سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

vpn یا vps برای بایننس ؛ کدام یک گزینه‌ی مناسب‌تری است؟

برای بایننس vpn بهتر است یا vps ؟ این سوال یکی از جمله پرسش‌های پرکاربرد در میان کاربران ایرانی است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به فعالیت در حوزه ارز‌ های دیجیتال مانند بیت کوین ،‌ اتریوم و… در صرافی های بین‌المللی علاقه‌مند هستید، به احتمال زیاد این سوال برایتان پیش آمده است که از میان vpn یا vps برای بایننس ، کدام گزینه ی متاسب‌تری است.

اگر‌‌چه که هر دوی این عبارات شبیه به هم هستند، اما در حوزه IT تعریف و کاربرد‌های مجزایی دارند. برای کمک به درک بهتر و نتیجه گیری ابتدا به تعریف و کاربرد هرکدام می‌پردازیم و سپس آن‌ها را مقایسه خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در همین ابتدا نیز ذکر کنیم که ابرآراز سرور مجازی بایننس ( binance ) خود را همراه با بهترین امکانات در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در این صورت شما هیچ نگرانی بابت معاملات خود نخواهید داشت. اگر قصد خرید ‌VPS برای بایننس را دارید به وب سایت ما سر بزنید.

دلیل اهمیت و استفاده از vpn یا vps برای بایننس

همانطور که می‌دانید، در صرافی بایننس خرید و فروش بسیاری از ارز ها با کارمزد پایین انجام می‌گیرد که همین باعث جذابیت بالای فعالیت در این صرافی شده است. اما مشکلی که وجود دارد این است که صرافی بایننس ( binance ) از تحریم‌های جهانی پیروی می‌کند. متاسفانه به همین دلیل، امکان فعالیت آزادانه برای کاربران ایرانی وجود نداشته و آنها برای فعالیت در این حوزه، باید آی پی ایرانی خود را تغییر دهند. به همین منظور برخی برای دور زدن تحریم‌ها از VPS و برخی دیگر از VPN استفاده می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که اکسچنج‌هایی مانند کوینکس (CoinEx) ایران در آنها تحریم نیست و پشتیبانی فارسی هم دارند.به‌همین دلیل، می‌توان با IP ایران وارد آن شده و مانند صرافی بایننس به ترید و معامله پرداخت؛ علاوه بر آن، می‌توان در بازار فیوچرز و مارجین نیز به معامله پرداخت. با این حال بسیاری بایننس را به علت این که تمامی ارز دیجیتال ها را پوشش داده و گردش مالی بالایی دارد، ترجیح می‌دهند. (صرافی کوینکس از آن جمله ارزهایی ست که در این روزها سرو صدای زیادی به پا کرده است، پس پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن اطلاعات عمومی هم که شده فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی آشنایی با کوینکس را از دست ندهید.)

حال این که کدام انتخاب مناسب‌تری است و می‌تواند آی پی ثابت و جدیدی به شما دهد، امنیت حساب‌تان را حفظ کرده و از مسدود شدن حساب‌تان در صرافی باینس جلوگیری کند را در ادامه‌ی مقاله‌ی vpn یا vps برای بایننس به طور کامل خواهیم فهمید.

دلیل اهمیت و استفاده از vpn یا vps برای بایننس

وی پی اس‌ (VPS) چیست و چرا از آن استفاده می‌کنیم؟

برای درک بهتر تفاوت وی پی ان و وی پی اس و انتخاب میان vpn یا vps برای بایننس ،‌ابتدا باید به درک درستی نسبت به این مفاهیم برسید. سرور مجازی یا VPS که مخفف شده‌ی عبارت Virtual Private Server  و به معنی سرور مجازی خصوصی می‌باشد. سرور مجازی بخشی از سرور اختصاصی کامل است که دارای آی‌پی‌های ثابت است. کار آن به صورت مجازی انجام می‌شود، به این صورت که یک سرور به چند بخش تقسیم شده و می‌توان برای مقاصد مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

منابع این سرور کامل به چند بخش تقسیم ‌می‌شود و برحسب نیاز به میزان‌های مختلف در اختیار افراد قرار می‌گیرد. اغلب نیز خرید یک سرور مجازی ابری نسبت به خرید سرور اختصاصی به صرفه‌تر بوده و می‌تواند کار شما را به بهترین شکل انجام دهد.

به بیان ساده‌تر، وی‌پی‌اس‌ها همان کامپوتر یا لپ‌تاپ شخصی شما هستند و به همان صورت نیز کار می‌کنند. به این صورت که شما می‌توانید هر سیستم عامل ویندوز ی که مد‌نظرتان است را روی آن نصب کنید. همچنین دارای هارد ذخیره‌سازی اطلاعات است و به اینترنت پرسرعت با یک گیگابیتی متصل است، به عنوان مثال اگر بخواهید یک فیلم یک گیگی را دانلود کنید، تنها حدود ۱۰ ثانیه طول می‌کشد!

سرور مجازی شما مثل یک کامپیوتر است که هیچ وقت خاموش نمی‌شود و ۲۴ ساعته روشن است(البته شما هم نباید آن را خاموش کنید). یکی دیگر از قابیلت‌های جذاب سرور مجازی قابلیت دانلود نامحدود آن، بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی است. حال اگر سرور مجازی که تهیه می کنید به روز تر شده، یعنی ابری نیز باشد، از یک مزیت اضافی‌تر نیز بهره خواهید برد و آن حفظ اطلاعات شما روی ابر است. با این قابلیت دیگر نگران امنیت و از دست رفتن داده‌هایتان نخواهید بود.

وی پی اس‌ (VPS) چیست

وی پی ان‌ (VPN) چیست و چرا از آن استفاده می‌کنیم؟

یکی دیگر از راه‌‌های تغیییر آی‌پی برای صرافی بایننس ، استفاده از VPN است. VPN یک ارتباط رمزگذاری شده از محل اتصال شما به اینترنت ایجاد می‌کند. ه عبارتی دیگر، آن را به منطقه دیگری (یک کشور دیگر) ارسال کرده و سپس آن را وارد اینترنت عمومی می‌کند. این کار باعث تغییر آی‌پی می‌شود. بنابراین خرید ‌VPN عمل هوشمندانه‌ای نیست.

در‌واقع دیگر محل حقیقی اتصال شما مشخص نخواهد بود و سرور به آی‌پی اولیه و اصلی دسترسی پیدا نمی‌کند. با این کار، صرافی بایننس دیگر متوجه این که شما کاربر ایرانی هستید نمی‌شود. ما در مقاله‌ای دیگر، به‌طور مفصل‌تر این دو مفهوم را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. اگر می‌خواهید در مورد تفاوت vpn و vps بیشتر بدانید، به وبلاگ ما سر بزنید.

مقایسه vps بایننس و vpn

برخی از کاربران برای ورود به سایت صرافی بایننس از روش اشتباه اتصال به VPN استفاده می‌کنند. این کار، امنیت حساب شما را به خطر می‌اندازد. به‌طورکلی، ابزار‌های مختلفی برای تشخیص هویت اصلی کاربرانی که از VPN استفاده می‌کنند وجود دارد. صرافی بایننس نیز با استفاده از آن‌ها هویت اصلی کاربران را شناسایی کرده و حساب آنها را مسدود خواهد کرد.

به علاوه، از آن جایی که آدرس IP وی پی ان ها به صورت مداوم تغییر می‌کند، این امر باعث مشکوک شدن سیستم صرافی و در نتیجه بلوکه شدن حساب بایننس شما می‌شود.

به خاطر داشته باشید که حتی قطعی اینترنت هم می‌تواند باعث تشخیص هویت شما از سوی بایننس شود.

لازم به ذکر است که صرافی بایننس در جمعه ۲۹ مرداد ماه 1400 طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همه کاربران باید احراز هویت مرحله دو Intermediate را انجام دهند. کاربرانی که این کار را انجام نداده‌اند حالت “withdraw Only”  برایشان فعال می‌شود؛ یعنی فقط می‌توانند داراییشان را از صرافی خارج کنند.

مقایسه vps بایننس و vpn

برای بایننس vpn یا vps ؟ کدام انتخاب منطقی‌تر است؟

بهترین راهی که برای ترید مطمئن در بایننس وجود دارد، استفاده از سرور مجازی یا VPS بایننس ( binance ) است. استفاده از VPS بایننس مانند VPN غیرقانونی نیست و خطرات احتمالی آن را نیز به همراه ندارد.

همانطور که گفته شد، VPS بایننس مانند یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ عمل می‌کند و در دیتاسنتر کشور‌های مختلفی که تحریم نیستند قرار دارد. درواقع شما از طریق کامپیوتر یا گوشی همراه خود به اینترنت یک کشور دیگر متصل می‌شوید. VPS بایننس به راحتی از سایت‌ شرکت‌های ایرانی قابل تهیه است.

البته مانند خرید هر کالای دیگر باید دقت لازم را در مورد یک سری از ویژگی‌ها و مزایای سرور مجازی داشته باشید. این سرور‌ها همواره به صورت ۲۴ ساعته روشن بوده و دارای یک آی‌پی اختصاصی ثابت مخصوص خودتان هستند که تا زمانی که از آن شرکت سرور مجازی تهیه می‌کنید آن آی‌پی مختص شما خواهد بود.

همچنین حداقل کانفیگ یا منابع لازم برای VPS بایننس، ۲ هسته CPU و ۲ گیگابایت رم می‌باشد.

ابر‌آراز VPS بایننس را به همراه پشتیبانی رایگان و ۲۴ ساعته در اختیار شما قرار می‌دهد. اینگونه با خیال راحت و به آسانی می‌توانید سرور خود را با نصب کرده و در صورت پیش آمدن سوال یا اشکالی می‌توانید از پشتیبانی فنی کمک بگیرید.

پس نتیجه می‌گیریم که از میان VPN یا VPS برای بایننس، VPS گزینه‌ی مناسب‌تری است. برای این که مطمئن‌تر شوید به مزایای زیر دقت کنید:

مزایای VPS بایننس

  • امنیت بالای VPS
  • سرعت بالا‌تر نسبت به VPN
  • قابلیت سفارشی‌سازی و اختصاصی بودن
  • دارا بودن آی‌پی ثابت و اختصاصی

برای بایننس vpn یا vps

معایب VPN بایننس

  • عدم وجود پشتیبانی
  • امنیت پایین
  • اشتراکی بودن
  • سرعت پایین‌تر نسبت به VPS
  • آی‌پی‌های متعدد

پیش از این از واژه و مفهوم کانفیگ یاد کردیم. اگر برای شما سوال پیش آمده است که منظور از کانفیگ و کانفیگ سرور چیست، باید عنوان کنیم که به طورکلی کانفیگ به معنای پیکرندی سیستم شماست. لپ‌تاپتان را در نظر بگیرید؛ به تمام مشخصات فنی لپ‌تاپ شما اعم از مدل مادربورد، هسته مرکزی، فضای حافظه، مدل کارت گرافیک و … کانفیگ سیستم گفته می‌شود. بدین معنی که لپ‌تاپ شما با این مشخصات فنی کانفیگ شده است.

مشخصا صحبت در مورد کانفیگ سرور در این مقاله جایی ندارد، به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با این مفهوم پایه و کاربردی به وبلاگ ما مراجعه کرده و مقاله‌ی کانفیگ سرور چیست را مطالعه کنید.

امیدواریم که این مقاله، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا