سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
رایانش ابریشبکه ابریهمه

آشنایی با معایب و مزایای هاست ابری (Cloud Hosting)

امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که پیشرفت و تحول، به خصوص در حوزه فناوری و تکنولوژی به سرعت پیش می‌رود. از جمله این فناوری‌ها کلود یا ابر است. با ما همراه باشید تا در این مقاله به مزایا و معایب هاست ابری بپردازیم و هر آنچه لازم است در این مورد  بدانید را به شما بگوییم.

برای خرید هاست ابری پرسرعت با آپتایم 99/99 درصد پیشنهاد می‌کنیم از پکیچ های هاست ابری ابر آراز دیدن فرمایید.

آیا ارتقا به Cloud Hosting منطقی است؟

نمی توان  به این سوال مستقیما جواب بله یا خیر داد؛ چرا که عوامل بسیاری وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. در این جا، ما مزایا و معایب Cloud Hosting را ذکر خواهیم کرد. همچنین انواع سایت‌هایی را که بیشترین بهره را از این نوع میزبانی وب خواهند برد را نیز بررسی خواهیم کرد.

پیشنهاد مطالعه : در انتخاب هاست همیشه باید دقت کافی داشته باشید. زیرا در صورت خرید هاست نامناسب فقط متحمل هزینه‌ی اضافی خواهید شد. آیا می‌دانید چه نکاتی را باید مد‌نظر داشته باشید، برای دانستن و رعایت این نکات ما خواندن مقاله‌ی راهنمای خرید هاست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مزایای هاست ابری

میزبانی ابری دارای مزایای بسیاری است که برجسته‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

مزایای هاست ابری ؛اپ تایم بهتر، دسترسی بیشتر

اپ تایم بهتر، دسترسی بیشتر

یکی از مزایای هاست ابری آپتایم بالای آن است، که منجر به دسترسی بیشتر می‌شود. بسیاری از ارائه‌دهندگان میزان آپتایم تا 99.9 را به کاربران این نوع هاست قول می‌دهند. ارائه‌ی این میزان آپ تایم از‌‌ آن جایی که هاست ابری به گونه‌ای طراحی شده است که به اصطلاح “خود ترمیم شود” (self-healing) غیرممکن نیست.

هاست ابری سرورهای بهم پیوسته زیادی را به کار می‌گیرد که به طور خودکار در هنگام بروز مشکل، سرور یا سرورهایی را که با مشکل روبرو می‌شوند، جایگزین شوند.

عملکرد بهتر هاست ابری

هاست ابری می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، چرا که شامل استفاده از چندین سرور است که به صورت واحد، برای تأمین منابع مورد نیاز یک سایت کار می کنند.

در هاست ابری، منابع برای اطمینان از این که به جایی که به آن ها نیاز شد هدایت می‌شوند، در یک مکان ذخیره شده‌اند. میزبان‌های ابری نیز به طور معمول تعادل بار (load balancing) را در چندین سرور پیاده‌سازی می‌کنند تا از این که منابع کافی برای مکان و زمان مورد نیاز فراهم شده است، که اطمینان حاصل کنند.

load balancing چیست ؟ در واقع تعادل بار به عنوان توزیع روشمند و کارآمد ترافیک شبکه یا برنامه در چندین سرور در یک مجموعه سرور تعریف می‌شود. لود بالانسر شبکه میان دستگاه‌های مشتری و سرورهای پشتیبان قرار گرفته و درخواست‌ها را دریافت می‌کند و سپس به هر سرور موجودی که قادر به انجام آنها باشد توزیع می‌کند.

برای آشنایی بیشتر با مفهوم load balancing، انواع و مزایای استفاده از آن، پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی لود بالانسر چیست را از دست ندهید.

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری

مقیاس پذیری و انعطاف پذیری پیشرفته یکی از مهمترین مزایای هاست ابری است؛ به همین دلیل ارائه‌دهندگان پیشرو خدمات ترجیح می دهند، تا حد ممکن فرایند مقیاس دادن به میزبانی سرور ابری خود را در اولویت خود قرار دهند، تا به تقاضاهای مشتریان پاسخ‌دهی به مختلف حین کار را بدهند.

از جمله این شرکت‌ها، ابر آراز می‌باشد که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و ارائه‌ی پنل مدیریت، امکان افزایش و کاهش منابع در لحظه را برای کاربران خود فراهم کرده است. همچنین می‌توانید به سطوح مختلفی از پشتیبانی فنی نیز دسترسی داشته باشید. با این حال دیگر نگران مسائل فنی بیزینس خود نخواهید بود و تمرکز خود را تنها معطوف به پیشرفت می‌کنید.

استقرار سریع

هاست ابری امکان انتقال سریع سایت‌ها را فراهم می‌کند. برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ابری وجود دارند که با راه اندازی سیستم “یک کلیک” برای نصب نرم افزار، امکان استقرار سریع را فراهم می کنند.

پشتیبان گیری و بازیابی پس از فاجعه

 با وجود هاست ابری، دیگر کار بازیابی پس از فاجعه کار مشکلی نخواهد بود؛ چرا که  پشتیبان‌گیری از اطلاعات به طور خودکار انجام می پذیرد. وجود ذخیره ای دیگر برای اطلاعات تضمین می‌کند که احتمال از دست رفتن داده‌های شما بسیار کم است.

پشتیبان گیری و بازیابی هاست ابری

هزینه پایین تر

در مقایسه با نگهداری سرورهای فیزیکی، هاست ابری در واقع گزینه ارزان تری است. با این حال، این در مقایسه با انواع دیگر میزبانی شخص ثالث همیشه درست نیست.

معایب میزبانی ابری

در مورد هاست ابری اشکالات زیادی برای بیان وجود ندارد. شاید، یکی از معدود موارد قابل توجهی که ممکن است صاحبان سایت را برای استفاده از ابر دچار تردید کند، قیمت باشد.

قیمت میزبانی ابری

هاست ابری به طور کلی در مقایسه با سایر راه حل‌های میزبانی وب شخص ثالث گران‌تر است. هزینه هاست ابری ارزان‌تر از تهیه و نگهداری تجهیزات سرور به صورت شخصی برای خودتان است، اما وقتی با سایر میزبانی‌ها مانند هاستینگ مشترک، میزبانی اختصاصی و VPS مقایسه شود، داستان متفاوت است.

هاست ابری تنها در صورت اجرای نظارت و مدیریت دقیق منابع و زیرساخت‌ها و همچنین قرار گرفتن در مقایسه‌های مناسب برای یافتن پکیج سرویس با کمترین هزینه، ارزان تراست.

خطرات امنیتی در محاسبات ابری

همچنین، امکان وجود خطرات امنیتی در محاسبات ابری وجود دارد. تا زمانی که یک ارائه دهنده میزبان سرور ابری واقعاً معتبر انتخاب نکرده باشید، تهدیداتی مانند هک، نقض حریم خصوصی و حملات سایبری را نمی توان دست کم گرفت. پس هنگام انتخاب سرویس میزان امنیتی که شرکت ارائه دهنده برای شما تضمین می‌کند، را در نظر بگیرید. همه ارائه‌دهندگان هاست ابری، به ویژه آن‌هایی که انواع مشتری را می‌پذیرند، بدون این که از آن‌ها اطلاعات لازم را بگیرند، نمی‌توانند امنیت کافی را تضمین کنند.

مشتریانی که همان منابع ابری را با شما و سایر مشتریان به صورت اشتراکی استفاده می‌کنند، ممکن است در سیستم خود، اقدامات امنیتی کافی در این زمینه را انجام ندهند. این عامل می‌تواند در ایجاد و نفوذ حملات به سرورهای ابری که شما هم از آن ها استفاده می‌کنید، نقش مهمی داشته باشد. علاوه بر این، کسانی که تازه از هاست ابری استفاده می‌کنند، عدم آشنایی با رابط، عملکردها و فناوری‌ها ممکن است باعث عدم اجرای اقدامات امنیتی لازم از سمت آن‌ها شود.

برای حفظ امنیت هاست لازم است که نکاتی را با دقت کافی رعایت نمایید، اگر می‌خواهید از اطلاعات و داده‌های موجود در هاست خود بیشتر مراقبت نمایید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی امنیت هاست را با دقت مطالعه نمایید.

آیا سرور ابری برای شما میزبانی می کند؟

هاست ابری بیشتر برای سایت‌هایی مناسب است که میزان بازدید و ترافیک بالایی دارند. این سایت‌ها و وبلاگ‌های بزرگ و پرطرفدار هستند که می‌توانند از مزایای مختلف مانند فضای ذخیره سازی گسترده و نامحدود و در دسترس بودن بالای سرور‌های ابری، نهایت استفاده را ببرند.

هاست و سرور ابری گزینه‌ای عالی برای کسانی است، که می خواهند به جای اینکه زمان قابل توجهی را صرف پرداختن به جنبه‌های فنی کنند، بیشتر روی کار خود یا تولید محتوا تمرکز داشته باشند.

این بدان معنا نیست که میزبانی ابری برای وب سایت‌های جدیدی که هنوز بازدید کننده و کاربران زیادی ندارند، مناسب نیست؛ بلکه می تواند یک انتخاب خوب برای سایت‌های جدیدی که قصد دارند میزان بازدید بالایی را به سایت خود جذب کنند، اهداف تجاری بلند و طرح‌های بازاریابی جامعی دارند نیز مناسب باشد.

انعطاف پذیری و مقیاس پذیری هاست ابری

سایت‌های جدید می‌توانند از انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری هاست ابری بسیار بهره‌مند شوند. با هاست ابری، فقط هزینه منابعی را که استفاده می‌کنی،د می‌پردازید و یا یک برنامه اولیه یا پکیج دریافت می‌کنید. چنانچه بعدا سایت شما به منابع بیشتری نیازپیدا کرد، مقیاس و میزان منابع خود را افزایش می‌دهید. هم اکنون می‌توانید از پکیج های هاست ابری آراز دیدن فرمایید و از پشتیبانی رایگان به صورت ۲۴ ساعته نیز بهره مند شوید.

راهنمای خرید هاست ابری

با معایب و مزایای هاست ابری آشنا شدید؟ حال ممکن است که برای شما سوال پیش بیاید که چگونه باید به خرید یک هاست اقدام نمایید. از آنجایی که امروزه شرکت‌های هاستینگ متعددی وجود دارند، انتخاب یک هاست که بتواند بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم برای این انتخاب مهم از یک راهنما کمک بگیرید. ما برای آسان‌تر کردن کار شما در مقاله‌ای جدا به طور مفصل در مورد انتخاب یک هاست مناسب صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد مي‌کنیم، فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی آموزش خرید هاست برای وردپرس را از دست ندهید.

شما می توانید برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در اینستاگرام ابر آراز دنبال کنید.

چرا هاست ابر آراز ؟ هاست ابر آراز دارای انواع گوناگونی است که با توجه به نیاز خود قادر به انتخاب از بین آن ها خواهید بود. همچنین ما در ابر آراز با ارائه ی سرورهای ابری با قیمتی مقرون به صرفه، آپ تایم 99/99 درصد و پشتیبانی رایگان 24 ساعته در خدمت شما هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا