توسعهرایانش ابریهمه

معنی سرور چیست و چه کاربردی دارد + تنظیمات سرور server چیست ؟

سرور یعنی چه

منظور از سرور چیست ؟ سرور (Server) در یک تعریف جامع، سیستم‌هایی را شامل می‌شود که وظیفه سرویس‌دهی و ارائه خدمات به سایر سیستم‌ها را بر عهده دارند. سیستم‌هایی که از سرور، خدمات دریافت می‌کنند، تحت عنوان خدمات گیرنده یا کلاینت (Client) شناخته می‌شوند. اگر علاقه‌مندید که در مورد سرورها بیشتر بدانید و با انواع آنها آشنا شوید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید؛ پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین سرور مجازی به صفحه محصولات ابر آراز مراجعه کنید و متناسب با نیازتان پکیج مورد نیاز را تهیه نمایید.

اگر برای سازمان یا شرکت خود به دنبال سرویسی هستید، که در کنار پهنای باند زیاد، سرعت بالا، دسترسی بالا، از امنیت خیلی زیادی هم برخوردار باشد، پیشنهاد ما به شما خرید سرور اختصاصی ابر آراز است. 

معنی سرور چیست ؟

حال که تصمیم به مطالعه این مقاله گرفته‌اید، قطعا سوالاتی همچون سرور یعنی چه و چه مفهومی دارد؟ سرور اینترنت و سرور سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ ذهن شما را درگیر کرده است؛ در پاسخ باید بگوییم وقتی که دو سیستم کامپیوتر ی را به یکدیگر متصل می‌کنیم و بین آنها اطلاعات ردوبدل می‌کنیم، این دو سیستم با یکدیگر یک شبکه کوچک را تشکیل می‌دهند. در اینترنت، تمامی سیستم‌ها دارای یک آدرس مشخص برای شناسایی و دسترسی هستند. وقتی گفته می‌شود که به اینترنت متصل شده‌اید، یعنی سیستم شما، به این شبکه بزرگ پیوسته و با یک آدرس مشخص در اینترنت در حال سرویس‌دهی یا دریافت سرویس است. در ادامه‌ی مقاله‌ی سرور چیست و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید.

کامپیوتر سرور چیست ؟

در پاسخ به سوال سرور کامپیوتر چیست باید عنوان کنیم که وظیفه یک سرور، به اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی و توزیع کار می باشد. یک کامپیوتر سرور ، می‌تواند برنامه‌های کامپیوتر ی خود را نیز به خوبی مدیریت کند؛ بسته به سناریو، این وظیفه می‌تواند بخشی از یک عمل متقابل یا یک قابلیت فنی ساده باشد.

سرور سایت چیست ؟

به سوال server یعنی چی پاسخ داده شد؟ اگر می‌خواهید به طور کامل و جامع بر این مفهوم مسلط شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در این شبکه جهانی و گسترده، برخی از سیستم‌ها برای خدمت رسانی طراحی شده‌اند. مثلا وقتی که یک سایت را در مرورگر باز می‌کنیم، محتویات سایت در یک سیستم در اینترنت قرار دارد، که بر روی آن سرویس دهنده وب نصب شده و اطلاعات سایت بر روی آن قرار گرفته است.

این سایت ممکن است حجم اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کرده باشد و یا کاربران بسیار زیادی از سراسر جهان به این سایت متصل شده باشند. با این وجود، نمی‌توان انتظار داشت این سایت، بر روی یک سیستم کامپیوتر ی ساده قرار داشته باشند.

دیتا سنتر server چیست

server یعنی چی ؟ سرور شبکه چیست ؟ 

اگر تا به حال با سوال سرور شبکه چیست روبه‌رو شده‌اید، این مقاله را دنبال کنید. زمانی که دسترسی به سرور تنها در محدوده یک شبکه داخلی باشد، آنرا سرور شبکه می‌نامند. به این معنا که تمامی کامپیوتر‌ های موجود در این شبکه، از سرور فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می‌کنند.

حال اگر گستره این شبکه را تشکیل شده از تمام کامپیوتر هایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده‌اند بدانیم، با گروه بسیار بزرگی از کامپیوتر های همیشه روشن و در دسترس از طریق اینترنت، روبرو هستیم. سرورهای اینترنتی، اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه‌روز بر روی پهنای اینترنت جستجو می‌شوند را، در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه‌ی مقاله‌ی سرور چیست و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید.

سرور اینترنت چیست ؟

سرور اینترنت چیست ؟ سرور اینترنت نیز شبیه به شبکه محلی کار می‌کند اما در مقیاسی بزرگتر. در این حالت به سرور، IP Address تخصیص داده می‌شود و کاربران برای اتصال، از نام دامنه Domain Name استفاده می‌کنند. نام دامین کار را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. به هر حال به یاد داشتن یک اسم بسیار آسان‌تر از به خاطر سپردن عدد آی پی آدرس است. نام دامنه اصولا بدون تغییر می‌ماند، حتی اگر IP آدرس تغییر کند.

وب سرور چیست؟

Web Server ( وب سرور )، به سخت افزار یا نرم افزار، یا هر دو آنها که به همراه یکدیگر کار می‌کنند، گفته می‌شود. از جنبه سخت افزاری ، Web Server ، یک رایانه است که نرم افزار وب سرور و فایل‌های اجزای وب سایت را ذخیره می‌کند. این Web Server به اینترنت متصل است و از تبادل اطلاعات با سایر دستگاه‌های متصل به وب، پشتیبانی می‌کند.

به مقاله رو به مراجعه نمایید: سایت آپلود فایل

منابع سخت افزاری server و تنظیمات سرور چیست ؟

در پاسخ به سوال تنظیمات سرور چیست باید اضافه کنیم که یکی از مواردی که پس از یادگیری مفهوم server باید از آن آگاهی داشته باشیم، آشنایی با منابع سخت افزاری سرور و تنظیمات سرور است. سرور از قطعات سخت افزاری خاصی تشکیل شده ‌است که بالاترین پردازش و عملکرد از آنها انتظار می‌رود. عموما سرورها از پردازنده‌ای قدرتمند با چندین عدد هسته فیزیکی و مجازی، RAM بالا و هارد‌دیسک با فضای ذخیره‌سازی چند ترابایتی، تشکیل می‌شوند. با توجه به این میزان قدرت و عملکرد، سرور می‌بایست در فضایی نگهداری شود که بدون هیچ‌گونه اختلال و قطعی به صورت ۲۴ ساعته روشن و به اینترنت وصل باشد. کاربرد سرور با توجه به این ساختار و پاسخگویی به درخواست‌های متعدد کاربران، معنا می‌یابد.

سیستم عامل سرور چیست ؟

بعد از پاسخ به سوال سرور یعنی چه باید عنوان کنیم که سیستم عامل به عنوان پلتفرمی برای اجرای برنامه سروری استفاده می‌شود. مثلا سرور دیتابیس، برنامه دیتابیس را اجرا می‌کند و یا ایمیل سرور برنامه ایمیل را. سیستم عامل ، دسترسی به منابع سخت افزاری و ارایه سرویس‌ها برای برنامه‌ها و برقراری ارتباطات تحت شبکه را انجام می‌دهد.

جالب است بدانید که سیستم عامل ، مبنای برقراری ارتباط با اپلیکیشن سرور است. علاوه بر آن، مواردی مانند آدرس IP و نام دامین یا دامنه، در سطح سیستم عامل انجام می‌شود.

انواع سیستم عامل سرور چیست ؟

انواع سیستم عامل های سرور به شرح زیر است:

۱. سیستم عامل لینوکس: تمامی توزیعات لینوکس قابلیت نصب بر روی سرورها را دارند.
۲. سیستم عامل ویندوز: تمامی ورژن‌های ویندوز از قابلیت نصب بر روی سرورها پشتیبانی می‌کنند.
۳. نرم افزار های مجازی‌ساز: در برخی از سرورها از نرم افزار های مجازی‌ساز مانند Vmware ESX استفاده می‌شود.

سیستم عامل سرور چیست

دیتاسنتر در سرور چیست ؟

دیتاسنتر یا مرکز داده، مکانی متشکل از سیستم‌های شبکه‌ای است که سازمان‌ها و کسب‌‌و‌کارهای مختلف از آن جهت سازمان‌دهی، پردازش، ذخیره و انتشار حجم زیادی از داده‌ها استفاده می‌کنند. یک کسب‌وکار به‌طور خاص به برنامه‌های کاربردی، خدمات و داده‌های موجود در مرکز داده وابسته بوده و از آن به عنوان یک مرکز کانونی برای عملیات روزانه‌ی خود استفاده می‌کند.

مرکز داده فقط یک مکان نیست؛ بلکه ترکیبی از عناصر است. در کمترین حالت، مرکز داده به‌عنوان مخزن اصلی انواع تجهیزات فناوری اطلاعات از جمله سرورها، سیستم‌های ذخیره‌سازی، سوئیچ‌های شبکه‌ای، روتر، فایروال، رک و هر آنچه که برای سازماندهی و اتصال تجهیزات IT مورد استفاده قرار می‌گیرد، به‌حساب می‌آید.

یک پایگاه داده باید دارای زیرساخت مناسب از قبیل توزیع مناسب برق و سیستم‌های پشتیبانی برق مکمل مانند سوئیچ‌های الکتریکی، منابع برقی دائم، ژنراتورهای پشتیبانی، سیستم تهویه و خنک‌کاری مانند کولر باشد. تمام اینها نیازمند یک مکان فیزیکی دارای امنیت و فضای مناسب برای نگهداری تجهیزات است.

شما می‌توانید پس از خرید سرور موردنیاز خود، با پرداخت هزینه کولوکیشن، سرور را در دیتاسنتر شرکت میزبان قرار دهید؛ همچنین این نکته ناگفته نماند که وظیفه‌ی نگهداری از سرور نیز به عهده‌ی شرکت میزبان است. اگر به دنبال یک شرکت میزبانی خوب برای خدمات کولوکیشن هستید، می‌توانید از خدمات ابر آراز در این زمینه بهرمند شوید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام به این کار مقاله کولوکیشن چیست را با دقت تمام مطالعه نمایید تا در این زمینه از آگاهی کامل برخوردار شوید.

ویژگی‌های سرور چیست ؟

  • اتصال دائمی به اینترنت
  • سرعت عملکرد بسیار بالا
  • قدرت پردازش و قدرت محاسباتی بالا
  • امکان پیاده‌سازی Raid نرم افزاری و سخت افزاری بر روی سرور
  • امنیت بالا
  • قابلیت افزایش و ارتقا سخت افزار سرور
  • انحصاری ‌بودن منابع سخت افزاری

کاربرد سرور با ذکر یک مثال ساده

آیا با گسترده‌ترین کاربرد سرور آشنایی دارید؟ بیایید درک این موضوع را با مثالی ساده برای شما آسان کنیم. به عنوان مثال، مرورگرهای مختلفی از جمله Chrome، Mozilla Firefox، Opera و… وجود دارند. زمانی که شما در مرورگر خود (به عنوان مثال مرورگر Chrome) به دنبال موضوعی هستید، در این حالت درخواست خود را به مرورگر می‌دهید. در مقابل نیز این مرورگر به سرور مربوطه مراجعه کرده و داده‌های لازم را از آن گرفته و به شما تحویل می‌دهد.

کار سرور چیست ؟

شما در یک دقیقه چند نوع سرور را می‌توانید نام ببرید؟ چند نمونه از آنها عبارتند از: سرور ابری، سرور مجازی ( vps سرور اختصاصی ، سرور بیر متال (Bare metal)، سرور ابری بیر متال (Bare Metal)، سرور مجازی خصوصی (اختصاصی)، سرور مرکب، سرویس زیرساخت، سرویس متال(Metal).
این لیست می‌تواند برای کسانی که کارمند حرفه‌ای هاستینگ سرور نیستند کمی گیج کننده باشد، اما چیزی که برای همه عیان می‌باشد، این است که تمامی اینها برای تسهیل ارائه‌ی محصول و کار شما حرفی برای گفتن دارند. در ادامه‌ی مقاله‎‌ی server چیست ما را همراهی کنید تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

به نظر شما کار سرور چیست و اصولا سرور چه کاربردی دارد؟ کار سرور ها مدیریت منابع شبکه است. مثلا می‌توان سرور را برای دسترسی به شبکه، کنترل دسترسی‌ها، ارسال و دریافت ایمیل، مدیریت جاب‌های پرینت و یا هاست سایت، راه‌اندازی کرد. انواع مختلف سرور با قابلیت‌ها و کاربردهای مختلفی وجود دارد.

کاربرد سرور‌ها عموما اشتراک‌گذاری منابع اطلاعاتی است؛ به طورمثال، گاهی یک وب سایت در دقیقه، 25 کاربر را میزبانی می‌کند و گاهی 100 کاربر و گاهی 400 کاربر. این درصورتی است که هر کدام از این کاربران، در حال استفاده از قسمت‌های مختلفی از سایت هستند. قطعا سرور میزبانی کننده‌ی هر کدام از این سایت‌ها بر اساس تعداد پردازشی که در دقیقه نیاز دارند، متفاوت هستند.

یکی از مهم‌ترین کاربرد سرورها این است که باعث فعالیت دیگر برنامه‌ها یا دستگاه‌ها تحت عنوان کاربران می‌شود. این ساختار مدل client-server نامیده می‌شود که در آن یک محاسبات سراسری واحد در چندین فرایند یا سیستم، توزیع می‌گردد. 

سرور چیست و انواع آن کدامند؟

مطمئنا تا به حال با سوال سرور چیست و انواع آن کدامند مواجه شده‌اید. پاسخ آن را در این مقاله جستجو کنید. در ادامه‌ی مقاله‌ی server چیست چند نمونه از انواع سرور مجازی ( vps ) را برای شما نام برده و تعریف کرده‌ایم:

سرور اختصاصی (Dedicated)

سرورهایی که مختص انجام یک هدف هستند، سرور اختصاصی گفته می‌شوند. این نوع از سرورها داری مقیاس بزرگ‌تر و منابع اختصاصی‌تری نسبت به سرورهای اشتراکی هستند. تقسیم منابع یک سرور اختصاصی میزبان به چند ماشین مجازی از طریق مجازی‌سازی (virtualization) انجام می‌گیرد. به عنوان مثال، فروشگاه‌های آنلاین همگی از این نوع هستند. سوالی که پیش می‌آید این است که سرورهای اختصاصی چه تفاوتی با سرورهای مجازی دارند؟ ما در پاسخ به این سوال، مقاله‌ای با عنوان تفاوت سرور مجازی و سرور اختصاصی را برای شما آماده کرده‌ایم تا درک بهتری از تفاوت این دو سرور داشته باشید.

سرور ابری (Cloud Server)

بهینه‌ترین و بهترین حالت برای استفاده از تعداد سرورهای زیاد، اتصال آنها به یکدیگر و ایجاد کلاستر ابری است. به طور اتوماتیک، دسترسی به سرور میسر شده و این قابلیت را دارد که ماشین روی سرور دیگری بالا بیاد.
همچنین مقیاس‌پذیری بیشتر، جلوگیری از ترافیک سنگین، دسترسی دائمی و قیمت مناسب‌تر نسبت به سرور اختصاصی از دیگر مزایای این سرور است.

ما در این مقاله، تنها به اطلاعات مختصری از این سرورها بسنده کردیم، اما به دلیل محبوبیت فراوان آنها در عصر جاری، در مقاله‌ای با عنوان سرور ابری چیست به صورت جامع و کامل به معرفی آنها پرداختیم. همچنین تفاوت آن را با سرور مجازی ( vps ) به صورت شفاف بررسی کردیم؛ پس پیشنهاد می‌کنیم این مقاله ارزشمند را از دست ندهید.

سرور مجازی
سرور اشتراکی 

سروری است که می‌توان روی آن با توجه به نوع کاربردی که می‌خواهد داشته باشد، تعدادی وب سایت ، دیتابیس یا میل دامین (Mail Domain) تعریف کرد که در لحظه، پاسخگوی درخواست‌‌های متعددی از کاربران باشد.
از نام این نوع سرور می‌توان فهمید که منابع آن اعم از پردازنده، پهنای باند، فضای ذخیره‌سازی و… طبق تعاریفی که مدیر سرور تعیین می‌کند، بین کاربران مشترک در فضای سرور ایجاد می‌شود.

سرور مجازی لینوکس (Linux)

این نوع سرور، از یکی از انواع سیستم عامل های لینوکس ساخته شده و نام دیگر آن توزیع لینوکس می‌باشد. سرور مجازی CentOS یا سرور مجازی Ubuntu از این نوع هستند.

ويندوز سرور ( windows server )

سرور مجازی که یکی از انواع نسخه های ویندوز بر روی آن نصب شده، سرور مجازی میکروتیک (Mikro Tik) است. میکروتیک یک مسیریاب یا Router می‌باشد و دارای یک سیستم عامل بسیار کوچک و کم‌حجم است. یکی از مواردی که باید در این سرورها بدان توجه کنید، امنیت ويندوز سرور است. امنیت سرور مجازی ( vps )، ایمن‌سازی اطلاعات مهم شما را در پی خواهد داشت؛ ازین رو ما در مقاله‌ای با عنوان افزایش امنیت سرور ویندوز به صورت جامع و تخصصی بدان پرداخته‌ایم.

ممکن است شما نیز با این سوال مواجه باشید که چگونه باید به نصب میکروتیک در vmware اقدام کنیم. از آنجایی که صحبت و توضیح در مورد این آموزش در این مقاله نمی‌گنجد ما تلاش کرده‌ایم تا در مقاله‌ای مجزا به صورت کاملا تخصصی در این مورد صحبت کنیم. پیشنهاد مي‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی آموزش نصب میکروتیک روی vmware را از دست ندهید. 

سرور ادوبی کانکت (adobe connect)

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش مشغله‌های روزمره، دیگر زمانی برای صرف وقت در کلاس‌ها و جلسات حضوری وجود ندارد و سیستم آموزش روزبه‌روز به سمت مجازی شدن پیش می‌رود و روز به روز بر تعداد مدرسه آنلاین افزوده می‌شود؛ سرور ادوبی کانکت که به سرور کلاس آنلاین و سرور جلسات آنلاین مشهور است، دقیقا همان چیزی است که برای راه‌اندازی یک فضای آنلاین بدان نیاز خواهید داشت. برای اطلاع بیشتر درمورد این سرور، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سرور ادوبی کانکت چیست را از دست ندهید.

سرور استاندارد (Standard)

سرور مجازی استاندارد، که اساسی‌ترین سرور مجازیست، وظیفه هدایت ترافیک کاربر مجازی (Client) به سمت یکی از سرورها را برعهده دارد. به طور کلی هدف این سرور، ارائه خدماتی است که توسط دیگر سرورها ارائه نمی‌شوند.

سرور استاندارد (Standard)

سرور منتقل کننده یا لایه 2 (Layer 2)

این نوع سرور، همان آدرس IP را به اشتراک گذاشته و به عنوان یک نقطه اتصال (node) در یک شبکه محلی مجازی عمل می‌کند. به عبارت دیگر، هر سوئیچ به صورت پیش فرض یک دامنه پخش است اما برای جلوگیری از توفان پخش بسته‌های اطلاعاتی و یا کاهش پخش آنها در لایه 2، می‌توان با ایجاد شبکه‌های محلی مجازی، یک سوئیچ را به دو یا چند دامنه پخش مجزا تفکیک نمود.
دو رایانه‌ای که به یک سوئیچ متصل هستند، چنانچه هر کدام در یک شبکه محلی مجازی متفاوت باشند، قادر به برقراری ارتباط در لایه 2 نخواهد بود.

سرور منتقل کننده (IP)

سروری است که بسته‌های اطلاعاتی را مستقیما به مقصد آدرس IP درخواست شده منتقل می‌کند.

سرور لایه 4 (LAYER 4)

این سرور دارای پروفایل فست L4 (Fast L4) مرتبط است. همچنین سرعتی که سرور مجازی در آن به پردازش بسته‌های اطلاعاتی می‌پردازد را افزایش می‌دهد.

سرور چیست ؛ سرور HTTP

سروری دارای پروفایل فست HTTP مربوط به آن می‌باشد. این نوع سرور و پروفایل مربوط به آن، وظیفه‌ی افزایش سرعتی که در آن سرور مجازی درخواست‌های HTTP را پردازش می‌کنند، به عهده دارد.

سرور بدون مرز (stateless)

سروری برای بهبود بخشیدن به سرعت عملکرد و ترافیک پروتکل کاربر دیتاگرام (User Datagram Protocol) یا (UDP) در شرایط مختلف.

سرور اجتنابی (Reject)

این نوع سرور، مانع هرگونه ترافیکی که به آدرسIP سرور مجازی ختم شود، خواهد شد. در ادامه‌ی مقاله‌ی سرور چیست با ما همراه باشید.

server اجتنابی (Reject)

سرور DHCP

سروری است که درخواست کاربران مجازی برای آدرس IPرا به یک یا چندین سرور DHCP انتقال داده و پاسخ‌های دریافتی از سمت سرورDHCP را بایک آدرس IP قابل دسترسی برای کاربر مجازی فراهم می‌کند.
سرور داخلی (Internal) سرور مجازی داخلی استفاده از ICAP (Internet Content Adaptation Protocol) را برای اصلاح درخواست‌ها و پاسخ‌های مربوط به HTTP، به وسیله‌ی ایجاد و به کار بردن یک پروفایل ICAP و اضافه کردن پروفایل‌های تطبیق درخواست (Request Adapt) یا تطبیق پاسخ (Response Adapt) را به سرور مجازی فراهم می‌آورد.

مسیریابی پیام (Massage Routing)

این سرور برای تعیین مسیر بین اتصالات پروتکل‌های هدایت کننده (Application Protocols) و کارکردهای مختلف در ارتباط با پروتکل پروفایل‌های دوره‌ای و اختصاصی و پروفایل‌های روتر(Router) طراحی شده است.

حذف یا راه اندازی مجدد سرور چیست ؟

در مواردی مانند بروز رسانی سرور، ارتقای منابع سرور، بالا نیامدن یا دچار مشکل شدن سرور براثر کمبود منابع سخت افزاری و یا موارد دیگر، لازم است سرورمان را ریبوت (reboot) و یا (restart) کنیم.
برای این کار چند روش وجود دارد:
o ریست سرور از طریق ناحیه کاربری
o ریست سرور از طریق پنل SolusVM
o ریست سرور از طریق SSH

لازم به ذکر است در مورد سرور ابری، نیازی به طی چندین مرحله وجود ندارد. شما تنها با کلیک بر روی دکمه reboot این کار را انجام خواهید داد.

حذف یا راه اندازی مجدد servers

نرم افزار مدیریتی سرور

برای مدیریت سخت افزار های سرور، از نرم افزار استفاده می‌شود که برای مدیریت و مانیتورینگ سرور کاربرد دارد و مستقل از سیستم عامل سرور است. با نرم افزار مدیریتی سرور می‌توانید از راه دور به سرور وصل شوید، سیستم عامل نصب کنید، سرور را روشن و خاموش کنید و مانیتورینگ سلامت سرور را انجام دهید.

برای کسب‌وکار شما کدام سرور بهتر است؟

معمولا سرور مجازی برای وب سایت هایی که نیازمند ترافیک ماهانه بالاتر ،فضای ذخیره سازی بیشتر و پردازنده‌ای قدرتمندتر از سرور اشتراکی هستند (مانند فروشگاه های اینترنتی بزرگ)، کاربرد دارند.

پس از نصب سرور مجازی ، شما قادر خواهید بود بر خلاف سرویس‌های اشتراکی ، نرم افزار ها و اپلیکیشن های مورد نیاز خود را نصب کرده و به طور نامحدودی از حجم دیتابیس استفاده کرده و هم ایمیل ارسال کنید. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام به خرید یک  سرور مناسب، مقاله راهنمای خرید سرور مجازی در ابر آراز را با دقت تمام مطالعه کرده و سپس با سنجش نیازهای خود، به یک خرید مطمئن اقدام نمایید.

همانطور که پیش‌تر به آن اشاره شد، اگر در انتخاب سایت ارائه دهنده دقت لازم را داشته باشید، در این مرحله نیز می‌توانید از پشتیبانی و خدمات پس از فروش بهره ببرید.

از کجا سرور بخریم ؟

شرکت آراز با بیش از یک دهه تجربه در زمینه زیرساخت، هاستینگ و دیتاسنتر اختصاصی، یکی از بزرگ‌ترین و مجرب‌ترین تامین‌کنندگان سرور مجازی و ابری محسوب می‌شود. این امر موجب می‌شود ابرآراز، یک گزینه مناسب برای خرید شما باشد. این مجموعه با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی ابری در کلیه محصولات خود، توانسته علاوه بر فراهم نمودن مزایای رقابتی، در کاهش هزینه‌ی سرویس‌های خود تاثیر چشمگیری داشته باشد.

از کجا server بخریم ؟

سرور ابرآراز چه ویژگی‌های منحصربه فردی دارد؟

امکان تست رایگان سرور مجازی ابری

مجموعه ابرآراز برای اطمینان بخشیدن به مشتریان عزیز، با اطمینان کاملی که به سرویس و خدمات خود دارد، یک روز سرور ابری رایگان جهت بررسی سرویس ابرعمومی، در نظر گرفته است. کاربران با تست رایگان، از خدمات این مجموعه با اطمینان بیشتری اقدام به خرید می‌نمایند. (کاربران با مراجعه به صفحه سرور ابری و ثبت نام می توانند از این سرور یک روزه بهره‌مند شوند)

ساخت اتوماتیک سرور ابری

با ساخت سرور ابری آراز، دیگر نگران مراحل نصب و راه اندازی نخواهید بود. علاوه بر آن، به راحتی می‌توانید بدون هیچ‌گونه تخصص خاصی صاحب یک سرور مجازی ابری شوید.

آپتایم 99/9%

ارائه پهنای باند نامحدود بر خلاف سایر رقبا

استفاده از فایروال برای تامین امنیت سایت

از دیگر مزیت ابرآراز می توان به فایروال لایه زیرساخت این ابر اشاره کرد که توانایی مدیریت تمامی پورت‌های سرور‌های ابری را برای پروتکل های TCP و UDP می‌دهد.

ارائه پنل مدیریت منابع سرور ابری

با پنل مدیریت منابع که ابرآراز در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توانید در زمان اوج مصرف، منابع سرور مجازی خود مانند هسته‌های پردازشی و حافظه رم را به صورت اتوماتیک و از داشبورد افزایش داده و پس از گذراندن پیک آن را کاهش دهید.

ارائه پنل مدیریت منابع server ابری

امکان اسنپ‌شات یا بک آپ لحظه‌ای تنها با کلیک

پس از اینکه اقدام به نصب سرویس خود بر روی سرور مجازی کردید، قادر خواهید بود تا از حالت فعلی سرور خود اسنپ شات بگیرید و در زمانی که سرور شما بنا به دلایلی همچون آپدیت نادرست با کوچک‌ترین خللی مواجه شد، به راحتی سرور خود را به حالت اسنپ شات بازگردانید.

مانیتورینگ لحظه‌ای و تهیه نسخه پشتیبان روزانه

قیمت‌های رقابتی

یکی از مهم‌ترین مزایای منحصر به فردی که ابرآراز را از سایر رقبای خود مجزا می‌کند، این است که این مجموعه علاوه بر کیفیت بی‌بدیلی که ارائه می‌دهد، قیمت‌های مناسب و رقابتی برای خدمات سرور ابری و سایر خدمات خود در نظر می‌گیرد که این خود به تنهایی می‌تواند یک گزینه ایده آل برای انتخاب شما باشد.

ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته و رایگان

این مجموعه به منظور رفاه مشتریان خود کارشناسان متخصصی را برای مشتریان عزیز خود قرار داده است تا در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگوی سوالات و مشکلات احتمالی شما عزیزان باشند.

امیدوارم مطالب این مقاله سودمند واقع شده و توانسته باشیم به اطلاعات شما در مورد سرور ها افزوده باشیم. همچنین اگر سوالی در رابطه با سرورها برایتان پیش آمد، می‌توانید از طریق ارسال دیدگاه بپرسید.

امیدواریم که این مقاله، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا