سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

معرفی بهترین نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان روز دنیا

منظور از نرم افزار جلسات آنلاین چیست ؟ بهترین نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان کدامند؟ جلسات آنلاین مفهومی که روزبه‌روز در حال گسترش است! در سال‌های گذشته و پیش از اوج‌گیری کرونا، تنها بخش کوچکی از مردم به برگزاری جلسات آنلاین اقدام می‌کردند. در مقابل افراد زیادی براین باور بودند که تاثیری که دیدارهای حضوری دارند را نمی‌توان از جلسه های آنلاین انتظار داشت. این تفکر راجع به برگزاری جلسات غیرحضوری ادامه داشت تا زمانی که کرونا اوج گرفت.

پس از اوج‌گیری کرونا و قرنطینه‌های طولانی و پشت سرهم، دیگر امکان این وجود نداشت که تمام جلسات به صورت حضوری برگزار شوند. در اینجا بود که روزبه‌روز به تعداد جلسه های آنلاین اضافه شد. پس از مدتی افراد درک کردند که دانلود نرم افزار جلسات آنلاین و استفاده از آن‌ها، علاوه‌بر اینکه آن‌ها را از کرونا دو نگه می‌دارد، باعث می‌شود تا به شکل مناسب‌تری از وقت خود استفاده کنند. در نتیجه این موضوع، به تعداد نرم افزار جلسات آنلاین حرفه ای اضافه شد. حال ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان روز دنیا آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

در همین ابتدا لازم مي‌دانیم عنوان کنیم که اگر به دنبال سرویس هستید تا بتوانید جلسات خود را به صورت کاملا حرفه‌ای و اصولی و با کمترین مشکل برگزار کنید، سرورهای ادوبی کانکت آراز بهترین انتخاب شما خواهند بود. شما با خرید سرور ادوبی کانکت علاوه بر قرارگیری در بهترین دیتاسنترها، از پشتیبانی 24 ساعته و رایگان نیز بهره‌مند خواهید شد.

دلیل اهمیت برگزاری جلسات آنلاین چیست ؟

پس از کرونا و در این چند سال اخیر کمتر کارفرما، کارمند، دانشجو، محصل و… را می‌توان یافت که حداقل در یکی از جلسات آنلاین شرکت نکرده باشد. همه ما پس از گذشت مدت کوتاهی از کرونا به این نتیجه رسیدیم که چت کردن و تماس‌های ویدیویی نمی‌توانند به شکل درستی ارتباط را شکل دهند و مشکلات زیادی دارند. با وجود تمام این مسایل باید راهکاری ایجاد می‌شد تا مشکلات قرنطینه‌ها و دورکاری برطرف شده و افراد بتوانند به درستی، فعالیت‌های پیشین خود را انجام دهند.

اگر بخواهیم مهم‌ترین مزایا و معایب استفاده از نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان را شرح دهیم، لیست زیر می‌تواند کمک کننده باشد:

مزایامعایب
هزینه پایین آندشوار بودن مدیریت جلسه
امکان ضبط جلساتعدم شناخت درست نسبت به افراد
صرفه جویی در زمانمشکل دسترسی به اینترنت و اختلالات آن
ترک جلسه در هر زمان محدودیت افراد نسبت به ابزارهای بصری
مفید و کوتاه بودن جلساتعدم آشنایی درست اعضای یک تیم با یکدیگر
اشتراک گذاری آسان فایل‌های مختلف نیاز به تجهیزاتی مانند وبکم و میکروفون مناسب
شرکت در جلسه از هر موقعیت جغرافیایی امنیت نسبتا پایین جلسات نسبت به جلسات حضوری

همانطور که از توضیحات بالا برمی‌آید، مزایای جلسات آنلاین تاثیر فوق‌العاده‌ای برای دسترسی به اهداف مختلف دارد. معایب آن هم عموما حل شدنی هستند؛ به جز شناختی که در دیدارهای حضوری شکل می‌گیرد.

نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان

مسئله‌ای که در این دیدارهای غیرحضوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، استفاده از یک نرم افزار جلسه آنلاین مناسب است. زیرا به تنهایی می‌تواند کیفیت جلسات شما را تامین کند. به همین دلیل، ما در ادامه تلاش می‌کنیم تا بهترین نرم افزار برگزاری جلسه آنلاین را به شما معرفی کنیم.

گوگل میت (Google Meet)

گوگل میت یکی از بهترین نرم افزار رایگان برگزاری جلسات آنلاین است که نیازی به نصب نرم افزار روی سیستم نیز ندارد. شما برای استفاده از این برنامه، تنها باید به سایت رسمی آن مراجعه کرده و تنها با یک کلیک جلسات خود را آغاز کنید. برای استفاده از گوگل میت (Google Meet) می‌توانید از این لینک استفاده کنید: meets.google.com .

از مهم‌ترین امتیازاتی که Google Meet به عنوان نرم افزار مدیریت جلسات آنلاین رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد، عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم grid
  • امکان کنترل کیفیت تصاویر
  • امکان ضبط جلسات به طور کامل
  • تنظیم نور صفحه به صورت خودکار
  • حذف کردن صداهای اضافه پس زمینه
  • اشتراک‌گذاری صفحه کامپیوتر با دیگران
  • امکان اضافه کردن زیرنویس در صورت استفاده از زبان‌های پشتیبانی شده

می‌خواهید با امتیاز طلایی گوگل میت به عنوان بهترین نرم افزار برای جلسات انلاین آشنا شوید؟ از آنجایی که گوگل میت یکی از سرویس‌های گوگل است، تنها با داشتن یک حساب Gmail  می‌توانید از این برنامه استفاده کنید.

آشنایی با نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان زوم (Zoom)

مطمئنا نام Zoom نرم افزار جلسه آنلاین رایگان را شنیده‌اید. این ابزار در روزهای ابتدایی اوج‌گیری کرونا، به شدت مورد استقبال قرار گرفت. البته نکته‌ای که در مورد ابزار زوم (Zoom) وجود دارد، این است که کاملا رایگان نبوده و شما با استفاده از ورژن ارزان آن تنها به قابلیت‌های زیر دسترسی خواهید داشت:

  • امکان برگزاری جلسه همراه با 100 نفر
  • تنها 40 دقیقه امکان استفاده از برنامه
  • عدم محدودیت برای تماس‌های دو نفره

با تمام این‌ها، هیچ نگرانی نداشته باشید. شما با حساب کاربری رایگانی که می‌سازید، می‌توانید به راحتی جلسات محدود و کوچک خود را برگزار کنید. مثلا می‌توانید به راحتی موارد زیر را پیش بگیرید:

  • امکان ضبط کردن جلسات
  • جابه‌جایی انواع فایل‌ها
  • چت کردن به صورت آنلاین و همزمان
  • اشتراک گذاری صفحات کامپیوتر با دیگران

اسکایپ (Skype) نرم افزار جلسات آنلاین

نوبتی هم باشد، نوبت اسکایپ یکی از قدیمی‌ترین نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان است! این ابزار یکی از اولین انتخاب‌هایی است که به ذهن ما می‌رسد و میتواند برای جلسات کوتاه و کوچک گزینه مناسبی باشد. برای اسنکه بتوانید از این ابزار استفاده کنید، مي‌توانید نرم افزار و اپلیکیشن آن را روی سیستم خود نصب کرده و به صورت رایگان، جلسات خود را با سقف تعداد 50 نفر برگزار کنید.

برگزاری جلسه آنلاین رایگان با استفاده از دیسکورد (Discord)

هر روز که می‌گذرد به تعداد افرادی که از نرم افزار جلسات آنلاین حرفه ای دیسکورد اضافه می‌کنند، اضافه می‌شود. این نرم افزار به اندازه‌ای از مزایای بی‌شمار برخوردار است که پیشنهاد مي‌کنیم حتما برای یک بار هم که شده از آن استفاده کنید.

نکته‌ای که در زمان استفاده از دیسکورد (Discord) باید در نظر داشته باشید این است که ماهیتی متفاوت از آنچه تاکنون معرفی کرده‌ایم دارد. مزایایی که این برنامه در اختیار شما می‌گذارد عبارتند از:

  • امکان برقراری تماس ویديویی یا صوتی
  • امکان ساخت کانال‌ها و گروه‌های مختلف
  • اشتراک گذاری صفحه کامپیوتر خود را دیگران
  • اشتراک گذاری هر فایلی که مدنظر داشته باشید

نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams)

نرم افزارهای مایکروسافت، طرفداران قدرتمندی دارد که تنها از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. اگر شما هم از این دست کاربران هستید، حتما باید سری به نرم افزار تیمز بیاندازید.

این برنامه نیز کاملا رایگان نیست و برای استفاده از امتیازات ویژه آن باید مبلغی را بپردازید. با اینحال، نسخه رایگان آن نیز می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند. مزایای آن عبارتند از:

  • برگزاری جلسات به صورت صوتی و تصویری
  • امکان حضور حداکثر 100 نفر
  • امکان برگزاری حداکثر یک جلسه
  • امکان اشتراک‌گذاری صفحه
  • امکان تغییر پس‌زمینه در تماس ویدیویی و برنامه‌ریزی جلسه
  • امکان وقت گذاشتن به صورت همزمان روی فایل‌های آنلاین word، Excel و PowerPoint

ور بای (Whereby) نرم افزار برگزاری جلسات مجازی

نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان نیز احتیاجی ندارد که به صورت مستقیم نصب شود و شما برای استفاده از آن باید مستقیما از سایت استفاده کنید. پس از ورود به سایت و انتخاب پلن رایگان این برنامه، می‌توانید به راحتی جلسات آنلاین خود را برگزار کنید. مهم‌ترین قابلیت‌هایی که Whereby در اختیار شما میگذارد، عبارتنداز:

  • اشتراک گذاری صفحه
  • اشتراک‌گذاری انواع فایل
  • تماس صوتی، ویدیویی و چت آنلاین برخوردارد است.
نکته‌ای که باید در مورد Whereby به خاطر داشته باشید این است که هر فرد تنها می‌تواند برگزارکننده بک جلسه باشد و برگزارکنندگان هر جلسه نیز حداکثر 4 نفر می‌نوانند باشند.

نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان برای اندروید

مزده‌ای که باید عنوان کنیم این است که تمام برنامه‌هایی که تا به اینجا معرفی کردیم، نسخه موبایلی نیز دارند. پس تفاوتی ندارد که کاربر اندروید هستید یا آیفون؛ در هر صورت می‌توانید اپلیکیشن این برنامه‌ها را روی تلفن همراه خود نصب کرده و به راحتی در جلسات شرکت کنید.

سخن پایانی

پیدا کردن ابزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان مفید که بتواند تمام نیازهای شما را برطرف کند، کار ساده‌ای نیست. همانطور که دریافتید تمامی این برنامه‌ها برای اینکه بهترین امکانات خود را در اختیار کاربرانشان بگذارند، شما را وادار به خرید نسخه پریمویم آن می‌کنند. به همین دلیل اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای جلسات آنلاین برگزار کنید، باید هزینه صرف کنید. یکی از مواردی که می‌تواند جایگزین بهتری برای این ست نرم افزارها باشد، سرورهای ادوبی کانکت و بیگ بلو کانکت است. شما برای خرید این سرویس‌ها می‌توانید به سایت ابرآراز مراجعه کرده و یا با شماره 86084594-021 تماس بگیرید.

اگر می‌خواهید بدانید استفاده از سرور مجازی ادوبی کانکت چه مزایایی به همراه دارد، با مراجعه به وبلاگ ابرآراز مقاله ادوبی کانکت چیست را مطالعه کنید.

امیدواریم که با انواع نرم افزار برگزاری جلسات آنلاین رایگان آشنا شده باشید و متناسب‌ترین آن با نیازهای خود را انتخاب کنید. اگر در خصوص مطالب گفته شده با سوالی مواجه شدید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی شما باشیم. علاوه بر آن ما در اینستاگرام خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در پیج اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا