سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیتوسعههمه

با 15 تکنیک زیر به صورت یک حرفه ای در جستجو گوگل عمل کنید

یکی از بهترین و محبوبترین موتورهای جستجوی جهان گوگل است. در دنیای امروز جایگاه جستجوگر گوگل و Google search بر هیچ کس پوشیده نیست. زیرا سرچ کردن در میان تعداد زیاد صفحات اینترنتی در مورد یک موضوع خاص بدون آن کاری بسیار سخت است. از طریق گوگل و جستجو گوگل شما با چند تکنیک ساده به راحتی قادر خواهید بود، به موضوعات دلخواه خود دست پیدا کنید.

برای خرید هاست ابری با سرعت بالا و آپتایم 99/99 درصد پیشنهاد می‌کنیم حتما از پکیچ های هاست ابری ابر آراز دیدن فرمایید.

امروزه سریعترین راه دست‌یابی به اطلاعات در خیلی موارد استفاده از سرچ گوگل است. حتما برای شما هم پیش آمده که به دنبال آدرس خاصی باشید، یا بخواهید آهنگ خواننده ی مورد علاقتان را دانلود کنید یا عکس دلخواهتان را پیدا کنید، یا پاسخی برای سوالاتتان بگیرید و… . این‌ها نمونه‌های ساده‌ای از سرچ در گوگل هستند، ابعاد این جستجوها شامل خیلی چیزای دیگر هم می شود، گوگل به جز جدا نشدنی زندگی آنلاین ما تبدیل شده است. در این مقاله ما با معرفی چند تکنیک ساده راه‌هایی را برای دستیابی سریعتر به اطلاعات موردنظرتان معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه:موتور جستجوگر بینگ بعد از گوگل در رتبه دوم ایستاده است. بعد از مدت ها این اولین بار است که یک رقیب نسبتا قدرتمند برای گوگل پیدا شده است . بینگ را می‌توان سلاح مایکروسافت برای رقابت با موتور جستجوی گوگل دانست. اما اگر انتظار دارید Bing قاتل گوگل شود، در اشتباه هستید. برای اینکه در این مورد بیشتر بدانید، مقاله ی موتور جستجوگر بینگ چیست را در بلاگ ما مطالعه نمایید.

گوگل فارسی جستجوی پیشرفته یا بهترین تکنیک ها برای جستجو گوگل

معمولا با سرچ چند کلمه در قسمت جستجو گوگل می‌توانید در خصوص موضوع مورد سرچ خود با انبوهی ازاطلاعات در سایت‌های مختلف مواجه شوید، با رعایت ترفندهای زیر در سریعترین زمان به بهترین و نزدیکترین جواب برای سوالات خود خواهید رسید.

1. استفاده از کوتیشن در جستجو گوگل

با استفاده ازعلائم و کلمات ربطی به راحتی باعث افزایش دقت جستجو گوگل می‌شوید. البته گوگل خود در پیش‌بینی سوالات شما تا حد زیادی تواناست. یکی از راه‌ها برای کمک به افزایش توانایی جستجوی پیشرفته گوگل استفاده از کوتیشن است. وقتی یک عبارات خاص را در داخل ” ” قرار می دهید، در واقع به گوگل می‌گویید که دقیقا به دنبال آن عبارت بگردد.

کوتیشن در جستجو گوگل

2. استفاده از AND

در صورتی که خواستید بین دو چیز سرچ کنید مثلا: ابر آراز یا ابر ابراهیم از کلمه ی”or” در عبارت جستجوی خود استفاده کنید، به این صورت دو انتخاب به جستجوگر گوگل می دهید. برای استفاده از “و” باید از عبارت ربطی  ” AND ” استفاده نمایید.

3. استفاده از + در موتور جستجوی گوگل

با قرار دادن + در جلوی عبارت سرچ گوگل از گوگل می‌خواهید که همه‌ی کلمات را در سرچ خود در نظر بگیرد. همچنین اگر خواستید که دو کلمه به صورت همزمان در جستجوی شما مدنظر قرار گیرد از این عبارت استفاده کنید. حتما باید کلمه‌ی اول را بنویسید، سپس space و در ادامه بدون فاصله کلمه‌ی بعدی را بیاورید. به طور مثال ابر +آراز

4. استفاده از – در عبارت موردنظر در سرچ گوگل

برای اینکه گوگل بداند یک کلمه ی عبارت مورد نظرتان را در جستجو در نظر نگیرد، باید قبل از آن کلمه از علامت منفی استفاده کنید. نکته: فقط حتما پس از کلمه‌ی اول اسپیس بزنید بعد علامت منفی و در آخر کلمه‌ی بعدی که نمی‌خواهید، سرچ شود را بدون اسپیش بیاورید. مانند: هاست ابری که اگر بخواهید ابری را در جستجو مدنظر قرار ندهد باید به این صورت بنویسید هاست -ابری

5. استفاده از :Site  در جستجو گوگل

وقتی هدفتان از جستجو در گوگل سرچ آن مطلب در یک سایت خاص باشد، باید ار عملگر :site  قبل از آدرس موردنظر خود استفاده کنید. به طور مثال : سرور ابری site: arazcloud.com

استفاده از :Site  در جستجو گوگل

6. استفاده از~ در جستجوی پیشرفته گوگل

استفاده از ~ در جستجوی پیشرفته گوگل برای زمانی می‌باشد، که هدف شما از سرچ یک عبارت، نه فقط خود آن عبارت بلکه کلماتی که در ارتباط با آن عبارت هستند، نیز می‌باشد. مثلا اگر شما “سرور مجازی” را سرچ کنید. نتایجی را می‌بینید که در آن  کلمه سرور و کلمه مجازی آمده است. اما اگر به دنبال کلمات مرتبط هم هستید، باید به این صورت سرچ کنید، ~سرور~ مجازی  به این صورت گوگل سایت‌های را جستجو می کند که در آن‌ها اطلاعات مرتبط با سرور مجازی نیز موجود است.

7. استفاده از *

یکی دیگر از نکات جستجوی پیشرفته در گوگل استفاده از * است. با استفاده از ستاره در آخر عبارت مورد جستجوی خود جستجوگر گوگل بهترین نتیجه را به شما نشان می‌دهد. به طور مثال : اختراعات تسلا*در صورت سرچ این عبارت گوگل تمامی اختراعات تسلا را به صورت یک نوار در ابتدای سرچ به شما نشان می‌دهد.

استفاده از *

8. جستجوی عکس در گوگل به صورت سرچ معکوس

در قسمت سرچ تصاویر گوگل امکانات مختلفی را ایجاد کرده است. سرچ معکوس تصاویر یکی از این امکانات گوگل در مورد تصاویر است. در ابتدا باید شما یک عکس شبیه به عکسی که مدنظرتان است به گوگل ارائه دهید، سپس گوگل برمبنای آن عکس تصاویر مرتبط به آن را یافته و در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این ترفند باید به قسمت جستجوی تصاویر در گوگل رفته و از سمت راست  نوار جست‌و‌جو ی گوگل دوربین را انتخاب کنید، در مرحله‌ی آخر عکس را آپلود کنید یا لینک عکس را بنویسید، به این صورت گوگل جستجوی معکوس تصاویر را شروع می‌کند.

سرچ معکوس تصاویر

9. اطلاعات در مورد مقصد سفر از طریق جستجو در گوگل

گوگل از سرویس‌های مختلفی برای سرچ خود استفاده می‌کند، گوگل حتی به مسافران و مقصد مسافرات آن‌ها توجه دارد. شاید تا به حال شده باشد که قصد سفر به شهر یا کشوری را داشته باشید و با سرچ نام مقصد خود به اطلاعات زیاد و مفیدی در مورد آن شهر دست یافته باشید. ولی با سرچ اسم مقصد به این صورت ‌iran attractions  نقاط دیدنی آن را برای شما نشان خواهد داد. با کلیک بر روی هر یک از آن نقاط دیدنی می‌توانید جزییات آن‌ها را مانند: تاریخچه، آدرس و ..  ببنید.

10. جستجوی پیشرفته عکس در گوگل

هروقت در سرچ تصاویر موضوع سرچ ایهام داشته باشد، گوگل به صورت خورکار در یک نوار موضوعات مربوط به تصویر مورد جستجو را دسته بندی می‌کند و به شما نشان می‌دهد. مثلا در سرچ سرور ابری در قسمت تصاویر  vps،رایانش ابری، سرور مجازی و … را به صورت دسته بندی شده نشان می‌دهد. برای استفاده از تنظیمات پیشرفته گوگل می‌توانید روی قسمت tools کلیک کنید. در  قسمت tools می‌توانید‌، در جستجوی گوگل تصاویر را براساس اندازه، رنگ و زمان دسته‌بندی نماید.

جستجوی پیشرفته عکس در گوگل
هروقت در سرچ تصاویر موضوع سرچ ایهام داشته باشد، گوگل به صورت خورکار در یک نوار موضوعات مربوط به تصویر مورد جستجو را دسته بندی می‌کند و به شما نشان می‌دهد.

11. یافتن اطلاعات تماس در خدمات مشتریان

برای گرفتن اطلاعات تماس خدمات مشتریان به راحتی می‌توانید از گوگل استفاده کنید. فقط باید عبارت”X customer service” را سرچ کنید. یادتان باشد که به جای  X نام شرکت موردنظر خود را بنویسید. البته این مورد در شرکت‌های ایرانی کاربرد زیادی ندارد.

12. جستجو گوگل و قیمت ارز

از قسمت گوگل فارسی جستجوی پیشرفته می‌توانید برای تبدیل کردن واحدهای گوناگون به هم استفاده کنید. مانند: ارز، وزن و … . برای این کار باید از عبارت “convert” قبل از واحد استفاده کنید و در میان دو واحد مختلف از “to” استفاده کنید. فرض کنید می‌خواهید بدانید 20 دلار  چند یورو است.  شما باید عبارت convert 20 to euro را سرچ کنید.

تبدیل واحدهای گوناگون

13. جست وجو یک موقعیت جغرافیایی خاص

اگر به دنبال انجام سئوی محلی برای کسب و کار خود هستید، حتما از این گزینه استفاده نمایید. برای سرچ به این روش به طور مثال تنها کافیست cloud server loc:tehran را سرچ کنید .

14. استفاده از تایمر آنلاین در سرچ گوگل

اگر گوشی همراهتان تایمر ندارد، و نیاز به تایمر داشتید، فقط کافیست  Timer را سرچ کنید و با زدن دکمه ی استارت از ان استفاده نمایید.

15. دیکشنری

اگر نیاز به دیکشنری دارید با جستجو گوگل به راحتی می‌توانید به معنی کلمات مورد نظرتان دست یابید، برای این کار تنها  کافیست قبل از آن از Define استفاده کنید.

شما می توانید برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در اینستاگرام ابر آراز دنبال کنید.

چرا هاست ابر آراز ؟ هاست ابرآراز دارای انواع گوناگونی است، که شما با توجه به نیاز خود قادر به انتخاب از بین آن‌ها خواهید بود. همچنین ما در ابر آراز با ارائه ی سرورهای ابری با قیمتی مقرون به صرفه، آپ تایم 99/99 درصد و پشتیبانی رایگان 24 ساعته در خدمت شما هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا