وجود آید که کدام ارز دیجیتال می‌تواند بهترین انتخاب ممکن باشد؟ تا آنجایی که به این مقاله مرتبط است، در مورد تتر پول مجازی محبوب این روزها، باید بگوییم که داشتن آن بیشتر شبیه به یک سپرده‌ی بانکی است. 

دلیل خرید رمز ارز تتر چیست اگر در مقایسه با سایر رمز ارزها ریسکی‌تر است و با افزایش قیمت آنچنانی مواجه نمی‌شود؟ در پاسخ لازم می‌دانیم تا هر کدام از مزایای این رمز ارز را با هم دنبال کنیم:

مزایای ارز تتر چیست ؟

امیدواریم که تا به اینجا با مفهوم رمز ارز تتر و نحوه‌ی کار آن به درستی آشنا شده باشید. در ادامه قصد داریم تا با توضیحاتی پیرامون مزایای این رمز ارز به تمام ابهامات ذهنی شما پاسخ دهیم؛ با ما همراه باشید.

  • زمان انجام تراکنش

به‌طورکلی، واریز و برداشت دلار برای ما ایرانیان در صرافی‌های خارجی روندی زمان‌بر و گاها غیرممکن است. برای پردازش یک حساب ساده، 1 تا 4 روز کاری زمان صرف می‌شود تا این روند واریز و برداشت به طور کامل انجام شوند. امتیازی که تتر نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال دارد، این است که با سرعت بسیار بالایی (عموما در عرض چند دقیقه) تراکنش‌های شما انجام می‌شوند.

از آنجایی که حتی ثانیه‌ها هم برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال اهمیت دارند و آنها تمایل دارند که بتوانند به سرعت سرمایه خود را جابه جا کنند تا بتوانند از نوسانات مداوم قیمت‌ها سود به دست آورند، استفاده از ارز دیجیتال تتر گزینه‌ی بسیار خوبی خواهد بود.

  • منظور از پایین بودن کارمزد تراکنش در دلار تتر چیست ؟

شبکه‌ی سوییفت که مخفف عبارت Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication است، تراکنش‌ها را با مبلغ بالایی انجام می‌دهد. به طوریکه کارمزد هر تراکنش در این شبکه بیش از ۲۰ دلار و به طور متوسط ۳۰ دلار است. علاوه برآن، اگر شما از پولی استفاده کنید که صرافی موردنظرتان از آن پشتیبانی نمی‌کند، بانک هزینه‌های قابل توجهی را برای تبدیل و انتقال پول از شما دریافت می‌نماید. در مقابل اما ارز دیجیتال Tether برای انتقال پول میان کیف پول‌ها، هزینه‌ای از شما کسر نمی‌کند.

منظور از پایین بودن کارمزد تراکنش در دلار تتر چیست

  • علت ثبات قیمت در ارز تتر چیست ؟

ارزهای دیجیتال عموما قیمت ثابتی نداشته و ثانیه به ثانیه دچار سود و ضرر می‌شوند که معامله با آنها پیچیدگی و ریسک زیادی را به وجود می‌آورد. به همین دلیل استفاده از ارز دیجیتال تتر که برپایه‌ی استیبل کوین است تضمینی بر این مسئله است که شما با درصد کمتری دچار ضرر و زیان‌های متعدد می‌شوید. تصور کنید که:

  • شما با توجه به سودی که در اتریوم مشاهده کرده‌اید، بیت کوین خود را به اتریوم تبدیل می‌کنید.
  • اتریوم رشد می‌کند و شما برای دریافت سود، اتریوم خود را فروخته و آن را دوباره به بیت کوین تبدیل می‌کنید.
  • اما پس از مدت نه چندانی طولانی، ناگهان قیمت بیت کوین ریزش می‌کند.

درست است که شما از طریق اتریوم توانستید سود کسب کنید، اما از طرفی دیگر بیت کوین به شما ضرر وارد کرده است. شما با استفاده از ارز دیجیتال تتر (USDT) تنها کافیست که نوسانات اتریوم را بررسی کرده و آن را دنبال کنید.

از آنجایی که اتریوم اهمیت بسیار بالایی در ارز دیجیتال تتر دارد، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ ما مراجعه کرده و توضیحات مفصل ما را پیرامون سوال ارز اتریوم چیست مطالعه نمایید.

آشنایی با انواع تتر

عموما کاربران زمانیکه در مورد رمز ارز تتر چیست سوال می‌کنند، درمورد USDT صحبت می‌کنند. usdtچیست ؟ تتر دلاری است که بیش از سایر انواع ارز دیجیتال تتر محبوب و شناخته شده است. به طورکلی، چهار نوع دلار تتر مختلف وجود دارد که هر کدام روی یک بلاکچین‌ مختلف راه‌اندازی شده‌اند:

  • USDT ERC20: دلار تتر بر اساس پروتکل ERC20 مبتنی بر بلاکچین اتریوم .
  • USDT Omni: دلار تتر بر اساس پروتکل Omni Layer مبتنی بر بلاکچین بیت‌کوین .
  • USDT TRON: دلار تتر trc20 مبتنی بر بلاکچین ترون.
  • USDT EOS: دلار تتر مبتنی بر شبکه ای او اس.

بیت کوین تتر همواره در تلاش بوده تا برای کاهش کارمزد نقل و انتقالات خود، بهترین راهکارها را به کاربران ارائه دهد. از این رو، این ارز دیجیتال برای ارتقای سطح خدمات خود، به دنبال استفاده از شبکه‌های بلاکچین دیگری نیز بوده و هست.

آشنایی با انواع تتر

بهترین کیف پول‌های ارز تتر چیست ؟

ما تا به اینجا تلاش کردیم تا به بیانی ساده، در مورد تتر و مزایای سرمایه‌گذاری در آن توضیح دهیم. در ادامه نیز کیف پول های رایج این ارز دیجیتال را باهم بررسی مي‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

Ledger؛ بهترین کیف پول تتر

همانطور که می‌دانید بهترین راه نگهداری از ارزهای دیجتال،‌ قرار دادن آنها در کیف پول های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری است. یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین کیف پول های این رمز ارز، کیف پول سخت افزاری Ledger است که کوین یا ارزهای شما را به صورت آفلاین و غیرقابل هک شدن قرار می‌دهد.

کیف پول Ledger دو مدل مختلف«X»  و «S» دارد که از 1200 ارز دیجیتال از جمله تتر پشتیبانی می‌کنند. تفاوت اصلی این دو نسخه این است که مدل X از طریق گوشی نیز قابل کنترل است.

آشنایی با ترزور (Trezor)؛ کیف پول ارز دیجیتال تتر

ترزور یکی از بهترین ولت تتر های سخت افزاریست که می‌توانید از آن استفاده نمایید. این کیف پول تتر نیز مانند لجر (Ledger) از دو مدل متفاوت One و T برخورد است؛ نکته‌ای که نیاز است در مورد ترزور از بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتر بدانید این است که هیچ کدام از مدل‌های آن، با استفاده از تلفن همراه قابل کنترل نیستند.

آشنایی با ترزور (Trezor)

کوینومی (Coinomi)،‌ کیف پول ارز تتر چیست ؟

کوینومی یک کیف پول نرم‌افزاری با چند پلتفرم متفاوت است که توانایی ذخیره‌ی بیش از ۱۵۰۰ ارز مختلف را دارد. علاوه برآن نیز، این کیف پول به خودی خود از یک صرافی نیز برخوردار است. لازم به ذکر است که ولت تتر کوینومی برای سیستم عامل های ویندوز، اندروید، لینوکس و ios نیز در دسترس قرار دارد.

آشنایی با کیف تتر ؛ اگزودوس (Exodus)

اگزودوس یک والت نرم‌افزاری با طراحی زیباست که با بیش از ۱۰۰ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند. این کیف پول ارز دیجیتال تتر ، برای کسانی که در بحث رمزارزها تازه وارد‌ هستند، پیشنهاد بسیار خوبی است.

کیف پول ارز دیجیتال تتر چیست ؟

شاید خالی از لطف نباشد که بدانید رمز ارز تتر خود یک والت و کیف پول تحت وب دارد که به شما امکان می‌دهد تترهایتان را در آن نگه‌داری کنید. البته عموما استفاده از این کیف پول پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا تنها ارزی  که پشتیانی می‌کند، خودش است.

روش خرید ارز تتر چیست ؟

متداول‌ترین و محبوب ترین روش خرید تتر ارز دیجیتال محبوب این روزها، مبادله‌ی آن با رمز ارزهای دیگر است. اما می‌توانید آن را توسط دیگر صرافی‌ها مانند Exmo، Bitfinex، Kraken و… نیز به دلار خریداری کنید.

روش خرید ارز تتر چیست ؟

درباره ارز دیجیتال تترایران چه می‌دانید؟

همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، انواع تتر دارای محبوبیت بسیار زیادی بوده و توسط اکثر صرافی‌ها ارائه می‌شوند. اما مانند دیگر ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری با تتر کوین نیز برای ایرانیان با سختی‌هایی همراه است. علت این امر این است که امروزه اغلب صرافی‌های مطرح جهان به روی کاربران ایرانی بسته شده است.

اما خوشبختانه در حال حاضر صرافی‌های ارز رمزنگاری شده داخلی در سریع‌ترین زمان ممکن انواع ارز دیجیتال تتر مورد نیاز شما را تهیه کرده و در اختیارتان می‌گذارند. برای فروش تتر هم می‌توانید به این صرافی‌ها مراجعه کرده و به سبب قیمت ثابت آن به راحتی به فروش تترهای مازاد خود بپردازید.

نحوه استخراج تتر و دلار تتر چیست ؟

استخراج ارز دیجیتال تتر دو روش اصلی و عمده دارد. روش اول ماینینگ تتر است که معمولا با دستگاه Asic انجام می‌گیرد. این دستگاه می‌تواند قیمت بالای خود را در طول چند ماه جبران نماید. نکته‌ای که در زمان استفاده از دستگاه Asic برای استخراج ارز تتر باید در نظر بگیرید، مصرف بسیار زیاد برق و تولید حرارت و صدا در زمان استفاده از این دستگاه است که استفاده از آن را بسیار دشوار کرده است.

به بیانی شفاف‌تر برای بهره بردن از توانایی این دستگاه استخراج تتر ، باید یک مکان مخصوص (ترجیحا دور از فضای شهری) و همچنین مجوزهای لازم برای استخراج آن را در اختیار داشت. در غیر این صورت ممکن است مورد پیگرد قانونی قرار گرفته یا شاکی خصوصی از میان همسایگان خود پیدا کنید.

روش دیگری هم برای استخراج رایگان تتر وجود دارد که زحمت، آلودگی و هزینه کمتری داشته و به همان نسبت کم‌اثرتر است. در این روش استخراج تتر با استفاده از یک سری سایت استخراج تتر رایگان دریافت می‌کنیم. در ادامه برخی از سایت‌های رسمی و معروف در این زمینه را معرفی می‌کنیم که در زمان استخراج تتر با ماینر به شما کمک می‌کند.

نحوه استخراج تتر

سایت Freetether برای استخراج ارز تتر چیست ؟

در این سایت استخراج تتر می‌‎توانید شانس خود را برای بردن کریپتوکارنسی‌های مختلف امتحان کنید. این سایت هم مثل CoinMonster امکان معرفی افراد و دریافت سود از این راه را هم دارد. در Freetether می‌توانید نیمی از درآمد رفرال‌های خود را به عنوان پورسانت دریافت کنید.

Coinmonster ؛ ماینر استخراج تتر

این سایت هم مانند بسیاری از سایت‌های استخراج رایگان ارز دیجیتال عمل می‌کند. به این صورت که هر پانزده دقیقه مبلغ بسیار ناچیزی به حساب شما اضافه شده و با معرفی افراد دیگر (گرفتن Referral) می‌توانید سرعت استخراج تتر خود را بالا ببرید. Coinmonster یک راه بسیار خوب برای استخراج تتر و همچنین استخراج تتر با گوشی است که در نهایت بتوانید به سرمایه گذاری در تتر اقدام نمایید. 

سخن پایانی

امیدواریم که تا به اینجا توانسته باشیم به طور کامل توضیح دهیم که ارز تتر چیست و در مورد ارز دیجیتال تتر و کیف پول های آن نیز توضیح دهیم. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که ارز دیجیتال Tether به سیستم ارزهای فیات (که بالاتر اشاره کردیم) شبیه است. نه فقط به دلیل پشتوانه‌ دلاری آن، بلکه به دلایلی مانند متمرکز بودن و بنا شدن بر اساس اعتماد به شرکت تتر. این بدان معناست که ما به شرکت آنها اعتماد کرده و باور می‌کنیم که واقعا به ازای هر تتر یک دلار پشتوانه وجود دارد. این مسئله سبب شده است تا کاربران نسبت به تتر رمز ارز دیجیتال محبوب این روزها اطمینان خود را از دست بدهند. 

اگر به سرمایه گذاری تتر علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که هرگز مبالغ سنگینی را در آن ذخیره نکرده و با احیاط از آن استفاده نمایید. به عبارتی دیگر سرمایه گذاری ارز دیجیتال تتر باید برای معاملات کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد. 

علاوه برآن،‌ اگر می‌خواهیدحجم بالایی از ارز مجازی تتر را منتقل کنید، باید این کار را به صورت دسته دسته انجام دهید تا میزان خطای آن کاهش یابد. شما نباید انتظار داشته باشید که مقادیر زیادی از پول دیجیتال تتر را به ارز فیات تبدیل کنید، بدون آنکه با اختلاف قیمت مواجه شوید. 

سرمایه گذاری ارز دیجیتال تتر

چرا ابرآراز را برای خرید سرور بورس انتخاب کنیم؟

شرکت ابر آراز از معدود شرکت‌های ارائه دهنده سرورهای مجازی بورس است که سرور مجازی سرخطی بورس را با دسترسی ادمین در اختیار شما قرار می‌دهد تا خودتان به تنهایی بتوانید قادر به نصب و اجرای برنامه های مورد نیازتان باشید. همچنین این نکته ناگفته نماند که شما با داشتن دسترسی ادمین امکان دانلود، آپلود و یا کپی فایل از روی سیستم خودتان را خواهید داشت و استفاده سرور مجازی برای بورس ساده است.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل در مورد ارز تتر چیست و بهترین کیف پول تتر چیست توضیح داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا