سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

تبلیغات کلیکی چیست ؟ صفرتاصد آشنایی با تبلیغات کلیکی ppc

تبلیغات کلیکی چیست ؟ چگونه می‌توان کمپین تبلیغات کلیکی اینترنتی ( ppc ) مناسبی راه‌اندازی کرد؟ اگر کسب‌وکار اینترنتی دارید و یا در حوزه تجارت آنلاین فعالیت می‌کنید، مطمئنا با واژه تبلیغات کلیکی ppc برخوردار داشته‌اید. این مفهوم از اهمیت بالایی در دنیای تبلیغات و بازاریابی برخوردار است و استفاده درست از آن، به شما کمک می‌کند تا در نهایت بتوانید سود خود را به شکل قابل‌توجهی افزایش دهید. همین موضوع ما را برآن داشت تا در این مقاله ساده‌تر، مفصل‌تر و کامل‌تر از هر محتوایی که تا به امروز مطالعه کرده‌اید، این مفهوم مهم بازاریابی را شرح دهیم؛ با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید یکی از راه‌های موفقیت تجارت آنلاین، کیفیت و سرعت بالای سایت شماست. اگر سایتتان سرعت پایینی داشته باشد و نتواند در همان چند ثانیه ابتدایی به سوالات و نیازهای کاربران پاسخ دهد، کاربر سایت شما را ترک کرده و از سایت رقیب بازدید می‌کند.

یکی از مواردی که تاثیر زیادی بر سرعت سایت شما دارد، هاست و سروری است که از آن استفاده می‌کنید. ما در ابرآراز با ارائه سرورهای قدرتمند به شما اطمینان می‌دهیم که دیگر نگرانی بابت اختلالات سخت افزاری نخواهید داشت؛ اگر قصد خرید سرور مجازی ارزان را دارید، ابرآراز یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود. برای برخورداری از مزایای این سرویس می‌توانید وارد سایت شما شوید و یا با شماره‌ی 86084594-021 تماس بگیرید تا متخصصان و کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشند.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • تبلیغات کلیکی چیست ؟
  • ppc مخفف چیست ؟
  • مزایای تبلیغات کلیکی گوگل چیست ؟
  • تاثیر استفاده از تکنیک ppc چیست ؟
  • برنامه تبلیغات کلیکی (PPC) مناسب چه افرادی است؟
  • روش کار تبلیغات کلیکی چگونه است ؟
  • تبلیغات گوگل یا google Ads چیست؟
  • اساس نمایش سایت‌ها در تبلیغات گوگل و تبلیغات کلیکی چیست ؟

تبلیغات کلیکی چیست ؟

روش تبلیغات کلیکی مدلی از بازاریابی اینترنتی است که به ازای هر کلیک برروی تبلیغاتتان باید هزینه پرداخت کنید. به عبارتی دیگر، شما هر بازدید از سایتتان را می‌خرید و بابت آن مبلغی پرداخت می‌کنید.

تبلیغات موتورهای جستجویی مانند گوگل یکی از محبوب‌ترین انواع ppc است. این روش به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد تا هر زمان که کاربر، کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکار آن‌ها را جستجو کرد،‌ سایت آن‌ها نمایش داده شود. برای مثال اگر ابرآراز برای کلمه کلیدی <خرید سرور ابری> مبلغی را برای تبلیغات به گوگل پرداخت کند، ممکن است یکی از لینک‌های برتر صفحه اول نتایج باشد.

در نتیجه هربار که کلمه‌ای مرتبط با کلمه کلیدی سرچ شود و ما به کاربران نمایش داده شویم، ممکن است بازدیدکننده‌ای وارد سایت ما شود. در نهایت این فرآیند نیز، ما باید به ازای هر کلیکی که از تبلیغات کلیکی در سایت به دست آورده‌ایم، هزینه پرداخت کنیم.

ppc مخفف چیست ؟

تا به اینجا توضیح دادیم که برنامه تبلیغات کلیکی چیست و چه کاربردی دارد. PPC که مخففی از عبارت pay per click است را می‌توان یکی از هدفمندترین روش‌های تبلیغات آنلاین دانست. یکی از مهم‌ترین دلایل آن، این است که تبلیغات شما برای هزاران کاربر به نمایش درمی‌آید، اما تنها زمانی به پرداخت هزینه نیاز پیدا می‌کنید که روی سایت شما کلیک شود.

مزایای تبلیغات کلیکی گوگل چیست ؟

مطمئنا تا به حال توجه شده‌اید که به کارگیری تبلیغات کلیکی در سایت ها مزایای بی‌شماری را برای شما  کسب‌وکارتان در پی خواهد داشت. برخی از مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • افزایش فوری ترافیک سایت
  • بهینه و مقرون به صرفه بودن
  • دیده شدن هرچه بیشتر برند تجاری برای کاربران درست
  • افزایش نرخ کلیک (CTR)، تبدیل بیشتر و افزایش درآمد فروش
  • امکان اجرای کمپین‌های تبلغیغای متعدد برای کلمات کلیدی واحد
  • نمایش برای مخاطب هدف درست و هدایت ترافیک هدفمند به سایت
  • نمایش در صفحه نخست و در صورت اختصاص مبلغ بالاتر، نمایش در لینک اول
  • بهترین روش راه‌اندازی یک کمپین ppc یا تبلیغات کلیکی چیه ؟
  • بهترین روش مدیریت کمپین‌های pay per click چیست ؟

تاثیر استفاده از تکنیک ppc چیست ؟

اگر تبلیغات متنی کلیکی یا PPC ، به درستی انجام شوند، بازگشت هزینه تبلیغات یا ROAS بسیار بالا خواهد بود. دلیل این امر این است که ارزش بازدید از سایت شما بسیار بیشتر از مبلغی است که پرداخت می‌کنید. با اینحال چگونگی تبلیغات کلیکی و روش‌های انجام آن به همان راحتی نیست که به نظر می‌آید. مواردی که در زمان راه‌اندازی یک کمپین و برنامه تبلیغات کلیکی ( pay per click ) باید در نظر داشته باشید، عبارتند از:

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  • مرتب کردن آن کلمات کلیدی در کمپین ها و گروه های تبلیغاتی سازماندهی شده
  • راه‌اندازی صفحات فرود
نکته‌ای که در مورد تبلیغات کلیکی بسیار حائز اهمیت است این است که هرچه شما کمپین‌های مرتبط‌تر و هدف‌مندتر داشته باشید و بتوانید کاربران را رای نگه دارید، گوگل هزینه هرکلیک شما را کاهش می‌دهد. در نتیجه شما سود بیشتری کسب می‌کنید.

برنامه تبلیغات کلیکی (PPC) مناسب چه افرادی است؟

تا به اینجا توضیح دادیم که تبلیغات ppc چیست و استفاده از آن چه مزایایی به همراه دارد. در این قسمت قصد داریم توضیح دهیم که آیا کسب‌وکار شما نیاز به استفاده از این روش بازاریابی دارد یا خیر!

تبلیغات کلیکی اینترنتی بهترین انتخاب برای کسب‌وکارهای کوچک است؛ زیرا با توجه به نتایجی که از هر کلمه دریافت می‌کنید، می‌توانید بررسی کنید که چه میزان باید برای هر کلمه کلیدی هزینه کرد. با همین روش کوک، شما می‌توانید میزان هزینه صرف شده در مسیر تبلیغات را مدیریت کرد.

به عبارتی دیگر، با این روش، شما مي‌توانید اطمینان داشته باشید که با استفاده از روش ppc هزینه‌ای که برای تبلیغات صرف می‌کنید، هدر نمی‌رود؛ زیرا به احتمال زیاد، شما ترافیکی را جذب می‌کنید که با احتمال بیشتری به محصول شما علاقه دارند.

البته اگر کسب‌وکار بزرگی دارید، تبلیغات کلیکی ppc نیز می‌توانند برای شما بسیار حائز اهمیت باشد. شما با استفاده از این روش بازاریابی می‌توانید نیاز مخاطب و آنچه که به دنبالش هستند را پیدا کرده و با توجه به این موضوع، استراتژی‌های تبلیغاتی و سئو خود را پیش ببرند.

روش کار تبلیغات کلیکی چگونه است ؟

پایه اصلی تبلیغات کلیکی یا PPC براساس کلمات کلیدی است. به عنوان مثال، در موتورهای جستجویی مانند گوگل، تبلیغات آنلاین تنها زمانی برای کاربران نمایش داده می‌شود که کاربر کلمه مربوط به محصولات و خدمات تبلیغ‌کننده را جست‌وجو کرده باشد. بنابراین، شرکت‌هایی که از مدل‌های تبلیغاتی PPC  استفاده می‌کنند،‌ می‌توانند مرتبط‌ترین و کاربردی‌ترین کلمات کلیدی  مربوط به کسب‌وکارشان را مورد بررسی قرار دهند.

در نهایت اینکه سرمایه‌گذاری روی کلمات کلیدی مرتبط می‌تواند منجر به تعداد کلیک بیشتر و در نهایت سود بیشتر شود.

در پایان و برای جمع‌بندی این مورد، باید این مسئله را در نظر داشته باشید که تبلیغات کلیکی ppc می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد؛ زیرا به شما فرصت می‌دهد، محصولات و خدماتتان را برای مناسب‌ترین و بهترین مخاطبان نمایش دهید.

تبلیغات گوگل یا google Ads چیست؟

به جرئت می‌توان Google Ads را محبوب‌ترین سیستم تبلیغات کلیکی اینترنتی دانست. این ابزار تبلیغاتی به کسب‌وکارهای مختلف امکان می‌دهد تا تبلیغاتی را نمایش دهید که هیچ شباهتی به تبلیغ ندارد و در نتیجه امکان بیشتری وجود دارد که کاربر به شما اطمینان کند.

در تبلیغات گوگل، شما به ازای هرکلیک باید هزینه‌ای را به این شرکت پرداخت کنید. به عبارتی دیگر، شما به عنوان تبلیغ‌دهنده، در رقابت با سایت‌های دیگر، قیمتی را برای هر کلمه پیشنهاد می‌دهید و در نهایت، براساس میزان کلیک، هزینه پرداخت می‌کنید.

اینکه چه سایتی در صفحه نتایج جستجو ظاهر شود، براساس چند عامل کلیدی محاسبه می‌شود:

  1. قیمت پیشنهادی CPC (بالاترین مبلغی که یک سایت می‌خواهد برای کلمه کلیدی موردنظر صرف کند)
  2. امتیاز کیفیت (مقداری که در نهایت در نظر گرفته می‌شود)
  3. نرخ کلیک، ارتباط و کیفیت صفحات فرود شما

اساس نمایش سایت‌ها در تبلیغات گوگل و تبلیغات کلیکی چیست ؟

همانطور که شرح دادیم، اینکه تبلیغات PPC شما هرچند وقت یکبار و در چه رتبه‌ای نمایش داده شوند، وابسته به چند عامل مختلف است که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را شرح خواهیم داد:

ارتباط کلمات کلیدی

اولین کاری که در مسیر راه‌اندازی کمپین تبلیغات کلیکی اینترنتی باید در نظر داشته باشید‌، ایجاد لیست کلمات کلیدی مرتبط، گروه‌های کلیدی فشرده و در نهایت، نگارش متن تبلیغاتی مناسب برای آن‌هاست.

کیفیت صفحه فرود

در قدم بعدی شما باید صفحات فرود بهینه شده با محتوای متقاعد کننده ایجاد کنید. پس از آن از یک call to action متناسب و همراه با عبارت‌های جستحو شده استفاده کنید.

امتیاز کیفیت

منظور از کیفیت، ارتباط میان کلمات کلیدی، صفحات فرود و دیگر کمپین‌های PPC شماست. سایت‌هایی که امتیازهای کیفی بهتری دارند، با صرف هزینه‌ی کمتر، کلیک‌های بیشتری روی تبلیغات دریافت می‌کنند.

بهترین روش راه‌اندازی یک کمپین ppc یا تبلیغات کلیکی چیه ؟

حال که به درستی دریافتید تبلیغات کلیکی چیست و چه کاربرد و مفهومی دارد، لازم می‌دانیم تا در ادامه به شما کمک کنیم تا یک برنامه تبلیغات کلیکی موفق را راه‌اندازی کنید.

تحقیق و ارتباط کلمات کلیدی

اگر می‌خواهید به بهترین نتیجه ممکن برسید، وقت‌گیر بودن پروسه تحقیق کلمات کلیدی برای PPC را نادیده بگیرید و در سریع‌ترین زمان ممکن، این کار را انجام دهید. همانطور که مشخص است کمپین PPC شما برپایه کلمات کلیدی تعیین شده است. پس اگر می‌خواهید در این مسیر، رقبا را کنار بزنید و سودتان را افزایش دهید، باید به طور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را ویرایش و بروزرسانی کنید.

پس از انجام تحقیق کلمات کلیدی و راه‌اندازی اولین کمپین‌های تبلیغاتی،‌ صدها هزار کلمه کلیدی ارزشمند، طولانی، کم هزینه و بسیار مرتبط را که می‌توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند، پیدا می‌کنید. در سریع‌ترین زمان ممکن، این کلمات را به برنامه کمیپن‌های خود اضافه کنید.

تهیه لیست کلمات کلیدی برای تبلیغات کلیکی به چه معناست؟

حال که با اهمیت نقش کلمات کلیدی در تبلیغات کلیکی ppc آشنا شدید، زمان آن است که بدانید این دسته از کلمات باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند.

منظور از ارتباط کلمات کلیدی و تبلیغات کلیکی چیست ؟

مطمئنا شما قصد ندارید تا برای ترافیکی هزینه صرف کنید که هیچ ارتباطی با کسب‌وکار شما ندارد. همه ما می‌خواهیم با دستیابی به کلمات کلیدی هدفمند، به سود بیشتری دست پیدا کنیم. این موضوع، بدان معناست که کلمات کلیدی استفاده شده توسط شما باید با خدمات و محصولات عرضه شده، مرتبط باشد.

جامعیت

کلیدواژه‌های انتخابی شما نه تنها باید محبوب‌ترین و پرسرچ‌ترین عبارات مرتبط را شامل شود، بلکه باید کلمات کلیدی طولانی‌تر را نیز دربر گیرد. این عبارات عموما رقابت کمتری دارند و در نتیجه شما باید هزینه کمتری را صرف کنید.

بهترین روش مدیریت کمپین‌های pay per click چیست ؟

پس از اینکه کمپین تبلیغاتی PPC خود را راه‌اندازی کردید، باید به صورت منظم آن‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید بهترین نتیجه را برای شما نمایش می‌دهند. در این راه، شما باید تنظیماتی را برای بهینه سازی کمپین‌های خود پیش بگیرید:

  • اضافه کردن کلمات کلیدی پیدا شده پس از اجرا کردن تبلیغات کلیدی
  • گروه‌های تبلیغاتی خود را به گروه‌های کوچک‌تر و مرتبط‌تر تقسیم کنید. با این کار شما نرخ کلیک (CTR) و امتیاز کیفیت کمپین تبلیغاتی خود را افزایش می‌دهید که به شما کمک می‌کند متن آگهی و صفحات فرود هدفمندتری ایجاد کنید.
  • بررسی کلمات کلیدی پرهزینه؛ کلمات کلیدی گران‌قیمت و کم‌بازده را بررسی کره و درصورت لزوم آن‌ها را حذف کنید.
  • اصلاح صفحات فرود: محتوا و CTA صفحات فرود خود را تغییر دهید تا با عبارت‌های جستجوی فردی هماهنگ شوند تا درنهایت نرخ تبدیل را افزایش دهید. پیشنهاد می‌کنیم تمام ترافیک خود را به یک صفحه ارسال نکنید.

سخن پایانی

در  انتها لازم می‌دانیم تا نکته‌ای را با هم بررسی کنیم؛ همانطور که تاکنون دریافتید، بازاریابی و جذب مشتری، نیاز به وقت، انرژی و مطالعه‌ی زیادی دارد. پس اگر می‌خواهید در مسیر بازاریابی به بهترین نتیجه برسید، وقت اضافی ندارید تا در مسیر دیگری صرف کنید. در این مسیر، شما به کسی نیاز داری تا به شما اطمینان دهد، زیرساخت‌های سایتتان در درست‌ترین حالت ممکن قرار دارند.

ما در این مرحله به کمک شما می‌آییم تا بتوانید تنها بر روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید و آن را توسعه دهید؛ بردن به محیط عملیات، نگهداری و توسعه در محیط عملیات را به ما بسپارید. شعار ما در سرویس DevOps as a Service یا همان SRE Team ابرآراز این است که تنها به توسعه کسب‌و‌کار خود فکر کنید و تمامی نگرانی‌های زیرساختی را به ما واگذار کنید. پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما سر بزنید و از خدمات Devops ما استفاده کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم که تبلیغات کلیکی چیست . اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا