آموزشی

برنامه تغییر صدا حرفه ای یا فتوشاپ صدا

در مراحل تولید فیلم و محصولات تصویری و صوتی گاهی لازم است که صدای بکار رفته تغییر پیدا کند و به نوعی ادیت شود. بدین منظور نرم‌افزارهایی هستند که به عنوان برنامه تغییر صدا حرفه ای قابلیت‌های متنوعی در این زمینه دارند. این نرم‌افزارها که از تنوع خوبی برخوردارند و با قابلیت‌هایی که در اختیار می‌گذارند امکان ساخت صداهای حرفه‌ای، ویرایش، اصلاح و میکس صداها را میسر می‌کنند. 

پیش از این امکان تغییر صدا امری دشوار بود و کمتر کسی می‌توانست این کار را با کمک ابزارهای موجود انجام دهد، اما امروزه با پیشرفت امکانات برنامه‌نویسی، برنامه و اپلیکیشن‌های قدرتمندی ساخته شده‌اند که می‌توانند این امکان را به راحتی و حتی در سطح تنوع بیشتر انجام دهند. همانطور که برنامه فتوشاپ برای ادیت عکس استفاده می‌شود گزینه‌های متنوعی نیز به عنوان برنامه تغییر صدا حرفه ای طراحی شده و استفاده می‌شوند. 

اگر دنبال بهترین برنامه‌ی تغییر صدای حرفه‌ای هستید تا پایان این مقاله با ما بمانید، در این مقاله در تلاشیم تا تعدادی از بهترین برنامه‌های فتوشاپ صدا یا تغییر صدای حرفه‌ ای را به شما معرفی کنیم. 

ضمنا شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سرور اختصاصی به این لینک مراجعه کنید.

بهترین برنامه‌های ادیت صدا اندروید

سالهاست از توسعه سیستم عامل اندروید که مناسب موبایل است می‌گذرد و تاکنون میلیون‌ها نرم‌افزار‌ برای کار بر روی سیستم عامل اندروید طراحی و ساخته شده است. هر کدام از این نرم‌ افزارها و اپلیکشین‌ها قابلیت‌های خاص خود را دارند، در این میان هستند نرم ‌افزارهایی که کار ادیت صدا را انجام می‌دهند و حتی بهترین برنامه ادیت صدا اندروید نیز در میان آن یافت می شود. اغلب این برنامه‌ها برای تغییر و ادیت صدای فیلم، کلیپ، پادکست یا غیره مناسب هستند.

ضمنا شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار obs این مقاله را مطالعه کنید.

برنامه Dolby on 

برای کسانی که به دنبال دانلود نرم افزار ویرایش صدا یا ادیت صدا اندروید هستند، و یک برنامه تغییر صدا حرفه ای می‌خواهند، برنامه‌ی Dolby On یکی از این برنامه‌هاست. با کمک این برنامه می‌توان کاربران گزینه‌های بسیاری در اختیار دارند که به دلخواه خود صدا را تغییر دهند. این برنامه همچنین قابلیت پس از ضبط نیز دارد و به یک اکولایزر قدرتمند مجهز است. 

ضمنا شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره وب سوکت این مقاله را مطالعه کنید.

برنامه MP3 Cutter

یکی از برنامه‌های که برای ادیت صدا به کار می‌رود و می‌توان به عنوان یک ویرایشگر صدا از آن استفاده کرد برنامه‌یMP3 Cutter  است. تنها مشکل این برنامه تبلیغاتی است که موقع کار با آن ظاهر می‌شود و قابلیت‌هایی مثل تغییر حجم صدا، fade یا کم‌کم محو کردن و تغییر کیفیت فایل نهایی صدا از ویژگی‌های دیگر این برنامه‌ی ویرایش صدا هستند.

برنامه‌ی ادیت صدا Adobe premier Rush 

برای کسانی که بدنبال یک نرم افزار حرفه ای ضبط و ویرایش صدا اندروید هستند باید برنامه‌یAdobe premier  را نیز می‌توان معرفی کرد. با برنامه پریمیر همچون برنامه تغییر صدا حرفه ای می‌توان فایل‌های صوتی، جلوه‌های صوتی، موسیقی مناسب برای پس‌زمینه، صداهای ضبط‌شده و بسیاری موارد دیگر را بر روی ویدیو و با زمان‌بندی دلخواه را در پريمير انجام داد. 

برنامه‌ی ادیت صدا Music Maker Jam

این برنامه یک نرم افزار ساده ویرایش صدا اندروید است که در قالب یک برنامه فتوشاپ صدا رابط کاربری ساده‌ای دارد و برای کاربران مبتدی به راحتی قابل استفاده است. با این برنامه می‌توان بر روی ژانرهای گوناگونی همچون  rap, pop, garage و … است. 

برنامه تغییر صدا هنگام مکالمه FunCalls

برای دانلود پیشرفته ترین برنامه تغییر صدا هنگام مکالمه می‌توان به عنوان یک گزینه بر روی برنامه تغییر صدا Funcalls اشاره کرد. با کمک این برنامه می‌توان موج صدا را در طیف متنوعی از ریز و درشت تا ترسناک و رباتی تغییر داد. 

برنامه MixPad Multitrack Mixer

از برنامه های بسیار خوب برای ویرایش فایل های صوتی که به صورت رایگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. می توان به MixPad Multitrack Mixer اشاره کرد که رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و می توان از آن برای تولید فایل‌های صوتی حرفه ای مانند آلبوم، موسیقی و پادکست استفاده کرد. MixPad کتابخانه‌ای پر تعداد از صدها جلوه‌ی صوتی، موسیقی و کلیپ را ارائه می‌دهد.

برنامه Audacity

اوداسیتی را می‌توان یک برنامه تغییر صدا حرفه ای ، ویرایشگر صوتی رایگان و بی‌هزینه و یک رقیب قوی برای برنامه‌های پولی مشابه دانست. چه فردی مبتدی هستید چه یک فرد حرفه‌ای، این برنامه فتوشاپ صدا می تواند به طور کامل نظر شما را جلب کند. این نرم‌افزار بر روی پلتفرم‌های مختلف ویندوز، مک و لینوکس قابل استفاده است و می تواند فرمت های WAV، AIFF، MP3 و OGG را پشتیبانی کند.

برنامه ادیت صدا MP3 Cutter and Ringtone Maker

برنامه ادیت صدا MP3 Cutter and Ringtone Maker 

برنامه‌ی MP3 cutter and Ringtone Maker یکی از جالب‌ترین و محبوب ترین ها در فهرست برنامه ویرایش صدا اندروید و iOS است. در واقع یک برنامه ادیت صدا ایفون که محبوب و پرطرفدار است همین برنامه‌ است. از ویژگی های مهم این برنامه ویرایش صدا می‌توان به تنظیمات دقیق و کاربردی، روابط خوب با کاربری آسان و تغییر نام فایل های صوتی اشاره کرد. 

برنامه ادیت صدا MP3 Cutter and Ringtone Maker

برنامه WavePad Audio Editor

برنامه WavePad Audio Editor از جمله برنامه‌های ادیت صدا است. این برنامه تغییر صدا حرفه ای  ویژگی‌های مفید مختلفی مانند برش و ترکیب فایل‌های صوتی و بسیاری موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر اینها، با قابلیت‌های این برنامه می‌توان افکت های مختلفی را برای اصلاح و تغییر فایل های صوتی به کار برد. همچنین در کنار تمام این امکانات ضبط مستقیم فایل صوتی و سپس ویرایش آن نیز در این برنامه وجود دارد.

برنامه FL Studio Mobile

برنامه FL Studio Mobile

در میان فهرست پرتعداد برنامه ویرایش صدا اندروید این برنامه، یکی از پرکاربردترین و بهترین اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های ویرایش یا فتوشاپ صدا، FL Studio Mobile است که با امکانات بسیار خوب خود توانسته نظر بسیاری از کاربران را با خود همراه ‌کند. این برنامه ویرایش صدا، همچون یک برنامه تغییر صدا حرفه ای بسیاری از افکت های مختلف را برای انجام یک ویرایش موثر به کاربران ارائه می دهد. از ویژگی‌های بسیار خوب این برنامه می‌توان به سازگاری سخت افزاری با MIDI، ذخیره اطلاعات با انواع فرمت‌ها و در دسترس بودن درام پد اشاره کرد. 

برنامه FL-Studio-mobile

برنامه Media Converter 

باز در میان برنامه‌های تغییر صدا یکی از بهترین برنامه ها برای ویرایش صدا Media Converter است و علاوه بر اینکه با این  برنامه می‌توان فایل‌های صوتی مختلف را به یکدیگر تبدیل کرد، قابلیت های بسیار خوبی از جمله کوتاه کردن و کات کردن فایل‌های صوتی، تنظیم آهنگ‌ها به عنوان آهنگ زنگ و تنظیم بیت ریت نیز دارد. 

برنامه BandLab

برای کسانی که در حال یادگیری ادیت صدا هستند و قصد دارند با گوشی کار کنند، و دنبال برنامه تغییر صدا حرفه ای اپلیکیشن BandLab می‌تواند کمک شایانی در این زمینه باشد. از آنجایی که این برنامه رابط کاربری ساده ای دارد، یک نرم افزار ساده ویرایش صدا اندروید به شمار می‌آید و به همین دلیل برای مبتدیان بسیار مناسب است. این نرم افزار ویژگی های جذابی مانند  سیستم ترکیب بندی منحصر به فرد و ابزار beat looper را دارا است. این برنامه کاملا رایگان در اختیار کاربران است و از امکانات بسیار خوب و کاربردی دیگری مانند مسترینگ، میکسر ویدئو، تیونر و مترونوم و امکان ریمیکس آهنگ ها نیز پشتیبانی می‌کند.

نرم افزار ادیت صدا برای پادکست 

برای کسانی که علاقه دارند پادکستر شوند و با یک برنامه تغییر صدا حرفه ای بر روی موبایل به تولید پادکست بپردازند نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که این کار را ممکن می‌سازند.

نرم افزارهایی مانند Speaker Studio، Audio Lab، Podbean، Anchor، Dolby on از جمله  برنامه‌هایی هستند که بر روی موبایل قابل استفاده هستند. 

با برنامه‌هایی مثل Adobe Audition، Pro Tools، Sound Forge ، Audacity و غیره می‌توان روی کامپیوتر به تولید پادکست پرداخت. 

نرم‌افزار و برنامه تغییر صدای واقعی

برخی از نرم‌افزارهای تغییر صدا هستند که برنامه تغییر صدا حرفه ای صدا به شمار می‌آیند. قابلیت تغییر صدا را فراهم می‌کنند و با کمک آنها می‌توان صدا را به حالت‌های مختلفی تغییر داد. برای مثال از تغییر صدای حرفه ای زن یا نرم افزار تغییر صدا زن به مرد ، یا تبدیل صدای مرد به زن یا هر حالت دیگری از جمله قابلیت‌های این نرم‌افزارهاست. برخی از افراد به دنبال بهترین برنامه تغییر صدا مرد به زن یا در کل چنین تغییراتی هستند. 

برنامه voice changer

Voice Changer، برنامه‌ای با رابط کاربری بصری‌تر و مدرن‌تر است و دکمه‌ها ظاهر بهتری دارند. در Voice Changer می‌توانید صدای خود را ضبط کنید، یک افکت برای آن انتخاب می کنید و در نهایت فایل را دریافت می کنید و می توانید آن را دانلود کنید. این برنامه همچنین به شما امکان می دهد یک فیلتر شخصی ایجاد کنید که در آن می توانید عناصر را مطابق با علاقه خود تنظیم کنید.

در این برنامه امکان ضبط صدا، انتخاب افکت و استفاده از فیلتر را فراهم می‌کند و می‌توان مطابق با سلیقه عناصر را تغییر داد.

برنامه Narrator’s Voice

برای کسانی که قصد داشته باشند نریشن تولید کنند این برنامه کاربردی مفید خواهد بود. Narrator’s Voice یک اپلیکیشن تبدیل متن به گفتار است تا بتوان به کمک آن یک داستان یا روایت را ضبط کرد. برای کار با این برنامه بهتر است به جای صحبت کردن، با تایپ کردن، یک فایل متنی حاوی یک اسکریپت در آن قرار داد. پس از اتمام کار، می‌توان فایل صوتی ساخته شده را دریافت نمود. 

برنامه VoiceFX

VoiceFX یکی از جالب ترین اپلیکیشن‌ها و یک برنامه تغییر صدا حرفه ای در این فهرست است که علاوه بر تغییرات صوتی رایج، از ابزارهای منحصر به فردی نیز بهره می‌گیرد. یکی از این ابزارهای جالب حالت Live Feedback است که صدا را در هنگام صحبت کردن تغییر می‌دهد. 

یکی دیگر از این ویژگی های این برنامه امکان استریم زنده است. می‌توان خروجی را به صورت زنده در یک مرورگر یا پخش کننده رسانه پخش کنید. VoiceFX این کار را از طریق یک URL و سرور سفارشی انجام می دهد. فقط لازم است آدرس وارد شود و هنگامی که صحبت کردن آغاز می‌کنید، به طور همزمان به صدای دیگری تغییر می‌کند.

VoiceFX با سایر برنامه های موجود در لیست بهترین برنامه ادیت صدا اندروید تفاوت دارد که امکان استفاده از فایل های صوتی موجود در دستگاه به جای ضبط صدای جدید را فراهم می‌کند.

برنامه  Handy Tools Studio Voice Changer 

Handy Tools Studio Voice Changer نیز مانند VoiceFX دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر برنامه‌های این لیست متمایز می‌کند. در این برنامه تغییر صدا حرفه ای به ویژگی‌های استاندارد مانند مجموعه‌ای از چندین صدا و امکان ذخیره نتایج در موبایل خود دسترسی دارید.

در کنار این ویژگی‌ها، این برنامه برای خواننده‌ها امکان استفاده از جلوه‌های ویژه را فراهم می‌کند، بنابراین Handy Tools Studio Voice Changer صدای عادی را دریافت کرده و فایل خروجی را مانند یک ضبط استودیویی با تغییرات اساسی ارائه می‌دهد. البته این اپلیکیشن به کاراکترهای مختلفی نیز برای تغییر صدای کاربر مجهز است.

 برنامه   Android Lock Voice Changer

اپلیکیشن Voice Changer استودیو اندرویدراک یکی دیگر از برنامه‌های اختصاصی تغییر صدا است که امکاناتی بالاتر از میانگین سایر رقبا را در اختیار کاربران قرار می دهد. این برنامه جلوه‌های صوتی مختلفی مانند زنبور عسل، پیرمرد، مریخی و … در اپلیکیشن وجود دارد که اساس کار آن شبیه برنامه‌های دیگر در همین زمینه است. برای کار با این اپلیکیشن ابتدا باید صدا ضبط شود و سپس افکت صوتی روی آن اعمال شود.

شرکت ابرآراز، ارائه دهنده انواع سرورهای اختصاصی و ابری

شرکت ابرآراز به عنوان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های هاستینگ و میزبانی سرور در کشور مطرح است. ابرآراز همچنین در زمینه‌ی خدمات پشتیبانی نیز با کمک نیروی کارکشته، توانمند و متخصص با پاسخگویی به موقع و مناسب نظر کاربران و مشتریان را جلب می‌کند. 

ارائه دهنده سرویس ابری ابرآراز بهترین خدمات را داشته باشید.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد طیف متنوعی از برنامه تغییر صدا حرفه ای معرفی شوند. این ابزارها و نرم‌افزارهای تغییر صدا حرفه‌ای ابزارهای قدرتمندی هستند که به کاربران امکان می‌دهند صداها را به طور دقیق و کامل ویرایش کنند. این نرم‌افزارها به منظور تنظیم برجستگی و تعدیل EQ، افکت‌های صوتی متنوع، تغییر سرعت و تبدیل صدا به فضای صدایی سه بعدی و حتی کاربردهای دیگر طراحی می‌شوند.

کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزارها، صداهای خروجی را بهبود داده، نویزهای موجود را حذف کرده و صداهای خراب را ترمیم کرده و بهبود دهند. این ابزارها در طیف متنوعی از کاربرد هم برای کاربری حرفه‌ای و هم کاربری مبتدی استفاده می‌شوند. 

سوالات پرتکرار 

1. بهترین برنامه تغییر صدا کدام برنامه است؟

برنامه‌های زیادی برای تغییر صدا قابل استفاده هستند و به عنوان برنامه تغییر صدا حرفه ای می‌توان بسته به قابلیت‌هایی که نیاز دارد از آنها استفاده کرد. برای مثال یکی از بهترین برنامه ادیت صدا اندروید  Voice Changer With Effects  است.

2. منظور از فتوشاپ صدا چیست؟

فتوشاپ صدا را می‌توان فرایندی نامید که طی آن با نرم‌افزارهای تغییر صدا، می‌توان صداها را ویرایش، تغییر و بهبود دهید. این نرم افزارها معمولاً با قابلیت‌های متنوعی همچون تغییر برجستگی صدا، افکت‌های صوتی، تغییر سرعت و تنظیمات EQ  اکولایزر عرضه می‌شوند.

به طور کلی، نرم افزارهای فتوشاپ صدا یا تغییر صدا ابزارهای قدرتمندی هستند که به شما امکان می‌دهند تا صداهای خروجی را بهبود داده و به دقت و حرفه‌ایترین شکل ممکن ویرایش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا