رایانش ابریشبکه ابری

هاست اشتراکی چیست + تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی

برای پاسخ به سوال تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی چیست؟ درابتدا باید توضیح دهیم که وب هاستینگ به معنی ایجاد فضایی است که صاحبان سایت و کاربرها می توانند فایل ها، ویدیوها، متون و تمامی سرویس های مرتبط با سایت خود را در آن فضا قرار دهند و هر شخصی می تواند از سایت بازدید کند و تمامی این اطلاعات در کامپیوتری قرار می گیرد که همیشه و در همه حال به اینترنت پر سرعت متصل است که به این کامپیوترها سرور می گویند.

برای خرید میزبانی وب ابری با قیمتی به صرفه و سرعت و امنیتی بی نظیر به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

هر کامپیوتر متصل به شبکه یک سرور می باشد؛ اما با این حال شرکت هایی وجود دارند که لوازمی از قبیل پهنای باند بالا، نیروی پشتیبانی و نرم افزار های لازم را فراهم می کنند. بخشی از این منابع سرور را به صورت اجاره ای در اختیار متقاضیان قرار می دهند که این شرکت ها را هاست می نامند. لازم از قبل از خرید هاست حتما یک سری نکات را در مورد هاست مناسب بدانید برای آگاهی از آن نکات مقاله ی راهنمای خرید هاست را مطالعه نمایید.

اولین قدم برای راه اندازی یک وب سایت موفق و حرفه ای خرید هاست مناسب می باشد. هاست فضایی است که اطلاعات یک وب سایت روی آن ذخیره می شود. هاست اشتراکی و سرور اختصاصی هر دو وظیفه ی ذخیره و حفظ اطلاعات وب سایت را دارند و نوع کار آن ها یکی است اما هر یک ویژگی مربوط به خود را دارند. 

سرور چیست ؟ 

قبل از بیان تفاوت های میان هاست اشتراکی و سرور اختصاصی به تعریفی از سرور می پردازیم. سرور در اصل یک ابر رایانه ای قدرتمند از نظر سخت افزاری است که در تمامی روزها به صورت شبانه روزی فعالیت می کند و باعث می شود وب سایت های روی آن همیشه در دسترس مخاطبین و بازدید کننده ها باشد. سرور درخواست کاربر را دریافت می کند و اطلاعات مورد نیاز او را ارسال می کند. در واقع سرور را مانند مادر وهاست را مانند فرزندان تصور کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر مفهوم سرور مقاله سرور چیست و چه کاربردی دارد را به طور کامل مطالعه نمایید تا با آگاهی کافی مطالب این مقاله را مطالعه کنید.

هاست اشتراکی چیست؟

هاست اشتراکی چیست؟

حتما این سوال برای شما نیز پیش آمده که هاست اشتراکی چیست و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که هاست اشتراکی که منابع سایت های مختلف بر روی یک سرور به صورت مشترک استفاده می شود، در صورت ایجاد مشکل و یا آلودگی بر روی هر کدام از سایت ها، ممکن است سایت های دیگر بر روی آن سرور نیز آلوده شوند. این منابع مشترک شامل هارد دیسک، رم، پهنای باند ، سی پی یو هارد و … می باشد.

هاست اشتراکی مناسب سایت های کوچک با میانگین بازدیدکننده ی کم می باشد که ترافیک سایت زیادی ندارند. این وب سایت ها نیاز به منابع بالایی از سرور ندارند و مزیت اصلی آن ها پایین بودن هزینه ی آن می باشد. علت کم بودن هزینه تقسیم منابع بین چندین سایت می باشد که به همان نسبت هزینه کاهش می یابد.

کاربرد هاست اشتراکی چیست ؟

از تفاوت های هاست اشتراکی و سرور اختصاصی می توان به این اشاره کرد که در هاست اشتراکی صاحبان سایت دسترسی به قسمت تنظیمات سرور ندارند و نمی توانند تنظیمات را مطابق با نیاز سایت خود تغییر دهند. مدیریت کامل هاست اشتراکی به عهده ی مدیر سرور می باشد و به صورت شبانه روزی از شرکت میزبان مدیریت می شود.

در این نوع هاست  صاحبان سایت در استفاده از منابع سرور محدودیت دارند و نمی توانند بیشتر از حد مجاز از آن استفاده کنند که دلیل ان تقسیم منابع سرور بین سایت های روی سرور می باشد. اگر فردی که از هاست اشتراکی استفاده می کند نیاز به منابع بیشتر برای سایت خود داشته باشد، باید به فکر خرید سرور مجازی و یا خرید سرور اختصاصی باشد.

سرویس های میزبانی وب بستگی به نوع سیستم عامل بر روی سرور دارد ولی معمولا از سیستم عامل هایی مانند هاست و لینوکس استفاد می شود.

سروراختصاصی چیست ؟

سروراختصاصی چیست

بعد از آشنایی با مفهوم هاست اشتراکی وقت آن است که به مفهوم سرور اختصاصی چیست بپردازیم. در سرور اختصاصی تمامی امکانات رم، سی پی یو، هارد دیسک و غیره به طور کامل در اختیار صاحبان سایت قرار می گیرد. مانند این است که فردی تاکسی ای را به صورت در بست کرایه کند و از راننده بخواهد او را به مقصد مورد نظر برساند.

البته همان شخص اگر تمایلی داشته باشد می تواند چندین نفر را همراه خود سوار کند. هیچ محدودیتی در تعداد ارسال ایمیل ها و مشکلی در بسته شدن سایت در زمان بارگذاری وجود ندارد. سرور اختصاصی دارای پردازنده ی قدرتمند و اختصاصی، فضای ذخیره سازی اطلاعات بالا، مدیریت سرور مانند روشن و یا خاموش کردن سرور می باشد.

کاربرد و مزیت سرور اختصاصی چیست ؟

از دیگر تفاوت های هاست اشتراکی و سرور اختصاصی این است که صاحبان سایت می توانند تنظیمات را با توجه به نیاز های سایت خود تغییر دهند. کاربران می توانند نرم افزارهای دلخواه را بر روی سرور اختصاصی خود نصب و راه اندازی کنند و منابع سخت افزاری سرور را با هماهنگی با شرکت تغییر دهند.

معایب سرور اختصاصی چیست ؟

هاست اشتراکی و سرور اختصاصی هردو مزایا و معایبی دارند. سرور اختصاصی همان طور که نسبت به هاست اشتراکی دارای ویژگی های برتری می باشد، محدودیت هایی نیز دارد.

نصب و راه اندازی سرور اختصاصی زمان گیر می باشد و نیاز به پیکر بندی سخت افزاری و نرم افزاری دارد و همچنین صاحبان سایت باید دانش فنی کافی و مناسب را جهت مدیریت سرور داشته باشند. خرید و یا اجاره ی سرور اختصاصی در مقایسه با هاست اشتراکی هزینه ی بیشتری را شامل می شود.

در صورتی که سایت پر بازدید با حجم ترافیکی بالا و یا فعالیت آنلاین رو به رشدی دارید با توجه به شرایط ذکر شده خرید و یا اجاره ی سرور اختصاصی به شما شدیدا توصیه می شود.

شما می توانید برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.   

چرا هاست ابری شرکت ابر آراز ؟ 

شرکت ابر آراز با ارائه ی انواع هاست ایران و خارج  با پشتیبانی شبانه روزی رایگان و مانیتورینگ لحظه ای در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا