سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیارز دیجیتالهمه

ارزدیجیتال تتر چیست؟ آموزش انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس

ما در مقالات قبلی در مورد ارز دیجیتال تتر و ضمن توضیح در مورد این رمز ارز به شما نحوه‌ی خرید و انتقال تتر به کوینکس را توضیح دادیم. حال در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه‌ی انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس ، انتقال تتر از تراست ولت به کوینکس و یا به دیگر صرافی‌ها آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

تتر چیست؟

تتر (Tethers) یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است که با نماد «USDT» معامله می‌شوند. جالب است بدانید که تتر از اکتبر سال 2021، به عنوان پنجمین ارز دیجیتال باارزشی شناخته می‌شود که بیش از 68 میلیارد دلار ارزش دارد. علاوه بر آن، Tether نوعی استیبل کوین است که با استفاده از ارزهای فیات فعالیت می‌کند. منظور از فیات ارزهایی مانند دلار، پوند، یورو و حتی تومان است که توسط دولت‌ها منتشر می‌شود. همین امر سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران بدون نیاز به رعایت قوانین پول های فیات، معادل آن پول را در صرافی‌ها جابه‌جا نمایند. (برای آشنایی بیشتر با تتر و مزایای سرمایه‌گذاری در آن، پیشنهاد مي‌کنیم مقاله‌ی ارز تتر چیست را مطالعه نمایید.)

تتر چیست

نوبیتکس چیست؟

یکی از دیگر مباحث پایه‌ای برای درک چگونگی انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس این است که به درستی بدانید نوبیتکس چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ صرافی نوبیتکس در سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد یک بستر ایمن و حرفه‌ای برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازارهای ارزهای دیجیتال در ایران تأسیس ‌شد. مهم‌ترین دغدغه مدیران و گروه حرفه‌ای این صرافی، حفظ حریم شخصی و بالابردن امنیت دارایی‌ کاربران ایرانی است.

نوبیتکس به‌عنوان بستر پیشروی ایرانی و با شناسایی تمامی تهدیداتی که برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، در تلاش است تا به شما امکان دهد تا به انتقال تتر به کوینکس اقدام نمایید. در این مقاله ما به شما آموزش می‌دهیم که انتقال تتر از نوبیتکس به کوینکس ، بایننس و دیگر رمزارزها چگونه انجام می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ریسک‌هایی که در مورد تتر وجود داشته، امکان ثبت یک آی پی ثابت برای هر فرد است. از آنجایی که tether نیز نام ایران را در لیست کشورهای تحریمی خود قرار داده است، در زمان استفاده از این رمز ارز باید مطمئن باشید که به هیچ عنوان هویت شما فاش نخواهد شد.

یکی از مواردی که مي‌تواند شما را بابت سرمایه‌گذاری در این رمزارز مطمئن سازد، استفاده از یک سرور مجازی مناسب است. شما با خرید سرور مجازی بایننس یا سرور ترید با IP ثابت دیگر تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار نخواهید گرفت. به عبارتی دیگر، یک vps جهت خریدوفروش ارز دیجیتال مانند تتر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اگر قصد خرید آی پی ثابت برای بایننس را دارید به وب سایت ابرآراز مراجعه و از خدمات و امتیازات ویژه‌ی ما بهره‌مند شوید.

نوبیتکس چیست

تراکنش ناشناس بر روی شبکه ترون

تراکنش‌های ناشناس بر روی شبکه ترون که با استفاده از پروتکل zk-SNARKانجام می‌شوند، سبب می‌شوند تا آدرس فرستنده و دریافت‌کننده و همین‌طور مقدار وجه انتقال‌یافته، پنهان باقی بماند. آدرس‌ها به دو شکل زیر تقسیم می‌شوند:

  1. t-address : آدرس‌‌های شفاف که ابتدای آن‌ها با حرف T آغاز می‌شود.
  2. z-address: آدرس‌های پنهان شده که ابتدای آن‌ها با ztron آغاز می‌شود.

اطلاعات تراکنشی که روی t-address انجام گرفته‌اند، قابل پیگیری هستند؛ در مقابل اما انتقال بر روی z-address موجب پنهان‌سازی اطلاعات می‌گردد. پس پروسه‌ی پنهان‌سازی اطلاعات تنها در صورت انتقال بین “z-address” و “z-address” اتفاق می‌افتد. این موضوع سبب شده تا نوبیتکس به منظور حفظ اطلاعات شما، از انتقال اطلاعات در z-address به t-address پشتیبانی نمی‌کند. برای استفاده از این قابلیت نوبیتکس شما باید z-address مخصوص به خود را داشته باشید. در ادامه ما به شما آموزش می‌دهیم که برای امن‌ترین شکل انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس و یا دیگر رمز ارزها باید چه کارهایی را انجام دهید.

آموزش نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس

روش انتقال تتر از نوبیتکس به کوینکس یا دیگر رمز ارزها در شبکه‌ی ترون در سه مرحله‌ی زیر انجام می‌گیرد:

  • انتقال تتر از آدرس معمولی به z-address (mint)
  • انتقال تتر از z-address نوبیتکس به z-address کاربر
  • انتقال از z-address کاربر به آدرس معمولی کاربر (burn)

گام اول و دوم در نوبیتکس پشتیبانی می‌شود؛ اما برای انجام گام سوم، باید z-address شخصی ایجاد کرده و بعد از برداشت از نوبیتکس، تترهای دریافت‌شده در z-address را به آدرس معمولی خود انتقال دهید.

پس شما برای انجام هر نوع فعالیتی در صرافی نوبیتکس نیاز دارید که در این صرافی ثبت نام کرده و نسبت به تهیه‌ی z-address اقدام کنید. برای پشت سر گذاشتن مراحل ثبت نام از این لینک استفاده کنید.

آموزش نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس

آموزش نحوه انتقال تتر به بایننس

برای آموزش نحوه انتقال تتر از بایننس شما ابتدا باید به خرید تتر اقدام نمایید. لازم به ذکر است که انقتال تتر در تمامی صرافی‌های بین‌المللی شبیه هم بوده و تفاوت چندانی ندارند. یعنی شما با این آموزش می‌توانید به سادگی نحوه انتقال تتر از بایننس به کوینکس ، نحوه انتقال تتر از کوینکس به بایننس و یا هر ارز دیجیتال دیگری را نیز پیش بگیرید. 

در ادامه به شما آموزش مي‌دهیم که چگونه پس از خرید تتر به انتقال آن به دیگر صرافی‌ها اقدام کنید. ما در مقاله‌ای دیگر به تفصیل برای شما شرح داده‌ایم که چگونه باید به خرید تتر اقدام نمایید. برای اینکه بتوانید بدون هیچ مشکلی به خرید این ارز دیجیتال اقدام کنید، مقاله‌ی چگونه تتر بخریم را مطالعه کنید.

حال که بیت کویت در حساب شماست، می توانید به وسیله آن هر ارزی که می خواهید را خریداری کنید. جهت انجام این کار بر روی گزینه Exchange در بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Basic را انتخاب نمایید.

این صفحه متشکل از بخش های مختلف است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مسائل مهم در زمان انتقال تتر با کمترین کارمزد در بایننس

اکسچنج بایننس در حال حاضر چهار بازار بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس (BNB) و دلار (USDT) را شامل می شود. با کلیک بر روی هر کدام می توانید زیر مجموعه های آن را مشاهده کرده و ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال ما می خواهیم موجودی بیت کوین خود را به لیسک تبدیل کنیم. ابتدا روی BTC کلیک می نماییم. سپس در بین زیر مجموعه ها به دنبال لیسک می گردیم و یا نام اختصاری آن را جست و جو می کنیم و بعد از یافتن روی آن کلیک می نماییم.

بعد از کلیک روی نام ارز، شما می توانید میزان تغییرات در ۲۴ ساعت گذشته، بیشترین و کمترین قیمت در ۲۴ ساعت گذشته و حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته را مشاهده نمایید. همچنین در زیر این اعداد، نمودار قیمتی لیسک به بیت کوین قابل مشاهده است.

در سمت چپ نیز، سفارشات خرید و فروش کلیه کاربران بایننس قابل مشاهده است. در این لیست نیز به ترتیب از سمت چپ، قیمت عرضه یا تقاضا، تعداد و همچنین معادل کل بیت کوین آن را مشاهده می نمایید.

در قسمت پایین نمودار  نیز بخش خرید (buy) و فروش (sell) قرار گرفته است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این بخش از سه قسمت Limit جهت گذاشتن سفارش خرید و فروش، Market جهت خرید و فروش به بهترین قیمت عرضه و یا تقاضا شده در لحظه خرید و فروش و Stop-Limit تشکیل شده است.

انتقال تتر با کمترین کارمزد

بررسی بخش Limit در زمان تبدیل تتر به بایننس

در ادامه به بررسی بخش Limit می پردازیم. شما می توانید علاوه بر پنجره Limit ، از دو پنجره دیگر نیز به سادگی استفاده نمایید. در بالای این پنجره مقدار موجودی بیت کوین شما جهت خرید نوشته شده است. شما می توانید در فیلد Price، قیمت مورد نظر و در فیلد Amount، تعداد کوینی که می خواهید(در اینجا لیسک) را مشخص کنید. بعد از پر کردن این دو فیلد، قیمت کل خرید یا فروش برای شما محاسبه و به نمایش در می آید. حال با کلیک بر روی کلید Buy و یا Sell می توانید دستور خود را وارد کنید تا به محض اینکه دستوری معادل قیمت اعلام شده توسط شما، به وسیله فرد دیگری گذاشته شد، معامله انجام شود.

در پنجره Market بر خلاف پنجره Limit، شما فقط تعداد را مشخص می کنید و با کلیک روی دستور خرید یا فروش، معامله شما با بهترین قیمت ارائه شده در آن لحظه انجام می گیرد.

در پنجره Stop-Limit نیز باید در فیلد اول قیمتی که می خواهید اگر قیمت به آن رسید سفارش شما ثبت شود، در فیلد دوم قیمتی که می خواهید در صورت رسیدن به قیمت بخش اول تا آن قیمت همه سفارشات انجام شوند و در فیلد سوم نیز تعداد را بگذارید.

امیدواریم که این مقاله، توانسته باشیم که به این سوال پاسخ دهیم که انتقال تتر از نوبیتکس به بایننس و یا دیگر رمز ارزها چگونه انجام می‌شود. برای ما بسیار ارزشمند خواهد بود اگر نظرات شما راجع به این مقاله را در قسمت کامنت بخوانیم. همچنین ما در پیج اینستاگرام خود پیرامون جدیدترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت می‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر به ما در شبکه های اجتماعی بپیوندید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا