آموزشیمیکرو سرویسهمه

فریم ورک لاراول framework Laravel چیست و مزایای آن چیست ؟

فریم ورک لاراول چیست ؟ یک چارچوب منبع باز (open-source) PHP است، که مفهومی قابل درک بوده و یادگیری لاراول آسان است. در این مقاله قصد داریم راجع به این که فریم ورک لاراول  چیست بحث کنیم. با ما همراه باشید.

برای خرید سرور ابری آراز با ویژگی‌های منحصر به فرد و سرعت بالا به سایت ابر آراز مراجعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه :  آیا تا به حال در حین کار با باگ ها و خطاها مواجه شده اید؟ احتمالا زمان زیادی را صرف پیداکردن و رفع این خطاها نموده اید، با خواندن مقاله ی معرفی 7 نرم افزار متن باز برای پیدا کردن باگ ها در سال 2021  با برنامه هایی آشنا می شود که در زمانی کوتاه مشکل شما را رفع می کنند.

معرفی فریم ورک لاراول framework Laravel

 فریم ورک لاراول framework Laravel از الگوی طراحی مدل-کنترل کننده (model-view-controller) پیروی می کند. لاراول ازمؤلفه های موجود در چارچوب های مختلف مجددا استفاده می کند که این امر به ایجاد یک برنامه وب کمک می کند. بدین ترتیب برنامه وب ساختارمند ترو دارای کارایی بیشتری است.

مجموعه ای کامل از قابلیت ها را ارائه می دهد که شامل ویژگی های اساسی فریم ورک های PHP مانند CodeIgniter ، Yii و سایر زبان های برنامه نویسی مانند Ruby on Rails می شود. همچنین دارای مجموعه ای بسیار غنی از ویژگی هایی است که باعث افزایش سرعت توسعه وب می شود و همین همواره موجب محبوبیت لاراول شده است.

اگر با Core PHP و Advanced PHP آشنایی دارید، فریم ورک لاراول framework Laravel کار شما را آسان تر می سازد. علاوه بر این، اگر می خواهید یک وب سایت را از ابتدا توسعه دهید، باعث صرفه جویی زیادی در وقت تان می شود. وب سایتی که در فریم ورک لاراول  ساخته شده است ایمن بوده و از چندین نوع حمله به وب جلوگیری می کند.

مزایا و کاربردهای فریم ورک لاراول framework Laravel

برای طراحی یک برنامه وب بر اساس فریم ورک لاراول ، از مزایای زیر بهره مند می شوید:

  • برنامه وب به دلیل وجود چارچوب لاراول framework Laravel مقیاس پذیرتر می شود.
  • برای طراحی برنامه وب، در زمان قابل توجهی صرفه جویی می شود، زیرا فریم ورک لاراول در توسعه برنامه وب از مؤلفه های فریم ورک دیگر، مجددا استفاده می کند.
  • این شامل فضاهای نام و محیط های کاربری است ، بنابراین به سازماندهی و مدیریت منابع نیز کمک می کند.

مزایای فریم ورک لاراول چیست

کامپوزر (Composer)

Composer ابزاری است که شامل تمام وابستگی ها (dependencies) و کتابخانه ها (libraries) است. کامپوزر به کاربر اجازه می دهد تا با توجه به چارچوب ذکر شده (مثلاً مواردی که در نصب فریم ورک لاراول  استفاده می شوند) پروژه ای را ایجاد کند. کتابخانه یا لایبرری های شخص ثالث با کمک کامپوزر به راحتی قابل نصب هستند. تمام dependencies در فایل composer.json که در پوشه منبع قرار دارد ، ذکر شده اند.

شما می‌توانید برای آشنایی با Phpmyadmin مقاله‌ی آموزش حذف دیتابیس در phpmyadmin را مطالعه نمایید. Phpmyadmin نرم افزاری برای مدیریت پایگاه داده است که توسط زبان برنامه نویسی php توسعه داده شده است. از طریق phpmyadmin می توانید انواع عملیات بر روی دیتابیس انجام دهید یا به زبان ساده‌تر با استفاده از phpmyadmin می‌توانید انواع عملیات مانند  ایجاد و یا حذف پایگاه داده ، جداول، فیلدها و ردیف ها ، اجرای عبارت sql و یا مدیریت کاربران و دسترسی‌ها را انجام دهید. Phpmyadmin یک نرم افزار open source است.

آرتیسن (Artisan)

Artisan رابط خط فرمان مورد استفاده در فریم ورک لاراول framework Laravel است. آرتیسن شامل مجموعه ای از دستورات یا کامند هاست که به ساخت یک برنامه وب کمک می کنند. این دستورات از چارچوب Symphony در آن گنجانده شده اند، و در نتیجه ویژگی های الحاقی در Laravel 5.1 (آخرین نسخه Laravel) وجود دارند.

پیشنهاد مطالعه : آیا تا به حال نام pwa یا وب پیشرونده را شنیده اید، با مزایای progressive web app آشنایی دارید؟ به شما پیشنهاد می کنم حتما مقاله ی pwa چیست و چگونه برایتان پول ساز می‌شود را مطالعه نمایید و با این برنامه ی جذاب آشنا شوید.

ویژگی‌های فریم ورک لاراول framework Laravel

این فریم ورک ویژگی های کلیدی زیر را ارائه می دهد که همین خصوصیات، آن را به یک گزینه ایده آل برای طراحی برنامه های وب تبدیل می کند. این ویگی ها شامل:

مدولار بودن (Modularity)

لاراول 20 عدد library و ماژول داخلی را در اختیار شما قرار می دهد که به پیشرفت و توسعه برنامه تان کمک می کند. هر ماژول با مدیر Composer dependency یکپارچه می شود که باعث آسان شدن بروزرسانی ها می شود.

قابل آزمایش بودن (Testability) فریم ورک لاراول framework Laravel

این فریم ورک شامل ویژگی ها و راهنماهایی است که به آزمایش وتست در موارد آزمایشی مختلف کمک می کنند. این ویژگی به حفظ و نگه‌داری کد برای موارد دیگرکمک می‌کند.

مسیریابی یا روتینگ (Routing)

 یک روش انعطاف پذیر برای تعریف مسیرها در برنامه وب به کاربران خود ارائه می دهد. مسیریابی یا روتینگ (Routing) به مقیاس بندی برنامه به روشی بهتر کمک می کند و باعث افزایش عملکرد می شود.

مدیریت پیکربندی (Configuration Management)

یک برنامه تحت وب طراحی شده در فریم ورک لاراول در محیط های مختلفی اجرا خواهد شد، بدین معنا که تغییر پیوسته ای در پیکربندی آن به وجود خواهد آمد. framework Laravel رویکردی ثابت برای مدیریت پیکربندی به روشی کارآمدتر ارائه می دهد.

Query Builder و ORM

فریم ورک لاراول سازنده query را در اختیارتان قرار می دهد که به پرس و جو در پایگاه داده یا دیتابیس ها با استفاده از روش های مختلف زنجیره ای کمک می کند. این برنامه پیاده سازی ORM (Object Relational Mapper) و ActiveRecord که Eloquent نام دارد را فراهم می کند.

Schema Builder

Schema Builder تعاریفی که از پایگاه داده و طرح وجود دارند را در کد PHP حفظ می کند. این برنامه همچنین ردیابی تغییرات مربوط به انتقالات مربوط به دیتابیس را حفظ می کند.

Template Engine

فریم ورک لاراول از ماشین Blade Template ، یک زبان سبک برای طراحی بلوک های سلسله مراتبی و طرح بندی با بلوک های از پیش تعریف شده که شامل محتوای پویا هستند، استفاده می کند.

پست الکترونیک (E-mail)

 شامل یک mail class است که به ارسال نامه با محتوای غنی و پیوست ازطرف برنامه وب کمک می کند.

احراز هویت (Authentication)

احراز هویت کاربر، ویژگی مشترک برنامه های وب است.  فریم ورک لاراول framework Laravel طراحی های مربوط به احراز هویت را آسان می کند زیرا شامل ویژگی های لازم، مانند ثبت نام، رمز ورود فراموش شده (forgot password) و ارسال یادآوری رمز عبور می شود.

Redis

این فریم ورک از Redis برای اتصال به نشست موجود و حافظه پنهان عمومی استفاده می کند. این درحالی است Redis به طور مستقیم با نشست ارتباط برقرار می کند.

Queues

فریم ورک لاراول شامل سرویس های Queues یا صف ها، مانند ارسال ایمیل به تعداد زیادی از کاربران یا یک کار Cron مشخص است. این Queue به انجام کار یا task ها به طور آسان تر، آن هم بدون نیازبه منتظر ماندن برای تکمیل کارهای قبلی کمک می کند.

پروسه رویداد و دستور (Event and Command Bus) درفریم ورک لاراول

فریم ورک لاراول  5.1 شامل Command Bus است که به اجرای دستورات و ارسال رویدادها به روشی ساده تر کمک می کند. دستورات موجود در آن طبق چرخه حیات برنامه عمل می کنند.

مهم ترین کاربردهای فریم ورک لاراول

تیلور اوتول (Taylor Otwell) فریم ورک لاراول  را در ژوئیه 2011 توسعه داد که بیش از 5 سال پس از انتشار چارچوب Codeigniter منتشر شد. به طور کلی اگر بخواهیم برخی از مهم ترین ویژگی های آن را نام ببریم این موارد خواهند بود:

  • وب- این فریم ورک یک چارچوب مبتنی بر PHP مانند Codeigniter است.
  •  یکی از چارچوب های منبع باز PHP است.
  • فریم ورک لاراول از الگوی معماری model-view-controller (MVC) پیروی می کند.
  • یکی از محبوب ترین چارچوب های PHP بعد از Codeigniter است.

لاراکون (Laracon) چیست؟

لاراکون (Laracon) كنفرانس رسمی فریم ورک لاراول framework Laravel است كه حول چارچوب لاراول برگزار می شود و شامل توسعه، استفاده و سایر موضوعات راجع به نرم افزار است. این کنفرانس رسمی تاکنون در ایالات متحده، اروپا و بصورت آنلاین برگزار شده است. به طور معمول نیز، لاراکون هر ساله در ایالات متحده و اروپا برگزار می شود.
اولین سالی که لاراکون فقط به عنوان یک رویداد آنلاین برگزار می شد سال 2017 بود . سال 2018 هم اولین سالی بود که لاراکون در استرالیا برگزار شد. هر ساله این کنفرانس طیف های مختلفی از حامیان مالی و برگزارکنندگان را دارد، اما لاراول ، لاراول نیوز و UserScape معمولاً سازمان دهندگان اصلی این کنفرانس هستند.

لاراکون (Laracon) چیست

در حالی که کنفرانس های متعدد لاراکون به طور رسمی برگزار می شود ، تعدادی دیگر کنفرانس نیز علاوه بر آن، تحت عنوان Laravel Live اجرا می شوند.
در حال حاضر کنفرانس های Laravel Live UK و Laravel Live India هم در این حوزه، سالانه برگزار می گردند. درحالی که این نوع از کنفرانس ها به طور رسمی اجرا نمی شوند، اما اجازه استفاده از نام لاراول را از تیلور اوتول دارند.

برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

چرا ابر آراز ؟ در ابر آراز شما شاهد ارائه کلیه سرویسها با بالاترین کیفیت و امنیت، ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته (گفتگوی آنلاین ، تلفن ، تیکت ) با مقرون به صرفه ترین قیمت خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا