سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیتوسعهسئوهمه

افزایش امنیت وردپرس به صورت جامع و کامل

یکی از مسائل مهم برای مدیر هر سایتی امنیت سایت و راهکارهایی برای تامین امنیت آن است. گوگل به طور مداوم سایت‌های مشکوک را وارد بلک سیاه خود می‌کند. اگر سایتتان برایتان اهمیت دارد، باید هرطور که شده امنیت وردپرس را در برابر هکرها و ویروس ها تامین کنید.
البته ناگفته نماند که امنیت خود وردپرس تا حدی بالاست و توسعه دهندگان همواره آن را بررسی و آپدیت می‌کنند. این هم باید در نظر بگیرید که هیچ نرم‌افزاری صد درصد امن نیست، ولی با رعایت نکاتی که شاید ساده به نظر برسند می‌شود امنیت آن را بالاتر برد.

در جهان رقابتی امروز برندهای مختلف برای دیده شدن نیاز به تبلیغات مبتنی برتولید محتوا دارند. تولید محتوای ارزشمند نه تنها کار بازاریابی و تبلیغات را برای شما راحت می‌کند، بلکه باعث ایجاد رابطه ی تعاملی با مشتریان هدف شما خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با تولید محتوا خواندن مقاله‌ی تولید محتوا چیست و چرا برای کسب و کار حیاتی است را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

وردپرس از جمله محبوبترین سیستم ‌های تولید محتوا است، این محبوبیت باعث شده که مدیران بسیاری برای تولید محتوای سایت خود از آن بهره ببرند. چون تعداد کاربران آن بالاست همواره در معرض خظر هک شدن و نفوذ از سمت دیگران است.  بنابراین برقراری امنیت در وردپرس از جمله موارد مهم است.
خیلی از کاربران زمان کافی و اطلاعات لازم درباره‌ی این موضوع ندارند و صرفا سعی می‌کنند با استفاده از افزونه‌های امنیتی وردپرس، امنیتشان وردپرس را تامین کنند. البته این راه ساده هم تا حدی مفید است. ولی باید این هم در نظر بگیرید که استفاده از افزونه‌ های امنیتی وردپرس فقط بخشی کوچکی از مسئله تامین امنیت را در حل می‌کند.

دلیل اهمیت تامین امنیت وردپرس

اگر به هر دلیلی سایت شما از امنیت کافی برخوردار نباشد که بتوانند از هک و نفوذ هکران جلوگیری کند. احتمالا کسب و کار و درآمد و همچنین شهرت برندتان دچار مشکلات زیادی می‌شود. یک هکر می‌تواند به رمزهای شخصی شما دست پیدا کرده و با استفاده از نام و سایت شما مطالبی را منتشر کند که باعث ضرر و زیان زیادی به شما شود.
حتی ممکن است نرم افزارهای ویروسی در سایت شما قرار داده و یا باعث انتشار این بدافزارها بین کاربران سایتتان شود.پس برای جلوگیری از این اتفاقات حتما باید راهکارهایی برای برقراری امنیت در وردپرس و سایت خود پیاده سازید.

دلیل اهمیت تامین امنیت وردپرس

عوامل مهم و موثر در امنیت وردپرس

1- انتخاب هاست : اولین و مهمترین عامل هاست است. ممکن است طراحی سایت و کدنویسی آن، خیلی خوب و مطمئن باشد. ولی هاستی که از آن استفاده می‌کند ناآمن باشد، که این باعث افزایش تهدیدات امنیتی برای سایتتان می‌شود.

برای خرید هاست مطمئن با قیمتی مناسب  به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

2-نقش کاربر: کاربران مخصوصا مدیر سایت نقش به سزایی در امنیت سایت دارند.. چگونگی نصب وردپرس ، انتخاب افزونه ها و … مثال هایی برای این مورد هستند.

3-نرم افزارهای مطمئن: نرم افزارهایی که از آنها استفاده می‌کنید.

چند راهکار برای افزایش امنیت سایت وردپرس

۱. نام کاربری مناسب

اولین قدم برای افزایش امنیت وردپرس استفاده نکردن از نام پیش فرض ادمین است ، شما حتما باید یک نام کاربری مناسب برای ورد به وردپرس انتخاب کنید. این ساده ترین راهکار است زیرا نه نیاز به نرم افزار خاصی دارد و نه امکانات خاصی می‌خواهد. رعایت نکردن این مورد دردسرهای زیادی برای شما به وجود می‌آورد.

۲. رمز عبور قوی

معمولا اشخاص به دلیل اینکه احتمال فراموشی رمز عبور خود را می‌دهند، ترجیحشان اینست که از رمز عبور‌های ساده و راحت که سریع در خاطرشان می‌ماند استفاده می‌کنند. ولی باید این را در نظر بگیرید که رمز عبور ساده به راحتی قابل هک شدن است. اگر رمز عبور شما ساده باشد. هکران به راحتی و در زمانی کوتاه می‌توانند شما را هک کنند و به اطلاعاتتان دست پیدا کنند.
استفاده از رمز عبورهای قوی و طولانی که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و اعداد و علامتها می باشند، نه تنها در امنیت سایت وردپرس که در هر سایتی که نیاز به رمز عبور دارد، تا حد زیادی در تامین امنیت اطلاعات شما موثر است.

۳. استفاده از افزونه های امنیتی وردپرس

همانطوری که در بالا اشاره شد استفاده از افزونه ها یک راه حل ساده و راحت برای افزایش امنیت است. شما باید ابتدا افزونه پشتیبان گیری وردپرس را نصب کنید. در مرحله بعد افزونه تامین امنیت وردپرس را نصب نمایید. که افزونه رایگان امنیتی Wordfenece یکی از بهترین افزونه ها در این زمینه است.

۴. جلوگیری از فعال کردن ویرایشگر فایل

شما از قسمت ویرایشگر فایل و بخش مدیریت می‌توانید پوسته ها و فایل افزونه ها را ویرایش کنید. یکی دیگر از راهکارها برای تامین امنیت وردپرس غیرا فعال کردن بخش ویرایشگر فایل است. فعال بودن این ویژگی می‌تواند برای شما خطر امنیتی به همراه داشته باشد.
محدود کردن تعداد دفعات تلاش برای ورود :
به صورت پیش‌فرض این امکان فراهم شده که شما بی نهایت می‌توانید رمز عبور یا نام کاربری خود را اشتباه وارد کنید. اگر این گزینه را محدود نکنید، در واقع به هکرها این امکان را می‌دهید که با استفاده از رمزهای تصادفی که در اختیار دارند، نهایتا رمز ورد شما را پیدا نمایند.

۵. خروج خودکار کاربرانی که درمحیط وردپرس غیرفعال هستند

گاهی کاربر وارد بخش مدیرت وردپرس شده و پس از مدتی برای اجرای کاری بدون اینکه از محیط وردپرس خارج شود، از پای سیستم بلند می‌شود. در این فاصله زمانی کسی دیگر می‌تواند به راحتی با عوض کردن رمز عبور یا ایمیل دسترسی شما به سیستم را از بین ببرد.
این یک خطر امنیتی محسوب می‌شود، که برای رفع ان باید به طور خودکار پس از یک زمان که کاربر غیر فعال بود از سیستم خارج شود.شما با استفاده از نصب افزونه Inactive Logout و فعال کردن آن در قسمت تنظیمات وارد قسمت پیکربندی شوید. زمان را در قسمت Idle Timeout وارد کنیو و سپس اطلاعات جدید را سیو کنید.

۶. استفاده از سوال امنیتی

یکی دیگر از راههای آموزش امنیت وردپرس ، استفاده از سوال امنیتی است. با استفاده از سوال امنیتی کار برای نفوذ هکران سخت می‌شود. برای اینکار می‌توانید از افزونه WP Security Questions استفاده کنید. بعد از نصب و فعال کردن این افزونه روی قسمت Plugin settings کلیک کنید.

۷. بهترین هاست برای وردپرس از یک شرکت هاستینگ معتبر

شما برای راه اندازی سایت وردپرسی خود در گام اول نیازمند یک هاست مبتنی بر سیستم عامل لینوکس هستید که خرید هاست وردپرس بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود؛ زیرا این هاست به صورت اختصاصی برای سایت های وردپرسی بهینه شده است، اما یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به هنگام خرید این نوع هاست بدان توجه کافی داشته باشید، اعتبار سایت ارائه دهنده می‌باشد که می‌تواند نقش کلیدی در امنیت سایت شما ایفا کند؛ چراکه نمایندگی‌های هاستینگ غیر معتبر به دلیل عدم رعایت تدابیر امنیتی به راحتی مورد حمله هکرها قرار گرفته و در بهترین حالت ممکن موجب از دست رفتن اطلاعات ارزشمند شما می‌شوند.

شما با خرید میزبانی وردپرس ابری آراز علاوه بر افزایش سرعت چشمگیر در صفحات، دیگر نگران امنیت سایت خود نخواهید بود؛ زیرا ما در در این مجموعه با بهره‌گیری از فایروال های ابری و بهترین منابع سخت افزاری و نرم افزاری، امنیت وب سایت شما را تصمین می‌کنیم؛ پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع بیشتر از پکیج های طلایی هاست wordpress و امکانات مختلف آن به صفحه بهترین هاست برای وردپرس در ابرآراز مراجعه کنید.

بک آپ گرفتن از وردپرس

تهیه نسخه پشتیبان و بک آپ گرفتن از وردپرس یکی از اصلی‌ترین کارهاییست که بعد از ساخت سایت باید به صورت مداوم انجام دهید. درست است که شرکت هاستینگ و میزبان شما به صورت روزانه، ماهانه و یا هفتگی به پشتیبان گیری از وردپرس و یا دیگر داده‌های سایت شما اقدام می‌کند، اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که موقعیت‌هایی ممکن است پیش آید که شما به هر دلیلی به یک فایل بک آپ نیاز داشته باشی که دسترسی به آن امکان پذیر نیست و یا سخت است.

اگر با این مشکلات مواجه بشید و دسترسی به بک آپ وردپرس خود نداشته باشید، تمام زمان و هزینه‌ای که برای سایت خود صرف کردید، از میان می‌رود. پس استفاده از بک آپ وردپرس یکی از ملزوماتی است که باید از همان ابتدای مسیر، به آن بیاندیشید.

اهیمت بالای این موضوع سبب شده است تا ما لازم بدانیم در مقاله‌ای دیگر به تفصیل در مورد این موضوع صحبت کنیم. اگر به امنیت وردپرس و سایت خود اهمیت می‌دهید، شما را ملزم می‌کنیم تا با مراجعه به وبلاگ ابرآراز از مطالب مهم و کلیدی مقاله‌ی آموزش بک آپ گرفتن از وردپرس استفاده کنید.

چرا ابر آراز ؟

ما در سایت ابر آراز انواع هاست با امنیت و سرعت بالا را با توجه به نیاز و فعالیت شما با قیمتی مناسب ارائه داده ایم. همچنین در ابر آراز شما به صورت رایگان از خدمات پشتیبانی 24 ساعته توسط متخصصین دواپس ما بهره مند خواهید شد، تا در صورت بروز هرگونه مشکل در سریعترین زمان ممکن شما را راهنمایی نمایند.

شما می‌توانید برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در  شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا