آموزشیهمهویندوز

نصب MySQL Workbench همراه با فیلم آموزشی

نرم افزار MySQL Workbench مای‌اس‌کیو‌ال ورک بنچ یک ابزار گرافیکی برای طراحی و مدیریت دیتابیس است.  با استفاده از آن می‌توانیم عملیاتی مثل توسعه ‍پایگاه های داده SQL،‌ مدیریت، طراحی، ساخت و نگهداری دیتابیس‌های MySQL را در یک محیط انجام دهیم. این برنامه به نوعی جانشین برنامه‌‌ی DBDesigner4 بوده که توسط شرکت fabForce.net ساخته شده بود و نرم افزار MySql GUI Tools Bundle را جایگزین می‌کند.

برای خرید هاست مطمئن با قیمتی مناسب به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

ویدیو آموزش کامل نصب MySQL Workbench 

طراحی درMySQL Workbench

این برنامه به یک توسعه دهنده این امکان را می‌دهد که به صورت گرافیکی پایگاه های داده را طراحی ، ایجاد و مدیریت کند.همچنین تمام ابزاری که یک فرد برای ساخت پایگاه داده های پیچیده ،‌ مهندسی معکوس و مستقیم نیاز دارد را نیز ارائه می‌دهد.
ابزار های بکار رفته در این برنامه باعث می‌شود تغییرات اساسی و عملیات مستندسازی که معمولا زمان زیادی می‌گیرند،‌ خیلی سریع انجام شوند.

توسعه در MySQL Workbench

این برنامه ابزاری برای ساختن ، اجرا و بهینه سازی کوئری های sql ارائه می‌دهد.ویرایشگر SQL ، تکمیل خودکار ، استفاده مجدد از قطعه کد SQL و تاریخچه اجرای SQL را فراهم می کند.

پنل اتصالات پایگاه داده به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا به راحتی اتصالات استاندارد پایگاه داده ، از جمله MySQL Fabric را مدیریت کنند. مرورگر Object دسترسی فوری به طرح ها و اشیا database پایگاه داده را فراهم می کند.

مدیریت در MySQL Workbench

آموزش MySQL workbench  یک کنسول گرافیکی برای مدیریت آسان محیط های MySQL و دستیابی به دید بهتر در پایگاه‌های داده فراهم می‌کند. توسعه دهندگان می‌توانند از ابزارهای گرافیکی برای پیکربندی سرورها ، مدیریت کاربران، پشتیبان گیری و بازیابی، بازرسی اطلاعات احراز هویت و مشاهده وضعیت سلامت پایگاه داده استفاده کنند.

داشبورد عملکرد گرافیکی در MySQL Workbench

در ادامه‌ی آموزش workbench ، در مرحله‌ی بعد مجموعه ای از ابزارها را برای بهبود عملکرد برنامه های MySQL فراهم می‌کند. فرد توسعه‌دهنده با استفاده از این داشبورد می تواند به سرعت شاخص های اصلی وضعیت سلامت MySQL Workbench را مشاهده کند.

این گزارش‌ها امکان بررسی و مدیریت عملکرد IO ، لاگ‌های SQL و موارد دیگر را فراهم می کنند. همچنین فقط با 1 کلیک، توسعه دهندگان می توانند با استفاده از این برنامه قسمت هایی از کوئری که نیاز به بهینه سازی دارند را مشاهده کنند.

مهاجرت پایگاه داده

MySQL Workbench یک راه حل آسان برای انتقال SQL Server Microsoft Access ،Sybase ASE ، PostreSQL و سایر جداول ، objects و داده های RDBMS به MySQL ارائه می دهد. توسعه دهندگان می توانند به سرعت و به راحتی برنامه های موجود را برای اجرا در MySQL در ویندوز و سایر سیستم عامل ها تبدیل کنند.

مایکروسافت اس کیو ال سرور نرم افزاری قدرتمندیست، که برای مدیریت بانک‌های اطلاعاتی از آن استفاده می‌شود. در این برنامه ابزارهای مختلفی برای ساخت، نظارت، مدیریت بر پایگاه داده‌ها و بانک های اطلاعاتی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله‌ی آموزش نصب اس کیو ال سرور SQL erver2019 را در بلاگ ابر آراز بخوانید.

در شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا