سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
بازاریابی آنلاینسئوهمه
موضوعات داغ

موتور جستجوگر بینگ چیست ؟ با ویژگی‌های متمایز آن آشنا شوید

برای این که بدانیم موتور جستجوگر بینگ  Bing  چیست، ابتدا باید مفهوم کلی موتور جستجو را بدانیم. در صورتی که علاقه دارید اطلاعات بیشتری در مورد ویندوز سرور و مزایای آن کسب کنید، می توانید مقاله‌ی ما را در این رابطه مطالعه نمایید.

برای خرید هاست ابری با ارائه ی انواع میزبانی‌های لینوکسی و ویندوز به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

ابتدا باید بدانیم که موتور جستجو چیست

 موتور جستجو ( Web search engine ) ابزاریست برای جستجو و یافتن اطلاعات درخواست شده کاربران توسط یافتن کلمات کلیدی ((keyword) در وب. این کلمات کلیدی که توسط کاربر تایپ می‌شوند در واقع توضیحی کوتاه هستند دربارهٔ آنچه قرار است در اینترنت پیدا شود.
پس از جستجوی موضوع درخواست شده، نتیجه در صفحه ای با عنوان صفحهٔ نتایج جستجو(Search engine results page ) نمایش داده میشود.
یکی از این موتورهای جستجو ی بسیار مفید و کاربردی که توسط استیو بالمر در شرکت مایکروسافت طراحی شده موتور جستجوگر بینگ (Bing)) است. موتور جستجوگر بینگ مایکروسافت قبلا با نام‌های لایو سرچ ، ویندوز لایو سرچ و ام. اس. ان سرچ ، شناخته میشد. اکنون در رتبه دوم بعد از موتور جستجوی گوگل قرار‌گرفته‌است و رقیبی قدرتمند برای آن بشمار می‌رود.

موتور جستجو بینگ چیست؟

موتور جستجوگر بینگ ، از زمان پرده برداری مورد توجه بسیاری از وب مسترها و فعالان در زمینه سئو ( بهینه سازی وب) قرار گرفته‌است. سهم زیادی از کاربران اینترنتی را بخود اختصاص داده است.
موتور جستجوی Bing بعد از گوگل در رتبه دوم ایستاده است. انتظار میرود در سال‌های پیش رو سهم بیشتری از کاربران اینترنتی را به خود اختصاص دهد.
همچنین بعد از مدت ها این اولین بار است که یک رقیب نسبتا قدرتمند برای گوگل پیدا شده است که می‌توان تا حدی به آن امیدوار بود. درحالی که گوگل نقش و اهمیت بالایی در اینترنت و تبلیغات دارد شاید وجود یک رقیب جدی بتواند موجب سرویس دهی بهتر و تلاش بیشتر برای حفظ کاربران شود. دراین رقابت میان مرورگر بینگ و گوگل کاربران اینترنتی برنده خواهند بود.
جستجوگر bing را می‌توان سلاح مایکروسافت برای رقابت با موتور جستجوی گوگل دانست. اما اگر انتظار دارید Bing قاتل گوگل کروم شود، در اشتباه هستید.
جستجوگر bing در ماه آوریل 2012، 15.4 درصد از بازار را در دست داشت که هم اکنون به 16.9 درصد افزایش یافته است و همچنان روند صعودی خود را داراست.

موتور جستجوی بینگ

موتور جستجوگر بینگ چگونه کار می‌کند؟

موتور جستجوگر بینگ دارای یک الگوریتم تمام صفحه‌‌‌‌‌ (Whole Page) است که محتوای نتایج (SERP) را قبل از نمایش برای کاربر، سازماندهی می‌کند. این الگوریتم باعث می‌‌‌‌شود که موتور جستجو قبل از نمایش نتایج به کاربر، سایت‌‌‌‌ها را از لحاظ محتوایی، بررسی کرده و در نهایت مرتبط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین نتایج را برای کاربر به نمایش درآورد.

وجه تمایز موتور جستجوگر بینگ چیست؟

دراولین نگاه عکس پس زمینه صفحه اصلی جستجوی بینگ است که توجه کاربران را به خود جلب میکند.این تصاویر که بسیار سبک بوده و با سلیقه انتخاب شده‌اند، نقش بالایی در جذب کاربران به این موتور جستجو را دارند.

بعد از وارد کردن کلمه کلیدی(keyword) در کادر جستجو صفحه ساده‌ای برایتان باز می‌شود که نتایج نمایش داده شده آن برخلاف سایر موتو‌رهای جستجوگر کاملا کاربردی، مفید و مرتبط است. همین امر موجب شده تا بینگ را بعنوان رقیبی جدی برای موتور جستجوی گوگل بشناسیم.
با اینکه نتایج موتور جستجوی Bing مناسب و مرتبط با جستجوی کاربران است ولی رتبه بندی در آن تفاوت بسیار زیادی با آنچه در گوگل مشاهده میکنیم دارد. همین امر موجب جلب نظر متخصصین سئو ( seo ) برای فعالیت بر روی این بازار جدید می‌شود.
شرکت مایکروسافت اینترنت اکسپلورر را در ویندوز خود بصورت پیش فرض نصب کرده است،در همین راستا موتور جستجوی بینگ نیز بعنوان صفحه پیش فرض موتور جستجوگر اینترنت اکسپلورر تعریف شده است.

موتور جستجوی بینگ تا چه حد متفاوت است؟

تقریبا میتوان گفت که تفاوتی نمیکند که شما جستجوی خود را در Bing انجام دهید یا گوگل کروم ، به هر حال به نتیجه مورد نظر خود خواهید رسید.
برای مثال اگر عبارت “ساخت نقشه سایت” را در هر دو موتور جستجو کنید نتایج متفاوتی را شاهد خواهید بود، حتی در مواردی ممکن است که رتبه اول نتایج گوگل در صفحه نخست نتایج موتور جستجوی Bing نباشد.
مهمترین مسئله برای یک کارشناس سئو ( seo ) شناخت الگوریتم موتور جستجوی بینگ است زیرا تنها از این طریق میتوان راه رسیدن به رتبه مناسب در نتایج را شناسایی کرد. تفاوت میان الگوریتم بینگ و گوگل کاملا مشخص است زیرا نتایج متفاوتی را به کاربران ارائه میدهند، در این مقاله قصد داریم عوامل موثر بر بهینه سازی برای موتور جستجوی Bing را به شما معرفی کنیم.
از آنجاکه حدود 16 درصد از کاربران اینترنتی همچنان از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند ،اهمیت و نقش ویژه بینگ ( حداقل در ایران) کاملا بارز و آشکار است.

تمایز موتور جستجوگر بینگ

ویژگی‌های موتور جستجو بینگ

  1. زمانی که درمرورگر بینگ عبارت خود را جستجو می‌کنید، برای رسیدن به نتیجه بهتر، برخی پیشنهادات مرتبط با عبارت شما به نمایش گذاشته می‌شوند. به این قابلیت، اصطلاحات اتو ساجست (Auto-Suggest) گفته می‌شود و می‌توانید در صورت تمایل، آن را غیر فعال کنید.
  2. اسکرول بی انتها یا Infinite Scrollدر جستجوی تصاویر در موتور bing به شما کمک می‌کند تا بین صفحات نتیجه جستجو در حرکت نباشید. این موضوع، از آن دست قابلیت‌هایی است که به راحتی نمی‌توان از آن صرف نظر کرد.
  3. قابلیت Quick View به شما امکان می‌دهد تا بدون کلیک بر روی نتیجه جستجوی خود، مختصری درباره آن اطلاعات کسب نمایید.
  4. تاریخچه جستجو قابلیت دیگریست که موتور جستجوگر بینگ مایکروسافت نسبت به گوگل دارد. در این ویژگی، زمان و تاریخ عبارت جستجو شده ذخیره می‌گردد. پس از آن، شما می‌توانید مجددا به آن رجوع نمایید. این قابلیت امکان غیر فعال شدن در جستجوگر bing را داراست.
  5. قابلیتی که در جستجوی ویدئوها در موتور جستجو بینگ حائز اهمیت است، نمایش سی ثانیه ابتدایی نتایج بدون نیاز به کلیک و ورود به صفحه آن است که اصطلاحا به آن Smart Video Preview گفته می‌شود.

امتیازات موتور جستجوی بینگ

Bing با ویژگی های متنوع و جالبی طراحی شده است. مثلا زمانی که شما موس را روی یکی از لینک ها در فهرست نتایج جستجو می برید به شما اطلاعات اضافی را در یک پنجره مجزا نمایش می دهد. یا زمانی که در حال تایپ عبارت کلیدی خود هستید برخی از عبارات دیگر همزمان به شما پیشنهاد می شود.
برخی از ویژگی های حال حاضر Bing browser ( بینگ براز ) در گذشته در Live Search نیز وجود داشت. ما امروزه قوی تر و منعطف تر شده است. جستجوی بهتر تصاویر و پخش فیلم در همان لیست نتایج جستجو از نوآوری های این موتور جستجو هستند. زمانی که شما عبارتی را سرچ می کنید تصاویر مرتبط نیز در صفحه نتایج نمایش داده می شود . وقتی نشانگر موس را روی هر تصویر ببرید در ابعاد بزرگ نیز نمیش داده می شود. برای ویدئو ها نیز اگر نشانگر موس روی کلیپ مورد نظر برده شود شروع به پخش خواهد کرد.

بینگ دارای یک الگوریتم تمام صفحه‌‌‌‌‌ (Whole Page) است که محتوای نتایج (SERP) را قبل از نمایش برای کاربر، سازماندهی می‌کند.
این الگوریتم باعث می‌‌‌‌شود که موتور جستجو قبل از نمایش نتایج به کاربر، سایت‌‌‌‌ها را از لحاظ محتوایی بررسی کرده و در نهایت مرتبط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین سایت‌‌‌‌‌‌‌ها را به کاربر نشان دهد.
Nathan Chalmers مدیر ارشد تیم جستجوی بینگ، به تازگی درباره نحوه کار این موتور جستجو توضیحاتی را ارائه کرده است که در ادامه به آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌‌‌‌‌‌‌پردازیم.

امتیازات موتور جستجوی بینگ

جستجوی سفارشی Bing browser ( بینگ براز )

بینگ ابزاری جدید برای جستجو در سطح تجاری به نام Bing Custom Search را معرفی کرده است. جستجوی سفارشی Bing به شما امکان می دهد موتور جستجوگر را حول یک موضوع خاص سفارشی سازی کنید. پس از انتخاب موضوع ، تمام وب سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند توسط خزنده بینگ بررسی می شوند و براساس الگوریتم های رتبه بندی لیست نهایی به شما ارائه می شود.

همچنین می توانید از جستجوی سفارشی، نتایج و وب سایت های مورد علاقه خود را در بالای لیست قرار دهید. جستجوی سفارشی بینگ را می توان طوری برنامه ریزی کرد تا نتایج را فقط از یک سایت خاص نمایش دهد. مایکروسافت این قابلیت را ابزاری جهت یافتن نتایج مربوط به یک حوزه یا صنعت خاص توصیف می کند.

نتایج بدون تبلیغات نمایش داده می شوند و می توانید پیشینه عبارات جستجو شده را بازگردانی کنید. یعنی اگر فقط می خواهید موتور جستجو مطالبی را که شما نوشتید طی یک سال گذشته بازگرداند ، می توانید این کار را انجام دهید. نمایش پیشینه جستجو در گوگل فقط زمانی است که شما با جیمیل خود آنلاین بوده و عبارتی را جستجو کرده باشید ، اما بینگ بدون نیاز به ورود به ناحیه کاربری ، تاریخچه جستجوی شما را ذخیره خواهد کرد.

چرا رتبه سایت در بینگ اهمیت دارد؟

موتور جستجوی یاهو ، اطلاعات و لیست نتایج را براساس الگوریتمهای رتبه بندی بینگ ارائه می دهد. موتور جستجوی پیش فرض مرورگر firefox ، براساس یاهو تنظیم شده است. اگرچه درصد بسیار بالایی از جستجوهایی که در اینترنت انجام می شود بوسیله گوگل است.  اما بینگ به عنوان موتور جستجوی شرکت مایکروسافت ، غول نرم افزاری دنیا است. زمانی که ویندوز را نصب می کنید ، مرورگر پیشنهادی مایکروسافت ، اینترنت اکسپلورر است که البته اخیرا آن را به Microsoft edge تغییر داده و قابلیت های بیشتری به آن اضافه شده است. جستجوی یک کلمه یا عبارت در نوار مرورگر ، لیست نتایج در bing را نمایش می دهد و این مهم ترین دلیل اهمیت رتبه سایت در بینگ است.

همچنین اگر فرض کنیم تعداد کاربر کمی از طریق بینگ وارد سایت شما می شوند ، اما همان تعداد کم موجب افزایش بازدید سایت شما خواهند شد. چون کاملا طبیعی و بدون تقلب انجام می شود اعتبار سایت را بالاتر خواهد برد و در بلند مدت در رتبه سایت در نتایج گوگل ، رتبه الکسا و اتوریتی دامنه نیز موثر است.

با این اوصاف ، بینگ و یاهو در حدود 30 درصد حجم جستجوهای انجام شده در ایالات متحده را در اختیار دارند که نشان از کاربردهای زیاد این موتور جستجو در این کشور دارد. شاید در آینده ای نه چندان دور،bing پرکاربردترین ابزار جستجو در جهان و حتی ایران شود! پس به فکر سئو ( seo ) و بهینه سازی سایت خود با در نظر گرفتن الگوریتم های بینگ نیز باشید. حتی در حال حاضر در ایران هم بسیاری از افراد بدون وارد شدن به گوگل در نوار مرورگر فایرفاکس عبارتی را جستجو می‌کنند. بصورت پیش فرض با لیست نتایج یاهو مواجه می‌شوند که از بینگ قدرت می‌گیرد.

دلیل اهمیت رتبه سایت در بینگ

استفاده از لینک ‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی

تبلیغات در بینگ مشابه تبلیغات در گوگل است و جایگاه صفحه شما بر اساس هزینه‌‌‌‌‌‌ای است که حاضر هستید بابت هر کلیک به بینگ پرداخت کنید.

البته لینک‌‌‌‌‌‌‌‌های تبلیغاتی تنها در زمانی ظاهر خواهند شد که الگوریتم Whole Page تشخیص به مفید بودن آن‌‌‌‌‌ها برای کاربر دهد. علت این کار، ارائه یک تجربه کاربری مفید توسط بینگ است.  زیرا در صورت نمایش بیش از حد تبلیغات، ممکن است سایر صفحات با بی توجهی کاربران مواجه شده که این اتفاق بقای موتور جستجوگر را در معرض خطر قرار خواهد داد.

نتیجه گیری

به طور خلاصه نحوه رتبه بندی موتور جستجوگر بینگ به صورت زیر است:

• جایگاه نمایش سایت ارتباط مستقیم با کیفیت محتوای صفحه دارد.
• نمایش نتایج بر اساس رضایت کاربران از صفحه و تجربه کاربری ایده‌‌‌‌‌‌آل انجام می‌‌‌‌‌شود.
• نمایش صفحات درنتایج بر اساس میزان ارتباط صفحه با عبارت جستجوشده توسط کاربر است.

نحوه‌ی ثبت‌نام در سایت بینگ

ابتدا از طریق این لینک زیر وارد صفحه ابزار وبمستر بینگ شده و اقدام به ثبت نام نمایید. (در اکثر موتورهای جستجو صفحه‌ای برای ثبت و مدیریت سایت‌ها وجود دارد)

پس از ورود به لینکی که قراردادیم، از طریق اکانت Microsoft یا Gmail خود، ثبت نام کنید. پس از آن برای ادامه‌ی فرآیند ثبت نام، باید از یکی از حساب‌های مایکروسافت‌ ، گوگل و یا فیسبوک خود استفاده کنید. از دو روش می‌توانید سایت خود را در بینگ ثبت نمایید؛ اگر قبلا در سرچ کنسول گوگل ، سایت خود را ثبت کرده‌اید، بر روی “Import” کلیک کنید تا اطلاعات سایت به صورت خودکار از گوگل به بینگ منتقل شود.

ثبت‌نام در سایت بینگ

مرحله دوم ثبت سایت در بینگ

در صورتیکه تاکنون در سرچ کنسول گوگل ، سایت را ثبت نکرده‌اید، می‌توانید مطابق با تصویر زیر ابتدا نام دامنه خود را وارد و سپس بر روی “Add” کلیک نمایید. برای تکمیل فرآیند بر روی فایل “bingsiteauth.xml” که در صفحه وجود دارد، کلیک کنید تا دانلود شود. سپس وارد هاست خود شده و در پوشه سایت (اگه صرفا یک سایت در هاست دارید وارد پوشه Public_html شوید)، فایل مذکور را آپلود نمایید.

در نهایت پس از اینکه آپلود فایل به اتمام رسید، می بایست وارد صفحه کنسول بینگ برگردید و بر روی “Verify” (شماره2) کلیک نمایید. بدین ترتیب سایت شما در بینگ به ثبت رسیده است و می توانید مدیریت و آنالیز سایت وردپرسی خود را از طریق بینگ انجام دهید.

چرا ابر آراز؟

قیمت هاست ابری ابر آراز به دلیل استفاده از تکنولوژی ابری بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و نگرانی شما را از هزینه‌های غیرمنطقی و سرسام‌آور برطرف می‌کند؛ اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود؛ زیرا با خرید هاست ابری پر سرعت ابر آراز از خدمات تیم پشتیبانی ما که از یک گروه حرفه‌ای متخصص تشکیل شده‌اند، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز بهره مند خواهید شد.

امیدواریم که این مقاله، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا