سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
رایانش ابریشبکه ابریهمه

بررسی تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری به طور کامل

در زمان انتخاب سرور سوالات بسیاری ممکن است برای شما پیش آید؛ سوالاتی مانند اینکه کدام یک برای شما و کسب‌وکارتان مقرون به صرفه‌تر است؟ کدام پیشرفته‌تر و جدیدتر است؟ کدام یک عملکرد بهتری ارائه می‌دهند؟ شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها چیست؟ ما در این مقاله با توضیح پیرامون تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری ، تصویر روشنی از اینکه کدام زیرساخت برای شما و اهدافتان مناسب‌تر است ارائه می‌دهیم.

سرور مجازی هلند چیست ؟ برای اطلاع از ان به بلاگ مورد نظر مراجعه نمایید.

اگر قصد خرید سرور ابری دارید و می‌خواهید از بهترین خدمات و امتیازات ممکن برای ارتقای کسب‌وکارتان استفاده کنید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت ابرآراز از بهترین زیرساخت استفاده کنید.

سرور چیست؟

اگر می‌خواهید کسب‌وکار خود را به صورت اینترنتی رونق دهید باید به درستی با مسائلی که در این مسیر با آن روبه‌رو می‌شوید، آشنا باشید. یکی از این موارد سرور است. سرور (Server) در یک تعریف جامع، سیستم‌هایی را شامل می‌شود که وظیفه سرویس‌دهی و ارائه خدمات به سایر سیستم‌ها را بر عهده دارند. سیستم‌هایی که از سرور، خدمات دریافت می‌کنند، تحت عنوان خدمات گیرنده یا کلاینت (Client) شناخته می‌شوند.

از آنجایی که صحبت بیشتر در مورد معنای سرور در این مقاله نمی‌گند، پیشنهاد مي‌کنیم در مقاله‌ی سرور چیست در این مورد بیشتر بخوانید.

سرور چیست

دلیل استفاده از سرور ابری و هایبرید سرور چیست ؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در مورد تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری صحبت کنیم، لازم است تا موضوعات پایه‌ای این موضوع را بررسی کنیم. در ابتدا بررسی خواهیم کرد که چه زمانی ما به استفاده از سرور اختصاصی Hybrid و سرور ابری نیاز داریم؛ با ما باشید. 

اگر سایت یا برنامه‌ای دارید که قرار است توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار بگیرد،‌ بادی از میزبانی منطبق با نیازهایتان استفاده کنید.در زمان انتخاب و خرید سرور و میزبان باید چند مورد اساسی را در نظر بگیرید:

  • در دسترس بودن: (از آنجایی که در دسترس بودن و high availability یکی از ویژگی‌های اساسی یک هاست و میزبان مناسب است،‌ ما لازم دانستیم تا در یک مقاله‌ی دیگر درباره‌ی این موضوع صحبت کنیم. high availability می‌تواند تضمین کند که آیا کسب‌وکار شما به موفقیت می‌رسد یا خیر! برای آشنایی با این مفهوم، مقاله‌ی خدمات high availability چیست را مطالعه نمایید.)
  • قابلیت اطمینان
  • دوام
  • عملکرد
  • هزینه

سرور مجازی هایبرید چیست ؟

صحبت در مورد تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری بدون بررسی نحوه عملکرد سرورهای اختصاصی امکان‌پذیر نیست. اگر با این سوال مواجهید که سرور مجازی هیبرید چیست باید عنوان کنیم که عموما کسب‌وکارهای بزرگ،‌ سرورهای اختصاصی را از ارائه‌دهندگان خدمات دریافت کرده و سپس آن سرور را مطابق با نیازهای خاص خود سفارشی و پیکربندی می‌کنند.

امکان سفارشی سازی، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های سرورهای اختصاصی است. عموما شرکت‌هایی که ترافیک بالایی دارند و یا برنامه‌های سنگینی را اجرا می‌کنند، از سرور مجازی Hybrid استفاده می‌کنند. دلیل این امر، تفاوت در هزینه‌ی سرور معمولی در مقایسه با هیبرید است.

در واقع سرور هایبرید ، یک سرور اختصاصی را با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی به چند سرور جداگانه تبدیل می‌کند. این موضوع موجب می‌شود تا کاربران بتوانند از منابع و سخت افزارهای سرور به شکل 100٪ استفاده کنند.

سرور مجازی هایبرید چیست

سرور ابری چیست؟

در ادامه‌ی بررسی مقایسه‌ی تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری باید بررسی کوتاه اما جامعی در مورد سرور های ابری نیز داشته باشیم. در واقع سرور ابری یا Cloud server سروری مجازی همانند سرور اختصاصی هایبرید است تنها با این تفاوت که در سرور ابری منابع سخت افزاری (برای مثال CPU) به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

سرور ابری عموما از استقبال بالایی از سمت کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد که برخی از مهم ‌ترین آنها عبارتند از :

  • دسترسی بالا از سمت کاربران
  • مقیاس پذیری
  • بروزرسانی‌های متعدد

لازم به ذکر است که سرورهای ابری بر پایه فناوری مجازی سازی بنا شده است. این قابلیت، قدرت سرورهای ابری را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد. سرور ابری نیز همانند سرورهای اختصاصی، انعطاف پذیری جامعی دارد؛ به طوریکه می‌توانید از یک سایت ساده Java تا Ruby on Rails بر روی این میزبانی‌ها راه‌اندازی کنید. (برای آشنایی بیشتر با سرور ابری، می‌توانید از مقاله‌ی سرور ابری چیست استفاده کنید.)

بررسی تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری

عموما برای شناخت تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری دو مورد مهم و اساسس مورد بررسی قرار می‌گیرد:

  • عملکرد و بازدهی
  • مقیاس پذیری

مقایسه عملکرد و بازدهی در سرور ابری و هایبرید

سرور اختصاصی Hybrid به دلیل استفاده کاربر از تمام ظرفیت منابع سرور بصورت اختصاصی، یک سر و گردن از سرورهای ابری بالاتر است.همین قابلیت می تواند سنگین ترین پردازش ها را مدیریت کرده و سایت هایی با ترافیک بسیار بالا را به راحتی میزبانی نماید.در واقع عملکرد این دو سرویس از نظر فنی، هیبرید سرور رتبه یک و سرور های ابری رتبه دو را به خود اختصاص می دهند.

مقایسه عملکرد و بازدهی در سرور ابری و هایبرید

بررسی تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری ؛ مقیاس پذیری

سرور های ابری و هایبرید، به دلیل استفاده از تکنولوژی ابری و فراهم سازی زیر ساخت های مرتبط، هر دو قابلیت ارتقا در سریع ترین زمان ممکن را برای کاربران فراهم کرده اند. تفاوتی که بین این دو سرویس وجود دارد، در سرعت ارتقای منابع است، به این صورت که سرور های ابری در لحظه ارتقا پیدا می کنند و هایبرید ها در کمتر از 24 ساعت منابعشان تغییر می کند و هر دو سرویس پایداری و عملکرد بهینه ای را متناسب با نوع نیاز کاربران فراهم خواهند کرد

سخن پایانی در مورد تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری

هر دو سرور اختصاصی و ابری درخواست ها را دریافت می کنند، آن درخواست ها را پردازش می کنند و اطلاعات را به کاربر باز می گرداند. تفاوت های فیزیکی بین هر دو سرور بر نحوه رسیدگی آنها به این درخواست ها تأثیر می گذارد. در حالی که سرورهای اختصاصی با عملکرد عالی هستند، ثابت شده است که سرورهای ابری مقیاس پذیرتر هستند. قدرت یک سرور اختصاصی باید به طرز ماهرانه ای استفاده و کنترل شود تا از مزایای آن استفاده شود، در حالی که یک سرور ابری انعطاف بیشتری در استفاده از آن ارائه می دهد و می تواند مقرون به صرفه تر باشد.

سخن پایانی در مورد تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری

امیدواریم که این مقاله، توانسته باشیم که تفاوت سرور اختصاصی هایبرید و سرور ابری را بررسی کرده باشیم. برای ما بسیار ارزشمند خواهد بود اگر نظرات شما راجع به این مقاله را در قسمت کامنت بخوانیم. همچنین ما در کانال تلگرام خود پیرامون جدیدترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت مي‌کنیم. خوشحال می‌شویم اگر به ما در کانال تلگرم ابرآراز بپیوندید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا