سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
بازاریابی آنلاینهمه

ایمیل مارکتینگ چیست ؟ آشنایی با استراتژی‌های آن در 10 دقیقه

یک ابزار ارتباطی مهم که بیشتر در حوزه ی کاری و تبلیغات اهمیت دارد ایمیل است. اگر دقت کرده باشید معمولا inbox ایمیل شما و حتی spam همیشه پر از ایمیل های تبلیغاتی در حیطه های مختلف است. امروزه بیشتر کسب و کارها به دنبال هدفمند کردن استفاده از پیام های ایمیل در جهت بازاریابی ایمیلی و ایمیل مارکتینگ، برای جذب و ارتباط با مخاطبین هستند.

برای خرید سرور مجازی ابری آراز با کیفیت و آپ تایم بالا به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

email marketing چیست ؟

 EMAIL MARKETING در واقع تعریف ساده ای دارد و یکی از ابزارهای تبلیغاتی مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ است. استفاده از ایمیل و ارسال پیام به وسیله‌ی ایمیل به مخاطبان هدف، برای ارتباط گرفتن با مشتریان قدیمی و همچنین جذب مشتری جدید را بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ می گویند. شما در پیام ایمیلی خود می توانید از تخفیفات، پیشنهادات تازه و متنوع، محتوای جذاب، تبلیغات، Call To Action و… برای ایجاد محتوا استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : امروزه استفاده از روش ها و ابزار های مختلف دیجیتال مارکتینگ راهی برای معرفی برند و کسب درآمد بیشتر با استفاده از تبلیغات انلاین می باشد. دیجیتال مارکتینگ که در مقابل بازاریابی سنتی قرار دارد،مزایای زیادی نسبت به روش سنتی دارد. برای آشنایی بیشتر با این دو مدل از بازاریابی و مقایسه‌ی بین این دو، مقاله‌ی تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی دیجیتال را در بلاگ ما بخوانید.

یادتان باشد در استراتژی محتوای کسب و کار خود حتما قسمتی را برای ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرید. از طریق EMAIL MARKETING می توانید به راحتی برند سازی کرده و دیگران را با برند خود آشنا کنید و همچنین باعث ترغیب به خرید و جذب مشتریان بیشتری شوید. راههای استفاده از خدمات ایمیل مارکتینگ و بازاریابی از طریق آن زیاد است و همچنین مقرون به صرفه بوده، در نهایت برای شما سود‌آور است. در ادامه ابتدا به تاریخچه ی استفاده از ایمیل در بازاریابی و روش های استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ و آموزش   EMAIL MARKETING می‌پردازیم.

ایمیل مارکتینگ چیست

تاریخچه‌ی ایمیل مارکتینگ

41 سال پیش برای اولین بار ارسال ایمیل انبوه توسط گری توئرگ برای 400 نفر از مشتریان صورت گرفت، که فروش فوق العاده ای را برای خود رقم زد. او اولین کسی بود که ایمیل را به برای مخاطبان هدف خود به صورت عمده فرستاد، او ملقب به پدر اسپم جهان است. در دهه ی آخر قرن پیش استفاده از اینترنت در جهان تقریبا فراگیر شده و در سبک زندگی و کار مردم تغییرات زیادی به وجود آمده بود. hotmail  به عنوان اولین سرویس رایگان ایمیل به وجود آمد، تا بازاریابان بتوانند در دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده کنند و هزینه های تبلیغات خود را کاهش دهند. کم کم استفاده از بازاریابی ایمیلی از سال 2013 به بعد عده ای متوجه شدند که به چگونه به صورت حرفه ای این کار را انجام دهند.

استفاده از محتوای جذاب و با توجه به نیاز مشتریان، هماهنگی ایمیل با سیستم‌های مدیریت محتوا، دسته بندی مشتریان و ارائه پیشنهاد و تخفیفات جذاب باعث شد، مخاطبان هدف بیش از پیش درگیر ایمیل‌های دریافتی شوند.

مزایای استفاده از email marketing

بازاریابی ایمیلی مزایای زیادی برای کسب و کارهای مختلف داشته و ما در اینجا با اشاره به این مزایا پیشنهاد می کنیم، حتما از این ابزار کاربردی استفاده نمایید.

  • ارزان و مقرون به صرفه است: ایمیل مارکتینگ از ارزان ترین و راحت ترین ابزارهای تبلیغات است. شما با یک هزینه ی به صرفه و استفاده یک لیست از مخاطبان هدف خود قادر به فروش و جذب بالایی در میان مخاطبین هدف خواهید بود.
  • انعطاف پذیری بالایی دارد: قادر به استفاده از انواع محتواها در ان هستید به طور مثال : عکس، فیلم ، متن، کال تو اکشن و … .
  • بررسی رفتار مشتریان : با استفاده از ایمیل مارکتینگ به راحتی قدر به بررسی رفتار مخاطبان و مشتریان خود خواهید بود. به طور مثال : می توانید بفهمید چه محتوایی برای مخاطب جذابیت بیشتری داشته، چه موضوعاتی باعث کلیک بیشتر مخاطب شده و… .
  • نرخ بازگشت سرمایه بالا ROI: بازگشت سرمایه در مقابل هزینه تبلیغات از اهمیت بالایی برای کسب و کارها برخوردار است. یکی از مهم ترین مزایای بازاریابی ایمیلی هزینه ی تبلیغات پایین و درمقابل نرخ بازگشت سرمایه بالا می باشد، البته در صورت استفاده حرفه ای از ایمیل مارکتینگ.
  • انتقال مستقیم پیام به مخاطب هدف: راهی سریع و آسان برای انتقال پیام به مخاطبین هدف
  • شروع ساده و راحت : برای شروع به آموزش و هزینه ی خاصی نیازی ندارد و با حداقل آموزش برای هرکسی قابل استفاده است. شما می توانید با استفاده از قالب آماده این کار را به راحتی انجام دهید.
  • سفارش سازی: شما به راحتی قادر به سفارش سازی ایمیل های ارسالی و دریافتی خود هستید.
  • تاثیر آنی : در همان دقایق اولیه ارسال ایمیل مارکتینگ می توانید ببینید تا چه حد اثرگذار بوده است. به طور مثال : در حراجی ها یا تخفیف های مدت دار از بازاریابی ایمیلی، می توانید بیشترین بهره را ببرید.

تفاوت تبلیغات ایمیلی و ایمیل مارکتینگ در چیست ؟

گاهی پیش می آید که بازاریابی ایمیلی و تبلیغات ایمیلی به اشتباه یک مضمون تصور می شوند. این در حالی است که در واقع این دو تفاوت هایی با هم دارند. از جمله ی این تفاوت ها می توان به : محتوای موجود در پیام برای مخاطبین، تعداد دفعات تکرار و زمان ارسال، اشاره کرد. در تبلیغات ایمیلی یک پیام ممکن است چندین بار برای مخاطبان ارسال شود، که در این صورت کاربران آن را اسپم تشخیص می دهد. در بازاریابی ایمیلی سفارش سازی باعث می شود که پیام های مختلفی برای مخاطبان مختلف ارسال گردد.

معایب استفاده از ایمیل مارکتینگ

هر سیستمی در کنار مزایایی که دارد ممکن است یک یا چند عیب هم داشته باشد.

اسپم: انتخاب اشتباه مخاطبین هدف و ارسال محتوایی کاملا تبلیغاتی، باعث می شود که مخاطبین پیام شما را به عنوان اسپم معرفی کند یا آن ها را پاک کند. یادتان باشد برای گرفتن CTR بالا، حتما مخاطبین را به درستی شناسایی کنید و محتوای مناسب را در پیام خود برای مخاطبین ارسال نمایید.

ایمیل‌های به مقصد نرسیده: در صورتی که از سیستم ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید، ممکن است گاهی پیام های شما به دست مخاطبین نرسد.

مشکلات موجود در طراحی :  محتوای شما باید به گونه ای باشد که در تمام دستگاهها مانند: کامپیوتر ، تبلت و موبایل به درستی نمایش داده شود. همین موضوع باعث شده که گاهی برای تولید محتوا فقط از پیام های متنی استفاده شود که اصلا برای مخاطبین از جذابیت برخوردار نیست.

استراتژهای مهم که حتما باید در ایمیل مارکتینگ رعایت کنید

هدف این استراتژ ی ها فروش بیشتر و بالا بردن نرخ بازگشت سرمایه است. این استراتژی ها که همگی هدفمند بوده و باید بخشی از استراتژی های شما در جهت رسیدن به اهداف اصلیتان در دیجیتال مارکتینگ باشند. به شرح زیر می باشند:

هدف استفاده از ایمیل مارکتینگ

1- شخصی سازی ایمیل های ارسالی برای مخاطبین و مشتریان بدون استفاده از نام مخاطب

گاهی اکثر مدیران تصور می کنند که شخصی سازی ایمیل یعنی حتما در پیام ارسالی نام گیرنده ذکر شود، ولی چنین نیست. ایمیل مارکتینگ بر پایه ارتباط اثرگذار است . شما در پیام اول گاهی هیچ شناختی از مخاطب و مشتری ندارید و استفاده از نام در این حالت اشتباه است. مخاطب اینطور برداشت می کند که شما بدون شناخت از او به بخشی از اطلاعات شخصی وی دسترسی دارید و در این حالت اعتمادش را از دست خواهد داد. شخصی سازی اگر توافقی باشد اثرگذار تر خواهد بود:

  • مشتری حق انتخاب داشته باشد که چه نوع پیامی را از شما دریافت نماید، در این صورت احتمال باز شدن ایمیل از سمت مخاطب بیشتر می شود، چون مرتبط با موضوعات مشخص شده قبلی است.
  • تعداد پیام در بازه زمانی توسطگیرنده تعیین شود.
  • جمع بندی: با در نظر گرفتن امتیازاتی بیشتر از مخاطبین بخواهید نام خود را به شما بگویند، پس از اعلام نام برای ارتباط گیری از نام مخاطب استفاده کنید.

2-  برای ارسال ایمیل زمان خاصی تعیین نکنید.

 برای ارسال پیام در ساعت خاصی از شبانه روز تلاش نکنید. ساعت های مختلف چندان تفاوتی با هم ندارند.

3- انتخاب تیتر مناسب

طول عنوان پیام هیچ تاثیری در نرخ کلیک ندارد. ولی انتخاب تیتر مناسب در کیلیک کردن و باز کردن پیام شما اثرگذار است.

4- محتوای مجانی، بهترین محتوا است

بهترین پیشنهاد رایگان به مخاطب را در متن ایمیل ارسالی خود بیاورید، با این کار درصد بیشتری از مخاطبین جذب پیام شما می شوند.

5-طراحی پیام برای موبایل

پیام و محتوای خود را به گونه ای طراحی کنید که برای نشان دادن در موبایل مناسب باشد، زیرا  بیشتر مخاطبین برای چک کردن ایمیل خود ازموبایل استفاده می کنند، پس این مخاطبین را حتما در نظر بگیرید.

  • برای تهیه محتوا فقط از یک ستون استفاده کنید.
  • فونت نوشته ها را به گونه ای انتخاب کنید که برای نمایش در موبایل مناسب باشد.
  • کال تو اکشن ها را طوری طراحی کلید که به سادگی در موبایل قابل کلیک باشند.

6-اسامی غیر فعال در لیست گیرنده ها را فعال کنید.

بیش از نیمی از افراد موجود در لیست شما غیرفعال هستند. رعایت موارد زیر معمولا موجب فعال شدن اعضای این لیست می شود:

  • ارسال پیشنهادات هیجان انگیز ویژه ی این افراد
  • انتخاب تیترهای انگیزشی
  • تغییر پیشنهادات

7- در ایمیل مارکتینگ لیست مخاطبین را حتما خودتان بسازید.

یکی از اشتباهات در ایمیل مارکتینگ خرید بانک لیست مخاطبین است. لیست خود را بسازید به این صورت که، از مخاطبین خود کاملا محترمانه بخواهید که برای دریافت ایمیل از سمت شما در خبرنامه تان عضو شوند. به این صورت لیستی از مخاطبین را خواهید داشت که تمایل خود را برای دریافت ایمیل از سمت شما اعلام کرده اند. در نتیجه درصدی بیشتر از لیست شما پیگیر محتوا و پیام های ارسالی شما خواهند بود

8-استفاده از محتوای تعاملی

می توانید در پیام خود از سوالاتی استفاده کنید و از مخاطب بخواهید همانجا به شما پاسخ دهد. درست و غلط بودن پاسخ را برای مخاطب مشخص کنید و در صورت غلط بودن برای گرفتن جواب صحیح مخاطب را به سمت بلاگ و سایت خود هدایت کنید.

بهترین سرویس های ارسال ایمیل در ایمیل مارکتینگ

در ادامه با تعدادی از بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ آشنا می شوید:

MailChimp

MailChimp چیست ؟ MailChimp یکی از معروفترین سرویس های ارسال ایمیل است، که در ایران به دلیل رابط کاربری ساده و استفاده ی آسان از آن محبوب است. همچنین دارای قابلیت ارسال 2000 پیام در ماه به صورت رایگان است. در صورت درخواست استفاده از ایمیل های بیشتر می توانید سرویس دلخواه خود را از پنل خریداری نمایید. در این سرویس قادر به دسته بندی کاربران خود بر اساس موقعیت جغرافیایی و تعامل خواهید بود.

MailChimp چیست

Constant Contact

Constant Contact قادر به استفاده از خدمات این سرویس تا 60 روز به صورت رایگان خواهید بود. یکی از بهترین سرویس های ارسال ایمیل برای کسب و کارهای کوچک است. با استفاده از این سرویس به راحتی قادر به سفارش سازی ایمیل های ارسالی خود هستید.

ConvertKit

ConvertKit این سرویس یک سرویس اختصاصی برای بازاریابان و نویسندگان و بلاگرها می باشد. قالب های جذاب و رابط کاربری پیشرفته از جمله خصوصیات این سرویس است. همچنین از دیگر ویژگی های این سرویس وجود افزونه وردپرس برای افزودن ایمیل کاربران است و استفاده رایگان تا دو هفته است.

Mailerlite

Mailerlite یک سرویس دیگر که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است. میلرلایت به دلیل هماهنگی با وردپرس و رابط کاربری فوق العاده جذاب از محبوبیت برخوردار است. همچنین سرویس رایگان تا 1000 گیرنده  باعث جذاب شدن این سرویس برای استارتاپ و کسب و کارهای کوچک شده است.

Mailerlite چیست

SendInBlue

SendInBlue یک سرویس مطرح در سال های اخیر به دلیل لیست نامحدود مخاطبین و استفاده از هوش مصنوعی است. در پنل ایمیل مارکتینگ رایگان قادر به ارسال 9000 پیام در ماه هستید. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با معجزه ای به نام هوش مصنوعی به مقاله هوش مصنوعی چیست و انواع آن مراجعه کنید و از کاربردها و رویکردهای بینظیر آن آگاهی پیدا کنید.

سرورهای ابر آراز چه ویژگی هایی دارند؟

سرور ابری ابر آراز پرسرعت ترین سرور ابری با آپتایم 99/99 به شمار می‌رود. همچنین با مبلغی مناسب سرورهایی با سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین سخت‌افزارهای موجود را به شما ارائه می‌دهد.

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابرآراز عضو شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا