آموزشیرایانش ابریشبکه ابریهمه

CDN ویدئو چیست؟ با مزایای استفاده از CDN ویدئو آشنا شوید.

CDN ویدئو چیست ؟ چرا به شبکه توزیع محتوا نیاز داریم؟ آیا کسب‌وکار من به این نوع CDN نیاز دارد؟ در ادامه ما با توضیح پیرامون CDN برای پخش ویدئو به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از این فناوری، رضایت کاربران خود را تامین کرده و در نتیجه کسب‌کار خود را رونق دهید.

در طی سالیان گذشته، تماشای تلویزیون در رقابت با پلتفرم‌های دیجیتال با شکست مواجه شده است. بدین معنا که امروزه افراد دیگر تمایلی به تماشای تلویزیون نداشته و ترجیح می‌دهند که برنامه‌های جذابی که پلتفرم‌های مختلف برای آنها تهیه می‌کنند را دنبال نمایند. علاوه بر آن، امروزه سینما، فیلم و به طورکلی رسانه، اصلی‌ترین بستر انتقال اطلاعات هستند.

در کنار تمام اینها، کاربر امروزی ترجیح می‌دهد در سریع‌ترین زمان ممکن به خواسته‌‌های خود برسد و تمایلی ندارد که زمان خود را برای پخش ویدئو از دست دهد. در این مرحله است که CDN یا شبکه توزیع محتوا به کمک می‌آید.

شما با استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا می‌توانید سرعت سایت خود را به حداکثر رسانده و امنیت آن را تامین نمایید. اگر قصد خرید CDN دارید،‌ پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما مراجعه کرده و از خدمات و امتیازات ویژه‌ی ما بهره‌مند شوید. 

CDN چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و به این سوال پاسخ دهیم که CDN ویدئو چیست بیایید که با هم تعریف مختصری از CDN را بررسی کنیم. CDN یک شبکه‌ی متشکل از تعداد متعددی سرور مختف در مناطق جغرافیایی متعدد است که محتوای شما را در خود کپی و ذخیره می‌کند. این کار کمک می‌کند تا در زمان در خواست کاربر از وب سایت شما، اطلاعات از نزدیک‌ترین سرور به کاربر انتقال یابد.

در نتیجه‌ی این امر، کاربر به نزدیک‌ترین سرور هدایت شده و سرعت انتقال داده‌ها به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد. (از آنجایی که مبحث CDN  بسیار مهم و قابل اهمیت است و نمی‌توان به سادگی از آن عبور کرد، ما در مقاله‌ای دیگر تحت عنوان CDN چیست ، به تفصیل در مورد این فناوری، مزایا و کاربردهای آن صحبت کرده‌ایم؛ به وبلاگ ما سر بزنید.)

CDN چیست

بنابراین استفاده از CDN ویدئو ، سرعت پخش را افزایش و بافر را کاهش می‌دهد. همچنین شما با استفاده از CDN برای پخش ویدئو  به جای اینکه کاربران خود را به یک یا تعداد محدودی سرور هدایت کنید، از چندین سرور استفاده می‌کنید تا ترافیک نیز به خوبی کنترل و تقسیم شود.

تحقیقات نشان داده است که 63٪ از بینندگان پخش آنلاین در سال 2017، بافرینگ را جدی‌ترین مشکل خود می‌دانستند. اما امروزه با استفاده از CDN پخش ویدئو این مشکل به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

CDN ویدئو چیست ؟

CDN برای پخش ویدئو از مدتها قبل در فضای اینترنت وجود داشته اما امروزه به یکی از مهم ‌ترین نیازهای تجاری و روزمره‌ی ما تبدیل شده است. همانطور که ‌ CDN امروزه به بدنه‌ی اصلی سایت تبدیل شده‌اند؛ در حالیکه قبلا وب سایت ها تنها به یک سرور برای انتقال داده‌های خود نیاز داشتند CDN ترافیک ورودی به سایت را به سمت سرورهای مختلف هدایت می‌کرد. به عبارتی دیگر، CDN برای ویدئو به انتقال موثر محتوای سایت با سرعت بیشتری به تعداد زیادی از کاربران کمک کرده است.

دلیل اهمیت CDN ویدئو چیست ؟

هر وب سایت که قصد اشتراک گذاری ویديو و فیلم داشته باشد، باید با استفاده از CDN پخش ویدئو محتوای خود را میان سرور های متعدد توزیع نماید تا اطمینان حاصل نماید که کیفیت و سرعت پخش اطلاعات رضایت بخش است. برای مثال شرکت‌های بزرگی مانند یوتیوب، نتفلیکس و Vimeo که روزانه حجم ترافیک غیرقابل تصوری را پذیرا هستند، بدون استفاده از CDN برای ویدئو نمی‌تواسنند به فعالیت خود ادامه دهند.

اگر بخواهیم به سوال شما مبنی بر اینکه CDN ویدئو چیست به طور واضح‌تر پاسخ دهیم، باید عنوان کنیم که CDN پخش ویدئو با انتقال فایل‌هایی با حجم بسیار زیاد از مبدا به نزدیک‌ترین سرور به کاربر، شرایط پخش ویدئو را برای کاربران سایت بهبود می‌بخشد.

دلیل اهمیت CDN ویدئو

افزایش کیفیت پخش با استفاده از CDN برای ویدئو

مکان فیزیک سرور و تعداد کاربران یک سایت به شکل چشمگیری تعیین می‌کنند که داده‌ها با چه میزان سرعتی منتقل و یا ذخیره شوند. شما با استفاده از شبکه توزیع محتوا برای پخش ویدئو تعداد سرورهای پاسخگوی کاربران را افزایش داده و بدین طریق موجب می‌شوید که ترافیک ورودی به یک سایت به شکل مناسب‌تری توزیع گشته و تجربه‌ی کاربری بهتری را برای مخاطبان ایجاد نماید. علاوه برآن، کمک می‌کند که محتوای تصویری شما در زمان کوتاه‌تر، همراه با کاهش بافر و وضوح بیشتر برای مخاطبان نمایش داده شود.

کاهش هزینه با استفاده از CDN پخش ویدئو

دریافتید که CDN ویدئو چیست و چه مزایایی برای شما به همراه دارد؟ علاوه بر تمام مواردی که در بالا توضیح دادیم، خدمات CDN ویدئو به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را کاهش دهید؛ دلیل این امر، کاهش کاهش مصرف پهنای باند از سرور اصلی شماست.

چه سایت‌هایی به CDN و CDN پخش ویدئو نیاز دارند؟

استفاده از CDN برای تمامی کسب‌وکارها پیشنهاد می‌شود؛ مخصوصا اگر کسب‌وکار بزرگی دارید که ترافیک زیادی را در طول روز می‌پذیرد. برای مثال، شرکت بزرگ نتفلیکس را تصور کنید که به عنوان یک امپراطوری آنلاین روزانه میلیون‌ها کاربر را بدون هیچ مشکلی پاسخگوست. مطمئنا بدون استفاده از CDN ویدئو ، این شبکه پخش آنلاین فیلم حتی نمی‌توانست نیمی از پاسخگوی نیمی از ترافیک امروزی خود باشد.

کاملا واضح است که نتفلیکس تنها شرکتی نیست که به CDN و CDN ویدئو وابسته است. اگر سایتی را اداره می‌کنید که به فروش انلاین محصولات و خدمات می‌پردازد، صرف نظر از اینکه چه میزان ترافیک ورودی دارید، استفاده از یک CDN مناسب، تاثیر بسیار زیادی برای شما خواهد داشت.

دلیل نیاز به CDN ویدئو

مزایای استفاده از CDN ویدئو چیست

امروزه تقاضا برای دریافت CDN ویدئو در بازارهای B2B و B2C در حال رشد است. دلیل این امر، افزایش استفاده از ویدئو برای توضیح محصولات، خدمات و نوع کار شرکت‌هاست که تاثیر بیشتری نسبت به یک محتوای نوشتاری دارد. اما نکته‌ای که در این مرحله اهمیت می‌یابد این است که اگر بارگذاری ویدئو شما طول بکشد، هیچ کس آن را تماشا نخواهد کرد و بنابراین شما مشتریان بالقوه‌ی خود را از دست می‌دهید.

شبکه تحویل محتوا برای پخش ویدئو ابزاری حیاتی جهت پخش ویدئوها برای کاربران شماست. این نوع CDN، ویدئوی شما را در چندین سرور که در محیط‌های جغرافیایی متعددی واقع شده‌اند، ذخیره می‌نماید. در صورت استفاده از CDN ویدئو ، وقتی کاربر بر روی دکمه‌ی پخش ویدئو کلیک می‌کند، نزدیک‌ترین سرور CDN به کاربر، محتوا را با سرعت و کیفیت موردقبولی نمایش می‌دهد.

چرا CDN ابرآراز ؟

شبکه توزیع محتوا ابر آراز با به کارگیری فناوری DNS ابری و GeoIP، اقدام به جداسازی درخواست کاربران کرده است و درخواست هر کاربر سایت را به نزدیکترین سرور آن منتقل می‌کند؛ همچنین با بهره‌گیری از فناوری Proxy، قابلیت‌های دیگری نظیر محافظت در برابر حملات منع سرویس توزیع شده (DDoS Protection)، کاهش حجم فایل‌ها (Compression)، کش کردن محتواها برای افزایش سرعت پاسخ‌دهی و کاهش بار روی سرور (Caching) و همچنین امن سازی ارتباطات (SSL Offloading) را به ارمغان می‌آورد.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل به سوال شما مبنی بر اینکه CDN ویدئو چیست پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در پیج اینستاگرام ابر آراز دنبال کنید.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا