سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

راهنمای خرید سرور مجازی ؛ چطوری سرور مجازی بخریم ؟

آیا شما نیز با سوال چطوری سرور بخریم مواجه شده‌اید؟ اگر مبتدی هستید و اطلاعات درستی در این زمینه ندارید، باید به شما بگوییم که وارد یک جنگ بی‌پایان میان فروشنده و ارائه‌ دهنده VPS شده‌اید. انتخاب درست سرور مجازی ، به نحوی که بتواند نیازهای شما را به بهترین نحو برطرف نماید منوط به این است که در مرحله‌ی اول با VPS و کار آن آشنایی داشته باشید. شما در این مرحله به یک راهنمای خرید سرور مجازی نیاز دارید، تا به بهترین نحو به شما کمک کند.

ما در مقاله‌ی نحوه خرید سرور مجازی ، قصد داریم شما را با این مفاهیم آشنا کرده و کمک کنیم، از میان گزینه‌های پیش‌رویتان، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. در ادامه، با ما همراه باشید تا موارد مهمی که در زمان انتخاب سرور مجازی باید رعایت کنید را با هم مرور کنیم.

نکته‌ای که لازم می‌دانیم در همین ابتدای مقاله، متذکر شویم، این است که ابر آراز، سرور های مجازی خود را با بکاپ کامل روزانه و اسپانسری و پشتیبانی 24 ساعته در اختیار خریداران قرار می‌دهد. شما می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و از میان سرور های موجود، گزینه‌ی متناسب با نیازهایتان را برگزینید. علاوه بر آن، مشاوران و متخصصان ما، آماده‌ی پاسخگویی به پرسش‌های شما هستند.

Server و سرور مجازی چیست؟

در مرحله‌ی اول برای خرید هر چیزی، شما باید ابتدا آن مفهوم را به طور کامل بشناسید. پس در اولین قدم در راهنمای خرید vps ، شما را با مفهوم سرور، آشنا می‌کنیم.

به زبانی ساده، سرور کامیپوتری همیشه روشن و قدرتمند است که تمام داده‌ها و فایل‌های موجود در وب سایت شما را ذخیره می‌کند. زمانی که کسی نام دامنه ی شما را در مرورگر خود جستجو می‌کند، آن کامپیوتر قدرتمند، وب سایت شما را در صفحه‌ی جستجوگر برای او به نمایش می‌گذارد.

از طرفی دیگر، VPS با استفاده از فناوری مجازی ساز ، سروری قدرتمند را به چند سرور مجازی تقسیم می‌کند. لازم به ذکر است که تقسیم شدن نیروی یک server قدرتمند در چند سرور مجازی دیگر، خللی در کار آنان وارد نمی‌کند.

VPS مخفف عبارت Virtual Private Server است و کلمه‌ی private به معنای آن است که سرور مجازی شما تنها مختص به شما است؛ بنابراین نیازی نیست که CPU ( سی پی یو )، RAM یا هر داده‌ی دیگری را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

تعریف سرور در راهنمای خرید سرور مجازی

راهنمای خرید سرور مجازی ؛ VPS چگونه کار می کند؟

همانطور که در قسمت بالایی آموزش خرید vps توضیح دادیم، VPS، داده‌های شما را در منبعی جدا از دیگر کاربران نگه‌داری می‌کند. این موضوع، سبب می‌شود تا هیچ منبعی بر منبعی دیگر تاثیر نگذارد. مطمئنا امنیتی که سرور مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد، وسوسه کننده است. نیازی نیست که شما حافظه، فضای دیسک، هسته‌های پردازنده و مواردی شبیه به این را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مقایسه VPS با میزبانی مشترک و میزبانی اختصاصی

برای درک بهتر عملکرد VPS، مهم است که با برخی از تفاوت‌های سرور مجازی با هاست مشترک و سرور مجازی اختصاصی آشنا شوید. در ادامه‌ی آموزش خرید سرور مجازی تلاش می‌کنیم تا این تفاوت‌ها را به اختصار برایتان تشریح کنیم.

میزبانی مشترک (shared hosting)

میزبانی مشترک رایج‌ترین شکل میزبانی وب بوده که مورد توجه بسیاری از دارندگان وب سایت قرار گرفته است. نکته‌ی مورد توجه در مورد این نوع از میزبانی وب این است که باید منابع اصلی مانند CPU ، RAM و فضای هارد دیسک را از طریق همان سرور، با سایر دارندگان سایت روی همان server به اشتراک بگذارید. بیایید با ذکر یک مثال، درک این موضوع را آسان‌تر کنیم و به شما کمک کنیم بهتر با روش خرید vps آشنا شوید.

یک مجموعه آپارتمان بزرگ را به عنوان یک سرور مشترک در نظر بگیرید. تصور کنید شما و دیگر ساکنان آپارتمان برای کاهش هزینه‌های خود تصمیم می‌گیرید قسمت‌های مختلف ساختمان را به صورت اشتراکی بایکدیگر مورد استفاده قرار دهید. این مسئله به کاهش هزینه‌های شما منجر می‌شود. اما با اینکه از نظر اقتصادی برای شما به صرفه است، یا معایبی نیز همراه است. این موضوع درمورد هاست اشتراکی نیز صادق است.

نکته‌ی منفی که در مورد میزبانی اشتراکی وجود دارد، این است که اگر سایت شخص دیگری در سرور مشترک با شما، با افزایش ترافیک و بازدید مواجه شود، می‌تواند بر عملکرد وب سایت شما نیز تاثیر بالایی داشته باشد. با این حال، اگر قصد دارید به تازگی وب سایت خود را بسازید، بودجه‌ی محدودی را به این کار اختصاص داده‌اید و علاوه بر آن حجم بالایی ترافیک و بازدید ندارید، هاست مشترک، راهکاری عالی برای شما خواهد بود.

میزبانی مشترک چیست

میزبانی اختصاصی (dedicated hosting)

هاست اختصاصی عملکردی کاملا متفاوت با میزبانی اشتراکی دارد. در این میزبانی ، شما به جای تقسیم هزینه‌ها، با دیگر دارندگان وب سایت ، یک server اختصاصی خواهید داشت که فقط مخصوص شما و وب سایت شماست.

عالی به نظر می رسد، درست است؟ با اینکه هزینه‌ی این کار بسیار بالاتر از میزبانی اشتراکی است، اما شما 100٪ بر منابع خود کنترل دارید و می‌توانید آن‌ها را متناسب با نیازهای شخصی خود تنظیم کنید. این نوع میزانی، بیشر برای وب سایت هایی با ترافیک بالا مناسب است. اگر وب سایت شما، مواردی که در ادامه عنوان می‌کنیم را شامل می‌شوند، هاست اختصاصی انتخاب مناسبی است.  

  • شما روزانه، با ترافیک بالایی مواجه می‌شوید.
  • باید سیستم عامل مخصوص به خود را نصب کنید.
  • مقدار بالایی معاملات بانکی انجام می‌دهید.
  • به نرم‌افزار سفارشی نیاز دارید.

راهنمای خرید سرور مجازی ؛ سرور مجازی (VPS) چیست ؟

VPS ، عملکردی میان میزبانی مشترک و اختصاصی دارد. در زمان استفاده از VPS، شما و دیگر صاحبان وب سایت ها به طور همزمان از یک server استفاده می‌کنید. اما از سیستم عامل ( ویندوز ، لینوکس )، فضای ذخیره سازی اختصاصی ، پردازنده مرکزی قدرتمند، RAM مقیاس پذیر و پهنای باند نامحدود برخوردار خواهید شد. درواقع شما، با به کارگیری VPS از مزایای سرور اختصاصی همراه با قیمتی مقرون‌به‌صرفه نیز استفاده می‌کنید.

راهنمای خرید سرور مجازی ؛ سرور مجازی چیست

چه زمانی باید از سرور مجازی (VPS) استفاده کنید؟

بهترین راه، برای اینکه دریابید آیا VPS نیازهای وب سایت شما را مرتفع می‌کند یا نه، بررسی وضعیت سایتتان است. در ادامه‌ی آموزش روش خرید سرور مجازی چند فاکتور متفاوت را لیست کرده‌ایم که به شما کمک می‌کنند.

  • نیاز به امنیت بیشتر
  • افزایش مداوم ترافیک سایت به‌منظور جلوگیری از کندی و کاهش سرعت
  • نیاز به افزایش سرعت وب سایت ؛ سایت‌هایی که از مقدار زیادی RAM استفاده می‌کنند، در طولانی‌مدت با کاهش سرعت مواجه خواهند شد. VPS در جلوگیری از این امر به شما کمک خواهد کرد.
  • یک فروشگاه آنلاین دارید؛ شما با داشتن فروشگاهی اینترنتی، باید در وهله‌ی اول بتوانید، امنیت اطلاعات بانکی کاربرانتان را حفظ کنید. VPS می‌تواند به بهترین شیوه‌ی ممکن این کار را برای شما انجام دهد.
  • نیاز به نصب نرم‌افزار سفارشی
  • بودجه‌ی محدودی دارید؛ اگر می‌خواهید، پهنای باند خود را بهبود ببخشید، امنیت خود را افزایش دهید و RAM بیشتری دریافت کنید، مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه، انتخاب میزبانی VPS است.

اگر علاقه‌مند هستید تا سرعت سرور مجاری و اینترنت خود را اندازه بگیرید، می‌توانید مقاله‌ی تست سرعت سرور مجازی را مطالعه نمایید. ما در این مقاله، به طور دقیق همراه با ویدئوی آموزشی به شما آموزش داده‌ایم که چگونه سرعت اینترنت و سرور مجازی خود را اندازه بیرید.

چگونه بهترین VPS موجود را انتخاب کنیم؟

حال که با معنای VPSو تفاوت آن با میزبانی اشتراکی و اختصاصی آشنا شدید و دریافتید که در چه شرایطی، به‌کارگیری VPS عاقلانه خواهد بود، وقت آن است که شما را با نحوه‌ی انتخاب بهترین ارائه دهنده ی سرور مجازی آشنا کنیم. با ادامه‌ی راهنمای انتخاب سرور مجازی همراه ما باشید.

اهمیت انواع مجازی ساز در راهنمای خرید سرور مجازی

اولین نکته‌ای که برای خرید و انتخاب سرور مجازی ، باید به آن توجه داشته باشید، نوع مجازی ساز آن است. انواع مختلفی از مجازی ساز وجود دارد، ازجمله:

مجازی ساز openVZ

مجازی ساز openVZ، منابع سرور را به صورت اختصاصی تقسیم نمی‌کند. درست است که این مجازی ساز یک سیستم عامل در اختیار هر vps قرار می‌دهد، اما عملا رم و پردازنده کل سرور را برای کل vps‌ها به اشتراک می‌گذارد.
به عنوان مثال، اگر یک سرور با اختصاص 4 گیگ رم کندی داشته باشد، با مجازی ساز open VZ می‌توان بیشتر از 4 گیگ رم را به سرور اختصاص داد، تا کندی سایت برطرف شود. ظرفیت اختصاص رم به vps تا جایی امکان‌پذیر است که رم کلی سرور خالی باشد.

مجازی ساز openVZ

مجازی ساز kvm

مجازی ساز kvm ، منابع را به صورت اختصاصی بین vps ها تقسیم می‌کند. در این حالت، اگر یک VPS، دو گیگ رم در اختیار داشته باشد، اجازه‌ی استفاده‌ی بیشتر از مقدار دو گیگ رم از سرور را ندارد. در این حالت، vps‌ها تاثیرگذار نبوده و مصرف منابع، کاملا کنترل شده و در نتیجه، کیفیت سرویس‌دهی بالا می‌رود.

اهیمت منابع اختصاصی در راهنمای خرید سرور مجازی

همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، درست مانند یک سرور اختصاصی ، تمام منابع VPS به طور کامل به شما اختصاص داده می شود. علاوه بر این، میزان فضای دیسک، CPU و RAM موجود در VPS به طور قابل‌توجهی بیشتر از حساب میزبانی وب سایت شماست، به این معنی که می‌توانید ترافیک بیشتر و برنامه‌های بیشتری را اجرا کنید.

سرور مجازی از نظر مدیریت

سرور مجازی به طور کلی از نظر مدیریت به دو دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شود. تفاوت قیمتی میان این دو server ، بیشتر از آن‌چیزی است که بخواهید بدون تحقیق، دست به انتخاب بزنید. پس کاملا سایت خود را بررسی کنید و دریابید که سرور مدیریت شده برای شما مناسب‌تر است یا سرور مدیریت نشده؟!

سرور مجازی مدیریت نشده

در این نوع سرور مجازی ، نصب برنامه‌های مورد نیاز بر روی سرور و کلا کنترل و مدیریت server بر عهده کاربر می‌باشد. به طبع هزینه این پلن پایین‌تر می‌باشد زیرا شرکتی که وی پی اس را از آن خریده‌اید، فقط وظیفه فراهم کردن سخت افزار و حفظ و نگهداری آن را دارد

سرویس VPS مدیریت شده

در صورتیکه کسب‌وکار یا سازمانی دارای وب سایت سنگین و پربازدید باشد، استفاده از سرویس‌های معمولی و هاست‌ لینوکس اشتراکی مناسب نبوده و بهتراست از سرور های اختصاصی استفاده نمایند. اما در خیلی از مواقع نیاز به دانش فنی در ارتباط با server و زیرساخت و مباحث تخصصی مدیریت سرور می‌باشد که صاحبان این مشاغل تخصصی در این زمینه ندارند. در این صورت سرور مجازی مدیریت شده پیشنهاد می‌گردد.

اهمیت قابلیت اطمینان در راهنمای خرید سرور مجازی

استقلال VPS از دیگر سرور های مجازی بر روی سخت افزار فیزیکی، به این معنا است که منابع خود را به اشتراک نمی‌گذارد. این مورد باعث می‌شود VPS بسیار قابل اعتماد باشد. در سرور های میزبانی اشتراکی، فعالیت‌های ترافیک و محاسبات سایر مشتریان، می‌تواند بر عملکرد وب سایت شما نیز تاثیر بگذارد. این مورد، هیچگاه با یک VPS اتفاق نمی‌افتد. سرور مجازی که انتخاب می‌کنید، باید آپتایم 99.5٪ و بالاتر داشته باشد. انتخاب هر میزانی پایین‌تر از این درصد، می‌توناند شما را دچار مشکل کند.

آپتایم به معنی در دسترس بودن یک سایت، در طول سال است که به صورت درصدی محاسبه می‌شود. شرکت ابر آراز به عنوان یکی از معتبرترین هاستینگ های کشور، خدمات میزبانی سایت خود را با بالاترین آپتایم ارائه می‌کند.

اهمیت آپتایم در روش خرید vps

سخت افزار

هنگام خرید بسته میزبانی VPS ، اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده خدمات شما جدیدترین و بهترین فناوری و تکنولوژی‌های موجود را در سخت افزار های خود، ارائه می‌دهد. برای مثال، SSD ، به دلیل کمبود قطعات متحرک، اجرای برنامه‌های سنگین و پرسرعت را آسان‌تر می‌کند.

هارد دیسک، CPU و سیستم عامل ، 3 فاکتور دیگری هستند که موقع خرید سرور VPS بهتر است به آن‌ها دقت کنید. نصب سیستم عامل ویندوز هم روی سرور مجازی شدنی است؛ اما باید به این نکته توجه کنید که نصب سیستم عامل به همراه دیتابیس، حدود ۳۰ تا ۳۵ گیگابایت حجم از منابع را به‌تنهایی اشغال می‌کند.

اهمیت خدمات پشتیبان گیری در راهنمای خرید سرور مجازی

تصور کنید که مشکلی پیش آمده و مجبور شده‌اید، دامنه ی سایت خود را تغییر داده و اقدام به ثبت دامنه ی دیگری بکنید. اگر فراموش کرده باشید از داده‌های خود در یک دیتا سنتر بک‌آپ و پشتیبان تهیه کنید، ضرری جبران ناپذیر خواهید دید. این موضوع برای شما هدر رفت وقت، سرمایه و انرژی زیادی را در پی خواهد داشت. به همین منظور تلاش کنید VPS تهیه نمایید که پشتیبان‌گیری خودکار داشته باشد.

آنچه در این مقاله در مورد مزایای VPS عنوان کردیم، تنها بخش کوچکی از مواردی است که خرید سرور مجازی را به انتخابی مناسب تبدیل می‌کند. ما در مقاله‌ای دیگر به تفصیل در مورد و مزایای آن صحبت کرده‌ایم. پس این مقاله را از دست ندهید که مطالب جذاب و جدیدی برای ارائه دارد.

به طور کلی، ما در شبکه‌های مجازی ابرآراز ، جدیدترین و تازه‌ترین اطلاعات حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری را در اختیار شما قرار می‌دهیم. ما را در این شبکه‌ها دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا