توسعههمه

8 ترند دواپس DevOps درسال 2021

DevOps یک مدل پیشرو برای انتقال و تحویل کارآمد نرم‌افزار است و در این زمینه نشانه‌ای از رکود وجود ندارد. DevOps از دو واژه Development (توسعه) و Operations (عملیات) تشکیل شده است. DevOps همواره در جستجوی راه‌هایی برای بهینه سازی سرعت توسعه و بهره‌وری بیشتر بوده  است. بنابراین تغییرات در طرز تفکر و فرایندها بخشی طبیعی از توسعه نرم‌افزار DevOps محور می‌باشد. در این مقاله قصد داریم 8 ترند برتر DevOps در سال2021 را بررسی کنیم. همچنین در صورتی که با اصول و مبانی دواپس آشنایی ندارید می‌توانید مقاله‌ی ما رادر این زمینه در بلاگ ابر آراز مطالعه کنید.

در ادامه همراه ما باشید تا با ترند دواپس DevOps در سال 2021 بیشتر آشنا شوید.

دواپس چیست؟

دواپس یا Dev+Ops همانطور که از نام آن مشخص است از دو بخش Dev مخفف  Development به‌معنای توسعه نر‌م‌افزار وOps مخفف OperationS به‌معنای عملیات فناوری اطلاعات تشکیل شده است. دواپس و خدمات پشتیبانی شبکه و سرور بیش از هر چیزی بر ارتباط و همکاری هرچه بیشتر تیم‌های توسعه نرم‌افزار با تیم‌های اجرایی تمرکز و تأکید دارد.

امروزه با گسترش تکنولوژی و بزرگ‌تر شدن بازار کسب‌و‌کار‌ها، مدیران نیز برای افزایش بازار خود به کسب‌و‌کار‌های اینترنتی روی آورده‌اند. در این تغییر، به واسطه گسترده بودن علوم کامپیوتری، افراد زیادی در صنعت کامپیوتر برای رفع دغدغه ایجاد محیط امن جهت گسترش کسب‌و‌کار‌ها سعی و تلاش کردند.

ابرآراز مفتخر است تا با ارائه سرویس DevOps as a Service و خدمات پشتیبانی شبکه و سرور اقدام بسیار بزرگی در زمینه تامین این نیاز انجام دهد. در این محصول به منظور پشتیبانی سرور شما، قسمتی از تیم ابری ابرآراز به عنوان یک تیم کامل SRE به تیم توسعه‌دهنده کسب‌و‌کار اضافه شده تا اقدامات لازم جهت توسعه پایدار و گسترده کسب‌و‌کار‌ها را فراهم آورد

ما بدون در نظر گرفتن نوع خدمت، به طور خالصانه در کنار شما هستیم؛ همچنین با توجه به وجود پلتفرم Gitlab در تمامی پلن‌ها سعی بر این است تا تمامی اتفاقات کاملا اتوماتیک و سیستماتیک انجام شده و سرعت در توسعه به بیشترین‌حد ممکن خود نزدیک شود.

نکته‌مهم دیگر این پلتفرم استفاده از CDN اختصاصی و امن ابرآراز برای تمامی مشتریان این سرویس بوده که منجر به کم شدن نیاز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تیم‌های توسعه دهنده می‌باشد که تجربه‌ای کاملا منحصر به فرد خلق شود. شعار ما در سرویس DevOps as a Service یا همان SRE Team ابرآراز این است که تنها به توسعه کسب‌و‌کار خود فکر کنید و تمامی نگرانی‌های زیرساختی را به ما واگذار کنید. برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه و سرور به وب سایت ما مراجعه کنید. 

بررسی جدیدترین ترند دواپس DevOps

1.ارتقا ابزارهای اتوماسیون زیرساخت- Infrastructure Automation

ابزارهای IA تیم‌ها را قادر می‌سازد تا خدمات انتقال را در هر دو تنظیمات on-premise و ابری طراحی و خودکار کنند. در سال 2021، تیم‌های DevOps از IA برای اتوماسیون تحویل استفاده خواهند کرد، پیکربندی و مدیریت زیر ساخت IT در مقیاس و با اطمینان بیشتر خواهد بود.

مزایای ابزار IA برای تیم DevOps

ابزار IA مزایای زیادی برای تیم‌های DevOps دارد که از جمله مزایای این ابزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· ارکستراسیون زیرساخت‌های cloud هیبرید و ترکیبی
· پشتیبانی از زیر‌ساخت‌های تغییرناپذیر و قابل برنامه‌ریزی
· خودکفایی، ایجاد محیط بر اساس تقاضا
· تامین منبع کارآمد.
· سهولت آزمایش.
در آینده شاهد ادغام ابزار IA با سایر اجزای pipeline خواهیم بود. تیم‌ها با استفاده از مفاهیم CT/CD در زیرساخت‌های IT از agility یا چابکی بیشتری برخوردار خواهند‌شد.

آنچه از ترند دواپس DevOps در سال 2021 انتظار می‌رود

شرکت‌ها شروع به جایگزینی تنظیمات سفارشی با ابزارهای IA در سطح سازمانی خواهند کرد. با خودکارسازی و پیکربندی نرم‌افزار همراه با ابزار IA، سازمان‌ها موارد زیر را به‌دست خواهند آورد:

· گسترش و استقرار سریعتر
· زیرساخت‌های قابل تکرار و استوار
· کاهش هزینه‌ها به دلیل کارهای دستی کمتر
· به لطف تنظیمات قابل اطمینان در تمام زیرساخت‌های فیزیکی و مجازی انطباق آسانتر صورت می‌گیرد.
انتظار می‌رود که شاهد افزایش پیکربندی مداوم ابزارهای اتوماسیون (CCA) نیز باشیم. این ابزارها توانایی مدیریت و ارائه تغییرات پیکربندی را به عنوان کد فراهم می‌کنند محدوده ابزار CCA به شبکه‌‌ها‌،کانتینرها، انطباق و امنیت گسترش خواهند یافت.

ارتقا ابزارهای اتوماسیون زیرساخت

2.استفاده از ابزار ارکستریشن انتشار برنامه -ARO Application Release Orchestration

ابزار ARO مدیریت pipeline و محیط را با ارکستریشن اپخش نرم‌افزار ترکیب می‌کنند. این ابزار مزایای زیر را به همراه دارند:

· چابکی بیشتر: تیم با سرعت و اطمینان بیشتری برنامه‌های جدید، تغییرات و رفع اشکالات را ارائه می‌دهد.
· بهره‌وری بهتر: کارهای دستی کمتر، به کارمندان اجازه می‌دهد تا روی کارهایی تمرکز کنند که ارزش بالایی دارند.
· دید بیشتر: حالت‌های انتظار در حین تدارکات قابل مشاهده هستند.
ابزار ARO کیفیت و سرعت را بهبود می‌بخشند. شرکت‌ها فعالیت انتشار را در چندین تیم، روش‌ها، pipeline، فرایندها و ابزارهای DevOps درجه بندی ‌می‌کنند.
در سال 2021 چه انتظاری داشته باشیم:
ابزارهای ARO به طور قابل توجهی رایج خواهند شد. تحویل سریعتر کد جدید به سازمان‌ها این مکان را می‌دهد تا به سرعت به تغییر تقاضاهای بازار پاسخ دهند.

3.زنجیره ابزار پیچیده‌تر

زنجیره ابزار (toolchain) DevOps، مجموعه‌ای از ابزارهاست که از فعالیت pipeline پشتیبانی می‌کنند. زنجیره ابزاری که به خوبی طراحی شده باشد، اعضای تیم را قادر می‌سازد:

· با اهداف مشترک کار کنند.
· معیارها را به طور دقیق اندازه‌گیری کنند.
· در مورد همه تغییرات کد بازخورد سریع داشته باشند.

زنجیره‌ ابزار DevOps روز به روز پیچیده‌تر و گسترده‌تر می‌شوند. استفاده از ابزار CI به وسیله سیستم‌های جدید که ایجاد و نگهداری اسکریپت ساخت را آسان می‌کند در حال تکامل است. Pipeline ها ویژگی‌های امنیتی جدیدی را پیدا می‌کنند. ابزارهای پشتیبانی کننده مدیریت پکیج و کانتینرها سریعا در حال پیشرفت هستند.
سازمان‌ها باید با جلوگیری از همپوشانی‌ها، ناسازگاری‌ها و حفره‌های عملکردی، از استفاده بهینه از ابزار اطمینان حاصل کنند.

از ترند دواپس DevOps در سال 2021 چه انتظاری داشته باشیم؟

فروشندگان ابزار شروع به ارائه دادن راه‌حل‌های گسترده‌تر در طول چرخه توسعه و تحویل خواهند کرد. شرکت‌ها بیشتر از یک زنجیره ابزار برای پشتیبانی از پشته‌ها (stacks) و پلتفرم‌های تحویل خواهند داشت (COTS، cloud،mainframe و غیره)

4.ظهور DevSecOps

به همراه استفاده سازمان‌ها از تکنولوژی‌هایی مانند Kubernetes، بی سرور و تکنولوژی‌های دیگر مبتنی بر cloud، امنیت محلی cloud ضروری خواهد شد. تیم‌ها برای حفاظت از دارایی‌های خود، به ابزار و فرایندهای جدیدی نیاز دارند. به همین دلیل پیشبینی می‌شود که در سال آینده پذیرش گسترده DevSecOps داشته باشیم.
DevSecOps یکپارچه سازی امنیت در فرایند توسعه است. DevSecOps باید:

· به طور یکپارچه در چرخه عمر ادغام شود.
· ارائه نتایج شفاف به مسئولین مرتبط.
· مهارت و چابکی توسعه دهندگان را کاهش ندهد.
· تیم‌ها مجبور به ترک محیط توسعه خود نباشند.
· در زمان اجرا از امنیت محافظت شود.

قابلیت برنامه‌ریزی DevSecOps در حال افزایش است. پس انتظار می‌رود که در سال بعد شاهد سطح بالاتری از اتوماسیون باشیم.

جدیدترین ترند دواپس DevOps در سال 2021

از جدیدترین ترند دواپس DevOps در سال 2021 چه انتظاری داشته باشیم؟

از این پس امنیت مقوله‌ای که در پایان کار به آن پرداخته شود نخواهد بود. محصولات DevSecOps با سرعت بالاتری با استانداردهای ابزار آزمون CI/CD ادغام خواهند شد. در نتیجه شرکت‌ها شاهد پیشرفت در در حوزه‌‌های امنیت سایبری، انطباق، تحکیم پروتکل و اثر بخشی کلی IT خواهند بود.

5.نرم‌افزار نظارت بر عملکرد برنامه (APM)

APM نقشی اساسی در ارائه بازخورد سریع به توسعه دهندگان در هنگام توسعه سازی دارد. نرم‌افزار APM شامل :

· مانیتورینگ Front-end )عملکرد و تعاملات کاربر را بررسی می‌کند).
· کشف ، ردیابی و عیب یابی برنامه (ADTD روابط بین سرورهای وب اپلیکیشن ، زیر سرویس‌ها و زیرساخت‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند)
· تجزیه و تحلیل مجهز به AlOps (الگوها، ناهنجاری‌ها و علیت را در طول چرخه عمر تشخیص می‌دهد).
در سال 2021،APM برای کوتاه کردن MTTR (Mean Time Repair)، حفظ دسترسی به خدمات و بهبود تجربه کاربری ضروری خواهد بود. قابلیت‌های پیشرفته APM به تیم‌های DevOps کمک می‌کنند که:
· فرایند کسب و کار را بهتر درک کنند.
· درک و بینش در مورد عملیات تجاری ارائه ‌دهد.
· و در نهایت به جداسازی و اولویت‌بندی مشکلات کمک می‌کند.

درترند دواپس DevOps در سال 2021 چه انتظاری داشته باشیم

در جدیدترین ترند دواپس DevOps فروشندگان APM محصولات خود را گسترش داده تا شامل نظارت یکپارچه بر زیرساخت‌ها و تجزیه و تحلیل آنها شود(شامل شبکه‌ها، سرورها، پایگاه داده‌ها، لاگ‌ها، کانتینرها، میکروسرویس‌ها و cloud سرویس‌ها است).
فروشندگان با استفاده از یادگیری ماشین (ML) در APM ادامه خواهند داد تا:

· مشکلات سیستم را کاهش دهند
· ناهنجاری‌ها را پیشبینی و تشخیص دهند
· علت را شناسایی کنند
به منظور بهبود تجربه کاربری ، نرم‌افزار APM به سمت ارائه دادن درکی بهتر از مسیر طی شده توسط کاربر پیش می رود. .سازمان‌ها برای محافظت و درک برنامه‌های خود،بیشتر به نرم‌افزار APM اعتماد می‌کنند.

6.دامنه وسیع‌تر از پلتفرم‌های مدیریت ابر (CMPs)

پلتفرم‌های مدیریت cloud (CMPs) به تیم‌ها کمک می‌کند تا سرویس‌ها و منابع عمومی،خصوصی و multi-cloud را مدیریت کنند. عملکردهای CMP می‌توانند نتیجه یک محصول واحد یا مجموعه ای از محصولات پیشنهادی فروشنده باشد.

در سال 2021 سازمان‌ها برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و اطمینان از سطح کافی خدمات شروع به استفاده از CMP خواهند کرد.CMP ها عملکردهای بسیاری به مشاغل ارائه خواهند داد:

· تدارکات و ارکستراسیون
· مدیریت درخواست خدمات
· نظارت و تجزیه و تحلیل cloud
· بهینه سازی منابع
· انتقال cloud، تهیه backup و پشتیبان، بازگشت از بحران
· تحکیم کردن هنجارها و نیازهای انطباق

توانایی CMP برای خدمت به توسعه دهندگان و کارکنان I&O در سال 2021 ضروری خواهد بود. یک CMP باید:
· بدون آن که تغییری در سرعت ایجاد کند، به فرایند توسعه پیوند بخورد.
· به تیم‌های I&O اجازه دهد تا استانداردهای تدارکات را به راحتی اعمال کند.

در ترند دواپس DevOps در سال 2021 چه انتظاری داشته باشیم

در ترند دواپس DevOps در سال 2021 شرکت‌ها درک بهتری از مکانی که ابزار CMP می‌تواند یا نمی‌تواند در آن عمل کند خواهند داشت. شرکت‌های بزرگ برای افزایش چابکی تیم DevOps خود CMP را گسترش می‌دهند.

7. اهداف و نیازهای نامشخص‌تر

عملکردهای Bimodal IT تیم‌های I&O را قادر می‌سازد تا با بررسی قطعیت نیازهای کاربران، از آن‌ها پشتیبانی کنند. Bimodal IT بر دو روش کار متکی است:

· مدل اول: تیم الزامات لازم را می‌داند و انتظار دارد که منجر به خدمات یا محصولات قابل پیش‌بینی IT شوند.

· مدل دوم: الزامات قطعی نمی‌یاشند و شناسایی تقاضا در حال انجام است. نتایج را دشوار می‌توان پیش‌بینی کرد.
فرصت‌های شغلی که از مدل دوم پیروی می‌کنند افزایش خواهند یافت. این استراتژی‌ها شامل سطح بالایی از عدم اطمینان، هم از نظر تجاری و هم از نظر IT است. شرکت‌ها چابکی و میانگین زمان را برای اختصاص دادن به پروژه‌ها و دنبال کردن استراتژی‌های جدید و بهبود تجربه کاربری توسط تیم‌های تولید، اولویت بندی خواهند کرد.

از ترند دواپس DevOps در سال 2021 چه انتظاری داشته باشیم؟

در ترند دواپس DevOps در سال 2021 تیم‌های I&O باید مهارت‌های جدیدی را برای افزایش چابکی و بهبود نتایج کسب و کار بیاموزند. تغییر در فرایندهای فعلی نیز محتمل است زیرا فرصت‌های مدل دوم به رویکرد ساده‌تری نیاز دارند.

8.رشد بیشتر AgileOps

AgileOps مجموعه‌ای از روش‌های تایید شده agile و DevOps می‌باشد که I&O برای بهبود چابکی استفاده می‌کنند. تکنیک‌های AgileOps به ساده‌سازی توسعه نرم‌افزار و وظایف دیگر در زمینه‌های مختلف کسب و کار کمک می‌کند:

· برای پشتیبانی از توسعه، اعضای تیم I&O باید شیوه‌های DevOps و agile را یاد بگیرند.
· برای موارد مصرفی که شامل توسعه نمی‌باشند، اعضای تیم باید مفاهیم Kanban، Gemba Kaizen و اتوماسیون گسترده را بدانند.
· یادگیری scrum، فرایندهای ناب و پیشرفت‌های مداوم به I&O کمک خواهد کرد تا تکنیک‌های مدیریت محصول را بهبود ببخشد.

در سال 2021 چه انتظاری از ترند دواپس DevOps داشته باشیم؟

در ترند دواپس DevOps در سال 2021 افزایش تقاضا به پاسخ‌دهی سریع به نیازهای کاربر باعث رشد AgileOps خواهد شد.اعضای تیم I&O از مفاهیم agile، و DevOps برای دستیابی به سرعت بیشتر در زمینه‌هایی که شامل توسعه برنامه نیستند، استفاده خواهند کرد.

آینده DevOps در 2021 

عملکردهای مبتنی بر الگو تبدیل به یک محدودیت می‌شوند.
DevOps موفق به تیم‌هایی نیاز دارد تا خود را سازماندهی کرده و فرایندهای خود را با نیازهای خاص محصول تنظیم کنند.  تیم‌های DevOps شروع به توسعه روش ها و ابزار های سفارشی و استاندارد خواهند کرد.

تا سال 2023، 75% شرکت‌ها agile را متناسب با محتوای تیم و محصول تنظیم خواهند کرد. در نتیجه، ریتم تحویل اپلیکیشن افزایش خواهد یافت. همچنین شاهد افزایش تکنیک‌های در حال ظهور خواهیم بود که بر روش‌هایی مانند Essence و Disciplined Agile تاکید دارند.

اثرات اصلی

· وظایف مربوط به یک محصول خاص (یا گروهی از محصولات مرتبط) به صورت بلند مدت خواهد بود.
· آشنایی با محصول باعث افزایش اثربخشی تیم خواهد شد.
· یادگیری و سازگاری مداوم برای agile و DevOps اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
· تیم‌ها شروع به توصیف روش کار از طریق تکنیک‌های کاربردی و مناسب خواهند کرد.

توصیه‌های تیم DevOps

· دستورالعمل‌هایی برای تیم تعیین کنید، ولی به آنها اجازه دهید تا روش تمرین و کار خود را انتخاب کنند.
· اطمینان حاصل کنید که تیم قبل از ایجاد تغییر در فرآیندها، از چگونگی پیشرفت agile مطلع باشد.
· برای به اشتراک‌گذاری دانش در بین همکاران، کارگاه‌های آموزشی ترتیب دهید.

تیم‌های I&O بیشتر agile خواهند شد

سازگاری معماری cloud-native و زیرساخت‌های قابل برنامه‌ریزی نیاز به agile شدن بیشتر I&O پیدا خواهند کرد. I&O باید مهارت‌های توسعه خود را فراتر از برنامه‌نویسی اولیه گسترش دهد.

مهندسی قابلیت اعتماد نیاز دارد تا تیم‌های I&O به طور موثرتری با تیم‌های توسعه و تولید ارتباط برقرار کنند. رسیدگی به چالش‌های اطمینان و اعتبار کیفیت سیستم به درک کاملی از طراحی و عملکرد سیستم نیاز دارد.
تا سال 2023، 60% از رهبران I&O مهارت‌های توسعه خود را برای حمایت از نوآوری در کسب و کار بهبود می‌بخشند. تیم‌های I&O در موارد زیر سازگاری بیشتری پیدا می‌کنند:

· معماری سیستم
· هوش مصنوعی برای عملیات IT (ALOPs)
· توسعه اپلیکیشن
· Automation testing

تاثیرات اصلی

· مهارت‌های مهندسی نرم‌افزار، I&O را قادر می‌سازد تا در کسب و کار نوآوری ایجاد کند.
· I&O بیشتر از گذشته با تیم‌های توسعه همکاری خواهد کرد.
· I&O از مهارت‌های جدید برای ایجاد بهره‌وری و کاهش بدهی‌های فنی استفاده خواهد کرد.

توصیه‌های تیم

· به مرور زمان توانایی I&O خود را بالا ببرید. نیازهای توسعه خود را ترسیم کرده و برای تامین آنها برنامه‌ای بلند مدت تنظیم کنید.
· تعادلی بین استخدام استعدادهای جدید و آموزش کارکنان قبلی خود برقرار کنید.
· به حفظ کارکنان خود توجه داشته باشید زیرا تقاضا برای مهارت‌های مهندسی در I&O به بیش از میزان عرضه خواهد رسید.

پلتفرم‌های خودکفا برای تیم‌های تولیدی

به طور معمول، تیم‌های تولیدی که زیرساخت خود را حفظ می‌کنند، فاقد زمان یا تخصص مناسب برای بهینه‌سازی استفاده از پلتفرم‌ می‌باشند. این تیم‌ها باید منابع با ارزش را از نوآوری‌های متمرکز شده بر کاربر به سمت حفظ و نگهداری، ارتقا و مدیریت پلتفرم هدایت کنند.

تا سال 2023، 70% از شرکت‌ها پلتفرم‌های خودکفا مشترک را به تیم‌های تولیدی ارائه خواهند داد. این پلتفرم‌ها فرکانس گسترش اپلیکیشن‌ها را تا 25% افزایش خواهند داد. مزایای دیگر آنها عبارتند از:

· تعداد همپوشانی کمتر در زنجیره ابزار
· استانداردهای سازگار مدیریت و امنیت
· رضایت بالای مشتری
· agile خلاق‌تر در کسب و کار
پلتفرم‌های داخلی برای تیم‌های تولید پاسخگو‌تر بوده و محدودیت‌های کمتری خواهند داشت.

اثرات اصلی

· کسب و کارها سریع‌تر به تهدیدات و موقعیت‌ها پاسخ می‌دهند.
· اعضای تیم I&O پلتفرم‌ها را به صورت محصولاتی خواهند دید که همراه با تغییرات نیازهای کسب و کار آنها نیز به طور مداوم پیشرفت می‌کنند.
· در سال 2021 شرکت ها با روش های کم هزینه تری زیرساخت خود را گسترش و یا کاهش خواهند داد.

توصیه‌های تیم

· تیم‌های اختصاصی پلتفرم باید ایجاد کنید که چابکی بیشتری به تیم‌های تولید بدهند.
· جامعه عملکردی مناسبی را سازمان‌دهی کنید تا مطمئن شوید پلتفرم‌ها تمام نیازهای مصرف کننده را برآورده می‌کنند.

Chaos engineering به عنوان یک تکنیک آزمون

تا سال 2023، 40% از تیم‌های دواپس از (chaos engineering) CE یا مهندسی آشوب به عنوان بخشی استاندارد از مجموعه آزمون‌های آن‌ها استفاده خواهند کرد. در نتیجه،شاهد کاهش 20% خرابی‌های برنامه‌ریزی نشده خواهیم بود.

CE متکی بر fault injection است تا فعالانه خطا‌ها و باگ‌هایی که برای آزمون‌های دیگر مخفی هستند را پیدا کند. آزمایش های chaos برای سیستم‌های IT پیچیده ایده‌آل می‌باشد.

اثرات اصلی

· آزمون‌های chaos در مرحله پیش تولید به بخشی استاندارد در فرایند تحویل مداوم تبدیل خواهد شد.
· شرکت‌های بزرگ برای مقیاس‌گذاری با سرعت بالا از CE استفاده خواهند کرد.

توصیه‌های تیم

· برای ایجاد آگاهی و مهارت در حوزه CE کارگا‌ه‌هایی برای تمرین در این زمینه ایجاد کنید.
· با استفاده از ابزار منبع باز یا متن باز CE تعلیم ببینید.

بهبود سریع خرابی

برای ارائه دادن مداوم ارزش به مشتری،اپلیکیشن‌ها باید همیشه در حال کار کردن باشند.بهبود خرابی در سال های آینده یک زمینه بزرگ برای پیشرفت دواپس خواهد بود.
تا سال 2023، 60% از سازمان ها قابلیت بازیابی و بهبود سیستم را به عنوان بخشی از پایپ لاین CI/CD آزمایش خواهند کرد.

اثرات اصلی

· آزمایش بهبودی بخشی استاندارد از تست اتوماسیون خواهد شد.
· QA بیشتر بر روی اصلاح نقض تمرکز خواهد کرد.
· تیم‌های تولیدی آگاهی بیشتری در مورد سطح فعلی انعطاف‌‌پذیری و قابلیت اطمینان سیستم می‌یابند.

توصیه‌های تیم

· تمام فرایند مدیریت بحران را خودکار سازید، به صورتی که انگار نقض در تولید رخ داده است.
· اطمینان حاصل کنید که تمام حوادثی که عدم موفقیت بهبودی و بازیابی سیستم‌ را به همراه داشته‌اند از تجزیه و تحلیل علت ریشه ها، Root Cause Analysis(RCA)، عبور کنند.
· مکانیسم‌های QA را گسترش داده تا قابلیت بهبود سیستم به صورت دوره‌ای تایید شود.

با پذیرفتن تکنیک‌های جدید در رقابت جلوتر از بقیه باشید

شرکت‌هایی که این ترند دواپس DevOps در سال 2021 را در پیش گرفته‌اند توانایی طراحی، ساخت، گسترش عملکرد و حفظ کیفیت نرم‌افزار در آنها افزایش خواهد یافت. پذیرش به موقع این ترندها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا در یک سال قوی دیگر برای DevOps همچنان در رقابت باقی بمانند.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل در مورد ترند دواپس DevOps در سال 2021 توضیح داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در کانال تلگرامی ابر آراز دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا