آموزشیبازاریابی آنلاینسئوهمه

محتوای سبز چیست ؟ محتوای همیشه سبز چگونه ایجاد می‌شود

محتوای سبز چیست ؟ چگونه با ایجاد محتوای همیشه سبز استراتژی بازاریابی کاربردی تنظیم کنیم؟ راز موفقیت در این کار در تولید محتوایی است که مربوط به یک زمان خاص نبوده و بتواند رابطه درستی را با مخاطب شکل داده و در ادامه موجب حفظ این رابطه شود. در ادامه قصد داریم تا ضمن پاسخ به این سوال که evergreen content چیست به شما توضیح دهیم که چگونه با انتشار این مقاله، مخاطبانی وفادار برای کسب‌وکار خود بسازید.

زیرساخت مناسب برای سایت؛ راهی برای کنار زدن رقبای سرسخت

اگر به عنوان متخصص سئو یا دیجیتال مارکتر فعالیت دارید، مطمئنا می‌دانید که سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که نقشی تاثیرگذار بر سئو سایت و در نتیجه فروش شما دارد. به همین دلیل، نخستین قدمی که می‌توانید برای افزایش سرعت سایت خود بردارید، استفاده از سرور و میزبانی مناسب است. در مسیر انتخاب هاست مناسب سایت، یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که از میان هاست ایران و اروپا کدام انتخاب مناسب‌تری است؟

ما در ابرآراز برای کاهش نگرانی‌های شما و برای اینکه بتوانید از مزایای هردوی این نوع هاست‌ها به طور همزمان برخوردار شوید، هاست شناور و یا هاست سئو را پیشنهاد می‌کنیم. هاست شناور با در اختیار داشتن مزایای هردوی این هاست‌ها به شما کمک می‌کند تا هم از امنیت اطلاعات و داده‌های خود اطمینان داشته باشید و هم سرعت بالا و پینگ پایین را تجربه کنید.

اگر قصد خرید هاست شناور ایرانی ارزان دارید و یا می‌خواهید در مورد این سرویس بیشتر بدانید، به سایت ابرآراز مراجعه کرده و یا با شماره 86084594-021 تماس بگیرید تا متخصصان و مشاوران ما، شما را برای داشتن بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب راهنمایی کنند.

محتوای سبز چیست ؟

عبارت evergreen content به فارسی محتوای همیشه سبز نیز نامیده می‌شود، محتوایی بهینه شده است که می‌تواند در مدت زمان طولانی با نتایج بسیاری منطبق بوده و به سوالات کاربران پاسخ دهد. به عبارتی دیگر، محتوای سبز، برای یک دوره طولانی برای کاربران تازه و مفید خواهد بود. دلایل مختلفی وجود دارد که تولیکنندگان محتوا تلاش می‌کنند تا این سبک از محتوا نویسی را در برنامه کاری خود داشته باشند؛ از مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • افزایش میزان فروش
  • افزایش ترافیک سایت
  • بهبود رتبه‌ی سایت در موتورهای جستجو (بهبود روند سئو)
  • تبدیل برندهای مختلف به برندی پیشرو در صنعت
  • برقراری ارتباط درست با مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی

متداول‌ترین شیوه‌های تولید محتوای سبز چیست ؟

در ادامه برخی از متداول‌ترین شیوه‌های تولید محتوا به شکل محتوای سبز را نام برده‌ایم. اما نکته‌ای که باید در ذهن داشته باشید این است که نوشتن در این فرمت‌ها به طور عادی محتوای همیشه سبز ایجاد نمی‌کند، بلکه محتوای منتشر شده شماست که موجب می‌شود یک مقاله به محتوای همیشه سبز تبدیل شود.

  • جزوه نامه
  • محتوای آموزشی
  • خلاصه‌ای در مورد محصولات
  • راهنمایی استفاده از یک محصول یا خدمات

بهترین راه تولید محتوای سبز چیست ؟

حال که با مفهوم evergreen content آشنا شدید، زمان آن است که باهم بررسی کنیم که چه چیزهایی سبب می‌شوند تا یک نوشته به محتوای سبز تبدیل شود. بهترین راه‌ها برای این کار عبارتند از:

  • پاسخ به سوالات کاربران در قسمت کامنت
  • ایجاد صفحه‌ای در سایت و پاسخ به سوالات متداول کاربران در این صفحه
  • ارائه راهنمایی‌های مختلف در مورد چگونگی انجام کارهای مختلف در بازارهای متنوع
  • ارائه مشاوره در خصوص زمینه فعالیتی خود و یا موضوعی که قصد تولید در مورد آن را دارید.
  • توضیح درمورد مفاهیم صنعتی رایج در محصولات و خدماتتان که ممکن است برای مخاطبان گیج‌کننده باشد.

نمونه‌هایی از محتوای سبز یا evergreen content

برای تفهیم و درک بیشتر اینکه محتوای همیشه سبز چیست ، در ادامه می‌خواهیم برخی از نمونه‌های این محتوا را بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

  • راهنمایی در مورد بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

این موضوع تنها دسته خاصی از افراد را که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، در برمی‌گیرد.

  • راهنمایی در مورد مراقبت از حیوانات خانگی

تولید محتوا در مورد حیوانات خانگی همیشه با استقبال مواجه می‌شود. همچنین این سبک از محتوا، هیچ تاریخ انقضایی نداشته و در هر زمانی برای کاربران جالب توجه است.

  • راه تهیه شکلات داغ

در زمان تولید محتوای همیشه سبز ، زمان انتشار را در نظر داشته باشید. تولید محتوا در مورد نوشیدنی‌های گرم در فصل‌های سرد سال و نوشیدنی‌های خنک در روزهای گرم، می‌تواند ترافیکی بالایی را به سایت شما وارد کند.

مثال‌هایی که در این قسمت به آن‌ها اشاره کردیم، ممکن است برای کسب‌وکار شما سودمند نباشند و صرفا برای این آورده شدند که شما به درک درستی از مفهوم محتوای سبز برسید. شما باید تحقیق کرده و در نهایت موضوعاتی را پیدا کنید که ضمن ارتباط با زمینه فعالیتی شما امکان تولید محتوا همیشه سبز را نیز دارند.

اگر علاقمند هستید مقاله مقایسه Yoast و All in One SEO را بخوانید.

بهترین راه‌ها برای تولید محتوای سبز چیست ؟

در ادامه قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا با تولید محتوای همیشه سبز ، ترافیک سایت خود را افزایش دهید. بهترین راه‌ها برای این کار عبارتند از:

1. استفاده از کلمات کلیدی درست

استفاده از کلمات کلیدی درست، اصلی‌ترین راهی است که موفقیت شما را در بازار آنلاین تعیین می‌کند. در قدم ابتدایی شما باید بدانید که مناسب‌ترین راه برای دستیابی به مناسب‌ترین کلمات کدامند. به یاد داشته باشید که حتی اگر بهترین مطلب دنیا را هم نوشته باشید تا زمانیکه کاربر آن موضوع را سرچ نکند، نوشته شما ارزشی برای سایتتان نخواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه: اگر به درستی نمی‌دانید که کلمه کلیدی چیست و چه ارزشی در زمان تولید محتوا دارد، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ ابرآراز مراجعه کرده و مقاله کلمه کلیدی چیست را مطالعه کنید. 

2. بهینه سازی سایت

پیش از اینکه کلمات کلیدی را پیدا کردید، باید تلاش کنید تا با استفاده از این کلمات، سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. برای اینکار باید از کلمات مهم در متن، عنوان، url، و تصاویر استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی باید به درستی در متن خود استفاده کنید. در غیر اینصورت ممکن است موتورهای جستجو، نوشته شما را به عنوان یک متن نامعتبر شناسایی کنند.

3. تولید محتوا برای افراد مبتدی

همه ما دوست داریم تا با انتشار دانش خود با زبان رسمی به کاربران نشان دهیم که از تخصص کافی برخورداریم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر در زمینه‌ای فعالیت دارید که افراد مبتدی نیز از سایت شما بازدید می‌کنند، نگارش متنی با زبان و بیان بسیار تخصصی می‌تواند حجم بالایی از ترافیک را از سایت شما خارج کند. پیشنهاد می‌کنیم برای اشتراک گذاری دانش خود از بیانی ساده و شیوا استفاده کنید تا برای تمامی افراد قابل فهم باشد.

4. بروزرسانی محتوا

تصور کنید موضوعی را انتخاب کرده و در مورد آن محتوا تولید کرده‌اید. در نهایت محتوای تولیدی شما به 5000 کلمه رسیده است. پیشنهاد می‌کنیم تمامی این محتوا را به صورت یکجا منتشر نکرده و آن را تقسیم‌بندی کنید و در بازه‌های زمانی مشخص به مقاله اصلی متن اضافه کنید.

همچنین ممکن است اطلاعات جدیدی در مورد موضوعی که شما در مورد آن نوشته‌اید، پس از مدتی منتشر شود. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز این اطلاعات را به مقاله خود اضافه کنید تا متن شما به یک محتوای همیشه سبز تبدیل شود.

موفقیت در تولید محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز یا evergreen content یکی از راه‌های مناسب برای افزایش ترافیک است. اما توجه داشته باشید که اهمیت این موضوع بدین معنا نیست که شما با انتشار این شکل از نوشته‌ها به بهترین نتیجه می‌رسید. برای دستیابی به موفقیت  کنار زدن رقبا در بازارهای آنلاین نیاز است که حتما از استراتژی‌های بازاریابی متفاوت استفاده کنید.

در ادامه قصد داریم تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که شما را به اهداف تولید محتوای همیشه سبز برسانیم؛ با ما همراه باشید.

  • عدم فراموشی محتواها

هنگامیکه محتوای خود را تولید کردید، آن را در چاه عمیق وبلاگ خود نیاندازید. اگر تنها محتوا را منتشر کنید و سپس برای همیشه آن را از یاد ببرید، از وبلاگ خود به تایج مطلوبی نمی‌رسید. شما برای هر کدام از این وبلاگ‌ها هزینه کرده‌اید؛ در نتیجه تلاش کنید که با جذاب‌تر کردن آن‌ها در طول زمان، به بهترین نتیجه برسید. راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • ایجاد راهنمای آموزشی برای افراد مبتدی؛ با اینکار می‌تواند مخاطبانتان را افزایش داده و در نتیجه محتوایتان را در مقابل جشمان کاربران بگیرید.
  • معرفی محتواهای همیشه سبز در نوار کناری وبلاگ یا در بنر صفحه ی اصلی
  • گذاشتن لینک به وبلاگ سایت در قسمت منو (header و footer)
  • اشتراک گذاری لینک مقالات در شبکه‌های اجتماعی
  • راه‌هایی را برای جذب مجدد کاربران به وبلاگ در نظر داشته باشید؛ مانند ارسال ایمیل در مورد موضوعات جدید یا مقالات آپدیت شده.
  • بروزرسانی منظم محتوا

در قسمت‌های بالا در مورد اهمیت بروزرسانی مقالات صحبت کردیم. اما نکته‌ای که باید توجه داشته باشید که به همان اندازه که بروزرسانی محتواها می‌تواند سودمند باشد، بروزسانی بیش از حد نیز می‌تواند آسیب‌رسان باشد.

در زمان آپیدت محتواها این نکات را در نظر داشته باشید:

  • میزان مفید بودن محتوا: ایا محتوای منتشر شده می‌تواند به سوال کاربران پاسخ دهد؟
  • وضوح متن: آیا متن نوشته شده شیوا و روان است؟
  • لحن بیان: آیا محتوای نوشته شه با لحن برند شما تطابق دارد؟
  • اشتراک گذاری: آیا کاربران می‌توانند به راحتی نوشته شما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف با دیگران به اشتراک بگذارند؟

سخن پایانی

در  انتها لازم می‌دانیم تا نکته‌ای را با هم بررسی کنیم؛ همانطور که تاکنون دریافتید، بازاریابی و جذب مشتری، نیاز به وقت، انرژی و مطالعه‌ی زیادی دارد. پس اگر می‌خواهید در مسیر بازاریابی به بهترین نتیجه برسید، وقت اضافی ندارید تا در مسیر دیگری صرف کنید. در این مسیر، شما به کسی نیاز داری تا به شما اطمینان دهد، زیرساخت‌های سایتتان در درست‌ترین حالت ممکن قرار دارند.

ما در این مرحله به کمک شما می‌آییم تا بتوانید تنها بر روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید و آن را توسعه دهید؛ بردن به محیط عملیات، نگهداری و توسعه در محیط عملیات را به ما بسپارید. شعار ما در سرویس DevOps as a Service یا همان SRE Team ابرآراز این است که تنها به توسعه کسب‌و‌کار خود فکر کنید و تمامی نگرانی‌های زیرساختی را به ما واگذار کنید. پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما سر بزنید و از خدمات Devops ما استفاده کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم که محتوای سبز چیست و چگونه به رشد ترافیک ما کمک می‌کند. اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا