سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
رایانش ابریشبکه ابری

تفاوت های هاست اشتراکی با سرور مجازی

این سوال برای بسیاری پیش می آید که تفاوت های هاست اشتراکی با سرور مجازی در چه مواردی هستند؟  امروزه راه اندازی وب سایت برای بیشتر کسب و کار ها امری ضروری است و موجب افزایش فروش و همچنین افزایش مشتری می شود. با توسعه ی فضای مجازی و سایت های معتبر و افزایش اعتماد مردم به سایت های فروش و یا کلاس های آنلاین و… باید اطلاعات کافی در مورد چگونگی تفاوت های هاست اشتراکی با سرور مجازی  برای راه اندازی وب سایت خود داشته باشید.

کاربرد هاست

زمانی که تصمیم به راه اندازی وب سایت خود دارید، مهم ترین مرحله خرید هاست می باشد. بسیاری از صاحبان وب سایت کار خود را با هاست اشتراکی آغاز می کنند به این علت که ازتفاوت های هاست اشتراکی با سرور مجازی می توان به هاست اشتراکی ارزان تر از سرور مجازی می باشد؛ اما به مرور زمان و با پیشرفت سایت و افزایش بازدید ها و باز خورد ها خرید سرور مجازی در اولویت قرار می گیرد، زیرا که داشتن آن منجر به افزایش منابع سایت می شود.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی برای سایت هایی مناسب است که بازدید کم و فعالیت محدودی دارند، زیرا که هزینه ی آنچنانی را نیاز ندارند. علت کم بودن هزینه ی هاست اشتراکی همانطور که از اسمش پیداست این است که سایت شما منابع سرور را با سایت های دیگر به صورت اشتراکی استفاده می کند؛ یعنی وب سایت خود را در کنار وب سایت هایی که برای افراد دیگر هستند بر روی یک سرور قرار می دهید.

فرض کنید هاست اشتراکی همانند آپارتمانی است که شما در آن زندگی می کنید ولی قسمت هایی از آن را مثل پارکینگ، حیاط و استخر را با همسایگان خود به صورت مشترک استفاده می کنید. در هاست اشتراکی هم شما از حافظه، سی پی یو و فضای دیسک مشترک با سایر وب سایت ها استفاده می کنید. اما متاسفانه هاست اشتراکی محدودیت هایی را نیز به همراه دارد. در صورتی که در سرور مجازی، سایت شما منابع سرور را با سایت های دیگر به صورت اشتراکی استفاده نمی کند، بلکه منابع رم تحت یک سرور مستقل در اختیار صاحبان سایت قرار می گیرد. برای مطالعه ی بیشتربه مقاله ی تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی مراجعه کنید.

مزایا و کاربردهای هاست اشتراکی

از تفاوت های هاست اشتراکی با سرور مجازی این است که راه اندازی سایت در هاست اشتراکی و حتی استفاده از آن بسیار آسان تر و ساده تر از سرور مجازی می باشد زیرا نیازی به تنظیمات سرور و یا به روز رسانی برنامه ها نیست و از مزایای دیگر هاست اشتراکی می توان به توانایی باز گردانی اطلاعات توسط آن اشاره کرد زیرا سایت به صورت اتوماتیک از تمامی اطلاعات رونویسی می کند. اما این نکته را در نظر بگیرید که شما در هاست اشتراکی هیچ گونه کنترلی بر منابعی که در حال استفاده از آن روی سرور هستید ندارید.

وقتی شما از هاست اشتراکی استفاده می کنید به این معنی می باشد که اگر سایتی بر روی سرور مشکلی ایجاد کند، این موضوع بر سایت شما ام تاثیر خواهد گذاشت و آلودگی حتی یکی از سایت های روی سرور مشترک با شما، سایت شما را نیز آلوده می کند.

سیستم های هاست اشتراکی وب معمولا برای سخت افزارهایی کاربرد دارند که روی این سخت افزار ها معمولا سیستم عامل های ویندوز و یا لینوکس نصب می شود. نگهداری و مدیریت چندین وب سایت و کاربر به سرور هاست اشتراکی محول می شود و منابع موجود بر روی سرور هاست اشتراکی که شامل پهنای باند، فضا، پردازش و… به صورت اشتراکی بین همه ی کاربران و وب سایت ها تقسیم می شود.

به طور کلی هاست اشتراکی برای افرادی مناسب است که

-سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اند .
 – بازدید کننده ی زیادی ندارند.
-دانش کافی در مورد راه اندازی سایت ندارند.
-نیاز به سرویسی ارزان قیمت دارند.
-نیاز به سرور اختصاصی ندارند.
-هاست اشتراکی فقط برای وب سایت های کم ترافیک و تجارت های تازه کار مناسب است.

معایب هاست اشتراکی

وقتی شما از هاست اشتراکی استفاده می کنید به این معنی می باشد که اگر سایتی بر روی سرور مشکلی ایجاد کند، این موضوع بر سایت شما هم تاثیر خواهد گذاشت و آلودگی حتی یکی از سایت های روی سرور مشترک با شما، سایت شما را نیز آلوده می کند و این یکی از تفاوت های هاست اشتراکی با سرور مجازی است.

مزایا و کاربرد های سرور مجازی

کاربرد های سرور مجازی

از دیگر تفاوت های هاست اشتراکی با سرور مجازی این است که سرور مجازی امکانات و انعطافات بیشتری را نسبت به هاست اشتراکی دارد. این امکانات شامل تغییر تنظیمات سرور، افزایش سرعت پردازش و افزایش سرعت بارگذاری می شود. بنابراین تفاوت قیمت هاست اشتراکی با سرور مجازی نسبت به تفاوت ویژگی ها و آپشن هایی که وجود دارد غیر منطقی و دور از انتظار نیست. این تفاوت هزینه مربوط به منابع اختیاری است که در اختیار صاحبان سایت قرار میگیرد.

در سرور مجازی شما یک سرور که در نتیجه ی نصب نرم افزار های مجازی ساز بر روی سرور فیزیکی ایجاد می شود به صورت کامل در اختیار دارید و مدیریت بهتری نسبت به هاست اشتراکی بر روی منابع خود خواهید داشت.

به طور کلی سرور مجازی برای افرادی مناسب است که

-سایت آن ها بازدید کننگان زیادی دارد.
-توانایی پرداخت هزینه ی بیشتر را نسبت به هاست اشتراکی دارند.
-قصد دارند تنظیمات سرور را در راستای بهبود سازی سایت خود تغییر دهند.
-سرور مجازی برای وب سایت های پر ترافیک و تجارت ها و برند های پرفروش و معروف مناسب است.
-کاربرد و امکانات سرور مجازی از هاست اشتراکی بیشتر است.
-میزان آپتایم بسیار مهم است.( مدت زمانی که در طول آن یک سیستم کامپیوتری فعال است ودرست و دقیق عمل می کند.)

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل توضیح داده باشیم که تفاوت های هاست اشتراکی با سرور مجازی چیست. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در کانال تلگرامی ابر آراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا