آموزشیبازاریابی آنلاینهمه

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ آشنایی کامل با بازاریابی دیجیتال

معنی دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ استفاده ازکانال‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ چه مزایایی را برای ما و کسب‌وکارمان به همراه دارد؟ چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است ؟ افزایش میزان استفاده از اینترنت و محبوبیت آن در میان مردم، مباحث بسیاری را در دنیای واقعی دچار تغییر کرده است. یکی از مهم‌ترین این موارد، بازاریابی و شیوه‌های جذب مشتری است.

یکی از مهم‌ترین راه‌های موفقیت در بازاریابی این است که بتوانیم مخاطبان هدف خود را در مکان و زمان مناسب بیایم. با توجه به این جمله، بیشترین مکانی که کاربران امروزی در آن وقت می‌گذرانند کجاست؟ اینترنت. بنابراین کسب‌وکاری برنده است که بتواند همگام با این تغییر بزرگ همراه شود. مسلما اگر به عنوان مدیر یک کسب‌وکار فعالیت داشته باشید، می‌دانید که بازاریابی آنلاین دیگر مانند گذشته، تاثیرگذار نبوده و اگر بخواهیم تنها به این روش، مخاطبان خود را جذب کنیم، خیلی زود ناچار می‌شویم تا بازار را به رقبای خود تقدیم کنیم.

در نتیجه برای کسب سود و حفظ حیات خود، ناچاریم تا با رویکردی نو به سمت بازاریابی دیجیتال حرکت کنیم. در این مقاله ما قصد داریم تا با شما همراه شده و ضمن پاسخ به این سوال که دیجیتال مارکتینگ چیست شما را با روش های دیجیتال مارکتینگ به طور کامل نیز آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

زیرساخت مناسب برای سایت؛ راهی برای کنار زدن رقبای سرسخت

اگر به عنوان متخصص سئو یا دیجیتال مارکتر فعالیت دارید، مطمئنا می‌دانید که سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که نقشی تاثیرگذار بر سئو سایت و در نتیجه فروش شما دارد. به همین دلیل، نخستین قدمی که می‌توانید برای افزایش سرعت سایت خود بردارید، استفاده از سرور و میزبانی مناسب است. در مسیر انتخاب هاست مناسب سایت، یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که از میان هاست ایران و اروپا کدام انتخاب مناسب‌تری است؟

ما در ابرآراز برای کاهش نگرانی‌های شما و برای اینکه بتوانید از مزایای هردوی این نوع هاست‌ها به طور همزمان برخوردار شوید، هاست شناور و یا هاست سئو را پیشنهاد می‌کنیم. هاست شناور با در اختیار داشتن مزایای هردوی این هاست‌ها به شما کمک می‌کند تا هم از امنیت اطلاعات و داده‌های خود اطمینان داشته باشید و هم سرعت بالا و پینگ پایین را تجربه کنید.

اگر قصد خرید هاست شناور ایرانی ارزان دارید و یا می‌خواهید در مورد این سرویس بیشتر بدانید، به سایت ابرآراز مراجعه کرده و یا با شماره 86084594-021 تماس بگیرید تا متخصصان و مشاوران ما، شما را برای داشتن بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب راهنمایی کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

به موضوع اصلی مقاله برگردیم و به این سوال مهم و کلیدی پاسخ دهیم که وب مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست ؟ به ساده‌ترین بیان، این خدمات، بازاریابی را شامل می‌شود که با استفاده از ابزارهای دیجیتال انجام می‌شوند. حال مهم‌ترین سوالاتی که یک فرد در زمان شروع دیجیتال مارکتینگ با آن مواجه می‌شود این است که یک دیجیتال مارکتر چه وظایفی را برعهده دارد؟ مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال کدامند و چطور می‌توانند محصولات و خدمات موردنظر خود را به فروش برسانند؟ در ادامه تلاش می‌کنیم تا با یک مثال کاربردی به شما نشان دهیم که خدمات دیجیتال مارکتینگ چه فرآیندی را طی می‌کنند تا به نتیجه برسند؟

توضیح عملیاتی انلاین مارکتینگ

آخرین خریدی که به صورت اینترنتی و آنلایت انجام دادید را در نظر بگیرید. ما در ادامه پروسه خرید یک گوشی را برای درک بهتر کار مارکتینگ دنبال می‌کنیم. در این مثال می‌فهمیم که مفهوم دیجیتال مارکتینگ دقیقا چه معنایی دارد!

1. جستجو

تمام ما پیش از اینکه کوچک‌ترین خریدی را در اینترنت انجام دهیم، در مورد آن محصول در اینترنت جستجو می‌کنیم. بررسی‌ها و تحقیقات نشان داده‌اند که پیش از 60٪ خریدها، کاربران در مورد آن محصول در اینترنت جستجو می‌کنند. البته این تحقیق می‌تواند هم در مورد قیمت و هم در مورد مشخصات محصول باشد.

حال در این مراحل نقش تبلیغات دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ بازاریابی محتوای دیجیتال یکی از ابتدایی‌ترین قدم‌ها در این مسیر است. دیجیتال مارکتر باید مقالات، عکس‌ها، ویدیوها و… مورد نیزا شما را منتشر کند. مطمئنا نیازی به یادآوری نیست که تمامی مطالب منتشر شده باید سئو شده باشند. این کار به این دلیل است محتوای شما باید از میان چندین و چند محتوای تولید شده در بستر وب، جایگاه بهتری کسب کند تا بتواند مشتری را نیز به سایت وارد کند.

2. مقایسه

در مرحله بعدی کمپین بازاریابی دیجیتال شما باید به بهترین شکل ممکن از تبلیغات گوگل بهره ببرید. به عبارتی دیگر یکی از مهم‌ترین وظایف دیجیتال مارکتینگ این است که تبلیغات داخل گوگل (google ADS) را به بهترین شکل و با بالاترین بازدهی ممکن اجرایی کند. در این روش، ما به دنبال‌ آن هستیم که در میان نتایج جستجو به مناسب‌ترین کاربران نمایش داده شویم.

خود را به عنوان یک کاربر تصور کنید، وقتی قصد خرید و یا حتی کسب اطلاعات در مورد یگ محصول را دارید، تنها به یک نتیجه اکتفا می‌کنید؟ نه!‌ همه ما در این موقعیت‌ها چندین سایت را همزمان باز می‌کنیم تا بتوانیم بهترین اطلاعات را به دست آوریم. در نتیجه استراتژی بازاریابی دیجیتال باید بر این اصل استوار باشد که کاربر بتواند به بهترین نتیجه در سایت شما دست یابد. به عبارتی ساده‌تر ما به دنبال آن هستیم که کاربر در سایت ما نتیجه‌ای رضایت‌بخش داشته باشد. لازم به ذکر است که در این مرحله تمامی تلاش‌های شما برای طراحی، تجربه و واسط کاربری اهمیت و تاثیری قابل توجه دارند.

3. منظور از ترغیب به خرید در دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

کاربر پس از تحقیق و بررسی‌های مداوم یک انتخاب نهایی خواهد داشت. مطمئنا در این مسیر، قیمت، گارانتی، لوازم جانبی را بررسی کرده‌اید. امتیازاتی که در این مسیر در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، بسیار پراهمیت هستند. بسیار پیش می‌آید که همین امتیازات کاربران را ترغیب می‌کند که به جای خرید از یک فروشگاه معتبر با سابقه‌ای درخشان از یک سایت نه چندان معروف (اما همچنان معتبر) خرید کنند.

4. وفادارسازی و بازگشت مشتری

گوشی خریده شد و شما از محصول خریداری شده، رضایت کامل دارید. در نهایت هر جا که از گوشی و وسایل هوشمند صحبت می‌شود، شما فروشگاه موردنظر خود را معرفی می‌کنید.

چند روز از خرید شما می‌گذرد و شما در این چند روز فرصت نکرده‌اید که گلس و قاب مناسبی برای گوشی خود تهیه کنید. حال پیامی از فروشگاه دریافت می‌کنید که بر روی این محصولات تخفیف زده است. به سبب رضایتی که از این فروشگاه دارید، به سرعت گوشی خود را برداشته واز میان محصولات تخفیف خورده، یک قاب هم سفارش می‌دهید.

علاوه‌بر تمام این‌ها، در پیامک ارسالی، آدرس اینستاگرام فروشگاه را هم گذاشته‌اند. وارد اینستاگرام شده و با بررسی صفحه متوجه می‌شوید که محتوای آن می‌تواند برای شما جذاب باشد. در نتیجه صفحه را نیز دنبال می‌کنید.

در این مرحله، دیجیتال مارکتر تلاش کرد تا با ارسال پیام‌ درست و تدوین یک کمپین فروش اینترنتی مناسب، شما را به عنوان یک مشتری قدیمی به خرید دوباره تشویق کند.

رویکردهای متفاوت بازاریابی دیجیتال

برای اینکه بتوانیم به طور دقیق‌تر به این سوال پاسخ دهیم که دیجیتال مارکتینگ یعنی چه ، باید در ابتدا بدانیم که وب مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی به چه رویکردهایی تقسیم‌بندی می‌شود. ما به طور کلی دو رویکرد در بازاریابی داریم: بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا. در ادامه به طور مختصر به هرکدام از این دو مورد اشاره خواهیم کرد.

بازاریابی برونگرا چیست؟

به ساده‌ترین بیان، بازاریابی برونگرا بدین معناست که ما خود را سر راه مشتری قرار داده و برندمان را به آن‌ها نشان دهیم. تمام فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته برای بازاریابی انجام می‌شده است را می‌توان در این دسته‌بندی قرار داد. مثلا شما در پاساژی قدم می‌زدید و فروشندگان تلاش می‌کردند با گفتن جملاتی جذاب شما را به ورود به مغازه تشویق کنند. حتی ویترینی که برای مغازه‌ها انتخاب می‌شد به دنبال جلب توجه مشتری بودند.

یا زمانی را تصور کنید که در حال تماشای برنامه موردعلاقه خود هستید و ناگهان به مدت چند دقیقه مجبورید تبلیغات برندهای مختلف را تماشا کنید. در این حالت نیز کسب‌وکارها به دنبال مخاطب آمده‌اند. تبلیغات بنری نیز از دیگر روش‌های بازاریابی برونگرا هستند.

بازاریابی درونگرا چیست؟

اما چگونه می‌توان کاری کرد که مشتری به سراغ برند ما بیاید؟ پاسخ به این سوال با کمک بازاریابی فروشگاه اینترنتی قابل انجام است. در بازاریابی درونگرا، کاربر با جستجو در گوگل، یک محتوا را جذاب می‌بیند و در مسیر این روش بازاریابی قرار می‌گیرد. در inbound marketing یا بازاریابی درونگرا که با نام بازاریابی ربایشی نیز شناخته می‌شود، هدف ما این است که مخاطبان را با استفاده از محتواهای باارزش و مرتبط به سمت خود بکشانیم.

در این روش، عمده هزینه ما صرف افزایش کیفیت رسانه‌ها می‌شود تا هدفمندترین مشتریان در مسیر خرید قرار بگیرند. مثلا برای تمامی ما پیش آمده است که با ورود به یک سایت برای اینکه بتوانیم به اطلاعات و محتواهای آن سایت دسترسی پیدا کنیم و یا اینکه از امتیازات آن‌ها بهره‌مند شویم، باید اطلاعات تماس خود را به سایت مروبطه بدهیم. درواقع شما با میل و رضایت خودتان و در ازای دریافت امتیازی، اطلاعات ارزشمندی را به عنوان مخاطب هدف در اختیار آن سایت قرار داده‌اید.

پس از آن، این سایت‌ها با دیگر روش‌های بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ به سراغ شما می‌آیند تا خریدی از سمت شما صورت گیرد. (در ادامه این مورد را به طور مفصل توضیح خواهیم داد.)

در پایان به طور خلاصه درباره دیجیتال مارکتینگ می‌توان عنوان کرد که این روش جذب مخاطب، ترکیبی از بازاریابی درونگرا و برونگراست.

مهم‌ترین تکنیک‌ها و اجزای دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

همانطور که از توضیحات گفته شده مشخص است، هر فعالیتی که در آن از ابزارهای دیجیتال مانند سایت، ایمیل، پیامک و… برای تبلیغ، فروش، نظرسنجی و یا حتی معرفی محصولات و خدمات استفاده می‌شود، یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است.

یکی از مهم‌ترین نکات دیجیتال مارکتینگ این است که به یاد داشته باشید نمی‌توان مفاهیم دیجیتال مارکتینگ را در یک قالب مشخص ریخت و برای آن، ابزارها و وظایف مشخصی را معرفی کرد. با اینحال ما در ادامه کارهایی را که زیرمجموعه مبانی دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شما درست از زمانیکه معرفی خود و یا محصولات و خدماتتان را آغاز می‌کنید، در حال استفاده از راهکارهای دیجیتال مارکتینگ هستید تا زمانیکه یک محصول را به فروش می‌رسانید. حتی پس از آن نیز شما به دنبال آن هستید که مشتری قبلی خود را مجددا به سایت خود بازگردانید. پس شما در از همان گام‌های ابتدایی باید بدانید که خدمات بازاریابی دیجیتالی چیست .

1. وب سایت مارکتینگ

وب سایت، ویترین شما و برندتان است. سایت مهم‌ترین بخشی است که تعیین می‌کند آیا مشتری به مرحله بعدی خرید منتقل می‌شود یا خیر! یکی از نکاتی که در مورد سایت‌های نسبت به بازاریابی اینترنتی وجود دارد این است که در سایت شما دیگر از امتیاز وجود یک فروشنده چرب زبان برخوردار نیستید. در نتیجه باید با طراحی یک وبسایت جذاب و کاربر پسند، مشتری را در سایت نگه دارید.

شاید بگویید می‌توانید تمامی چیزی که از فروش و دریافت سود می‌خواهید را می‌توانید از اینستاگرام به دست آورید. مطمئنا اینستاگرام می‌تواند یکی از مهم‌ترین کانال‌های ارتباطی و فروش شما باشد. اما نیاز به سایت را برای شما از بین نمی‌برد. تصور کنید که به هر دلیلی پیجتان از دسترس خارج شده است. در اینصورت چگونه می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و همچنان پروسه فروش را ادامه دهید.

شما به یک پایگاه مرکزی و مطمئن برای مشتریانتان نیاز دارید. بنابراین ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین کاری که می‌توانید انجام دهید، تدوین یک طرح بازاریابی دیجیتال اصولی و موفق است. به یاد داشته باشید که ظاهر زیبا و چیدمان اصولی مطالب و محصولات، تاثیر فوق‌العاده بالایی در افزایش فروش شما دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که اگر نتوانید رابط کاربری جذابی مناسب با سلیقه جامعه خدف خود طراحی کنید، 38 درصد کاربران بدون توجه به محتوای سایت از آن خارج می‌شوند. مطمئنا این عدد برای هیج کسب‌وکاری، عدد کوچکی نیست.

2. تاثیر بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

یکی از مهم‌ترین تکنیک های دیجیتال مارکتینگ استفاده از محتوای مناسب و تاثیرگذار است. بسیاری از ما بدون آنکه بدانیم با استفاده از محتوای دیگران، عادات خریدمان را تغییر داده، چیزهایی که نیاز نداشته‌ایم خریده‌ایم و… .

همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، امروزه بخش زیادی از جامعه به دنبال اطلاعات مفید در مورد محصولی هستند که به نظرشان جذاب است. اطلاعاتی که شما به عنوان سایت مرجع در اختیار کاربران می‌گذارید، می‌تواند آن‌ها را به خرید وادار کرده و یا حتی منصرف کند.

نکته‌ای که لازم است بدانید، این است که منابع زیادی برای دستیابی به اطلاعات مختلف در مورد محصولات و خدمان وجود دارد. پس شما باید دلیلی به کاربران بدهید که از میان هزاران مطلب برروی سایت شما کلیک کند. اینجاست که مبحث بازاریابی محتوا (Content Marketing) به عنوان یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: از آنجایی که صحبت طولانی در مورد کانتنت مارکتینگ در این مقاله جایی ندارد، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بهتر و اصولی با این مبحث مهم در دیجیتال مارکتینگ وارد وبلاگ ابرآراز شده و مقاله بازاریابی محتوایی چیست را مطالعه کنید. 

3. روش های بازاریابی دیجیتال ؛ سئو و دیجیتال مارکتینگ

سایت خود را راه‌اندازی کرده‌اید؟ محتواهای متنوع و مرتبط در آن گذاشته‌اید اما کاربری به سایت شما وارد نمی‌شود؟ خب سوال اساسی‌تر این است که از میان حجم انبوهی از سایت‌های موجود در اینترنت، کاربران چگونه باید شما را پیدا کنند؟ سئو!

پاسخ تمامی این سوالات در استراتژی‌هایی است که برای سئو سایت خود استفاده می‌کنید. سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌وجوست. شما با رعایت مجموعه قوانینی به گوگل نشان می‌دهید که آیا مطالب مفیدی برای نمایش به کاربران دارید یا خیر.

سئو سایت شماست که تعیین می‌کند چه جایگاهی باید در فهرست نتایج گوگل داشته باشید. مسلما هرچه در رتبه‌های بالاتری برای کاربران نمایش داده شوید، مخاطبان بیشتری هم از سایت شما دیدن می‌کنند. در نهایت نیز جذب مخاطب بیشتر یعنی فروش و سود بیشتر.

پیشنهاد مطالعه: همانطور که گفتیم سئو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما در یک مقاله تلاش کردیم تا شما را با مهم‌ترین مسايل و راهکارهای سئو آشنا کنیم. با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله بهترین راه‌ها برای موفقیت در سئو را مطالعه کنید.

4. منظور از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

در اطراف خود، چند نفر را می‌شناسید که از شبکه‌های اجتماعی استفاده نکنند؟ آیا این بخش از افراد، جزوی از مخاطبان هدف شما برای فروش محصولات و خدماتتان هستند؟ شما به عنوان یک برند، باید در جایی حضور داشته باشید که مخاطبان شما در آن‌جا هستند. راه‌های ارتباطی شما در این شبکه‌های کاربردی درست شبیه به مغازه در بازاریابی سنتی است. با این تفاوت که در تبلیغات دیجیتال مارکتینگ شما هزینه بابت این مغازه پرداخت نمی‌کنید اما به تعداد زیادی از کاربران دسترسی دارید.

یکی از مهم‌ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال ، استفاده از شبکه‌های اجتماعی پربازدید مانند اینستاگرام، لینکدین، توئیتر و… است که می‌تواند دایره مخاطبان شما را گسترده کند.

5. مهم‌ترین مباحث دیجیتال مارکتینگ ؛ تبلیغات دیجیتال

مطمئنا یکی از مهم‌ترین مباحث و حوزه های دیجیتال مارکتینگ ، تبلیغات دیجیتال است. اگر بخواهیم تفاوت این نوع از تبلیغات را با تبلیغات آنلاین بیان کنیم باید این نکته را یادآور شویم که در تبلیغات آنلاین شما می‌توانید عملکرد تبلیغ خود را به صورت دقیقی اندازه‌گیری کنید. در نتیجه امکان بهینه سازی و ارتقا آن نیز وجود دارد.

6. تبلیغات در گوگل (Google Ads)

مطلبی که قصد عنوان آن را داریم هیچ تداخلی با سئو نداشته و بدین معنا نیست که سئو موضوعی کم اهمیت و بی‌تاثیر است. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که SEO فرآیندی زمان بر است که با توجه به حوزه فعالیتی شما ممکن است ماه‌ها به طول انجامد. در نتیجه اگر به دنبال این هستید که یک شیه یه صدر نتایج گوگل برسید، چاره کار شما استفاده از تبلیغات گوگل یا گوگل ادز است.

7. تاثیر رپورتاژ آگهی در دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

منظور از رپورتاژ چیست؟ شکلی از آگهی که در قالب یک مقاله یا گزارش خبری در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. شما در نگاه و بررسی اولیه متوجه تبلیغاتی بودن این نوشته‌ها نخواهید شد (مگر اینکه در این زمینه فعالیت داشته باشید). در نتیجه تصور می‌کنید که در حال مطالعه یک مقاله عادی هستید که مکان معتبری را معرفی کرده است. همین بی‌طرفانه بودن باعث جلب اعتماد شما می‌شود.

اما در اصل شرکت‌ها و کسب‌وکارها به منظور تبلیغ کار برند خود و یا اهداف سئو، این مطالب را تهیه و منتشر و در نهایت در سایت دیگری منتشر می‌کنند.

8. ایمیل مارکتینگ ؛ استراتژی بازاریابی دیجیتال

ایمیل مارکتینگ یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌تری روش‌ها و مفاهیم بازاریابی دیجیتال است. البته در عین داشتن اهمیت بالا ممکن است تاثیر کمتری هم داشته باشد. دلیل این تاثیر کم را می‌توان تعداد ایمیل‌های اسپمی دانست که روزانه برای کاربران ارسال می‌شود. در نتیجه اگر شما نتوانید در همان چند خط ابتدایی مخاطبان را به خواندن ادامه مطلب ترغیب کنید، مطمئنا پیامتان پاک خواهد شد. در نتیجه زمان زیادی را باید صرف زمان ارسال، تعداد و محتوای ایمیل کنید تا کاربران شما را نیز به عنوان یک ارسال کننده مزاحم نشناسند.

نکته‌ای که لازم می‌دانیم در اینجا بدان اشاره کنیم این است که ایمیل مارکتینگ بیشتر برای حفظ سرنخ‌های فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارتی این روش، کاربرانی را مورد هدف قرار می‌دهد که پیشتر خودشان ایمیلشان را در اختیارتان قرار داده‌اند. اما همانطور که در قسمت‌های ابتدایی در مورد دیجیتال مارکتینگ عنوان کردیم، یکی از مهم‌ترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی ، جذب مجدد مشتریان قدیمی است.

بازاریابی پیامکی از انواع روش های دیجیتال مارکتینگ

امروزه به دلیل استفاده نادرست و غیراصولی که بسیاری از کسب‌وکارها از بازاریابی پیامکی داشته‌اند، بسیاری استفاده از این روش را ناکارآمد می‌دانند. همین جا عنوان می‌کنیم که این تصور کاملا اشتباه است. پیامک همچنان یکی از ابزارهای برقراری ارتباط با مخاطبان است که ارتباطی درست و پایدار را میان شما و مشتریانتان برقرار می‌کند.

همچنین این شکل از انواع مارکتینگ نسبت به دیگر روش‌ها بسیار کم هزینه بوده و شما را زودتر به نتیجه می‌رساند. البته موردی که به شما کمک می‌کند تا در بازاریابی پیامکی به موفقیت دست یابید، آشنایی درست با اصول آن و به کارگیری بهترین و نتیجه‌بخش‌ترین کارها متناسب با کسب‌وکار و اهدافتان است.

اگر به عنوان یک کسب‌وکار نوپا فعالیت دارید و نمی‌توانید بودجه بالایی را به تبلیغات اختصاص دهید، پیشنهاد می‌کنیم بازاریابی پیامکی را به عنوان یک گزینه عالی و به صرفه در نظر داشته باشید.

سخن پایانی

در  انتها لازم می‌دانیم تا نکته‌ای را با هم بررسی کنیم؛ همانطور که تاکنون دریافتید، دیجیتال مارکتینگ و جذب مشتری، نیاز به وقت، انرژی و مطالعه‌ی زیادی دارد. پس اگر می‌خواهید در مسیر بازاریابی به بهترین نتیجه برسید، وقت اضافی ندارید تا در مسیر دیگری صرف کنید. در این مسیر، شما به کسی نیاز داری تا به شما اطمینان دهد، زیرساخت‌های سایتتان در درست‌ترین حالت ممکن قرار دارند.

ما در این مرحله به کمک شما می‌آییم تا بتوانید تنها بر روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید و آن را توسعه دهید؛ بردن به محیط عملیات، نگهداری و توسعه در محیط عملیات را به ما بسپارید. شعار ما در سرویس DevOps as a Service یا همان SRE Team ابرآراز این است که تنها به توسعه کسب‌و‌کار خود فکر کنید و تمامی نگرانی‌های زیرساختی را به ما واگذار کنید. پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما سر بزنید و از خدمات Devops ما استفاده کنید.

در این مقاله تلاش کردیم تا به طور کامل توضیح دهیم که اهمیت دیجیتال مارکتینگ چیست و از چه ابزارهایی برای جذب هدفمندتر و درست‌تر مخاطبان استفاده می‌شود. اگر در خصوص مطالب گفته شده با مشکلی مواجه شدید و یا موضوعی بود که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر بدانید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

اگر می‌خواهید در مورد جدیدترین اخبار تکنولوژی و فناوری اطلاعات کسب کنید، به اینستاگرام ابرآراز بپیوندید.

اینستاگرام ابرآراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا