همه

زبان پایتون چیست ؟ چرا باید این زبان را یاد بگیریم؟

زبان پایتون چیست ؟ مهم‌ترین دلایل اهمیت زبان پایتون برای چیست ؟ ورود به بازار کار توسعه نرم افزار و وب و موفقیت در آن، وابسته به اطلاعاتی است که شما در این زمینه دارید. عناصر کلیدی که موفقیت شما را در این بازار کار پررونق تضمین می‌کند، HTML ، CSS و JavaScript هستند. اما دلیل که باعث می‌شود عملکردی متفاوت از دیگر رقبای خود داشته باشید، باید تلاش کنید با دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی نیز آشنایی پیدا کنید.

البته انتخاب اینکه در میان انواع متعدد زبان‌های برنامه نویسی کدام بیشتر برای شما و زمینه‌ای که قصد دارید در آن فعالیت کنید، مفیدتر است، کار آسانی نیست. چگونه باید دریافت که کدام یک ارزش یادگیری بیشتری دارند؟ بدون کوچک‌ترین شکی می‌توانیم عنوان کنیم که زبان کدنویسی که می‌تواند به موفقیت شما کمک کند، پایتون است. در این مقاله ما علاوه بر پاسخ به این سوال که زبان python چیست دلایلی که باعث می‌شوند این زبان برنامه نویسی به یکی از اولویت‌های یادگیری تبدیل شود را نیز بررسی می‌کنیم.

در همین ابتدا لازم می‌دانیم عنوان کنیم که اگر قصد خرید هاست پایتون ارزان دارید، می‌توانید وارد سایت ابرآراز شده و از خدمات و امتیازات ما بهره‌مند شوید. 
منظور از زبان پایتون چیست
پایتون یک زبان برنامه نویسی برای دسترسی به اهداف عمومی است.

زبان پایتون چیست ؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی برای دسترسی به اهداف عمومی است. منظور از این جمله این است که این زبان برخلاف HTML ، CSS و JavaScript، می‌تواند علاوه بر توسعه وب برای انواع دیگر برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار نیز استفاده شود.

مواردی که اغب از پایتون در آنها استفاده می‌شود، عبارتند از:

  • توسعه برنامه وب و تلفن همراه (Back end)
  • برنامه‌های دسکتاپ و توسعه نرم‌افزار
  • پردازش داده‌های حجیم و انجام محاسبات ریاضی
  • نوشتن اسکریپت‌های سیستم (ایجاد دستورالعمل‌هایی که سیستم رایانه را وادار به انجام کاری می‌کند)

دلیل استقبال کاربران از زبان python چیست ؟

دلایل مختلفی وجود دارند که باعث می‌شوند پایتون به یک زبان برنامه نویسی محبوب تبدیل شود؛ دلایلی مانند:

  • انجام طیف وسیعی از وظایف
  • یادگیری آسان و راحت برای مبتدیان
  • استفاده از کلمات کلیدی انگلیسی

نکته‌ای که لازم می‌دانیم در این جا بدان اشاره کنیم این است که تصور نکنید که سادگی این زبان برنامه نویسی قابلیت‌های آن را محدود می‌کند. پایتون با وجود سادگی که دارد، برای انجام پروژه‌های پیچیده‌ای مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس اگر شما هم در دسته‌ی افراد زیر قرار می‌گیرید، یادگیری پایتون به شما پیشنهاد می‌شود:

  • کدنویس‌های مبتدی
  • توسعه‌دهندگان وب و برنامه‌های تلفن همراه
  • مهندسین نرم‌افزار
  • دانشمندان داده
  • هرکسی که در زمینه برنامه‌نویسی کامپیوتر کار می‌کند یا در مورد آن یاد می‌گیرد

دلیل استقبال از زبان python چیست

دلایل اهمیت یادگیری پایتون برنامه نویسی چیست ؟

در ادامه ما به شما برخی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شوند به عنوان فعال در حوزه اینترنت و وب باید به آن تسلط داشته باشید را شرح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

بازار کار گسترده پایتون

همانطور که پیش از این نیز توضیح دادیم، زبان برنامه نویسی پایتون برای موقعیت‌های شغلی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شغل‌هایی مانند:

  • مهندس تضمین کیفیت
  • مهندس نرم افزار سطح مبتدی
  • مشاغل سطح حرفه‌ای مانند مهندسین یادگیری ماشین
  • هوش مصنوعی.

بازار کار گسترده پایتون

دلیل نیاز استارتاپ‌ها به زبان پایتون چیست ؟

دیلیل نیاز یک استارتاپ به زبان python چیست ؟ شرکت‌های نوپا برای اینکه بتوانند جایگاه خود را در بازار امروز محکم کنند، نیاز دارند محصولات خود را با بودجه کم و زودتر از موعد مقرر به بازار عرضه نمایند. از آنجا که پایتون می‌تواند هر دوی این اهداف را تحقق بخشد، زبان برنامه‌نویسی محبوب در دنیای استارتاپ است. کارآیی و سهولت استفاده پایتون در مقایسه با زبان‌های دیگر کدنویسی، موجب اتلاف زمان کمتر و بازده بیشتر می‌گردد.

اگر شما به تازگی استارتاپ خود را راه‌اندازی کرده‌اید و یا اینکه قصد دارید کسب‌وکار خود را شروع کنید، نکاتی وجود دارند که آشنایی با آنها به موفقیت شما در این مسیر کمک می‌کند. برای آشنایی با چگونگی موفقیت در استارتاپ به وبلاگ ابرآراز مراجعه کنید.

امکان یادگیری پایتون در زمانی کوتاه

شاید این تصور برای شما پیش بیاید که یادگیری زبان قدرتمندی مانند پایتون به زمان زیادی نیاز دارد. اما مژده‌ای که می‌توان به شما داد این است که اگر سابقه استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی را دارید، اصول اولیه پایتون را می‌توانید در ۶-۸ هفته یاد بگیرید.

امکان یادگیری پایتون در زمانی کوتاه

منظور از یادگیری رایگان در زبان پایتون چیست ؟

هیچ نگرانی بابت آموزش این زبان برنامه نویسی نداشته باشید. سایت پایتون آموزش رایگان این زبان را در اختیار کاربران خود قرار داده است. این منبع رایگان، یک آموزش جامع پایتون برای مبتدیان است که هم افراد کاملا بی‌تجربه در زمینه کدنویسی و هم افراد مبتدی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پشتیبانی از سمت کاربران و کدنویسان پایتون

منظور از منبع باز بودن زبان python چیست ؟ منبع باز بودن یا Open source بدین معناست که استفاده از آن رایگان است و هرکسی می‌تواند آن را اصلاح کند. به عبارتی، منبع باز بودن به زبان‌ها امکان داشتن کتابخانه، چارچوب و سایر ابزارهایی را می‌دهد که زبان مورد نظر را با گذشت زمان بروز و سازگار نگه دارند. اما ویژگی منبع باز بودن تنها در صورتی به بهترین شکل عمل می‌کند که کاربرانی که با این زبان سر و کار دارند، حمایتگر و دست و دلباز باشند.

وبسایت رسمی پایتون یک صفحه اختصاصی در سایت خود دارد که شامل چندین گروه و انجمن می‌شود. در این صفحات می‌توانید جهت مشاوره، راهنمایی یا صرفا برای گفتگو در مورد پایتون از تعداد بی‌شماری کاربر کمک بگیرید.

منظور از منبع باز بودن زبان python چیست

دلایل محبوبیت پایتون زبان پایتون چیست ؟

محبوب بودن یک زبان برنامه نویسی چه اهمیتی دارد؟ شاید این سوالی باشد که فعالان این زمینه با آن مواجه می‌شوند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هرچه محبوبیت زبانی بیشتری باشد، یعنی کاربران بیشتری از آن استفاده مي‌کنند. این نشان‌دهنده‌ی این است که سوالاتشما با سرعت بیشتری جواب داده می‌شوند.

اگر پایتون بهترین زبان برنامه نویسی جهان باشد ولی هیچ کاربری تمایل داشته باشد از آن استفاده کند، هیچ فایده‌ای ندارد. مطمئنا هیچکس نمی‌خواهد پول و زمان خود را صرف یادگیری زبانی کند که به اندازه کافی استفاده نمی‌شود.

تنوع و انعطاف‌پذیری پایتون

بساری از افرادی که از پایتون استفاده می‌کنند، از آن با عنوان همه‌کاره بودن یاد می‌کنند. این موضوع یادآور می‌شود که پایتون می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. همه کاره بودن پایتون باعث شده تا بزرگان عرصه فناوری مانند گوگل، فیس بوک و اینستاگرام همه از زبان برنامه‌نویسی پایتون استفاده کنند.

تنوع و انعطاف‌پذیری پایتون

علاوهبر تمام این موارد، پایتون برای ساخت بازی‌هایی مانند بیلیارد مجازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. تطبیق‌پذیری پایتون به این معناست که شما به عنوان یک توسعه‌دهنده، طیف وسیعی از درخواست‌های کاری را پیش روی خود خواهید داشت.

عملکرد بهتر فرانت و بک اند با پایتون

به عنوان وسعه‌دهده حرفه‌ای در زمینه فرانت اند (Front End: طراحی رابط کاربری سایت) فعالیت دارید؟ مطمئنا می‌دانید که Front End تنها مورد مهم در نگهداری سایت نیست. بک اند نیز درست به اندازه‌ی Front End اهمیت دارد. بک اند از پایگاه داده‌ها و سرورهای وب تشکیل شده است که سایت‌ها و برنامه‌ها را راه‌اندازی می‌کند.

سازندگان پایتون از این زبان برنامه نویسی به عنوان زبان واسطه یاد کرده‌اند. منظور از این عبارت ایجاد هماهنگی میان فرانت و بک اند و همچنین بهبود عملکرد این دو توسط پایتون است. اگر مي‌خواهید به مهارت‌های بک اند نیز مسلط شوید، می‌توانید اولین قدم را با آموزش زبان برنامه نویسی python آغاز کنید.

استفاده‌های خلاقانه از پایتون

شما هم در زمینه‌ی برنامه نویسی فعالیت دارید؟ استفاده از برخی زبان‌ها شما را خسته می‌کند؟ پایتون ( python ) به هیچ وجه در دسته‌ی زبان‌های برنامه نویسی خسته کننده قرار نمی‌گیرد. پایتون با داشتن کتابخانه‌ای استاندارد و قوی، فرآیند کدگذاری را کارآمدتر می‌کند.

علاوه‌براین، کتابخانه استاندارد پایتون مدل‌های از پیش آماده شده را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. این موضوع علاوه بر ذخیره‌ی زمان، امکان ایجاد کدهای یکدست را برای شما فراهم می‌کند. همانطور که گفتیم این زبان به جای نمادها و علائم نگارشی، روی کلمات کلیدی انگلیسی متمرکز است. این بدان معنی است که شما به عنوان یک توسعه‌دهنده می‌توانید به راحتی کدها را بررسی کرده و جهت نگهداری و بروزرسانی نرم افزار، وبسایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه از آنها استفاده کنید.

استفاده‌های خلاقانه از پایتون

استفاده از افزونه‌ها در پایتون

مهم‌ترین مزیت زبان python چیست ؟ اگر از ما بپرسید، اولین پاسخی که می‌دهیم چارچوب‌ها و افزونه‌های مختلف پایتون است. اگر می‌خواهید کدهای خود را تنظیم کنید، پایتون هیچ محدودیت و کمبودی در کتابخانه‌ها و چارچوب‌های خود برای شما ایجاد نمی‌کند.

اتوماتیزه شدن کدهای تکراری توسط پایتون

اگر در حوزه‌ی فناوری فعالیت داشته باشید، می‌دانید که یکی از سخت‌ترین کارها در این زمینه، انجام کارهای تکراری و وقت‌گیر است. موارد کوچک و متفاوتی مانند کپی کردن پرونده‌ها، انتقال پوشه‌ها و تغییر نام آن‌ها، بارگذاری دارایی‌ها در سرورها و… موار مختلفی از این دست می‌توانند وقت زیادی را تلف می‌کنند.

منظور از اتوماتیزه کردن فعالیت‌ها در زبان python چیست

دریافتید که منظور از اتوماتیزه کردن فعالیت‌ها در زبان python چیست ؟ توانایی پایتون در نوشتن اسکریپت‌های سیستم بدین معناست که شما می‌توانید برای خودکار کردن این موارد، برنامه‌های ساده‌ای را توسط پایتون ایجاد کنید. جلوگیری از اتلاف وقت و اتوماتیزه کردن کارهای ساده، دلیلی است که به تنهایی می‌تواند شما را به یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون ترغیب کند.

توانایی کار به واسطه پایتون در هر زیرمجموعه از صنعت فناوری

یادگیری پایتون و تسلط برآن، به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زمینه‌های مختلف شغلی فعالیت کنید. به عبارتی دیگر، پایتون زبان برتر برای زمینه‌های مختلف علوم داده است، از جمله:

  • تحلیل داده‌ها
  • هوش مصنوعی
  • یادگیری ماشین

در دنیای امروزی، علم داده یکی از دیگر مشاغل پردرآمدی است که فعالیت در آن می‌تواند درآمد شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. تمامی مواردی که ما در این مقاله عنوان کردیم تنها گوشه‌ای از مزایایی است که یادگیری پایتون برای شما به همراه خواهد داشت.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به درستی به سوال شما مبنی بر اینکه زبان پایتون چیست و چرا یادگیری آن اهمیت زیادی دارد، پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا