آموزشیسئوهمه

آموزش تنظیمات وردپرس به صورت کامل و جامع همراه با تصویر

وردپرس چیست ؟ وردپرس درواقع یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز است. که با استفاده از آن می‌توانید سایت و وبلاگ راه اندازی کنید. این سیستم مدیریت محتوا به دلیل اینکه رایگان است و کار با ان تقریبا آسان است از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین سیستم مدیریت محتوای وردپرس چون از انعطاف بالایی برخوردار است، می‌توانید با استفاده از ان سایت خود را راه‌اندازی کنید. در اینجا قصد داریم تا تنظیمات ورد پرس و کاربرد هر بخش را به صورت کامل برای شما آموزش دهیم . مدیریت تنظیمات وردپرس از جمله مهم ترین بخش‌های یک سایت است. هر برنامه‌ای معمولا دارای قسمت تنظیمات است، که آشنایی شما با بخش‌های مختلف تنظیمات سبب می شود نتیجه‌ی بهتری از کار با آن برنامه بگیرید.

برای ساخت سرور مجازی به سایت ابر آراز مراجعه کرده و با ساخت سرور با منابع دلخواه و پشتیبانی 24 ساعته، لذت استفاده از یک سرور امن و به صرفه را تجربه کنید.

وردپرس از جمله محبوبترین سیستم ‌های تولید محتوا است، این محبوبیت باعث شده که مدیران بسیاری برای تولید محتوای سایت خود از آن بهره ببرند. چون تعداد کاربران آن بالاست همواره در معرض خظر هک شدن و نفوذ از سمت دیگران است.  بنابراین برقراری امنیت در وردپرس از جمله موارد مهم است. برای اطلاعات بیشتر در مورد افزایش امنیت وردپرس مقاله‌ای تحت همین عنوان را دربلاگ ابر آراز مطالعه نمایید. قسمت تنظیمات در ورد پرس شامل چند بخش متفاوت مانند : همگانی، خواندن، نوشتن و… است. با مطالعه ی این مقاله شما می‌توانید با بخش تنظیمات وردپرس آشنا شوید، و چنانچه مشکلی در این بخش به وجود آید قادر خواهید بود آن را رفع کنید.

آموزش تنظیمات وردپرس

تنظیمات اولیه وردپرس  پس ازنصب به صورت پیش فرض هستند، که شما می توانید در صورت نیاز تنظیمات را برای خود سفارشی کنید. در واقع سفارشی کردن تنظیمات یعنی تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید.در پنل کاربری خود از سمت راست و از پنل تنظیمات وردپرس قادر خواهید بود، تنظیمات را ویرایش نمایید. با کیلیک روی تنظیمات زیر منوی تنظیمات که شامل بخش‌های عمومی یا همگانی، نوشتن، خواندن، گفت و گو، رسانه، پیوندهای یکتا و حریم خصوصی است. شما قادر خواهید بود تغییرات دلخواه خود را در هربخش که خواستید اعمال نمایید.

پیشنهاد مطالعه : سیستم مدیریت محتوای شما چیست ؟ آیا با CMSهای مختلف آشنایی دارید؟ در مورد جوملا و کار با این سیستم مدیریت محتوا چه می دانید ؟ برای آشنایی کامل با این CMS و مقایسه با وردپرس حتما مقاله ی معرفی کامل cms جوملا و مزایا و معایب آن را در بلاگ ما مطالعه نمایید.

آموزش تنظیمات وردپرس در بخش تنظیمات عمومی

برای ویرایش قسمت همگانی یا عمومی برروی زیر منوی تنظیمات و عمومی کلیک کنید. در این بخش از قسمت تنظیمات قادر خواهید بود تغییرات کلی را انجام دهید. برای مثال عنوان سایت خود را تغییر دهید، سایت خود را معرفی کنید، صفحه اصلی سایتتان را تعیین کنید و… .

ویرایش قسمت‌های زیر در قسمت عمومی برای شما قابل اجرا می باشد:

آموزش تنظیمات وردپرس در بخش تنظیمات عمومی

عنوان سایت : در این بخش می توانید عنوان سایت خود را تعیین کنید. بهتر است عنوانی را انتخاب کنید که در جهت محتوای سایت شما باشد.

معرفی کوتاه سایت: در اینجا شما می توانید سایت خود را به طور خلاصه معرفی کنید. همچنین می‌توانید هدف خود از ساخت سایت را در اینجا بنویسید.

نشانی وردپرس: آدرس و دامنه سایتتان در این قسمت نمایش داده می‌شود.

نشانی سایت: چنانچه نشانی وردپرس در قسمت قبل را تغییر دادید، باید این قسمت را هم ویرایش نمایید.

تعیین آدرس ایمیل مدیریت: در هنگام نصب وردپرس آدرس ایمیلی را به عنوان ایمیل مدیریت نمودید. که چنانچه نام کاربری یا رمز را فراموش کردید از طریق این ایمیل قادر به بازیابی آن خواهید بود.

تعیین آدرس ایمیل مدیریت

عضویت: در این بخش می‌توانید تعیین کنید که چه کسانی در سایت شما قادر به عضویت و فعالیت باشند.

نقش کاربر تازه: این بخش در واقع مربوط به قسمت عضویت است، سطوح دسترسی اعضا در این بخش تعیین می شود.

انتخاب زبان سایت: در این بخش شما زبان سایت را انتخاب می نمایید. یعنی مشخص میکنید که سایت به چه زبانی برای دیگران قابل نمایش باشد.

انتخاب منطقه زمانی و ساختار زمان: مثلا انتخاب تهران باعث می‌ شود که زمان و ساعت را به درستی برای شما نشان دهد.

ساختار تاریخ: در این قسمت از تنظیمات وردپرس ساختار تاریخ سایت را تعیین می کنید. مانند: ماه روز،سال یا روز/ماه/ سال

ساختار زمان: تعیین اینکه زمان به صورت 12 یا 24 ساعته در سایتتان به نمایش درآید.

روز آغاز هفته : تعیین اولین روز هفته با توجه به موقعیت جغرافیایی. مثلا در ایران روز آغاز هفته و آغاز هفته‌ی کاری برای ما شنبه است.

آموزش تنظیمات وردپرس در قسمت نوشتن

 قسمت دوم از بخش تنظیمات وردپرس مربوط به نوشتن است، که خود شامل زیر عنوان‌های دیگری است.

آموزش تنظیمات وردپرس در قسمت نوشتن

دسته‌ی پیش‌فرض نوشته‌ها: در این قسمت شما می‌توانید دسته ی پیش‌فرض را به عنوان یک دسته برای نوشته های خود قرار دهید. در این صورت اگر دسته‌ای برای نوشته‌ی خود تعیین نکنید  بهصورت پیش‌فرض در این دسته قرار می‌گیرد.

ساختار پیش‌فرض نوشته: در این بخش شما قادر خواهید بود ساختار محتوایتان را تعیین کنید. مثلا اگر محتوای شما به صورت ویدئویی است. در این بخش ویدئو را انتخاب کنید تا تصویر شاخص شما ویدئو باشد.

سرویس دهنده‌ی ایمیل: با پر کردن این قسمت از تنظیمات وردپرس شما بدون دسترسی به وردپرس هم قادر خواهید بود محتوایتان را منتشر کنید. اگر سرویس دهنده ایمیل ندارید بهتر است که تغییری در تنظیمات این قسمت اعمال نکنید.

شناسه ورود: اطلاعات مربوط به ورود به حساب کاربری شما در این قسمت قابل ویرایش است.

رمز عبور: رمز عبور مربوط به حساب کاربریتان در این قسمت قابل تغییر است.

دسته‌ ی پیش‌فرض برای فرستادن با ایمیل‌: این قسمت و قسمت سرویس دهنده‌ی ایمیل با هم مرتبط هستند . به این صورت که اگر با ایمیل پستی را منتشر کردید در این قسمت قادر به دسته بندی آن هستید. در انتها باید تغییرات انجام شده در این قسمت‌ها را ذخیره کنید.

تنظیمات خواندن در وردپرس

 از قسمت تنظیمات وردپرس روی زیر منوی خواندن کلیک کنید و در صفحه ی باز شده قسمت‌های زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

 قسمت صفحه اصلی نمایش داده می‌شود: چیدمان کلی نوشته‌هایتان را در این قسمت تعیین می‌کنید.

بیشترین تعداد نوشته‌ها در هر برگه وبلاگ: تعیین اینکه در هر صفحه  از سایت چه تعداد از نوشته‌هایتان قرار بگیرد.

بیشترین تعداد نوشته‌ها در  Feed: در این بخش تعیین می‌کنید کاربرانی که شما را ازfeed دنبال می‌کنند، چه تعدادی از پست‌های شما را ببینند.

برای هر نوشته در feed:  این قسمت مربوط به گزینه‌ی بالا می‌باشد، به این صورت که مشخص می‌کنند کاربران پست را به طور خلاصه یا به صورت کامل ببینند.

نمایش به موتور‌های جستجو: اگر این قسمت را فعال نمایید موتورهای جستجو محتوای ساییتان را به کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو محتوا را سرچ کرده‌اند، نشان نخواهد داد.

گفت و گو

بخش چهارم از تنظیمات وردپرس بخش گفت و گو است. در این بخش شما قادر خواهید بود تنظیمات مربوط به نظرات کاربران و دیدگاه‌ها را انجام دهید. همچنین در صورت لزوم محدودیت و فیلترهایی را برای دیدگاه‌ها اعمال کنید.

گفت و گو

تنظیمات پیش‌فرض نوشته : فعال و غیر فعال کردن گزینه های نوشته شده در صفحه‌ ی باز شده و مدیریت دیدگاه‌ها در این قسمت اعمال می‌شود.

دیگر تنظیمات دیدگاه‌ها : در این بخش امکان ثبت تغییراتی مانند تعداد نظرات نمایش داده شده برای هر پست، پاک کردن دیدگاه ها به صورت خودکار و… را ویرایش نمایید .

برایم ایمیل بفرستید : با ثبت هر دیدگاه ایمیلی برای شما ارسال می‌گردد.

پیش از نمایان شدن دیدگاه: تعیین اینکه قبل از نمایش دیدگاه چه اتفاقی برای آن بیفتد.

پیش از نمایان شدن دیدگاه:

نمایش نیمرخ: نمایش عکس کسانی که برای شما دیدگاه می‌فرستند به چه شکل باشد.

نیمرخ پیش فرض: انتخاب عکس کاربرانی که برای شما دیدگاه می‌فرستند به صورت پیش‌فرض باشد.

بیشترین رتبه بندی: تعیین دسته بندی برای دیدگاه‌های ارسال شده. همچنین انتخاب اینکه فقط افرادی که دراین دسته‌ها قرار دارند قادر به ثبت دیدگاه باشند.

رسانه

بخش پنجم از تنظیمات وردپرس مربوط به رسانه یا همان تصاویراست. در این بخش شما قادر به ویرایش تنظیمات مربوط به تصاویر نوشته‌های خود در وردپرس هستید. به صورت پیش فرض یه اندازه بند انگشتی، میانه و بزرگ دارد که با انتخاب هریک تصاویر موردنظر در همون اندازه نمایش داده می‌شوند. همچنین اگر خواستید می‌توانید ابعاد دلخواه خود را برای تصاویر سایتتان وارد نمایید.

در حال بارگذاری پرونده‌ها: در این بخش امکان سازماندهی تصاویر به صورت ماهانه، سالیانه و به صورت خودکار برای شما وجود دارد.

تنظیمات وردپرس در پیوندهای یکتا

تنظیمات وردپرس در پیوندهای یکتا

پیوند‌های یکتا از جمله مهم ترین بخش های تنظیمات در وردپرس هستند.در این قسمت شما ساختار آدرس برگه های سایت را تعیین می‌کنید. می‌توانید گزینه های پیش فرض موجود در این صفحه را برای ساختار آدرستان انتخاب نمایید. به طور مثال: ساده، روزو نام، ماه و نام، عددی، نام نوشته و ساختار دلخواه.  از نظر بهبود سئوی سایت انتخاب نام نوشته برای ساختار مناسب‌تر است.

 حریم خصوصی

قسمت آخر از تنظیمات وردپرس مربوط به حریم خصوصی می‌باشد.  در این قسمت اطلاعات مربوط به حریم خصوصی سایتتان را تعیین می‌نمایید. در این بخش می‌توانید یکی از برگه‌های پیش فرض را انتخاب نمایید یا اینکه خودتان یک برگه‌ی جدید تنظیم کنید. البته معمولا در هنگام نصب وردپرس یک نسخه‌ی خودکاربرای حریم خصوصی ایجاد می‌شود .

 حریم خصوصی

برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

چرا باید ابر آراز را برای ارائه ی سرویس های مجازی انتخاب کنید؟

با راه اندازی سرور مجازی ابری ابر آراز قادر خواهید بود تا در روزهایی که ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد، تنها با یک کلیک از بهترین منابع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موردنیاز استفاده کنید و در زمان‌هایی که با کاهش ترافیک روبرو هستید، با کاهش منابع هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهید؛ همچنین این نکته قابل ذکر است که سرور کلودی که ما در ابرآراز به شما ارائه می‌دهیم، شامل خدمات مانیتورینگ و اطلاع‌رسانی لحظه‌ای نیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا