همه

استیبل کوین dai چیست ؟ آشنایی صفرتاصد با ارز دیجیتال dai

استیبل کوین dai چیست ؟ dai ارز دیجیتال مفیدی است که مبتنی بر استاندارد ERC20 در بلاک چین اتریوم است. این توکن در سال 2017 وارد بازار جهانی شد و در این سال‌ها تلاش شده است تا ارزش ثابتی برابر با یک دلار آمریکا داشته باشد. امروزه استیبل کوین های متفاوتی در بازار وجود دارند که تنها تعداد محدودی از آنها را استیبل کوین های غیرمتمرکز تشکیل می‌دهند.

در ادامه ما به شما توضیح می‌دهیم که ارز دیجیتال dai چیست ، چگونه dai بخریم و استخراج dai چه مزایایی به همراه دارد؛ با ما همراه باشید.

با خرید سرور اختصاصی بورس ،‌ برنده‌ی معاملات بورسی خود باشید و درست در لحظه‌ی طلایی با بیشترین سرعت ممکن به خرید و فروش سهام خود بپردازید.

استیبل کوین چیست ؟

پیش از اینکه صحبت بیشتر در مورد اینکه استیبل کوین dai چیست را آغاز کنیم، لازم است شما را با مفهوم کلیدی این مقاله یعنی استیبل کوین بیشتر آشنا کنیم.

به‌طورکلی، استیبل کوین به دارایی دیجیتالی اطلاق می‌شود که ارزش آن وابسته به یک دارایی پایدار دیگر است. این نوع از توکن‌ها عموما به منظور گریز از نوسانات دیگر رمزارزها ایجاد می‌شوند. کاربران امروزی به منظور کاهش ضررهای ناگهانی به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار باثباتی هستند که احتمال از بین رفتن سرمایه در آن بسیار کم باشد. در چنین شرایطی که صرافی مطرحی مانند بیت‌کوین نیز دچار ریزش‌های شدید می‌شود، یافتن یک رمز ارز باثبات، کار دشواری است.

تتر یکی از این دست رمزارزهاست که ارزشی معادل با ارز آمریکا دارد. همین ارزش برابر سبب شده تا در سال‌های گذشته به یکی از بهترین استیبل کوین های موجود در فضای کریپتو تبدیل شود. اگر می‌خواهید بدانید تتر دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد و از چه کیف پول هایی استفاده می‌کند، می‌توانید از مطالبی که در مقاله‌ی ارز تتر چیست عنوان کرده‌ایم، استفاده کنید.

استیبل کوین dai چیست ؟

به موضوع اصلی مقاله برگشته و تلاش می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم که رمز ارز dai چیست و انتقال dai به تراست ولت چگونه انجام می‌شود.

dai استیبل کوین در بلاک چین اتریوم است و همانطور که بلاتر نیز اشاره کردیم ارزش ثابتی برابر با یک دلار آمریکا دارد. البته لازم به ذکر است که صرافی dai برروی شبکه‌های دیگری مانند BEP20 نیز قابلیت نقل و انتقال دارد. اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر درباره dai توضیح دهیم، باید عنوان کنیم که این توکن، ارزی است که کاربران وام گرفته و پس می‌دهند.

علت این امر این است که dai رمز ارز کلیدی در سیستم وام‌دهی میکردائو است و هرزمان که وامی در این سیستم به شخصی سپرده می‌شود، استیبل کوین dai (دای) ایجاد می‌شود. یکی از نکت مثبت خرید توکن dai این است که می‌توان از آن برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کرده و آن را بین کیف پول های اتریوم منتقل کرد.

مخترع و پشتوانه dai چه کسی است؟

dai کوین محصولی از شرکت معروف این روزهای دنیای ارزهای دیجیتال decentralized autonomous organization یا به اختصار DAO است. این شرکت که با نام میکردائو نیز شناخته می‌شود،‌ توسط رون کریستِنسِن (Rune Christensen) تأسیس شده است.

علت تمایز ارز دیجیتال dai چیست ؟

تابه اینجا توضیح دادیم که معنی dai توکن محبوب این روزها چیست و چه ارزشی در بازار دارد. یکی از عمده دلایل درصد بالای فروش dai را می‌توان در قیمت و شرایط سرمایه‌گذاری مناسب آن جستجو کرد. به عبارتی ساده‌تر کنترل قیمت روز dai از طریق سیستم قراردادهای هوشمندی که به صورت خودکار اجرا می‌شوند، اجرایی می‌گردد.

اگر این استیبل کوین با افزایش یا کاهش قیمت بیش از حدی روبه‌رو شود، توکن‌های میکر (MKR) سوزانده یا ایجاد می‌شوند تا قیمت دای دوباره به قیمت دلار نزدیک شود. علاوه بر این مورد، قیمت و نمودار dai به صورت مداوم توسط الگوریتم‌های میکردائو مدیریت می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود تا برای ثابت نگه‌داشتن این استیبل کوین به هیچ شخص ثالثی نیاز نباشد.

لازم به ذکر است که اگر سیستم طبق برنامه کار کند و در نتیجه یک دای ارزشی برابر با یک دلار آمریکا داشته باشد،‌ دارندگان میکر از سود این کوین بهره‌مند خواهند شد، زیرا عرضه کل میکر کاهش یاقته و این کوین کمیاب‌تر و باارزش‌تر خواهد شد. خبر خوشی که در مورد آینده ارز dai می‌توان عنوان کرد این است که در چند سال اخیر، ارزش ثابتی داشته و تنها دچار برخی از نوسانات قیمت دلار قرار گرفته است.

ایجاد و استخراج dai چگونه ایجاد می‌شود؟

ارز دیجیتال دای با وام گرفتن در میکرودائو ایجاد می‌شود. پس از آن در زمانیکه وام‌ها پرداخت شدند،‌ از بین می‌رود.

نحوه خرید استیبل کوین dai چیست ؟

بهترین روش خرید ارز dai (دای)، اقدام به وام گرفتن اوسیس میکردائو است. همچنین شما می‌توانید در این پلتفرم ، به معامله و یا خرید dai در کوکوین و… اقدام کنید. علاوه‌بر این مورد، شما می‌توانید با استفاده از پروتکل میکر، دارایی‌های مبتنی بر اتریوم را به عنوان وثیقه واریز کرده و توکن dai در تراست ولت وام بگیرید.

البته لازم به ذکر است که برای اینکار باید واریزی وثیقه شما از میزان توکت دای وام گرفته شده بیشتر باشد. در اینصورت است که نقدینگی لازم در شبکه فراهم می‌شود. به یاد داشته باشید که اگر ارزش وثیقه دیجیتالی شما از ارزش توکن های dai عرضه شده، کمتر باشد، توسط پروتکل ضبط می‌شود. در مقابل نیز اگر ارزش وثیقه شما افزایش یابد، به همان نسبت به افزایش سقف وام مواجه می‌شوید.

کاربردهای ارز دیجیتال dai چیست ؟

یکی از کاربردهای منحصربه‌فرد dai این است که می‌تواند با نوسانات دارایی‌های دیجیتالی مانند اتریوم یا بیت کوین مقابله کند. موردی که درباره dai می‌توان متذکر شد این است که ارز ثابت این استیبل کوین ، آن را به دارایی مهمی برای سرمایه‌گذاران تبدیل کرده است.

از طرفی دیگر ارزش و نمودار dai ثابت بوده و می‌تواند به یکی از ایده‌آل‌ترین دارایی‌های رمزارز برای پرداخت هزینه‌ها تبدیل شود. به‌عنوان مثال، کاربران صرافی آمریکایی، از دای برای تبدیل رمزارزهای خود به ارزهای فیات استفاده می‌کنند.

آشنایی با مناسب‌ترین کیف پول dai

در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین کیف پول های مهم که در زمان خرید استیبل کوین dai به آنها نیاز پیدا می‌کنید، آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

کیف پول MYETHERWALLET

این کیف پول (Wallet) یک اپلیکیشن تحتِ وب است که دسترسی به انواع توکن‌های ERC-20 را برای کاربر خود مهیا کرده است. نرم‌افزار اوپن‌سورس به کاربر اجازه می‌دهد تا رمز شخصی خود را بسازد و لایه‌های امنیتی متعددی را اضافه کند که یک وات امن در دست داشته باشید.

برخی مزایای عمده MYETHERWALLET

  • نرم‌افزار اوپن‌سورس رایگان
  • معاوضة توکن‌ها توسط اپلیکیشن تحت وب
  • پشتیبانی از تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری معتبر نظیر ترزور Trezor و لجر Ledger

برخی معایب MYETHERWALLET

  • فقط از اتریوم و دیگر کوین‌های ECR-20‌ پشتیبانی می‌کند.
  • کیف پول‌هایی که برای کار نیازمند دسترسی به اینترنت هستند، بیش‌تر مورد توجه هکرها و حملات فیشینگ (Phishing) قرار دارند.

کیف پول اتمیک والت (ATOMIC WALLET)

این کیف پول، غیرکاستدی Non-Custodial است. کیف پول غیرامانی امکان کنترل رمز یا کلید شخصی را به شما می‌دهد. شما بدون نیاز به دانش خاصی بر دارایی خود مدیریت کامل دارید و خطر هکرها به کمترین حد ممکن رسیده است. کیف پول Atomic Wallet به شما اجازه ذخیره دای DAI را می‌دهد. نرم‌افزار به کاربر اجازه ترید کردن و خرید کارت‌های اعتباری را نیز خواهد داد.

برخی مزایای ATOMIC WALLET

  • کاربری آسان User-Friendly
  • پشتیبانی از صدها رمزارز دیگر
  • امکان نقل و انتقال swap توسط پلاگین نصب شدۀ نرم‌افزار بدون نیاز به اکسچینجِ مجزا
  • امکان ترید با والت‌های دیگر peer to peer wallet tradeing

برخی معایب کیف پول ATOMIC WALLET

  • قابلیت همگام‌سازی با کیف پول سخت‌افزاری را ندارد.
  • عملکرد اسواپ در اتومیک والت فقط برای تعداد محدودی از کوین‌ها ممکن است.
  • حقِ اُجرت نسبتا بالاتر است.

اگزودوس (EXODUS) بهترین کیف پول دای

این کیف پول یک والت چندارزی Multi-currency است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ذخایر خود را سازمان‌دهی و مانیتور کنند. این کار از طریق نمودار مدور پورتفولیو که در داخل اپلیکیشن طراحی شده، ممکن است. با یک کلیک می‌توان اطلاعات حساب را بازیابی کرد. اگر کاربر احساس کند که حساب دچار نقص شده یا در خطر است، با یک کلیک بر روی لینکی در داخل اپلیکیشن، ایمیلی دریافت می‌کند و می‌تواند حساب جدیدی برای بازیابی اطلاعات ایجاد نماید.

برخی مزایای EXODUS

  • طراحی منحصر به فرد و پشتیبانی همه‌جانبه
  • بازخوردهای مثبت در میان کاربران

برخی معایب EXODUS

  • حق اُجرت نسبتا بالا است.
  • اعتبار سنجی تک عاملی است.

سخن پایانی

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم درباره اینکه ارز دیجیتال dai چیست به طور کامل پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا