همه

سرور لینوکس چیست ؟ چه تجارتی به سرور های لینوکسی نیاز دارد؟

استفاده از سرور مجازی یا VPS روزبه‌روز در حال گسترش است و کاربران برای موارد متعددی از میزبانی ابری استفاده می‌کنند. برخلاف تصور بسیاری از افراد، از سرور تنها برای میزبانی سایت یا اپلیکیشن استفاده نمی‌شود؛ بلکه بسیاری از افراد از آن برای فعالیت‌هایی مانند استریم، تجارت آنلاین، فعالیت در بورس و معامله و ترید با ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. یکی از سرورهایی که در این چندسال با استقبال بالایی از سمت کاربران مواجه شده است، سرور ابری لینوکس است. در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که سرور لینوکس چیست و استفاده از آن برای چه کسب‌وکارهایی سودمند است؛ با ما همراه باشید.

اگر شما نیز قصد خرید سرور مجازی لینوکس ارزان دارید، می‌توانید با مراجعه به وب سایت ابرآراز نسبت به خرید آن اقدام کنید. ما همراه با تمامی سرویس های خود، امکان روشن و خاموش کردن سرور از طریق از طریق پنل مدیریتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. علاوه‌برآن، تیم متخصصین شبکه و دواپس ابرآراز به صورت 24 ساعته و رایگان در خدمت شما هستند تا سرویس ها بدون کوچک‌ترین مشکلی به کار خود ادامه می‌دهند.

سرور مجازی لینوکس چیست

سرور مجازی یا VPS چیست؟

برای اینکه بتوانید به درک درستی نسبت به مفهوم و کارایی سرور های لینوکسی داشته باشید و دریابید که وب سرور لینوکس چیست ابتدا باید به درک درستی نسبت به مفهوم سرور و سرور مجازی برسید.

به‌طورکلی، سرور رایانه‌ای قدرتمند است که تمامی فایل‌ها و اطلاعات مربوط به سایت‌های مختلف، روی آن بارگذاری می‌شود. هرزمان که دامنه سایت شما در مرورگرها وارد می‌شود، این کامپیوترهای قدرتمند همیشه روشن، اطلاعات لازم را برای مرورگر درخواست‌کننده ارسال می‌کند. در نتیجه این عملیات است که سایت‌ها برای کاربران به نمایش درمی‌آیند.

با مفهوم سرور آشنا شدید؟ حال بیایید با هم بررسی کنیم که سرور مجازی چیست و چه تعریفی دارد؟ کلمه سرور مجازی یا VPS خلاصه‌شده‌ی عبارت Virtual Private Server است که به یک سرور مجازی خصوصی اطلاق می‌شود. برای درک درست کاربرد این مفهوم، یک سرور خصوصی قدرتمند را تصور کنید که با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی به چند سرور از نوع مجازی تقسیم شده که هر کدام منابع مخصوص به خود را دارند. (برای آشنایی با مفهوم مجازی سازی، مقاله‌ی مجازی سازی چیست می‌تواند به شما کمک کند.)

مواردی که عنوان کردیم تنها گوشه‌ای از مباحثی بود که می‌توان در مورد VPS عنوان کرد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر آنچه در ادامه عنوان می‌کنیم، فرصت مطالعه مقاله‌ی سرور مجازی VPS چیست را از دست ندهید.

سرور مجازی چیست

سرور لینوکس چیست ؟

حال که دریافتید، سرور و سرور مجازی چه مفهومی دارند زمان آن است که تعریفی از وب سرورهای لینوکس و کاربرد آنها ارائه دهیم. اگر ما روی سرور مجازی موردنظر خود، سیستم عامل لینوکس را نصب کنیم، یک سرور لینوکس vps خواهیم داشت. استفاده از سرور های مجازی لینوکس مزایای زیادی به همراه خواهد داشت که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • قیمت مناسب در مقایسه با سرور اختصاصی
  • مدیریت آسان و کامل
  • پشتیبانی از زبان‌ها برنامه‌نویسی متعدد مانند PHP
  • پشتیبانی از کنترل پنل های مختلف مانند دایرکت ادمین، سی پنل و پلسک
  • امینت بالای وب سرور در لینوکس
  • برخورداری از منابع اختصاصی بدن مشترک شدن با دیگر کاربران در منایع

سرور لینوکس بهتر است یا ویندوز ؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که کاربران در زمان خرید سرور لینوکس با آن مواجه می‌شوند این است که از میان سرور مجازی لینوکس یا ویندوز کدام یک برای آنها و کسب‌وکارشان انتخاب مناسب‌تری است؟

در ابتدایی‌ترین نگاه، مهم‌ترین فرق سرور لینوکس با ویندوز در نوع سیستم عامل اینهاست. سرور ویندوزی در مقایسه با لینوکس با محدودیت‌هایی همراه است؛ از جمله:

  • عدم پشتیبانی از سی پنل
  • عدم پشتیبانی قوی از زبان‌های برنامه نویسی متن باز
  • اشغال منابع بالا در سرور

البته این نکته را از یاد نبرید که سرور ویندوز نیز از مزایایی برخوردار است که کاربران را ترغیب می‌کند از آن استفاده کنند. یکی از مهم‌ترین آنها محیط کاربری ویندوز است که به کاربران امکان می‌دهد به راحتی از این نوع سرور استفاده کنند.

اگر نمی‌دانید از سرور لینوکس یا ویندوز استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مقاله‌ی تفاوت سرور لینوکس و ویندوز استفاده کنید. این مقاله به شما کمک می‌کند تا به‌طورکامل با تفاوت این سرورها آشنا شوید.

سرور لینوکس بهتر است یا ویندوز

کاربرد سرور لینوکس چیست ؟

نکته‌ای که لازم است به خاطر داشته باشید این است که سرور مجازی با هر سیستم عاملی که داشته باشد، کاربردهای زیادی نیز دارد. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای وب سرورهای لینوکس را با هم بررسی خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

میزبانی وب (وب هاستینگ)

VPS یا سرور مجازی یک جایگزین مناسب برای هاست اشتراکی است. از عمده دلایل این امر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آپتایم بالاتر
  • قیمت مقرون به صرفه در مقابل امکانات و خدمات
  • برخورداری از RAM اختصاصی

اگر می‌خواهید بدانید هاست اشتراکی دقیقا چیست و چه تفاوتی با سرور مجازی دارد، با مراجعه به وبلاگ ابرآراز مقاله‌ی بررسی تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی را مطالعه کنید.

منظور از اجرای سرور بازی در سرور لینوکس چیست ؟

در دنیای امروزی، بازی کردن تنها یک راهی برای سرگرمی و گذران زندگی روزمره نیست. دنیای بازی‌ها یک تجارت پرسود است که بسیاری از افراد از این طریق درآمد کسب می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از کسانی که از بازی‌های آنلاین به صورت حرفه‌ای استفاده می‌کنند، با استفاده از سرورهای مجازی برای میزبانی و اجرای بازی می‌توانند به کسب درآمد بالاتر نیز فکر کنند.

یکی از محبوب‌ترین بازی‌هایی که می‌تواند درآمد قابل توجهی برای شما به وجود آورد، ماینکرافت است. اگر سرور تهیه کرده‌اید و می‌خواهید روی این سرور بازی ماینکرافت را نصب کنید، می‌توانید از مطالبی که در مقاله‌ی آموزش ساخت سرور ماین کرافت عنوان کرده‌ایم، استفاده کنید.

منظور از اجرای سرور بازی در سرور لینوکس چیست

ارتباط با VoIP

از سرویس VoIP استفاده می‌کنید؟ به راحتی میزبانی آن را به سرور مجازی خود سپرده و از طریق اینترنت با همکاران و دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

کاربرد بکاپ گیری در سرور لینوکس چیست ؟

اگر سایتی دارید که از اطلاعات مهم و زیادی برخوردار است، بکاپ‌گیری مداوم یکی از جمله کارهایی است که برای امنیت اطلاعات خود باید انجام دهید. با استفاده از سرور لینوکس اوبونتو ( ubuntu ) می‌توانید به راحتی این کار را انجام داده و از طریق اینترنت در هرکجا و هر زمان به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

اگر قیمت سرور مجازی لینوکس شما را دچار نگرانی کرده است ، بهتر است این موضوع را به خاطر داشته باشید که اختصاص دادن سرور مجازی به بکاپ گیری کار ضروری است که اتفاقا با توجه به امتیازی که در اختیار شما می‌گذارد، بسیار به‌صرفه نیز هست. اگر می‌خواهید از قیمت سرور لینوکس ارزان اطلاع یابید، علاوه‌بر مراجعه به وب سایت ابرآراز می‌توانید با شماره‌ی 86084594-021 نیز تماس بگیرید تا مشاوران و همکاران ما تمامی سوالات شما را به بهترین نحو پاسخ گویند.

بکاپ گیری

منظور از خرید و فروش ارز دیجیتال با استفاده از سرور لینوکس چیست ؟

ایرانی‌ها در سالهای گذشته با تحریم‌های کوچک‌وبزرگی مواجه شده‌اند. این تحریم‌ها به ما اجازه نمی‌دهد که آنطور که شایسته است از امکانات بین المللی استفاده کنیم. یکی از مواردی که تحریم‌ها درآن، برای ما مشکل ساز شده‌اند، ارزهای دیجیتال و ترید در آنهاست. 

بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، دسترسی ایرانی‌ها را ممنوع اعلام کرده و به ما اجازه نمی‌دهند در این بازارها فعالیت کنیم. شما برای دور زدن این تحریم‌ها و برای اینکه بتوانید در این بازارها فعالیت کنید، می‌توانید از یک وی پی اس خارج استفاده کنید.

این سرورهای خارج از کشور با در اختیار گذاشتن یک ای پی خارجی، موقعیت جغرافیایی شما را تغییر می‌دهند. اگر قصد فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارید می‌توانید از سرور بورس استفاده کنید. این سرور بورسی با Ip اختصاصی و سرعت بالایی که دارد به شما امکان می‌دهد برنده معاملات بورسی خود باشید و در مناسب‌ترین لحظه با سرعتی بالا به خریدوفروش سهام خود بپردازید. برای خرید سرور سرخطی بورس می‌توانید به وب سایت ابرآراز مراجعه کنید.

تست کدهای برنامه‌نویسی

کاربرد سرور لینوکس چیست ؟ اگر تیم شما بر روی یک یا چند پروژه برنامه نویسی کار می‌کند، باید دو دغدغه مهم داشته باشد:

  • تست کدها و برنامه
  • دسترسی به پروژه از مکان‌های مختلف

سرور مجازی لینوکس یک گزینه عالی برای پاسخ به این دغدغه‌هاست. با این سرورها شما می‌توانید به تست عیب‌یابی برنامه‌ها بپردازید. علاوه‌برآن، با استفاده از اینترنت و از هر موقعیت جغرافیایی به پروژه موردنظر دسترسی داشته باشید. علاوه‌برتمامی اینها، اگر با زبان برنامه نویسی PHP استفاده می‌کنید، سرور مجازی لینوکس یک کمک بزرگ به شما خواهد بود.

تست کدهای برنامه‌نویسی

میزبانی کمپین‌های تبلیغاتی

بسیاری از کسب‌وکارها به طور عادی ترافیک بالایی ندارند. در مقابل اما در موقعیت‌های خاصی با ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی ترافیکشان به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. در این شرایط یک VPS که انعطاف‌پذیری بالایی داشته و بتواند منابع مصرفی خود را افزایش دهد، بهترین انتخاب شما خواهد بود.

خرید سرور لینوکس برای چه کسانی مناسب نیست؟

حال که با کاربرد های سرور مجازی لینوکس آشنا شدید، وقت آن است که ببینید آیا این سرور برای شما و تجارتتان مناسب است یا خیر. ما در ادامه به شما عنوان می‌کنیم که در چه شرایطی استفاده از سرور لینوکس برای شما مناسب نیست.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر به تازگی کسب‌وکارتان را راه‌اندازی کرده‌اید و ترافیک بالایی ندارید،‌ به جای سرور از هاست اشتراکی ویندوز یا لینوکس استفاده کنید. پس از آن اگر زمانی ترافیک بالایی پیدا کردید، می توانید از وب سرورهای لینوکس استفاده کنید.

علاوه‌بر آن، اگر هنوز تخصص لازم برای مدیریت هاست ندارید، استفاده از هاست اشتراکی مدیریت شده، بهترین انتخاب شما خواهد بود.

خرید سرور لینوکس برای چه کسانی مناسب نیست

راهنمای خرید سرور لینوکس ارزان

حال که دریافتید سرور لینوکس چیست و چه کاربردی دارد، وقت آن است که به خرید آن اقدام کنید. برای اینکار پیشنهاد می‌کنیم از خدمات شرکتی استفاده کنید که امتخان خود را در بازار رقابتی پس داده باشد. ابرآراز یکی از این شرکت‌هاست؛ چرا؟! برخی از مهم‌ترین این دلایل عباتند از:

  • استفاده از سخت‌افزارهای قوی مانند هارد دیسک فوق سریع NVMe
  • هزینه راه‌اندازی رایگان
  • مانیتورینگ و امنیت بالا
  • پیشتیبانی 24 ساعته و رایگان توسط متخصصین شبکه و مهندسین دواپس

اگر تصمیم خود را برای خرید سرور مجازی لینوکس گرفته‌اید اما نمي‌دانید برای خرید سرور باید چه مواردی را درنظر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از مطالبی که در مقاله‌ی راهنمای خرید سرور مجازی عنوان کرده‌ایم، استفاده کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم درباره اینکه سرور لینوکس چیست به طور کامل پاسخ داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام ابرآراز دنبال کنید.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا