سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیرایانش ابریشبکه ابریهمه

هاست چیست ؟ بررسی تفاوت هاست لینوکس و وردپرس

در زمان راه‌اندازی سایت، انتخاب هاست یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما خواهد بود. از آنجایی که در این زمینه با انتخاب‌های متعددی مواجه می‌شوبد، ما در این مقاله با توضیح در مورد تفاوت هاست لینوکس و وردپرس ، به شما کمک می‌کنیم تا راحت‌تر بتوانید هاست مورد نیاز سایت خود را انتخاب کنید؛ با ما همراه باشید.

در این مقاله ما قصد داریم تا برای بررسی تفاوت هاست وردپرس و لینوکس ، هر کدام از این هاست ها بررسی کنیم و در نهایت به این سوال پاسخ دهیم که کدام هاست می‌تواند به بهترین شکل به نیازهای شما پاسخ دهد.

هاست یا میزبانی وب چیست؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد صحبت کنیم که مهم‌ترین تفاوت هاست لینوکس و وردپرس چیست، در همین ابتدا لازم می‌دانیم تا به مفهوم هاست اشاره کنیم. به احتمال زیاد، با مفهوم هاست آشنایی دارید و یا حداقل نام آن را شنیده‌اید. هاست (Host ) که در زبان فارسی با نام میزبانی نیز شناخت می‌شود در فضای وب و اینترنت به معنای فضایی است که اطلاعات سایت شما در آن ذخیره می‌شود.

میزبانی وب، فرآیند خرید مکانی آنلاین توسط فرد یا سازمانی است که با استفاده از آن فضا، وب سایت خود را در اینترنت، در دسترس کاربران قرار می‌دهد. یک میزبان وب با قراردادن فضای بر روی سرور و هاست موردنظر شما، به ذخیره‌ی فایل‌های سایت شما اقدام می‌کند. این کار به وبسایت شما اجازه می‌دهد در اینترنت فعال شده و در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند.

میزبانی وب یک اصطلاح کلی و کاربردی است و انواع مختلفی از میزبانی وب و ارائه‌دهندگان و ویژگی‌های متفاوتی وجود دارد. به یاد داشته باشید که در زمان ساخت سایت باید یکی از بهترین گزینه‌های موجود را انتخاب کنید تا سایتتان را بدون هیچ مشکلی و با سرعتی مطمئن برای کاربران به نمایش درآورید.

یکی از بهترین ارائه‌دهندگان هاست ابری، ابرآراز است که با توجه به نیاز شما می‌تواند انواع متفاوت هاست را در اختیارتان قرار دهد. علاوه برآن، اگر نمی‌دانید که به درستی چه نوع هاستی برای سایت شما گزینه‌ی مناسب‌تری است، مشاوران و متخصصان این سایت می‌توانند شما را در این امر مهم یاری نمایند. برای خرید هاست ابری پرسرعت می‌توانید به سایت ابرآراز مراجعه نمایید. 

هاست وردپرس چیست؟

به طور خلاصه، میزبانی وردپرس نوعی میزبانی وب است که برای اجرای سایت‌های وردپرس بهینه شده است. با استفاده از هاست وردپرس، ابزارها و خدمات زیادی را دریافت خواهید کرد که به طور خاص برای سایت‌های وردپرس طراحی شده‌اند. اینها ممکن است بسته به خدمات میزبانی WP که انتخاب می‌کنید متفاوت باشد، اما اغلب شامل ویژگی‌هایی مانند نصب با یک کلیک، به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار، و تیمی از کارکنان پشتیبانی متخصص در وردپرس می‌شود تا پشتیبانی سفارشی‌شده را به شما ارائه دهند.

اگر می‌خواهید هاست وردپرس تهیه کنید، اما نمی‌دانید که چه مدریافت اطلاعات موردنیاز در این زمینه، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله‌ی راهنمای خرید هاست برای وردپرس رامطالعه کنید.

مزایای هاست وردپرس

در این محله از بررسی تفاوت هاست لینوکس و وردپرس ، می‌خواهیم مزایایی را که با خرید هاست وردپرس از آن برخوردار می‌شوید را با هم بررسی کنیم. واضح است که هاستینگ وردپرس، خدمات و پشتیبانی؟

برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • فناوری‌های وب را می‌توان برای راه‌اندازی سریع در سایت شما از قبل پیکربندی کرد.
  • سایت‌های در مراحل انتظار (staging sites) را می‌توان به‌سرعت و به‌راحتی منتقل کرد.
  • همه حساب‌های روی سرور می‌توانند همان نگهداری سفارشی را دریافت کنند.
  • سرورها را می‌توان برای محافظت در برابر تهدیدات خاص وردپرس راه‌اندازی کرد.
  • ارتقاء انبوه و وصله‌های امنیتی را می‌توان به طور همزمان برای تمامی سایت‌های روی سرور اعمال کرد.
  • نمایندگان خدمات مشتری برای ارائه پشتیبانی نرم‌افزاری آموزش دیده‌اند؛‌ بدین معنا که اگر در مورد اینکه چرا افزونه شما کار نمی‌کند یا متن‌ها به درستی نمایش داده نمی‌شود سوالی دارید، به احتمال زیاد می‌توانند به حل هر مشکلی کمک کنند.
  • اکثر طرح‌های میزبانی­ وردپرسی با صفحه ساز­هایی که استفاده از آنها ساده است ارائه می‌شوند و شامل تم‌ها، افزونه‌ها یا حتی گواهی‌های SSL نیز می‌شوند.

تفاوت هاست وردپرس و لینوکس چیست ؟

در ادامه مهم‌ترین وجه تفاوت هاست لینوکس با وردپرس را با هم بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید. 

هاست لینوکس

هاست لینوکس معمولاً یک سرویس میزبانی مشترک است که در آن چندین سایت را روی یک سرور فیزیکی به اشتراک می‌گذارند. در این نوع محیط، به طور بالقوه هزاران سایت مختلف وجود دارد که همه آنها بر روی پلتفرم‌های مختلف کار می‌کنند.

خدمات میزبانی لینوکسی به توسعه‌دهندگان سایت و برنامه‌های کاربردی وردپرس نیز می‌تواند ارائه شود. این موضوع کاملا به این مرتبط است که شما و سایتتان از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنید و یا چه نیازهایی دارید. برای آشنایی هرچه بیشتر با سرور لینوکس از مطالب مقاله‌ی هاست لینوکس چیست استفاده کنید.

هاست وردپرس یا لینوکس ؛ آشنایی با هاست وردپرس

مانند هاست لینوکس، میزبانی وردپرس نیز در یک محیط مشترک با دیگر کاربران به شما ارائه می‌شود و با قیمت‌ها و منابع مختلفی در دسترس شما قرار می‌گیرد. با این حال، تفاوت هاست لینوکس و وردپرس در این است که در هاست وردپرس ، سایت شما با سایر سایت های وردپرسی به اشتراک گذاشته می‌شود. علاوه‌برآن، خدمات و پشتیبانی با توجه به ویژگی‌های خاص وردپرس طراحی شده و راه‌حل‌ها برای به حداکثر رساندن عملکرد وردپرس طراحی شده‌اند.

در یک سرویس میزبانی وب به دنبال چه چیزی باید باشید؟

با تفاوت هاست لینوکس و وردپرس آشنا شدید؟ در هرحال شما چه از هاست لینوکس یا وردپرس استفاده کنید، ویژگی‌هایی وجود دارد که برای شما ودمند خواهد بود. اینها مواردی هستند که باید از هر سرویس میزبانی دریافت کنید:

تایم تضمینی

هیچ چیز مهمتر از این نیست که مطمئن باشید وب سایت شما همیشه فعال است و کار می­کند. وقتی نوبت به تجارت می رسد، هر خرابی می تواند به معنای از دست دادن پول باشد! پس به دنبال یک شرکت هاستینگی باشید که آپتایم های 99.95٪ یا بیشتر را ارائه می دهد (هر چیزی زیر 99٪ غیرقابل قبول است).

مقیاس پذیری

همانطور که تجارت شما رشد می کند، وب سایت شما نیز باید رشد کند. شرکت میزبانی را انتخاب کنید که بتواند با شما رشد کند و با تغییر نیازهای شما فضای اضافی را فراهم کند.

هاست لینوکس یا وردپرس ؛ بررسی امنیت این دو هاست

اگر اطلاعات محرمانه مشتری را در وب سایت خود ذخیره می کنید – مانند آدرس، شماره تلفن یا جزئیات کارت اعتباری – حفظ امنیت و محافظت از آن داده ها ضروری است. به دنبال میزبانی وب باشید که اقدامات امنیتی اولیه مانند فایروال و محافظت از بدافزار و هرزنامه را ارائه می دهد.

پشتیبانی عالی از مشتری

به دنبال شرکت میزبانی باشید که چندین گزینه پشتیبانی مانند پشتیبانی تلفنی یا چت زنده را ارائه می دهد تا بتوانید از طریق روش دلخواه خود به صورت 24/7 ارتباط برقرار کنید.

هاست لینوکس یا وردپرس ؛ کدام را انتخاب کنیم ؟

اگر صاحب یک وب سایت وردپرسی هستید، ثبت نام در یک طرح میزبانی وردپرس کاملا بدیهی ست. اکثر ارائه دهندگان میزبانی عمومی خدمات و پشتیبانی را برای حفظ وب سایت شما در سطح مطلوب ارائه نمی دهند.

امیدواریم که با توضیح در مورد تفاوت هاست لینوکس و وردپرس ، شما را برای ازتقای کسب‌وکارتان راهنمایی کرده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا