سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

خطای 401 چیست ؟ روش‌های رفع ارور 401

تصور کنید پس از ورود به یک سایت با ارور 401 مواجه شده‌اید. مطمئنا مواجهه با خطای 401 برای مدیر یک سایت از اهمیت بالاتری برخوردار است. در این مقاله ما ضمن پاسخ به این سوال که معنی خطای 401 چیست شما را با 7 روش مهم رفع آن نیز آشنا می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

شما با خرید سرور مجازی لینوکس ارزان از ابرآراز، دیگر نگرانی بابت بک آپ و برگرداندن اطلاعات سایت خود نخواهید داشت؛ ابرآراز گرفتن backup و برگرداندن Snapshot  را به آسانی و تنها همراه با یک کلیک برای شما ممکن می‌سازد.

معنی خطای 401 چیست ؟

اگر بخواهیم به ظور دقیق تعریفی از ارور 401 سایت ارائه دهیم، می‌توانیم از این تعریف استفاده کنیم:

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

خطای 401 در وردپرس و هر سایت دیگری نشان‌دهنده این است که درخواست اعمال نشده است؛ زیرا فاقد اعتبار معتبر برای منبع هدف است.

انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه بسرور مجازی مک از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره ما بدانید، همین الان کلیک کنید.

معنی خطای 401 چیست

علت ارور 401

علت ایجاد خطا 401 چیست ؟ این خطا زمانی پیش می‌آید که مرورگر اجازه دسترسی به صفحه موردنظرتان را نداده و از بازدید این صفحه توسط شما جلوگیری کند. در نتیجه به جای نمایش این صفحه، با خطای 401 مواجه می‌شوید. این خطا در هر مرورگری ممکن است رخ دهد، بنابراین، پیام ظاهر شده ممکن است محتوای متفاوتی داشته باشد.

معنی ارور 401 این است که وب سایت موردنظر با اطلاعات کاربری شما قابل دسترسی نیست و شما باید با شناسه کاربری و رمزعبور متفاوتی وارد سایت شوید. همانطور که قابل حدس است این نوع خطای کلاینت، در منابع و سایت‌های محدود شده رخ می‌دهد. صفحاتی که با رمز عبور محافظت می‌شوند و به اعتبارنامه احراز هویت نیاز دارند، از جمله سایت‌هایی هستند که ممکن است این خطا را برای شما نمایش دهند.

از جمله دلایلی که می‌تواند پیغام خطای 401 را موجب شود، عبارتند از:

  • URL نادرست
  • اعتبار نامعتبر
  • خطاهای DNS
  • مشکل فایروال
  • یک افزونه معیوب
  • و…

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی سرور خصوصی، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شوید!

تفاوت میان ارور 403 و خطای 401 چیست ؟

خطای 401 (Unauthorized Error) و 403 (Forbidden) در عین حال که با هم شباهت‌هایی دارند، حاوی پیام متفاوتی نیز هستند. خطای 401 نشان می‌دهد که سرور یک درخواست تایید نشده دریافت کرده است. در مقابل نیز خطای 403 عنوان می‌کند که اگرچه مشتری احراز هویت مورد نیاز را ارائه کرده است، اما همچنان اجازه دسترسی به منبع درخواستی را ندارد.

موردی که عنوان کردیم تنها یکی از تفاوت‌هایی است که ممکن است باعث ایجاد پیغام خطای 403 شود. اگر می‌خواهید به شکلی دقیق‌تر با ارور 403 و ورش‌های رفع آن آشنا شوید، از مطالب مقاله‌ی خطای ۴۰۳ چیست استفاده کنید.

تفاوت میان ارور 403 و خطای 401 چیست

نحوه نمایش ارور 401 چیست ؟

تا به اینجا دریافتید که خطای 401 چیست ؟ در ادامه به شما توضیح می‌دهیم که این ارور به چه حالت‌هایی برای وب سایت شما به نمایش درمی آید.

  • HTTP 401 Error – Unauthorized
  • 401 Unauthorized
  • Access Denied
  • Error 401 Unauthorized

اگرچه ظاهر این خطاها با هم متفاوت است،‌ اما در نهایت همه‌ی آنها حاوی یک معنای واحد هستند؛ اینکه در اعتبارنامه احرا هویت شما مشکلی وجود دارد که وابسته به آن، وب سرور دسترسی شما را مسدود کره است.

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی بهترین سرور ایران، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شوید!

بهترین راه‌های رفع خطای 401

  • بررسی URL
  • غبرفعال کردن فایروال و پاک کردن کش مرورگر
  • خروج از سایت و ورود مجدد به آن
  • غیرفعال کردن افزونه ها
  • بررسی سوابق DNS
  • بارگذاری مجدد صفحه
  • برقراری ارتباط با ارائه دهنده هاست

در ادامه این موارد را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

بهترین راه‌های رفع خطای 401

بررسی URL برای رفع ارور 401

اولین کاری که به محض مشاهده خطای 401 باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا URL را به درستی وارد کرده‌اید یا خیر. URL را بررسی کنید و ببینید که آیا تمامی حروف را به درستی وارد کرده‌اید یا خیر. بری از آدرس‌های URL نویسه‌های خاصی دارند که وارد نکردن آنها به طور کامل می‌تواند برای شما مشکل ساز شود.

علاوه بر اشتباه وارد کردن URL، ممکن است آدرس موردنظر شما به سایت جدیدی منتقل شده باشد.

منظور از غیرفعال کردن فایروال برای رفع خطای 401 چیست ؟

همانطور که می‌دانید مرورگرها داده‌ها را ذخیره می‌کنند؛ بنابراین لازم نیست با هربار ورود به وبسایت، آنها را از ابتدا بارگیری کنید. این ذخیره اطلاعات باعنوان کش شناخته می‌شود. ممکن است اطلاعات نامعتبر به عنوان رمز عبور در مرورگر ذخیره شده و روند ورود شما را مختل کند. رفع این مشکل ساده است و تنها باید کش مرورگر خود را پاک کنید.

پس از پاک کردن کش خود، سعی کنید به وب سایت دسترسی پیدا کنید. اگر مشکل همچنان وجود دارد، ممکن است خطای 401 Unauthorized مربوط به کش فایروال شما باشد.

فایروال شما ممکن است به درستی با سرور ارتباط برقرار نکند و در نتیجه خطاهای احراز هویت ایجاد شود. رفع این مشکل به نوع فایروالی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

اگر از ویندوز استفاده می‌کنید مطمئنا با فایروال ویندوز آشنایی دارید. استفاده از این نوع فایروال به شما کمک می‌کند تا بتوانید در مقابل حمله هکرها از اطلاعات و داده‌های خود محافظت کنید. اگر می‌خواهید با فایروال ویندوز و مزایایی که برای شما به همراه دارد، آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ ابرآراز از مطالب مقاله فایروال ویندوز چیست استفاده کنید.

غیرفعال کردن فایروال

خروج از سایت و ورود مجدد به آن

از آنجایی که این خطا به ورود رمز نامعتبر مربوط می‌شود، خروج از سیستم و ورود مجدد اطلاعات به آن، یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند خطای 401 را برطرف کند.

منظور از غیرفعال کردن افزونه‌ها برای رفع خطای 401 چیست ؟

گاهی اوقات، یک پلاگین معیوب ممکن است دلیل نمایش خطای 401 باشد. برای اینکه بررسی کنید آیا دلیل برخورد با این خطا، افزونه های مشکل‌دار است یا نه، این مراحل را طی کنید:

  • به داشبورد CMS خود بروید و افزونه های خود را غیرفعال کنید.
  • به ترتیب افزونه ها را فعال کرده و بررسی کنید که کدام یک باعث ایجاد مشکل شده‌اند.

هنگامی که تشخیص دادید کدام افزونه معیوب است، با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا به شما در رفع مشکل کمک کنند.

به غیر از یک پلاگین معیوب، یک تم ناسازگار یا معیوب نیز ممکن است باعث خطای 401 شود. بهترین راه برای اینکه ببینید آیا تم فعال شما مقصر است یا خیر، غیرفعال کردن آن به صورت دستی و بازگشت به یکی از تم‌های پیش فرض CMS است.

بررسی سوابق DNS

خطاهای DNS بسیار نادر هستند، اما گاهی می‌توانند باعث ایجاد خطای 401 در سایت شما شوند. برای رفع این مشکل، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوابق DNS خود را پاک کنید. حذف سوابق DNS به معنای پاک کردن داده‌های موقت از سیستم شماست. با انجام این کار، برای بررسی مجدد به URL مشکل‌دار، یک درخواست کاملاً جدید ارسال شده و مجددا احراز هویت می‌شود.

بررسی سوابق DNS

تاثیر بارگذاری مجدد صفحه برای رفع خطای 401 چیست ؟

ممکن است ساده به نظر برسد، اما بسیاری از مشکلات مربوط به بارگذاری سایت‌ها با بارگذاری مجدد صفحه برطرف می‌شود. خطای 401 نیز یکی از همین مشکلات است که ممکن است با بارگذاری مجدد برطرف شود. البته بارگذاری مجدد، تنها در صورتی خطا را برطرف می‌کند که بارگذاری نادرست عامل ایجاد خطا باشد.

برقراری ارتباط با ارائه دهنده هاست

اگر تمامی روش‌ها ذکر شده را انجام دادید و همچنان نتوانستید خطای 401 در وردپرس را برطرف کنید، پیشنهاد می‌کنیم با ارائه‌دهنده هاست خود تماس بگیرید. این احتمال وجود دارد که از سمت سرور مشکلی وجود داشته باشد که شما به شخصه نتوانید آن را برطرف کنید. ارائه‌دهنده هاست شما به ابزارهای تشخیصی بهتری دسترسی دارد و می‌تواند مشکل را با کیفیت بهتری برای شما برطرف کند.

ابرآراز با ارائه پشتیبانی 24 ساعته و رایگان توسط متخصصین و شبکه و دواپس به شما امکان می‌دهد تا مشکلات خود را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنید.

یکی از دیگر خطاهای رایج در فضای اینترنت، ارور 550 است که زمانی رخ می‌دهد که سرور میزبان مقصد، ایمیل ارسالی شما را مسدود کرده باشد. در نتیجه‌ی این امر، ایمیل با موفقیت ارسال نشده و به شما بازگردانده می‌شود. این مشکل به آساسن یو با انجام چند کار مختصر، قابل حل است و می‌توان به راحتی آن را برطرف کرد.

اگر می‌خواهید در مورد این ارور و روش‌های رفع آن بیشتر بدانید،‌ با مراجعه به وباگ ابرآراز حتما نگاهی به مقاله ارور 550 چیست داشته باشید.

سخن پایانی

کدهای وضعیت HTTP بی‌شمارند و ممکن است برای هر وبسایتی رخ دهند. بهترین و تاثیرگذارترین کاری که شما می‌توانید انجام دهید، این است که این خطاها را بشناسید و با روش‌های برطرف کردن آنها آشنایی داشته باشید. اطلاع شما از اینکه بهترین روش رفع خطای 401 چیست می‌تواند راهی تاثیرگذار برای نجات کسب‌وکار اینترنتی و وبسایتتان باشد.

در پایان نیز لازم می‌دانیم عنوان کنیم اگر می‌خواهید از جدیدترین اخبار تکنولوژی و فناوری در سریع‌ترین زمان ممکن باخبر شوید، پیشنهاد می‌کنیم به پیج اینستاگرامی ابرآراز مراجعه کنید.

 

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا