همه

آموزش ساخت سایت از طریق وردپرس و سازندگان سایت به طور کامل

در این مقاله، می‌خواهیم آموزش ساخت سایت حرفه ای و کاربردی و یا به عبارتی نحوه درست کردن سایت را با یکدیگر به صورت مرحله به مرحله دنبال کنیم. ما قرار است به طور مفصل برایتان شرح دهیم که چگونه وب سایت خودمان را با استفاده از یک سازنده‌ی وب سایت و وردپرس بسازیم . در مقاله‌ی آموزش ساخت سایت با ما همراه باشید؛ چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

لازم است که در همین ابتدا ذکر کنیم که PHP نیز یکی دیگر از راه های طراحی است که به طور گسترده‌ای برای ایجاد وب سایت استفاده می شود. اما از آنجایی که احتیاج به دانش فنی و تخصصی دارد و توضیح در مورد آن در مقاله‌ی نحوه ی طراحی سایت نمی‌گنجد، از آن گذر می‌کنیم. اما به طور کلی، زبان برنامه نویسی PHP در بسیاری از تجارت‌های آنلاین معروف مانند فیسبوک، یاهو، ویکیپدیا، فلیکر و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از سازنده‌ی وب سایت در آموزش ساخت سایت

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، هر کسی می‌تواند به راحتی و بدون داشتن سطح بالایی از مهارت‌های فنی، اقدام به ساخت وب بکند. ما می‌دانیم که ممکن است در نگاه اول، این کار، سخت و دشوار به‌نظر برسد؛ اما ابزارهای متفاوتی برای انجام این کار در دسترس قرار دارند که این کار را برای شما آسان می‌کند. مطالعه‌ی مقاله‌ی راه های راه اندازی سایت به ما کمک خواهد کرد که وب سایتی بهینه و کاربردی بسازیم . 

در گام اول در آموزش نحوه طراحی وب سایت باید وب سایت ساز های موفق در این زمینه را به خوبی بشناسید تا بتوانید از تمام خدمات و امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهند، بهره بگیرید.Wix ، Google Sites و Weebly از بهترین‌ها در این زمینه هستند و می‌توانند یاری‌رسان شما در این زمینه باشند.

انتخاب سازنده وب سایت در روش راه اندازی سایت

کاربردهای فراوان سازنده‌ی وب سایت ، آن‌ها را در میان کاربران بسیار محبوب کرده است. گزینه‌های متعددی برای کاربران وجود دارد، اما شما باید یکی از آن‌ها را متناسب با نیازهایتان انتخاب کرده و از آن‌ها استفاده کنید. سازنده‌ی وب سایت Wix، به تنهایی بیش از 100 میلیون کاربر دارد که با درصد بالایی از رضایت‌مندی، سایت حرفه ای خود را ساخته‌اند.

این برنامه‌ها به تمامی کاربران، بدون توجه به دانش فنی (برای مثال برنامه نویسی ) که دارند، امکان می‌دهند، وب سایت خود را با صرف کمترین هزینه‌ی ممکن بسازند. تا چند سال گذشته، آموزش طراحی سایت ، با زبان HTML و آموزش طراحی سایت html پیش می‌رفت. به عبارتی شما اگر می‌خواستید وب سایتی برای خود داشته باشید، باید به درک درست و کاملی از HTML  (زبان نشانه گذاری ابرمتن) هم مسلط می‌بودید و به عبارتی آموزش ساخت سایت با html پیش می‌رفت. در کنار آن  CSS (Cascading style sheets) نیز خود به تنهایی برای سردرگم کردن کاربران کافی بود.

اما امروزه، سازندگان وب سایت ، خود عملیات فنی را انجام می‌دهند و در مقابل این امکان را به شما می‌دهند که بر روی طراحی سایت و محتوا تمرکز داشته باشید. با چند دقیقه وقت گذراندن در این سازندگان، متوجه خواهید شد، کاری که قرار است انجام دهید، سخت‌تر از درست‌کردن یک پاورپوینت نیست.

استفاده از سایت ساز در راه اندازی وب سایت

به دنبال کسب درآمد آنلاین هستید؟

اگر به دنبال آموزش نحوه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هستید، مطمئنا BigCommerce و woocommerce بهترین انتخاب‌های پیش‌روی شما خواهند بود. به طور حتم Shopify نیز می‌تواند به بهترین نحو ممکن نیازهای شما را در این زمینه برطرف نماید، اما به دلیل تحریم‌های بانکی و غیرفعال بودن این برنامه در ایران، آموزش استفاده از آن، کمکی به شما نخواهد کرد.

اگر قصد دارید در فروشگاه اینترنتی خود، چند محصول مختلف را به طور همزمان به فروش برسانید، Wix را در نظر داشته باشید که در کنار تمام امتیازاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، دارای قابلیت تجارت الکترونیکی نیز هست. این موضوع، دقیقا همان چیزی است که ما تاکید زیادی روی آن داشتیم؛ شناخت درست نیازها و استفاده از سازنده‌ی وب سایت متناسب با آن‌ها. در ادامه‌ی آموزش ایجاد سایت با ما همراه باشید تا این وب سایت سازها را با هم بررسی کنیم.

ما در مقاله‌ای دیگر آموزش دادیم که چگونه با صرف هزینه‌ی کم می‌توانیم، فروشگاهی اینترنتی بسازیم . پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی شروع کار با سرمایه کم را از دست ندهید.

کدام سازنده وب سایت را انتخاب کنیم؟

بهترین روش ساخت سایت چیست؟ از کدام سازنده وب سایت استفاده کنم؟ آسان‌ترین راه برای ایجاد وب سایت چیست؟ این‌ها سوالاتی است که ممکن است بارها در نحوه ساخت سایت و نحوه سایت زدن از خود پرسیده باشید. در ادامه‌ی مقاله‌ی آموزش راه های طراحی سایت با ما همراه باشید تا به جواب سوالات خود برسید.

ما برای دستیابی به پاسخ این سوالات، تحقیقات زیادی انجام داده‌ایم و تلاش می‌کنیم آن‌ها را با شما در میان بگذاریم. اما به خاطر داشته باشید که در نهایت، خوب بودن یا نبودن یک سازنده‌ی وب سایت را شما تعیین می‌کنید؛ زیرا نیازهای کاربری شما و انتظاراتی که از یک سازنده‌ی وب سایت دارید متفاوت است. پس توضیحاتی که در ادامه‌ی مقاله‌ی آموزش ساخت سایت آورده‌ایم را با دقت دنبال کنید.

بررسی Weebly؛ سایت سازی محبوب در آموزش ساخت سایت

یکی از مطرح‌ترین سایت ساز ها، weebly  است که طرفداران زیادی نیز دارد. راه اندازی و طراحی سایت توسط سایت ساز weebly بسیار ساده است. با استفاده از ویرایشگر قالب weebly به راحتی می‌توانید اجزای مورد نیاز خود را صرفا با کشیدن و رها کردن به صفحه اضافه کنید. جالب است بدانید که شخصی‌سازی قالب سایت با سایت ساز  weeblyبدون محدودیت است.

سایت ساز weebly نسخه رایگان همیشگی دارد و با استفاده از آن می‌توانید سایتی روی ساب دامین سایت ساز weebly راه اندازی کنید و برای همیشه از آن استفاده کنید.

یکی از مزیت‌های این سایت ساز رایگان بودن آن است؛ به طوری که هم به صورت آزمایشی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و هم به صورت دائمی.

آموزش ساخت سایت ؛ استفاده از Weebly

بررسی Wix در زمان آموزش درست كردن وب سایت

یکی از بهترین و معروف‌ترین سایت ساز ها wix است. این موضوع را می‌توان به راحتی از تعداد مشتریانی که دارد متوجه شد. علاوه بر این، سایت ساز wix دارای امکانات منحصر‌به‌فرد و قالب‌های متنوع زیادی است. سایت ساز wix مناسب برای کسب‌وکارهایی‌ست که قصد دارند خیلی سریع به راه اندازی سایت خود اقدام کنند.

لازم به ذکر است که سایت ساز wix نسخه رایگان مادام العمر هم دارد که البته محدودیت‌هایی مانند ایجاد صفحات در سایت ، استفاده از قالب‌های محدود و… را شامل می‌شود. اما به طور کلی اگر کسب‌وکارتان کوچک است از همین نسخه رایگان هم می‌توانید به مدت طولانی استفاده کنید.

سایت ساز رایگان گوگل (Google Sites)

از مزایای سایت ساز گوگل ، می‌توان به امکانات متنوع و ساخت وب با سرعت بالا و در قالب‌های متنوع اشاره کرد. جالب است بدانید اگر می خواهید از سایت ساز گوگل استفاده کنید، آدرس سایت شما روی دامین اصلی سایت گوگل قرار می‌گیرد و از این طریق می‌توانید از اعتبار سایت گوگل ، برای سئو سایت تان نیز استفاده کنید. در آموزش راه اندازی سایت ، این سایت ساز را بایکدیگر بررسی کنیم.

برای ساخت سایت رایگان توسط سایت ساز گوگل ابتدا باید به آدرسsites.google.com وارد شوید . سپس روی blank یا صفحه خالی کلیک کنید. در مرحله‌ی بعدی، امکان تنظیم چیدمان و محتوای سایت برای شما فراهم می‌آید. نحوه سایت ساختن در این سایت ساز کار دشواری نیست و با یک بار بازید از سایت می‌توانید این کار را انجام دهید.

مطمئنا مواردی که در بالا اشاره کردیم، تنها گزینه‌های پیش‌روش ما نیستند، اما ما برای راحتی شما عزیزان، مهم‌ترین سازندگانی که در مجموع بهترین عملکرد ممکن را داشته‌اند برای شما لیست کرده‌ایم. اما همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، همه‌چیز به نیازهای شما بستگی دارد.

آموزش ساخت سایت ؛ استفاده از wix

مسابقه‌ی چند سوالی

برای ساخت سایت خود از کدام بستر استفاده خواهید کرد؟ اگر پاسخ به این سوال، همچنان دشوار است، این مسابقه را انجام دهید.

آزمایش سازندگان وب سایت

ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا در مسیر درست قرار بگیرید. اما در نهایت فقط خود شما می‌توانید درک کنید که کدام برنامه برای برآوردن نیازهای شما کاربردی‌تر است. تقریبا تمام سازندگان وب سایت ، به شما امکان می‌دهند، کاملا رایگان ، مدت زمانی را در برنامه‌ی آن‌ها بگذرانید. از این مزیت استفاده کنید تا بتوانید بهترین گزینه‌ی ممکن را انتخاب کنید.

ثبت نام در بستر مناسب، با توجه به نیاز و بودجه خود

هنگامی که سازنده وب سایت خود را انتخاب کردید، وقت آن است که با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، قالب موردنظر خود را بیابید. اگر به‌دنبال یک سایت ساده (مثلاً برای نمونه کار یا مشاغل کوچک) هستید، احتمالاً برنامه های ارزان‌تر و یا رایگان ، بهترین انتخاب شما خواهند بود. اگر به چیز پیچیده‌تر و خاص‌تری نیاز دارید، می‌توانید از برنامه‌های پولی و گران‌تر استفاده کنید. اگر مردد هستید و نمی‌دانید کدام انتخاب درست‌تر است، از گزینه‌های ارزان قیمت شروع کنید و در ادامه آن‌ها را ارتقا دهید.

انتخاب یک نام دامنه منحصر به فرد و مرتبط

نام دامنه ، آدرس منحصربه‌فرد سایت شماست؛ به عنوان مثال ، سایت ما وب سایت Arazcloud.com است. شما باید نام مناسبی را برای وب سایت خود انتخاب کنید؛ این کار به راحتی از طریق سازنده وب سایت انجام می‌شود (هنگام ثبت نام از شما خواسته می‌شود). اگر از قبل، نام دامنه دارید، می‌توانید آن را به هر پلتفرمی که قصد دارید از آن استفاده کنید، انتقال دهید.

نام دامنه (URL) یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارائه‌ی یک سایت به اینترنت است، بنابراین در هنگام انتخاب آن باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید. در ادامه‌ی مقاله‌ی آموزش ساخت سایت ، چند قانون کلی برای انتخاب پسوند دامنه آورده‌ایم.

ارتباطی درست و منطقی

به نظر کاملا واضح و ساده به نظر می‌رسد، اما بسیاری، این مورد را فراموش می‌کنند. به‌طورکلی، شما باید اطمینان حاصل کنید که نام دامنه (URL) با نوع و جنس بازدیدکنندگانی که از وب سایت شما دیدن می‌کنند، مطابقت داشته باشد. به‌عبارتی، کاربران با نگاهی کوتاه، متوجه زمینه‌ای که شما در آن فعالیت دارید، شود.

انتخاب یک نام دامنه منحصر به فرد و مرتبط

جذابیت و کوتاه بودن

اگر می‌خواهید افراد، سایت شما را بخاطر بسپارند، پسوند دامنه ای به طول ده‌ها نویسه انتخاب نکنید. مایوس‌کننده به نظر می‌آید اگر هیچ کس شما را به یاد نیاورد.

عدم استفاده از اعداد

در زمان راه اندازی وب سایت و ساخت دامنه برای آن استفاده از اعداد را فراموش کنید. با این کار، کاملا غیرحرفه‌ای به نظر خواهید آمد. علاوه بر آن، دلیل دیگری به کاربران می‌دهید که شما را فراموش کنند.

کپی نبودن

بررسی کنید که برندی با این نام از قبل وجود نداشته باشد. در حال حاضر میلیون‌ها وب سایت وجود دارد که یعنی میلیون‌ها دامنه از قبل مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

آموزش ساخت قالب سایت و انتخاب الگوی طراحی مورد علاقه خود

خب، به مرحله‌ی جذاب کار رسیدیم. شما در این مرحله، باید الگو یا تم وب سایت خود را طراحی کنید. سازنده‌ی وب سایت ، شما را بعد از انجام ثبت‌نام به این قسمت هدایت می‌کند.

هر کدام از سازندگان وب سایت را که انتخاب کرده باشید، به شما امکان می‌دهد، از میان طیف وسیعی از الگوهای طراحی سایت ، دست به انتخاب بزنید. اما مطمئنا هر چه مبلغ بیشتری هزینه کرده باشید، الگوهای بیشتری در دسترس شما قرار می‌گیرند. نکته‌ی جالب توجه این است که کسب‌وکار شما در هر زمینه‌ای که باشد، الگویی مختص به آن نیز وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر قصد راه اندازی سایت تناسب اندام را دارید، سازندگان به شما امکان می‌دهند از الگوهای متناسب با آن به جستجو بپردازید.

به کارگیری تصاویر و متون

وقت آن رسیده که تصاویر و متون خود را به الگو و طرح انتخابی بیافزایید. در این مرحله نیز، سازندگان وب سایت ، به شما کمک خواهند کرد. بعد از اعمال تغییرات در این قسمت، وب سایت شما، شمایلی مانند یک وب سایت واقعی را به خود خواهد گرفت.

به کارگیری تصاویر و متون در اموزش ساخت سایت

در نظر داشته باشید که امروزه وب سایت های شخصی‌سازی شده با استقبال بیشتری در میان مخاطبان روبه‌رو می‌شوند. خبر خوش اینکه سازندگان وب سایت ، حتی این امکان را نیز در دسترس شما قرار می‌دهند که تا جایی که امکان آن وجود دارد، به شخصی‌سازی وب سایت خود بپردازید.

عواملی که می‌توانند شخصی‌سازی وب سایت شما را در پی داشته باشند، عبارتند از:

  • افزودن صفحات جدید به ناوبری
  • تغییر اندازه، رنگ و فونت
  • افزودن عناصر جدید مانند فرم‌های تماس و منوها
  • ویرایش تصاویر در گالری صفحه اصلی
  • انتخاب پالت رنگ متفاوت
  • پیوند دادن کانال‌های رسانه‌های اجتماعی

پیش نمایش و آزمایش وب سایت

فراموش نکنید که پیش از انتشار سایت خود در فضای اینترنت، پیش نمایش آن را انجام دهید. احتمالا اشتیاق دارید که هر چه سریع‌تر وب سایت خود را منتشر کنید. تمام زحمات خود را از ببین نبرید. همیشه پیش از انتشار تغییرات، آن را پیش نمایش کنید. شما در ابتدا باید مطمئن شوید که تمامی کارها به نحوی که انتظار داشته‌اید، پیش رفته‌اند. برخی از مسائلی که باید در این مرحله کنترل کنید عبارتند از:

  • آیا املا و دستور زبان محتوا و مطالب صحیح است؟
  • آیا تمام دکمه‌های منو به درستی کار می‌کنند؟
  • آیا سایت شما هدفی را که باید، دنبال می‌کند؟
  • آیا قالب بندی مطابق با خواسته‌های شما است؟
  • آیا روی دسک تاپو تلفن همراه به درستی نمایش داده می‌شود؟
  • آیا سایت با سرعت بالا بارگذاری می‌شود؟

انتشار وب سایت در اینترنت در آموزش نحوه ی ساخت سایت

پس از طی شدن تمام این مراحل، دکمه‌ی انتشار را فشار دهید. نگرانی و استرس را از خود دور کنید؛ پس از انتشار سایت ، می‌توانید به هر میزانی که نیاز بود رد آن تغییرات ایجاد کنید.

فقط توجه داشته باشید که برخی از سازندگان وب سایت ، پس از فعال شدن سایت ، به شما اجازه نمی دهند، الگو و طرح‌ها را تغییر دهید.

مطمئنا اطلاع دارید که تبلیغات آنلاین اصلی‌ترین و مستقیم‌ترین راه برای موفقیت سایتی است که بعضا برای ساخت آن، هزینه‌ی زیادی را صرف کرده‌اید. یکی از جمله راه‌های موثر برای تبلیغ آنلاین، استفاده از GDN است. اگر علاقه دارید که درباره‌ی این مفهوم و جنبه‌های مختلف ان الاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌کنید، فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی GDN چیست را از دست ندهید.

آموزش ساخت وب سایت با وردپرس 

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که بجز سایت ساز از چه راه دیگری می‌توانم، سایت بسازم ، مقاله را ادامه دهید. وردپرس ، راه دیگری است که می‌توانید پیش بگیرید تا با صرف کم‌ترین هزینه، وب سایتی برای خود بسازید. مراحل زیر در آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی با وردپرس ، به شما کمک می‌کنند تا گام به گام این مسیر را طی کنید.

آیا وردپرس برای شما مناسب است یا خیر؟

وردپرس ، یک پلتفرم قدرتمند و محبوب است که مطمئنا نام آن را بسیار شنیده‌اید. اما این موضوع، سبب نمی‌شود که پاسخگوی هر نیازی باشد. جالب است بدانید که بر اساس آمارها، تقریباً یک سوم کل وب سایت ها، بر روی وردپرس ساخته شده‌اند. پس به همین نسبت، از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که ساخت وب سایت با استفاده از وردپرس ، به زمان و هزینه‌ی بیشتری نسبت به سازندگان وب سایت نیاز دارد.

در این آموزش ساخت سایت در وردپرس می‌آموزیم که اولین قدم برای ایجاد یک وب سایت با استفاده از وردپرس ، تهیه‌ی برنامه‌ای مدون است؛ برنامه‌ای که در آن به طور واضح مشخص شده باشد که برای چه کاری قصد دارید، از وردپرس استفاده کنید.

ساخت سایت با استفاده از وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به شما امکان می‌دهد، محتوای خود را به بهترین شکل، ایجاد و سازماندهی نمایید. بهتر است که سایر کارها مانند میزبانی و ثبت دامنه ، به صورت جداگانه صورت پذیرد. در همین ابتدای مسیر باید یادآوری کنیم که استفاده از وردپرس برای ساخت یک وب سایت آنطور که تصور می‌شود، پیچیده و دشوار نیست؛ اما ساده‌ترین راه پیش روی شما هم نخواهد بود.

 خرید یک برنامه میزبانی مناسب

اگر در حال ساخت یک وب سایت از طریق وردپرس هستید، اصلی‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، استفاده و خرید هاست ابری است. ممکن است قصد نداشته باشید که در این مورد، هزینه‌ی زیادی صرف کنید. اما توصیه‌ی ما را جدی بگیرید که استفاده از ارائه‌دهنده‌ی هاست که عملکرد مناسبی داشته باشد، زیرا هاست به نوعی خانه‌ی وب سایت شما است که قرار است در آن زندگی کند.

هاست ابری ، علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، دارای سرعت بی‌نظیر و امنیت بالایی نیز هست و از آنجایی که به صورت همزمان روی چند سرور قرار می‌گیرد، پایداری سایت شما را تضمین می‌کند تا در صورت ایجاد اختلال در یک سرور، اطلاعات شما در سرورهای دیگر، ذخیره شده و از داون شدن سایت شما جلوگیری شود.

شما می‌توانید برای خرید هاست به صفحه‌ی محصولات ابر آراز مراجعه کنید. در صورت وجود هرگونه، پرسشی، مشاوران و متخصصان ما، آماده‌ی پاسخ‌گویی به شما عزیزان هستند.

انتخاب و ثبت نام دامنه

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم، هر سایتی به یک نام  و پسوند دامنه نیاز دارد که این نام، آدرس سایت شماست. نکته‌ی تکراری اما حائز اهمیتی خواهد بود اگر تاکید کنیم که باید دقت و ریزبینی زیادی را در این قسمت به کار بگیرید. شما در صورتی می‌توانید موفقیت تضمینی داشته باشید که کاربران بتوانند سایت شما را به یاد آورند. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند، استفاده از نامی به یادماندنی است. در بخش‌های قبلی، به طور مفصل توضیح دادیم که چطور باید نامی مناسب را برای دامنه انتخاب کنید.

نصب سایت وردپرس با یک کلیک

با دریافت خدمات از یک ارائه‌دهنده‌ی موفق هاست، می‌توانید وردپرس را تنها با یک کلیک نصب کنید. وردپرس ، بخش زیادی از محبوبیت خود را مدیون راحتی کاربران در زمان استفاده از آن است. پس اینکه به شما می‌گوییم تنها با یک کلیک می‌توانید سایت وردپرس را نصب کنید، اغراق نکرده‌ایم. به سایت وردپرس وارد شوید ؛ تمام مراحل به ساده‌ترین شیوه برا شما توضیح داده‌شده‌اند.

نصب سایت وردپرس با یک کلیک

انتخاب یک تم برای طراحی سایت و روش های طراحی سایت

وقت آن است که قالب وردپرس خود را انتخاب کنید. از شما می‌خواهیم نحوه ساخت وب سایت با استفاده از وردپرس را با دقت دنبال کنید. این قالب، طرح اصلی را تعیین می‌کند، که می‌توانید با استفاده از آن، سایت شخصی خود را بسازید. بسیاری از تم‌های رایگان ، از طریق فهرست قالب WordPress در دسترس است. اگرچه باید برای دریافت قالب‌های جذاب‌تر، هزینه صرف کنید.

همان‌طور که سازندگان وب سایت دارای قالب هستند، وردپرس نیز دارای تم است. می‌دانید که طرح زمینه شما روی ظاهر سایت ، تأثیر می‌گذارد؛ به همین منظور، تم‌های رایگان در اختیار شما قرار گرفته که می‌توانید هر زمان که خواستید، تم وب سایت خود را تغییر دهید.

ایجاد و سفارشی کردن محتوای و صفحات

در همین ابتدای مسیر در اموزش ساخت سایت با وردپرس ، با شخصی‌سازی متن و تصاویر، وب سایت خود را بسازید. تاثیر محتواهای سفارشی در وردپرس ، بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید.

افزودن محتوا به وردپرس ، بسیار ساختارمندتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. محتوای سایت های وردپرس اساساً به دو نوع تقسیم می‌شود: صفحات و پست‌ها. شکل ظاهری آنها به موضوعی که استفاده می‌کنید، بستگی دارد.

صفحات استاتیک، یکبار مصرف هستند، که ستون فقرات سایت شما را تشکیل می‌دهند؛ مانند صفحه اصلی و صفحه تماس. در مقابل، اگر سایت شما وبلاگ دارد، هر ورودی در آن وبلاگ، یک پست است. ایجاد صفحات و پست‌ها کار آسانی است. هر دو مورد نیاز به چند کلیک در داشبورد وردپرس دارند. برای ایجاد صفحات جدید، به “Pages” و “Add New” بروید. برای پست‌ها نیز از بخش “ارسال‌ها” و “افزودن مطلب جدید استفاده کنید.

برای افزودن صفحات به فهرست اصلی خود، به “Appearance” و “Menus” استفاده کنید. از آنجا می‌توانید انتخاب کنید که کدام صفحه‌ها، در کدام منوها نشان داده شوند. برای اکثر سایت ها و بیشتر مضامین، تنها به یک منوی ناوبری نیاز دارید، بنابراین تنظیم یک صفحه کار بسیار آسانی است.

انتخاب و نصب افزونه‌های مفید

با داشتن یک منبع بزرگ از افزونه‌های مختلف (اعم از رایگان و پولی)، به راحتی می‌توانید وب سایت خود را همان‌طور که نیاز دارید، طراحی کنید. پلاگین‌های وردپرس ، به راحتی نصب و حذف نصب می‌شوند، بنابراین برای شروع، می‌توانید تعدادی از آن‌ها را آزمایش کنید (پلاگین‌ها چند نرم افزار هستند که برای بهبود عملکرد سایت شما، به وردپرس اضافه می‌شوند).

وردپرس ده‌ها هزار افزونه، با کاربردهای متنوع دارد؛ از سئو و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) گرفته تا فشرده سازی تصویر. برای نصب افزونه ها تنها کافی است، به بخش “Plugins” و “Add New” بروید. در آن‌جا می‌توانید از پلاگین‌های برجسته، محبوب و پیشنهادی دیدن کرده و همچنین اگر چیز حاصی در نظر دارید، خود آن‌ها را جستجو کنید.

انتخاب و نصب افزونه‌های مفید در وردپرس

انجام بررسی‌های نهایی و انتشار در آموزش ساخت سایت

اگر تمام مراحل بالا را به درستی طی کرده‌اید، الان زمانی است که می‌توانید، سایت خود را انتشار دهید. به یاد داشته باشید که می‌توانید، در هر زمانی، تغییرات موردنظر خود را ایجاد کنید.

تصور نکنید که کار شما در این مراحل به پایان رسیده‌است. در زمان دنبال کردن مقاله‌ی طریقه ساختن سایت و تلاش برای یک ساخت وب سایت خوب، همیشه باید در حال بروزرسانی و تغییر باشد. دنیای اینترنت و تکنولوژی دائما در حال تغییر است و اگر می‌خواهید از رقبای خود عقب نمانید، شما نیز باید این تغییرات را دنبال کنید.

طریقه ساخت وب سایت و نگهداری آن از طریق وردپرس ، تجربه‌ای بسیار ارزشمند برای شما خواهد بود. شما به طراحی، محتوا، موتورهای جستجو، کدگذاری و موارد دیگر مسلط می‌شوید. در نهایت، به این نتیجه خواهید رسید که طریقه ساخت سایت با استفاده از چارچوب ساختاری که وردپرس به شما می‌دهد، می‌تواند همیشه امور را در کنترل نگه دارد.

در انتها قصد داریم، خلاصه‌ای از آنچه تاکنون گفته‌ایم را با هم مرور کنیم:

جوانب مثبت وب سایت ساز ها

جوانب مثبت وردپرس

استفاده‌ی آسان

امکان بروز خلاقیت

عدم نیاز به تخصص فنی

امکان سفارشی سازی نامحدود

وحود الگو و تم‌های متعدد

بیش از 54000 افزونه برای انتخاب

پشتیبانی قوی از مشتریان

نرم افزاری محبوب و قابل اعتماد

با دنبال کردن پیج اینستاگرام ابرآراز می‌توانید از جدیدترین و جذاب‌ترین اخبار روز دنیای تکنولوژی و فناوری آگاهی یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا