همه

۹ مورد مهم برای موبایل فرندلی کردن سایت

تا سالهای گذشته (حداقل 20 سال) کسی تصور نمی‌کرد که در آینده‌ای نه‌چندان دور ، تلفن‌های هوشمند به ابزار اصلی برای تمامی فعالیت‌های روزمره تبدیل می‌شود. اما در دنیای امروزی، موبایل، اصلی‌ترین ابزاری است که کاربران با استفاده از آن از سایت‌ها و سرویس‌های گوناگون، بازدید و استفاده می‌کنند. در همین راستا به عنوان یک صاحب و مدیر سایت، شما باید اقدامات لازم برای موبایل فرندلی بودن سایت خود را در لیست کاری خود قرار دهید.

بدیهی است که اگر نتوانید به درستی وب سایت موبایل فرندلی مناسبی را طراحی کنید، طیف وسیعی از کاربران خود را از دست خواهید داد. به همین منظور ما در این مقاله به طور مفصل به شما توضیح می‌دهیم که در زمان طراحی سایت های موبایل فرندلی چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؛ با ما همراه باشید.

اگر به دنبال سرور مجازی هستید که بتوانید سایت خود را بدون هیچ مشکلی روی آن بالا بیاورید و از سرعت و امنیت بالای آن استفاده کنید، به وب سایت ابرآراز مراجعه کنید. شما با خرید VPS خارجی می‌توانید ضمن پرداخت هزینه‌ای معقولانه، پشتیبانی 24 ساعته و رایگان، بلافاصله پس از خرید سرور خود را راه‌اندازی کنید.

منظور از موبایل فرندلی چیست ؟

موبایل فرندلی بودن سایت تاثیر مثبت چشم‌گیری بر سئو و رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. منظور از mobile-friendly چیست ؟ منظور از طراحی موبایل فرندلی این است که سایت موردنظر برای مشاهده در تلفن‌های هوشمند طراحی شده است. به عبارتی دیگر، سایت با سرعت بالا، چیدمان مناسب و المان‌های جذاب در تلفن هوشمند، نمایش داده می‌شود.

عملیات موبایل فرندلی گوگل و سایت شما در موتورهای جستجوی مختلف، تنها یکی از کارهایی سات که می‌تواند رتبه‌بندی سایت شما را در موتورهای جستجو ارتقا دهد. اگر شما نیز مانند هر صاحب کسب‌وکاری به دنبال افزایش رتبه‌بندی خود هستید، مطالب کلیدی مقاله‌ی راه های افزایش ورودی گوگل می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد. حتما با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، از این مقاله را مطالعه کنید.

آموزش موبایل فرندلی در 9 مرحله

برای اینکه وب سایت خود را mobile-friendly کنید، موارد متعددی وجود دارند که در ادامه ما مهم‌ترین آنها را بررسی خواهیم کرد. مطالعه‌ی این موارد سبب می‌شود تا شما سایتی کاربردی‌تر داشته باشید که تجربه کاربری مناسبی را در اختیار مخاطبان شما قرار دهد.

انتخاب تم یا قالب مناسب

اولین مورد، به‌کارگیری یک طراحی ریسپانسیو برای تلفن همراه است. در این مورد، باید سادگی را در نظر داشته باشید. علت این امر این است که تلفن همراه صفحه نمایش کوچک‌تری نسبت به کامپیوتر دارد؛ به همین منظور، شما مکان کمتری برای استفاده از المان‌ها دارید. پس برای جلوگیری از خستگی چشم مخاطب، باید از تم و الگوی ساده‌ای استفاده کنید.

علاوه‌برآن، شما نیازی ندارید تا تمامی تصاویری که روی سیستم برای مخاطب نمایش می‌دهید را روی نسخه موبایلی نیز بگنجانید. شما باید تلاش کنید تا اطلاعات موردنیاز کاربران را در سریع‌ترین زمان ممکن داده و آنها را با المان‌های غیرضروری سردرگم نکنید.

در کنار این موارد، اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که قالب‌های مورد استفاده شما ریسپانسیو و واکنش‌گرا هستند. منظور از ریسپانسیو بودن این است که صفحات سایت در انواع دستگاه‌ها و اندازه‌ها به درستی نمایش داده می‌شوند.

کوتاه‌کردن مطالب در سایت های موبایل فرندلی

استفاده از قالب و تم مناسب، قدم بزرگی برای داشتن یک سایت mobile friendly است؛ اما مطمئنا تنها کاری نیست که باید انجام دهید. همانطور که گفتیم وب سایت موبایل فرندلی فضای کمتری نسبت به یک سیستم کامپیوتری در اختیار شماقرار می‌دهد. در نتیجه شما باید محتوای کمتری را منتشر کنید تا مخاطب، مطلب را تا انتها دنبال کند.

انتشار محتوای طولانی در سک سایت موبایل فرندلی ، یکی از دلایلی است که می‌تواند نرخ پرش شما را افزایش دهد. شما همچنین می‌توانید با استفاده از عکس‌های متعدد میان متن خود فاصله بیاندازید.

ساده بودن فهرست و دسته بندی‌ها

یکی از مشکلات اصلی کاربرانی که با تلفن همراه از سایت‌ها دیدن می‌کنند، این است که نمی‌توانند به درستی از صفحه بندی‌ها استفاده کنند. اگر می‌خواهید یک وب سایت موبایل فرندلی داشته باشید باید به دسته‌بندی و فهرست، دقت داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم گزینه‌های خود را محدود و خلاصه کنید که با صفحه نمایش محدود گوشی همخوانی داشته باشد.

به هیچ عنوان از فهرستی استفاده نکنید که کاربر برای کلیک برروی گزینه موردنظر خود مجبور شود، روی صفحه زوم کند. بررسی‌ها نشان داده است که مخاطبان فهرست‌های عمودی را به فهرست‌های افقی ترجیح می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا