همه

تفاوت vpn و vps چیست ؟ کدام یک برای تجارت شما موثرتر است؟

سرور های خصوصی مجازی ( VPS ) و شبکه خصوصی مجازی ( VPN ) در کنار اینکه هردو امنیت وب سایت شما را به شکل چشم‌گیری افزایش می‌دهند، تفاوت‌های عمده‌ای نیز با یکدیگر دارند. شناخت تفاوت vpn و vps می‌تواند در انتخاب هوشمندانه‌ی سرور و شبکه‌ی مناسب با نیازهایتان تاثیرگذار باشد.

VPS یا virtual server ، درواقع یک سرویس میزبانی یا هاست است که در آن، سروری که وب سایت شما روی آن قرار گرفته، به محفظه‌های مجازی تقسیم می‌شود. جالب است بدانید که هر یک از این محفظه‌ها از سرور‌ های اختصاصی پیروی می‌کنند. در مقابل، VPN ، شبکه‌ای از سرور ها است که برای ایجاد یک اتصال اینترنتی خصوصی و ناشناس مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوالی که در این قسمت پیش می‌آید این است که vps یا vpn ؟ کدام برای ما و اهدافمان مناسب‌تر است؟ در مقاله‌ی شرح تفاوت وی پی ان و وی پی اس به این موضوع می‌پردازیم.

هر دوی این فناوری‌ها، کاربردهای مثبت و مختص به خود را دارند و می‌توانند شما را در مسیر موفقیت قرار دهند. تاثیر مثبت این دو فناوری به گونه‌ای است که بسیاری از کسب‌وکارها هر دوی آنان را، در کنار یکدیگر به کار می‌گیرند. در مقاله‌ی فرق vpn و vps قصد داریم تفاوت vpn و vps را با یکدیگر بررسی کنیم؛ با ما همراه باشید.

در همین ابتدای امر لازم می‌دانیم، به شما یادآور شویم که ابر آراز، با استفاده از سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین سخت افزار موجود برای سرور ها، می‌تواند بهترین سرور مجازی موجود را با قیمتی به صرفه در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید برای خرید vps به صفحه‌ی محصولات ابر آراز مراجعه نمایید و در صورت وجود هرگونه سوال یا مشکلی می‌توانید با متخصصان و مشاران ما تماس بگیرید.

تفاوت VPS با فیلترشکن

vpn یا vps برای بایننس

می‌دانید که برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال باید وارد یکی از صرافی‌های بین المللی شوید و با ثبت‌نام در سایت آن صرافی، به خرید و فروش ارز دیجیتال  مانند اتریوم، بیت کوین و… بپردازید.در بین صرافی های بین المللی صرافی بایننس بخاطر خرید و فروش طیف گسترده‌ای از انواع ارزها با کارمزد پایین، حتما انتخاب مناسبی برای شما عزیزان می‌باشد. اما مشکل اینجاست که صرافی بایننس از تحریم‌های بین المللی پیروی می‌کند و ورود کاربران عزیز ایرانی را ممنوع کرده است.

پس ایرانی‌ها برای فعالیت در این صرافی  نمی‌توانند از آی پی ایرانی خود استفاده کنند و باید  به روشی آن را تغییر دهند. تعدادی از کاربران برای تغییر آی پی خود از vpn استفاده می‌کنند و تعدادی از vps. هدف ما در این مقاله شرح فرق vps با vpn می‌باشد تا شما کاربران گرامی بتوانید با استفاده از راهکار درست و مناسب، امنیت حساب خود را در صرافی بایننس بالا ببرید و از مسدود شدن دارایی‌تان در صرافی بایننس جلوگیری کنید و در نهایت دریابید که برای بایننس vpn بهتر است یا vps  . جالب است بدانید که سرور مجازی ترید ، می‌تواند نقش موثری در معاملات شما داشته باشد.

برای بایننس vpn یا vps

vps بایننس  بر خلاف vpn یک گزینه غیرقانونی نمی‌باشد و شما می‌توانید به‌راحتی آن را از سایت‌های مختلف به صورت ماهانه یا سالانه تهیه کنید. vps بایننس  یا سرور مجازی بایننس کامپیوترهایی هستند که در دیتاسنترهای کشورهای مختلف به صورت 24 ساعته روشن می‌باشند. این سرور ها یک آی پی اختصاصی و پایدار دارند که این آی پی همیشه برای شما ثابت می‌ماند و به هیچ عنوان تغییر نمی‌کند. شما با تهیه vps  یک کشور خاص  از داخل کامپیوتر یا گوشی خود یک کامپیوتر داخل آن کشور را در اختیار دارید و از اینترنت آن کشور استفاده می‌کنید.

تفاوت vpn و vps

شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار،‌ باید ابزارهای مناسب زمینه‌های کاری خود را بشناسید و از آنها برای افزایش امنیت و بهبود کارایی شغلتان استفاده کنید. مطمئنا دانستن اینکه برای پشتیبانی از وب سایت‌ خود باید از کدام سرویس استفاده کنید، کار آسانی نیست. همین موضوع ممکن است شما را چند قدم عقب‌تر از رقبایتان نگه دارد. پس این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا  شناخت دقیقی نسبت به فرق vps و vpn داشته باشید.

سرور مجازی یا VPS چیست ؟

برای درک بهتر فرق vpn با vps باید ابتدا درباره هر کدام از آنها درک درستی داشته باشید. VPS درواقع مخفف کلمه‌ی Virtual private server یا همان سرور مجازی است. ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید سرور مجازی در مقایسه با سایر سرور های میزبانی یا هاست مانند سرور اختصاصی ( Dedicated server ) هزینه‌ی بسیار کمتری دارد. این موضوع درحالی است که vps سطح دسترسی بالاتری نسبت به سرور اختصاصی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای مثال، یک VPS ( وی پی اس ) می‌تواند سرعتی که نیاز دارید تا ترافیک وب سایت خود افزایش یابد را تامین کند. این نوع از خدمات هاست یا میزبانی وب می‌تواند، بدون صرف هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای برای تهیه سرور اختصاصی ( Dedicated servers )، عملکرد مثبت شما و تجارت‌تان را در پی داشته باشد.

VPS ، درواقع با تقسیم یک سرور فیزیکی واحد، به چند بخش مجازی، کار می‌کند. این موضوع به وب سایت کمک می‌کند تا بدون نیاز به اشتراک منابع، در یک سرور واحد، فعالیت کند. اگر دوست دارید به سوال وی پی اس VPS چیست پاسخ دهید، پیشنهاد می‌کنیم سری به صفحه‌ی مقالات ما بزنید.

سرور مجازی VPS چیست

فیلتر شکن یا VPN چیست ؟

VPN يا شبكه مجازي اختصاصي ( Virual Private Network ) ابزار برقراري ارتباط در شبكه‌ است. از زمان گسترش دنياي شبكه‌هاي كامپيوتري، سازمان‌ها و شركت‌ها به دنبال يك شبكه ايمن و سريع بوده‌اند. تا مدتي قبل، شركت‌ها و سازمان‌هايي كه اطلاعات زيادي براي انتقال داشتند از خطوط Leased و شبكه‌هاي WAN‌ بهره مي‌بردند. شبكه‌هاي ISDN (با سرعت 128كيلوبايت بر ثانيه) و OC3 (با 155مگابايت بر ثانيه) بخشي از شبكه WAN‌ هستند. اين شبكه‌ها مزيت‌هاي زيادي نسبت به اينترنت داشتند ولي گسترش و نصب آن‌ها بسيار گران‌قيمت و وقت‌گير بود.

این موضوع سبب شد تا شرکت‌ها از گزینه‌های دیگری برای انتقال اطلاعات خود استفاده کنند. در همین زمان بود که استفاده از اینترنت بسیار فراگیر و محبوب شد. در این بین برای افزایش امنیت داده‌های کاربران، استفاده از شبكه‌هاي مجازي اختصاصي (VPN) مطرح شد.

به طور کلی VPN ، شبكه‌ای اختصاصي است كه از يك شبكه عمومي مانند اينترنت براي ايجاد كانال ارتباطي مخصوص، میان چندين كاربر و دسترسي به اطلاعات بهره مي‌برد. استفاده از وی پی ان بعد مسافت و موقعیت جغرافیایی را بی‌معنا می‌سازد، امنیت داده‌ها را بالا می‌برد و در نهایت دردسر‌هاي استفاده از پروتكل‌هاي مختلف را كاهش مي‌دهد. با ادامه‌ی مقاله‌ی بررسی تفاوت وی پی ان یا وی پی اسبا ما همراه باشید.

VPN چیست

تفاوت vpn با vps ؛ VPN و امنیت داده‌ها

یکی از جمله مزیت‌های استفاده از VPN این است که اطلاعات شما در برابر هکرها محافظت می‌شود. این سرویس، برای مشاغلی کاربردی خواهد بود که اطلاعات مهم زیادی مانند جزئیات بانکی، ایمیل‌های محرمانه و مواردی شبیه به این را مدیریت می‌کنند. وی پی ان ( VPN ) با رمزگذاری داده‌های شما باعث می‌شود تا مکان واقعی ارسال کننده‌ی پیام ناشناخته باقی بماند. لازم به ذکر است که اطلاعات، حتی از شبکه‌ای که پیام‌ها را ارسال کرده است نیز مخفی می‌ماند.

WireGuard چیست؟

وایرگارد یا WireGuard یک نرم افزار و پروتکل ارتباطی اوپن سورس است که از راهکار های VPN برای ایجاد اتصالات نقطه به نقطه استفاده می‌کند. وایرگارد یک فناوری مدرن Virtual Private Network با رمزنگاری پیشرفته است. در مقایسه با روش‌های مشابه دیگر، مانند IPsec و Open VPN فناوری WireGuard سریع‌تر، پیکربندی آسان‌تر و عملکرد بهتری دارد.

WireGuard تقریباً در هر سیستم‌ها، از جمله Linux ، Windows ، Android و macOS قابل اجرا است. وایرگارد با ایجاد یک شبکه در هر دستگاه که به عنوان تونل عمل می‌کند، کار می‌کند. انتقال ترافیک VPN در WireGuard به صورت UDP است.

به زبان ساده WireGuard یک نرم افزار آزاد و متن‌باز و نرم افزار کاربردی و یک پروتکل ارتباطی است که از شیوه شبکه خصوصی مجازی برای ایجاد ارتباط نقطه‌به‌نقطه در مسیریابی (شبکه) استفاده می‌کند. این برنامه به عنوان یک ماژول در هسته لینوکس اجرا می‌شود که هدف آن بهبود عملکرد نسبت به اوپن وی‌پی‌ان و آی‌پی‌سک در پروتکل تونل‌زنی است.

فرق وی پی ان با وی پی اس ؛ امتیازات VPS نسبت به VPN

در ادامه‌ی توضیح تفاوت vpn و vps باید بیان کنیم که وی پی اس ( VPS ) می‌تواند راه‌حلی تاثیرگذار و قدرتمند برای بسیاری از مشاغل باشد. استفاده از این فناوری، سرعت بالا، همراه با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه را در اختیار شما گذاشته به‌طوری که می‌توانیم از آن به عنوان راه‌حلی مقیاس پذیر نیز یاد کنیم. مقیاس پذیر بودن به این معنا است که شما می‌توانید ترافیک وب سایت را بهبود بخشیده و با رشد تجارت‌تان، نیاز به منابع مختلف را به راحتی برطرف کنید.

همچنین مزیت VPS در مقایسه با VPN این است که امکان کنترل بیشتر بر محیط سرور را برای شما فراهم می‌کند. به عبارتی، شما می‌توانید به راحتی به سرور اصلی دسترسی پیدا کرده و سیستم عامل خود را انتخاب کنید. تمام این موارد، باعث شده تا از VPS به عنوان ابزاری باارزش یاد شود که می‌تواند کمک شایانی به کسب و کارهایی باشد که دارای روش‌ها و ابزارهای برتر هستند.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از VPS برای هر تجارتی مناسب نیست زیرا؛

  • قیمتی بالاتر از VPN دارد.
  • با اینکه از دسترسی بالایی برخوردار است اما کنترل کاملی که یک سرور اختصاصی دارد را برای شما فراهم نمی‌کند.

اگر کسب‌وکاری دارید که از اطلاعات حساس و محرمانه استفاده می‌کند، VPN می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای شما باشد. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مقاله‌ی فرق وی پی ان و وی پی اس توضیح دادیم، این سرویس با رمزگذاری داده‌ها، شما را در برابر حمله‌ی هکرها ایمن می‌کند. استفاده از این سرویس می‌تواند به کاربران و مشتریان شما احساس امنیت بدهد. علاوه بر آن، در زمان استفاده از VPN ، حتی اگر به Wi-Fi متصل باشید هم اطلاعات شما محرمانه و حفاظت شده باقی خواهند ماند.

امتیازات VPS نسبت به VPN

نکات منفی استفاده از VPN

علاوه بر تمام مواردی که ذکر کردیم، ممکن است VPN نیز برای تجارت شما بهترین انتخاب ممکن نباشد. برخی از مشکلاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید عبارتند از:

  • VPN سرعت اتصال به اینترنت را کاهش می‌دهد.
  • با وجود تمام تدابیر امنیتی که VPN دارد، باز هم ممکن است که اطلاعات شما مورد حمله قرار بگیرند.
  • بسیاری از سایت‌های ارائه دهنده‌ی VPN قابل اعتماد نیستند؛ تلاش کنید از مراکز مطمئن خریداری نمایید.

همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید، این دو فناوری تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند و انتخاب اینکه کدام یک گزینه‌ی موثرتری است، کار آسانی نیست. در ادامه تلاش می‌کنیم شما را بیشتر با تفاوت vpn و vps آشنا کرده و کمک کنیم انتخابی مناسب با نیازهایتان داشته باشید.

با وجود تفاوت vps با vpn ، کدام موثرتر است؟

لازم به ذکر است که با وجود تفاوت vpn و vps ، هر دو سرویس، خدمات ارزنده‌ای برای ارائه دارند؛ VPS موجب افزایش عملکرد وب سایت می‌شود، در حالیکه VPN امنیت داده‌ها را تامین می‌کند. اگر تجارتی در حال رشد دارید، ممکن است انتخاب مناسب و منطقی برای شما VPS باشد. این نوع میزبانی ، از سطح سفارشی سازی بالایی برخوردار است. همین مسئله سبب می‌شود تا VPS به بهترین انتخاب برای کسانی تبدیل شود که به استفاده از سخت افزار ، نرم افزار یا برنامه‌های خاص نیاز دارند. همچنین شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر، تمام کارهایی که در یک سرور اختصاصی انجام می‌دادید را انجام دهید.

از طرفی دیگر،‌ VPN یک راهکار عالی برای کسانی است که جابه‌جایی زیادی دارند،‌ از راه دور کار می‌کنند یا جلسه با مشتریان را در مکان‌های عمومی برگزار می‌کنند. VPN یا فیلتر شکن بدون توجه به مقصدتان، آدرس IP ( آی پی ) شما را مخفی می‌کند. در نهایت امر، می‌تواند برای شما شبکه و ارتباطی امن را فراهم کند. به صورت کلی‌، VPN انتخاب اول کسانی است که امنیت اطلاعات برایشان بسیار مهم است.

سخن ‌‌‌‌‌‌پایانی در شرح فرق بین vpn و vps

بررسی تفاوت vpn و vps ، درست مانند مقایسه‌ی سیب و پرتقال است. هر کدام از این دو، کاربردهای مخصوص به خود را در دنیای تجارت دارند؛ به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌های آنلاین استفاده از هردوی این فناوری‌ها را در برنامه‌ی کاری خود قرار می‌دهند.

در نهایت باید اضافه کنیم که VPS ، یک گزینه میزبانی درجه یک برای مشاغلی است که به سرعت در مقیاس پذیری و وب سایتی با ترافیک دائما بالا نیاز دارند. VPN یا فیلتر شکن نیز می‌تواند بهترین انتخاب برای کسانی باشد که زیاد سفر می‌کنند یا دور کار هستند. در حقیقت هر دوی این فناوری‌ها می‌تواند افزودنی‌های ارزشمندی را به جعبه طلایی ابزارهای آنلاین شما اضافه کند.

VPS از آن دسته عباراتی است که امروزه در فضای وب بسیار با آن برخورد می‌کنیم. پس باید درک درستی از معنا و مفهوم آن داشته باشیم. اهمیت این نوع از سرور باعث شده که در کنار عبارات و مفاهیم متفاوتی به کار گرفته شود. یکی از این جمله عبارات vds یا Virtual dedicated Server ایت. اگر می‌خواهید درباره‌ی تفاوت vps با vds بیشتر بدانید، فرصت مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

شما می‌توانید برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا