آموزشیسئوهمه

10 ابزار خطایابی وردپرس برای یافتن خطاها و هشدارها

احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده است که در هنگام استفاده از وردپرس با یک سری خطا‌ها و مشکلات مواجه می‌شوید. مانند:یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است. چون رفع خطا و مشکل جزیی از هر پروژه است، پس سعی می‌کنید آن‌ها را حل کنید.

در اینجا سعی داریم با معرفی 10 ابزار خطایابی وردپرس به شما در حل این خطاها کمک نماییم. خوشبختانه وردپرس خود دارای سیستم های خاص اشکال زدایی است، که برای ساده سازی فرآیند اشکال زدایی و همچنین استاندارد کردن کد در هسته، پلاگین‌ها و مضامین طراحی شده است. در این مقاله ابزارهای مختلف اشکال زدایی وردپرس و نحوه بهره وری بیشتر در کدگذاری و همچنین افزایش کیفیت کلی و تعامل کد شما را توصیف می کند.

برای خرید و ساخت سرور ابری سفارشی آراز به سایت ابر آراز مراجعه کرده لذت استفاده از یک سرور امن و به صرفه را تجربه کنید.

ابزار خطایابی وردپرس:

در زیر تعدادی از این ابزارهای خطایابی وردپرس را برای شما معرفی خواهیم کرد:

1. WP DEBUG :

یک ابزار خطایابی وردپرس که برای عیب یابی و رفع مشکلات وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد، wp debug یا همان دیباگ وردپرس است. نحوه ی کار این ابزار خطایابی وردپرس به این صورت است که منبع و سورس ایجاد کننده ی خطا را می یابد و خطا را رفع می کند.

اما گاهی توصیه ها برای بهتر شدن وردپرس را هم در قالب خطا نشان می دهد.داخل فایل wp-config.php به صورت یک تابع ثابت از نوع Boolean  است، با استفاده از این تابع امکان رفع خطاها وجود دارد. در این تابع از دو مقدار true و false  استفاده می شود، وقتی true باشد یعنی این ابزار فعال است و قابلیت شناسایی خطاها را دارد، در غیر این صورت غیرفعال است.

define('WP_DEBUG', true);
define('WP_DEBUG', false);

استفاده از WP DEBUG یا سایر ابزارهای اشکال زدایی وردپرس در سایت توصیه نمی شود، آنها برای آزمایش محلی نصب شده اند. فعال کردن WP DEBUG  تمام خطاهای PHP، اعلان ها و هشدارها را به شما نمایش می دهد. 

ابزار خطایابی وردپرس ؛ WP DEBUG

2. معرفی ابزار خطایابی وردپرس WP DEBUG LOG :

استفاده از این ابزار WP DEBUG LOG به این صورت است، که تمام خطاها را به صورت یک فایل debug.log در داخل دایرکتوری / wp-content / نشان می دهد.  کاربرد اصلی آن برای اعلامیه هایی است که خارج از صفحه ی نمایش هستند. (مانند AJAX و wp-cron)  فعال سازی آن از طریق کد زیر انجام می شود.

define('WP_DEBUG_LOG', true);

3. WP DEBUG DISPLAY :

یکی دیگر از افزونه های خطایابی وردپرس WP DEBUG DISPLAY است، که به عنوان یک همراه دیگر  برای WP_DEBUG است.  کار آن  کنترل  این است که پیام های اشکال زدایی در صفحات HTML  نشان داده شده اند یا نه.  اگر روی حالت پیش فرض باشد کل خطاها را نشان می دهد و در غیر این صورت همه ی خطاها را مخفی می کند. در صورتی که غیر فعال باشد بهتر است ابزار WP DEBUG LOG را فعال کنید تا حداقل فایل خطاها را داشته باشید. برای غیرفعال سازی آن از کد زیر استفاده می شود:

define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);

4. SCRIPT DEBUG :

استفاده از این ابزار باعث می شود که وردپرس مجبور به استفاده از نسخه اصلی css , Javascript  به جای استفاده از فایل های کوچک شده minify شود. اگر در حال آزمایش بر روی تغییرات این فایل ها باشید، برای شما کاربرد دارد. در حالت پیش فرض غیر فعال است و چنانچه بخواهید آن را فعال کنید باید از کد زیر استفاده نمایید.

define('SCRIPT_DEBUG', true);

5. SAVEQUERIES :

اگر می خواهد در گزارش های پایگاه داده صرفه جویی کنید، از این ابزار استفاده نمایید. به شما کمک می کند که گزاراشات را تحلیل کنید . به طور مثال نشان می دهد که هر درخواست از چه زمانی در حال اجراست و برای چه تابعی است.

define('SAVEQUERIES', true);

توجه:  استفاده از این ابزار ممکن است بر عملکرد سایت شما تأثیر  منفی  بگذارد ، چنانچه در حال خطایابی وردپرس هستید، این مورد را فعال کنید. در بقیه موارد بهتر این است که غیرفعال باشد.

معرفی افزونه های خطایابی وردپرس:

در ادامه به پلاگین های اشکال زدایی ورد پرس اشاره می کنیم:

1. Debug Bar :

این افزونه خطایابی وردپرس یک منوی خطایابی به نوار ابزار مدیر اضافه می کند. کار این افزونه به این صورت است که حافظه ی پنهان، پرس و جو و سایر اطلاعات  مفید را برای رفع اشکال به شما نشان می دهد.

2. افزونه خطایابی وردپرس Debug Bar Console :

این یک کنسول PHP / MySQL به نوار اشکال زدایی اضافه می کند که  به پلاگین نوار اشکال زدایی نیاز دارد.

افزونه خطایابی وردپرس Debug Bar Console

3. Log Deprecated Notices :

این افزونه استفاده از پرونده‌ها، توابع و آرگومان‌های عملکرد، که منسوخ شده اند را نشان می دهد.  چنانچه فعال و در دسترس باشد، تابعی دیگر را برای استفاده ی شما نشان می دهد. 

4. Total Security :

افزونه Total Security در هنگام تأمین امنیت نصب وردپرس، ابزاری ضروری است. این افزونه وب سایت شما را از نظر ضعف‌های امنیتی که ممکن است هکرها از آن سو استفاده کنند، کنترل کرده و به شما می گوید که چگونه می توانید به راحتی آنها را برطرف کنید.

پیشنهاد مطالعه : امنیت در هر سایتی مساله ای بی نهایت با اهمیت است، اگر به هر دلیلی سایت شما از امنیت کافی برخوردار نباشد که بتوانند از هک و نفوذ هکران جلوگیری کند. احتمالا کسب و کار و درآمد و همچنین شهرت برندتان دچار مشکلات زیادی می‌شود. چنانچه تمایل دارید بیشتر از امنیت و راه های تامین امنیت بخصوص در وردپرس آگاه شوید. مقاله ی افزایش امنیت وردپرس را در بلاگ ما حتما مطالعه نمایید.

5. Query Monitor :

یک افزونه وردپرس برای کنترل گزارشات پایگاه داده، قلاب ها، شرط ها، درخواست های HTTP و تغییر مسیرها از جمله اشکال زدایی خودکار AJAX و موارد دیگر.

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابر آراز عضو شوید. امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

چرا ابر سرور آراز؟

 یکی از مزایای کلیدی ابر سرور یا سرور ابری آراز قیمت مقرون به صرفه است و پشتیبانی 24 ساعته رایگان آن است، که می‌توانند نقش و تاثیر زیادی در انتخاب شما داشته باشند. با اطمینان می‌توان گفت که سرور مجازی ابری ارزان ترین گزینه برای شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا