سئوهمه

 ویژگی اصلی هاست سئو SEO که باید در شرکت میزبان جستجو کنید

 از آن جایی که وب هاستی که شما انتخاب می کنید و تاثیر هاست بر سئو، تعیین کننده ی نمای کلی سایت و چگونگی تجربه ی بازدید کنندگان است، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می بایست در انتخاب آن به مواردی دقت داشته باشید. در اینجا به پنج ویژگی اصلی که باید در هاست سئو SEO  وجود داشته باشند را بررسی خواهیم کرد.

اگر صاحب یک سایت وردپرسی هستید، بی‌شک هاست وردپرس بهترین گزینه برای شما خواهد بود و کمک شایانی به بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجوگر گوگل و درنتیجه بهبود رتبه صفحات سایت و در نتیجه بهبود سئو سایت شما خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین هاست وردپرس با سرعتی بی نظیر و امنیتی بالا که به دلیل عملکرد بالا اصطلاحا به آن هاست سئو گفته می‌شود به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

ویژگی های اصلی هاست سئو SEO چیست

به طور کلی با در نظر گرفتن موارد زیر می توان از این که یک هاست سئوSEO  مناسب است یا خیر، اطمینان حاصل کرد. در ادامه به هرکدام خواهیم پرداخت.

  •       ضمانت آپ تایم بالا
  •       محل سرور
  •       مزایای بیشتر
  •       میزان رضایت و نظرات مثبت دیگر کاربران
  •       تیم پشتیبانی پاسخگو
  •       سهولت استفاده
  •       چه عواملی می توانند تعریف کننده ی یک وب هاست مناسب سئو باشند؟

در میان همه ی عوامل مربوط به هاست سئو، یک عامل اغلب نادیده گرفته می شود، گرچه که اهمیت آن به قدری است که می تواند بر آپ تایم وبسایت و سرعت صفحه شما تأثیر بگذارد که هر دو از عناصر اساسی برای حفظ عملکرد مثبت اورگانیک (organic) سایت هستند. این عامل اثرگذار، وب هاستینگ است. میزبانی وبی که شما برای سئو انتخاب می کنید، چگونگی تجربه بازدیدکنندگان ارگانیک (و سایر بازدیدکنندگان) سایت تان را تعیین می کند.

اگر می خواهید از خطاهای سرور، timeout یا وقفه هایی که در صفحه ایجاد می شوند و برگشت کاربران به Google جلوگیری کنید، به یک میزبان وب مناسب نیاز دارید که بتوان به آن اعتماد کرد. در نهایت، شما یک میزبان وب می خواهید که از بهینه سازی ای که در راستای جذب بازدیدکنندگان ارگانیک انجام داده اید پشتیبانی کند، نه اینکه مانع آن ها شود. حال بیایید پنج ویژگی اصلی را که تعریف کننده ی یک شرکت وب هاست مناسب سئو SEO هستند را بررسی کنیم.

 1) ضمانت Uptime بالا

بدون شک می توان گفت مهم ترین عامل در تعیین یک هاست سئو مناسب، بالا بودن آپ تایم آن است. منظور از Uptime درصد زمانی است که سایت شما آنلاین و در دسترس است. هرچه این زمان بیشتر باشد، بازدیدکنندگان سایت شما به راحتی به صفحه شما دسترسی پیدا کرده و کمتر با دان شدن آن مواجه شده و به موتور جستجوی گوگل برمی گردند. در نتیجه ریسک پایین آمدن Rank سایت تان به میزان چشمگیری کاهش می یابد.  میزبانی یا هاست مناسب سئو، بالاترین زمان آپتایم را به کاربران ارائه می دهد.

برای حصول بهترین نتیجه، هاست سئو را با حداقل 99.9 درصد تضمین آپتایم انتخاب کنید، چرا که می توان گفت آپ تایم ٪۱۰۰ وجود ندارد. این تقریباً به 1.44 دقیقه دان تایم در روز و 8.8 ساعت در سال منجر می شود که عدد خوبیست.

 در این صورت مراقب هاست هایی که ادعای ارائه ی آپتایم 100 ۱۰۰ درصدی را دارند، باشید. همیشه امکان وقوع دان تایم وجود دارد اما نکته اصلی اینجاست که تا جایی که ممکن است کوتاه باشد. به این ترتیب، دیگر تاثیری در عملکرد سئوی شما نخواهد داشت.

 2)  محل سرور و تاثیر آن درهاست سئو

در حالی که uptime به در دسترس بودن محتوای سایت شما برای کاربران اشاره دارد، با این حال ممکن است مکان یا location  سرور شما سرعت دسترسی به آن ها را تعیین کند. اگر در یک پلن میزبانی مشترک،  VPSیا سرور اختصاصی هستید، سایت شما داخل یک سرور فیزیکی در یک مرکز داده در جایی قرار دارد (برخلاف هاست ابری، که داده های شما در فضای ابری قرار دارند). حال ایده آل این است که مرکز داده تا حد امکان به اکثر بازدیدکنندگان سایت شما نزدیک باشد. درواقع هرچه سرور شما به لوکیشن بازدید کنندگان دورتر باشد، بارگیری سایت شما در مدت زمان طولانی تری انجام می گیرد.

 مکان سرور همچنین می تواند از نظر موتورهای جستجو مشکوک به نظر برسد، که این ممکن است باعث ایجاد تأثیر منفی بر سئوی سایت شما شود. اگر در یک کشور فعالیت می کنید اما ازهاست SEO واقع در آن طرف دنیا استفاده می کنید، ممکن است اتفاقات منفی رخ دهند. ناگفته نماند که سرورها نیز به خودی خود باید سریع باشند و هاست سئو باید از طریق شبکه تحویل محتوا یاContent Delivery Network (CDN)  عملکرد را افزایش دهد.

با مفهوم CDN ناآشنایید؟ مقاله‌ی بهترین CDN ها مطالب جذاب و جدیدی برای ارئه به شما دارد. فرصت مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

محل سرور و تاثیر آن درهاست سئو

3) مزایای بیشتر

 همه ما وجود مزایا در هاست SEO را دوست داریم. شما باید از همه ی مزایا در کنار وب هاستینگ خود نیز لذت ببرید. فراتر از بحث هاست سئو، بسیاری از شرکت های میزبان مزایای بیشتری در اختیار شما قرار می دهند که می توانند به ارتقا سایت شما کمک کنند. در اینجا برخی از مواردی که به بهبود SEO ‌سایت شما کمک می کنند ذکر شده است:

 4) پشتیبان گیری خودکار:

برای احتیاط و جلوگیری از نابودی داده ها اگر به صورت خودکار بک آپ یا پشتیبان از سایت شما گرفته شود، دیگر نگران بروز مشکل و عواقب پس از آن نخواهید بود چرا که در آن صورت داده ها به راحتی قابل بازیابی خواهند بود. برخی از ارائه دهندگان هاست سئو، مزیت پشتیبان گیری یا بک آپ خودکار را با دریافت هزینه و برخی به صورت رایگان ارائه می دهند.

5) SSL:

HTTPS  سال هاست که یک عامل رتبه بندی است. اگر هنوز به سایتی امن منتقل نشده اید، الان زمان اقدام است. از این که هاست سئوی شما از SSL پشتیبانی می کند، مطمئن شوید. برخی از ارائه دهندگان آن را به صورت رایگان در پکیج هاستینگ شما قرار می دهند.

پیشنهاد مطالعه : پروتکل SSL یک فناوری امنیتی استاندارد برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر است. این پیوند امن، محرمانه باقی ماندن تمامی داده‌هایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل می‌شوند را تضمین می‌کند. برای بیشتر در مورد پروتکل ssl مقاله ی پروتکل ssl چیست را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

6) برنامه های هاستینگ سئو چندگانه:

همراه با با رشد سایت شما، نیازهای میزبانی تان نیز تغییر می کنند که این چیز خوبی است. در نهایت، ممکن است عدد میزان ترافیک شما به اندازه ای بزرگ شود که بتوانید به سرور اختصاصی خودتان تغییر مکان دهید. در این صورت اگر مجبور نباشید سرویس دهنده های هاست سئوی خود را همزمان تغییر دهید، این انتقال آسان ترو ارزان تر خواهد بود.

7) میزان رضایت و نظرات مثبت دیگر کاربران درباره ی هاست سئو

شما می توانید با بررسی لیست نظرات دیگر کاربران به مقایسه هاست های سئو و بپردازید و در نهایت بهترین هاست سئو را انتخاب کنید. اکنون زمان تأیید صحت ادعاهای بازاریابی است. قبل از اینکه در یک سایت هاست سئو ثبت نام کنید، چند دقیقه وقت بگذارید تا نظرات آنلاین کاربران و مشتریان آن ها را بخوانید. یک نکته مهم هم در نظر داشته باشید، این که فضای میزبانی بیشتر از اکثر موارد، نظرات ناراضی را به خود جلب می کند.

 به عنوان مثال، اگر یک باریستا قهوه ای که سفارش دادید را خراب کرد، بعید است که در حدی عصبانی شوید که یک کامنت تند برای آن کافه در فضای مجازی یا سایتی مثل  Yelpبگذارید. اما اگر سایت شما، حتی برای یک لحظه down شود، حتی اگر اشکال از سمت شما باشد (مثلا به این دلیل که پلن و کانفیگ هایی که انتخاب کرده اید با میزان ترافیک سایت تان تناسب ندارد) ، شما از هاست SEOی خود عصبانی خواهید شد و با ارسال توییت و پست در فضای مجازی، عصبانیت خود را بروز داده و از آن انتقاد خواهید کرد. متأسفانه ، این ماهیت تجارت است.

 با وجود این موارد، هنوز هم می توانید بسیاری اطلاعات ارزشمند از نظرات جمع آوری کنید. به دنبال هاست سئویی بگردید که بارها و بارها در لیست برترین ها ظاهر شود و بررسی ها را بخوانید تا تأیید کنید که پلن هاست SEO مورد نظر شما نیاز شما را فراهم خواهد کرد. برای پیدا کردن این لیست ها مشکلی نخواهید داشت، چرا که جستجوی سریع Google برای  کلید واژه ی [بهترین میزبانی وب] نتایج بسیاری به دست خواهید آورد.

نظرات در مورد هاست سئو

8) تیم پشتیبانی پاسخگو و تاثیر آن در هاست سئو

در حالی که نظرات و فیدبک ها را می خوانید، به نحوه صحبت افراد درباره پشتیبانی توجه ویژه ای داشته باشید. در صورتی که اتفاق ناگهانی و غیر قابل پیش بینی رخ دهد و باعث دان شدن سایت شما شود، می بایست بلافاصله آن را برطرف کنید که در این صورت بیشتر اوقات ، این شامل صحبت و ارتباط با بخش پشتیبانی می شود. یک هاست SEO خوب بصورت رایگان و 24/7 خدمات پشتیبانی ارائه می کند. ساعات کاری تیم پشتیبانی فنی هاست سئو خود را بررسی کنید و ببینید دقیقاً چگونه می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. ارتباط با پشتیبانی می تواند در غالب تماس تلفنی، ایمیل یا تیکت زدن باشد.

همچنین می توانید شبکه های اجتماعی هاستینگ ها را نیز بررسی کنید. یکی از ویژگی های هاست های سئو این است که به کمک کردن به مشتریان خود اهمیت می دهند و تمایل دارند پشتیبانی مشتری را به طور گسترده، حتی در رسانه های اجتماعی مانند تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام نیز فراهم کنند.

 9)‌ CMS با کاربرد آسان

نمی توان گفت این مورد دقیقاً به هاست سئو مربوط است، اما با این وجود اهمیت دارد. اینکه بتوانید به راحتی محتوای با کیفیت و برجسته ایجاد کنید، در موفقیت در سئو سایت تاثیرگذار است. بنابراین، شما یک هاست سئو می خواهید که با CMS ای که از قبل با آن آشنا هستید یا یادگیری کار کردن با آن آسان است، ادغام شود. در غیر این صورت ، شما فقط به خودتان سخت می گیرید. خوشبختانه امروزه بیشتر هاست های سئو ابزار ایجاد محتوای drag-and-drop خود را ارائه می دهند. بسیاری از آن ها نیز با وردپرس و سایر سیستم های معروف مدیریت محتوا ادغام می شوند.

 چه عواملی می‌تواند تعریف کننده‌ی یک وب هاست سئو مناسب باشد؟

میزبانی وب و هاست سئو SEO خوب و قابل اعتماد آن است که در background اجرا می شود، بدون اینکه نیاز باشد شما نگران اجرای آن باشید. به این مورد با این ویژگی می توان یک میزبانی وب مناسب گفت.

برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

 چرا ابر آراز؟

ابرآراز جزء ارائه دهندگان هاست SEO با پشتیبان گیری خودکار به صورت رایگان است، که همین حالا می توانید آن را از طریق پنل تهیه نمایید. همچنین پشتیبانی۲۴ ساعته فنی متخصصان دواپس از جمله مزایایی است که در اختیار شما عزیزان قرار می‌گیرد.

علاوه برآن، ما محصولی را با عنوان هاست شناور به شما عزیزان ارائه می‌دهیم که با استفاده از این هاست می‌توانید به طور همزمان از مزایای هاست ایران و هاست خارج برخوردار شوید؛ یعنی با این هاست هم سرعت بالا، پینگ پایین و همچنین ثبات و پایداری هاست خارج را تجربه خواهید کرد. علاوه برآن،‌ شما به عدم خطر تحریم و امنیت اطلاعات در هاست ایران برخوردار خواهید شد.

این موضوع تاثیر شگفت انگیزی بر سئوی شما خواهد داشت و می‌تواند سبب شود کاربران شما سرعت و امنیت بی سابقه‌ای را تجربه کنند. برای اطلاع از تعرفه هاست سئو به سایت ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا