سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
توسعهرایانش ابریهمه

بررسی جامع و کامل تفاوت هاست ابری و هاست معمولی

اهمیت دانستن تفاوت هاست ابری و هاست معمولی زمانی مشخص می‌شود که قصد دارید برای وب سایت خود یک هاست یا میزبانی (host) انتخاب کنید. به احتمال خیلی زیاد با سوالات متعددی مواجه خواهید شد. هاستینگ کمی پیچیده به نظر میرسد، چون برای تصمیم گیری در این مورد با انتخاب های زیادی رو به رو هستیم.

علاوه بر وجود انواع هاستینگ ابری ( cloud hosting )، هاستینگ اشتراکی ( shared hosting )، هاستینگ خصوصی ( VPS hosting )، تعداد زیادی از شرکت‌های ارائه دهنده وجود دارند که می‌بایست از میان آنها یکی را انتخاب کنید.

دیگر جای نگرانی نیست! امیدواریم با پست کردن این مقاله بتوانیم اندکی از سردرگمی شما را برای این انتخاب، با معرفی دو نوع پرکاربرد هاست ابری و هاست معمولی کاهش دهیم. با درک تفاوت هاست ابری و هاست معمولی در می‌یابید که هرکدام چه مزایا و معایبی دارند و کدام یک برای وب سایت شما مناسب تر هستند.

هاست معمولی چیست؟

هاست معمولی که با عنوان هاست اشتراکی نیز شناخته می‌شود، یکی از جمله محبوب‌ترین هاست‌هایی است که مورد استقبال کسب‌وکارهای مختلف قرار می‌گیرد. در این نوع هاست،‌کاربران به صورت اشتراکی از منابع یک میزبان واحد استفاده می‌کنند که می‌تواند هزینه‌ها را به شکل چشمگیری کاهش دهد. هاست‌ها بر روی سرور قرار می‌گیرند و زمانیکه از هاست معمولی صحبت می‌کنیم، منظور تعداد زیادی هاست است که روی یک سرور قرار گرفته‌اند.

سرور مجازی ابری چیست

استفاده از هاست معمولی

هاست معمولی یا اشتراکی موما برای کسانی مناسب است که هنوز در ابتدای مسیر خود قرار دارند و ترافیک ورودی زیادی دریافت نمی‌کنند. اما اگر شرکت بزرگی دارید که روزانه حجم زیادی از مشتری وارد وب سایت شما شده و اقدام به خرید می‌کنند، استفاده و خرید هاست معمولی بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توانید انجام دهید.

مزایا و معایب هاست معمولی

هاست معمولی در کنار تمام معایبی که دارد، می‌تواند امکاناتی مناسب در اختیار کسانی بگذارد که بودجه‌ی زیادی برای خرید هاست و میزبانی ندارند. اگر می‌خواهید از این نوع میزبانی استفاده کنید، مواردی که در ادامه عنوان می‌کنیم، می‌توانند کمک کننده باشند:

  • قیمت؛ کم هزینه بودن و ارزان بودن قیمت‌ها
  • عملکرد راحت‌تر
  • مناسب برای کسب‌وکارهای تازه تاسیس
  • مناسب برای دانشجویان و پروژه‌های دانشگاهی

معایب های هاست معمولی یا اشتراکی :

  • اشتراکی بودن منابع با سایر سایت‌ها
  • نیاز به بروزرسانی مداوم منابع در صورت افزایش ترافیک
  • امنیت پایین تر سایت
  • عدم امکان میزبانی سایت های پرمصرف
  • محدود بودن منابع مورد نیاز برای سایت
همین الان VPS خود را سفارش دهید…

سرور ابری و میزبانی ابری (Cloud Hosting) چیست

میزبانی ابری (Cloud Hosting) چیست؟

هاست ابری با تکنولوژي متفاوتی نسبت به دیگر انواع هاست، میزبانی سایت‌ها را انجام می‌دهد. در این نوع میزبانی، قطعی سایت‌ها به حداقل می‌رسد و بسیاری از ارائه دهندگان به شما ضمانت آپتایم 90٪ می‌دهند. ما در ابر آراز مفتخریم که با آپتایم 9/99٪ میزان قطعی سایت شما را به کمترین حالت ممکن برسانیم.

در هاست ابری از تکنیک کلاسترینگ استفاده می‌شود؛ یعنی تامین منابع، تعدادی سرور را میان سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند و به صورت ابری (Cloud) میزبانی صورت می‌گیرد. عموما هاست ابری قیمت بالاتری نسبت به هاست معمولی دارد. اما مطمئنا این تفاوت قیمت رابطه‌ی مستقیمی با منابعی دارد که در اختیار مشتریان می‌گذارد.

با یک بستر میزبانی ابری، شما از مزیت استفاده از چندین سرور به طور نامحدود بهره‌مند می‌شوید؛ در نتیجه منابع بیشتری نیز در دسترس خواهید داشت. همچنین هر زمان که بخواهید نیازهای مختلف ترافیکی را برآورده کنید، می‌توانید قدرت سرور خود را افزایش دهید.

استفاده از میزبانی ابری

میزبانی ابری یک گزینه عالی برای دارندگان وب سایتی است که به انعطاف پذیری که این نوع هاست فراهم می‌کند نیاز دارند، تا بتوانند با افزایش کارایی، عملکرد بیشتر و بهتری را در زمان پاسخگویی به افزایش ترافیک داشته باشند.

جوانب مثبت و منفی هاستینگ یا میزبانی ابری (Cloud Hosting)

هاست ابری یکی از بهترین انواع میزبانی شناخته می‌شود که کاربران بسیاری از آن استفاده می‌کنند. با این حال از زایا و معایب متعددی برخوردار است. در همین راستا در ادامه ما بخش کوچک اما مهمی از این موارد را برای شما لیست کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

مزایای استفاده از هاست ابری

  • پایداری ۱۰۰ درصدی
  • امکان ارتقا لحظه‌ای منابع بدون خاموشی سرور
  • دسترسی به منابع بالا به دلیل شیر شدن منابع تمام سرورها در شبکه
  • تاثیر مثبت در سئوی سایت
  • سرعت بالا به دلیل منابع بالا در شبکه
  • امنیت بالا به علت شیر شدن اطلاعات روی سرورهای متعدد

معایب استفاده از هاست ابری

  • هزینه بالا نسبت به هاست اشتراکی
  • امنیت پایین به علت شیر شدن اطلاعات روی سرورهای متعدد (اگر شرکت ارائه‌دهنده نتواند تدابیر امنیتی تمامی سرورها را تامین نماید)
  • عدم ارائه توسط تمامی شرکت‌های هاستینگ
ساخت سرور ابری و برآورد هزینه آن

تفاوت هاست ابری و هاست معمولی ؛ کدام برای سایت شما مناسب‌تر است؟

با توجه به تفاوت هاست ابری و هاست معمولی اگر بخواهیم اقدام به خرید کنیم، مطمئنا هاست ابری گزینه‌ی مناسب‌تری است که می‌تواند با پایداری و قدرت سخت افزاری بالایی که دارد،‌ سایت‌هایی با میزان ترافیک بالا را نیز میزبانی نماید.

بزرگترین تفاوت هاست ابری و هاست معمولی در مقیاس آنهاست؛ اگر فقط به دنبال این هستید که سایت خود را سریع‌تر راه‌اندازی کنید و مقیاس آن برایتان اهمیتی ندارد، سرور معمولی گزینه‌ی مناسبی برای شروع کار است. اما اگر قصد راه‌اندازی هاستی با انعطاف پذیری، سطح عملکرد و ذخیره سازی بالا دارید، ما به شما استفاده از محیط هاستینگ ابری را پیشنهاد می‌کنیم.

میزبانی ابری تکنولوژی تقریبا جدیدیست که هزینه‌ی بالاتری نسبت به هاست معمولی یا اشتراکی دارد. با این حال،‌ شما می‌توانید با اطمینان، سایت خود را میزبانی کنید بدون اینکه نگرانی خاصی از قطعی‌های لحظه‌ای و مکرری داشته باشید که می‌تواند آسیب جدی به سئوی سایت وارد نماید.

امیدواریم که این مقاله، پاسخگوی نیازهای شما بوده و به خوبی با تفاوت هاست ابری و هاست معمولی آشنا شده باشید. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، با ما در کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل شما را برطرف کنیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

منبع
هاست گیتر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا