همه

رایج‌ترین خطای http چیست ؟ آموزش حل خطای http

اگر وظیفه مدیریت سایت را برعهده دارید، مطمئنا با خطاهای متعددی مواجه شده‌اید. یکی از رایج‌ترین خطاهای سایت، خطای http در کروم است. ازطرفی دیگر به عنوان یک کاربر سایت نیز ممکن است با ارورهای ناگهانی مواجه شده باشید که روند کار شما را دچار مشکل کرده باشد.

نمایش ارور در سایت، مسئله متداولی است که بیان‌کننده وجود مشکلی است که با رفع آن می‌توان مجددا فعالیت خود را از سر گرفت. در این مقاله ما قصد داریم تا مهم‌ترین و رایج ترین خطا های http را به طور کامل بررسی کرده و پس از آن آموزش دهیم که حل خطای http چگونه انجام می‌شود.

اگر قصد خرید وی پی اس ایران VPS را دارید به وب سایت ابرآراز سرزده و از خدمات ارزنده‌ی ما بهره‌مند شوید.

پروتکل http چیست ؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و در این مورد توضیح دهیم که مهم‌ترین خطای http چیست و چگونه باید آن را حل کرد، لازم است تا در مورد موضوعات مهم و کلیدی این آموزش اطلاعاتی هرچند مختصر پیدا کنید. در نتیجه در نخستین گام، شما باید بدانید پروتکل http چیست .

پروتکل HTTP که در زبان فارسی با نام پروتکل انتقال یا لایه انتقال نیز نامیده می‌شود، پروتکلی بر مبنای ارتباطات بین داده در وب است. شیوه‌ی کار این پروتکل شبیه به زمان کارکردن اینترنت در زمان ارائه‌ی صفحات وب است. پروتکل HTTP ، مبتنی برTCP IP است و با استفاده از آن می‌توان موارد متعددی از جمله متن، صدا، فیلم، تصاویر را در فضای شبکه انتقال داد.

در نتیجه اگر شما از این پروتکل در سایت خود استفاده کنید و با مشکل مواجه شوید، تمام پورسه انتقال و آپلود فایل ها ( upload ) و محتوا نیز نمی‌تواند به درستی انجام شود. پس باید با خطای http در وردپرس و کروم آشنا باشید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کنید.

توضیحی که در مورد پروتکل http ارائه دادیم، تنها گوشه کوچکی از آن چیزی است که شما به عنوان کسی که در فضای اینترنت فعالیت دارد، باید با آن آشنا شوید. اگر می‌خواهید به طور کامل با تمامی جنبه‌های این پورتکل آشنا شوید، نگاهش به مقاله‌ی پروتکل http چیست داشته باشید.

پروتکل http چیست

علت ایجاد خطای HTTP چیست ؟

کدهای عددی HTTP پاسخی است که سرور در پاسخ به درخواست کاربر صادر می‌کند. براساس نحوه رسیدگی به درخواست کاربران، سرور ممکن است پاسخ‌های متفاوتی را نمایش دهد. این پاسخ‌ها براساسی موارد متعددی صادر می‌شود، ازجمله:

  • تغییر مسیرها
  • خطاهای سرور
  • خطاهای سرویس گیرنده
  • و…

اگر هرکدام از این موارد، با مشکلی مواجه شوند، سایت یکی از خطا های http را به نمایش درمی‌آورد. پس نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که خطاهایی مانند خطای http 502 ، بخش از صفحات وب نیستند و موردی باعث نمایش آن شده است.

7 خطای http در کروم

تمامی کدهای HTTP نشان‌دهنده‌ی خطا نیستند. در برخی موارد برخی از کدهای HTTP تنها اعلام می‌کنند که صفحه موردنظر شما به طور دائم یا موقت به آدرس جدید منتقل شده است. در نتیجه باید درک درستی نسبت به کدهای HTTP داشته باشید تا بتوانید درست‌ترین روش رفع ارور را پیدا کنید. در ادامه ما 7 مورد از رایج‌ترین خطای http در بارگذاری عکس ، آپلود ( upload ) و… را با هم بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

7 خطای http در کروم

کد خطای 401 Unauthorized

کد وضعیت 401 Unauthorized اعلام می‌کند که درخواست کاربر نمی‌تواند اعمال شود؛ زیرا فاقد اعتبار معتبر برای منبع هدف است. به زباین ساده‌تر اگر بخواهیم این ارور را توضیح دهیم باید عنوان کنیم که برای دسترسی به صفحه موردنظر باید از شناسه کاربری و رمز عبور معتبر استفاده کنید؛ در غیر اینصورت، همچنان این خطا برای شما به نمایش درمی‌آید. همانطور که قابل حدس است، این خطای HTTP در صفحاتی که با استفاده از رمز عبور محافظت می‌شوند، نمایش داده می‌شود.

ارور 401 عموما به شکل‌های گوناگونی برای کاربران به نمایش در می‌آید. برخی از اشکال آن که ممکن است به کرات با آن برخوردکرده باشید، عبارتند از:

  • HTTP 401 Error – Unauthorized
  • 401 Unauthorized
  • Access Denied
  • Error 401 Unauthorized

رفع خطای 401

برای حل این خطا، روش‌های زیادی وجود دارد ازجمله:

  • چک کردن آدرس URL
  • پاک کردن کش مرورگر
  • پاک کردن کش فایروال
  • ورود مجدد به سایت
  • پاک کردن سوابق DNS
  • غیرفعال کردن افزونه‌ها
  • تماس با میزبان

اگر مي‌خواهید به طور دقیق‌تر بدانید خطای 401 چیست و چگونه باید آن را برطرف کرد، می‌توانید با مراجعه به وبلاگ ابرآراز از مطالب مقاله‌ی خطای 401 چیست استفاده کنید.

کد خطای 401 Unauthorized

خطای http 404

کد وضعیت 404 یکی از رایج‌ترین خطای HTTP در اینترنت است. این کد عموما زمانی نمایش داده می‌شود که صفحه موردنظر کاربر در سرور وجود نداشته باشد. البته این تنها یکی از دلایل نمایش این خطاست و ممکن است موارد دیگری باعث نمایش آن شده باشند.

آموزش رفع خطای ۴۰۴

برای رفع خطای http error 404. the requested resource is not found چه باید کرد؟ تلاش دوباره برای دسترسی به صفحه‌ی وب از طریق فشردن دکمه‌ی F5، کلیک بر روی دکمه‌ی تازه‌ سازی یا بارگذاری مجدد (refresh) یا امتحان دوباره‌ی نشانی اینترنتی از نوار آدرس از راه حل‌های بدیهی در جهت رفع خطای 404 not found است.

علاوه برآن، می‌توانید فایل htaccess. را بررسی کنید. اما ساده‌ترین راه برای رفع این خطای http ، نصب افزونه Redirection از دایرکتوری wordpress است. سپس شما می‌توانید آن را به هر صفحه وب در سایت هدایت کنید.

اگر می‌خواهید به طور کامل با خطای 404 ، دلایل نمایش آن و روش ‌های رفع این خطای مرسوم، آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله‌ی خطای ۴۰۴ چیست و چگونه باید آن را حل کرد را مطالعه کنید.

خطای http 404

خطای http error 500

خطای http 500 یک خطای عمومی است که در زمان وجود مشکل در سرور شما، نمایش داده می‌شود. علت خطای http error 500 به دلیل عمومی بودن آن می‌تواند ناشی از موارد متعددی باشد؛ مواردی از جمله:

  • مشکلات افزونه های وردپرس
  • مشکلات حافظه PHP
  • مشکلات پایگاه داده
  • و…

رفع خطای http error 500

رفع خطای سرور داخلی 500 کمی دشوارتر از موارد قبلی است؛ به همین دلیل شما باید آموزش کامل‌تر و جامع‌تری را برای رفع آن دنبال کنید. به همین دلیل و برای رفع خطای 500 از مطالب وبلاگ ما استفاده کنید. در مقاله رفع خطای 500 ما ویدئویی را نیز آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید به صورت مرحله‌به‌مرحله این ارور پرکاربرد را برطرف کنید.

خطای http error 500

خطای 502؛ یکی از رایج‌ترین خطای http

برخلاف دیگر خطای http در آپلود عکس وردپرس ، دانلود و یا هر فعالیت دیگری در فضای اینترنت، خطای http 502 کمی متفاوت‌تر است. این خطا زمانی اتفاق می‌افتد که سرور شما، پاسخی نامعتبر را از سمت سرور دیگری دریافت کند. زمانیکه سرور برای تکمیل درخواست کاربر، زمان زیادی را منتظv بماند، ارور HTTP 502 نمایش داده می‌شود.

آموزش رفع خطای 502

در اکثر موارد، می‌توان این مشکل را با ورود مجدد به سایت و یا پاک کردن کش مرورگر برطرف کرد. اگر به تازگی سایت خود را درست کرده‌اید، 24 تا 48 ساعت صبر کنید. حتی می‌توانید با ارائه دهنده هاست تماس بگیرید؛ در بسیاری از موارد، یک سرویس CDN شخص ثالث یا افزونه wordpress می‌تواند این موضوع را به راحتی برطرف کند.

لازم به ذکر است که اگر از هرکدام از سرویس‌های ابرآراز استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از سرویس CDN رایگان ما علاوه بر تضمین امنیت، از سرعت بالای سایت خود نیز بهره ببرید. اگر قصد خرید cdn رایگان ایرانی دارید به وب سایت ما مراجعه و از خدمات و امتیازات بی‌شمار ما بهره‌مند شوید.

خطای 502؛ یکی از رایج‌ترین خطای http

301 Moved Permanently؛ یکی از رایج‌ترین خطای http

خطای HTTP 301 زمانی نمایش داده می‌شود که یک صفحه خاص به طور دائم به یک URL دیگر منتقل شود. این به خودی خود یک خطا نیست، اما اطلاعات مهمی را منتقل می‌کند. برای آشنایی هرچه بیشتر با این خطا، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مقاله‌ی ریدایرکت 301 چیست داشته باشید.

رفع خطای HTTP 301

برای اطمینان از اینکه تغییر مسیر بدون نقص است، تنظیمات تغییر مسیر را بررسی کنید. اگر از افزونه وردپرس استفاده کرده‌اید، آن را با Redirection تغییر دهید. اگر از فایل htaccess. برای انجام تغییر مسیر استفاده کرده‌اید، بررسی کنید که آیا آن را به درستی انجام داده‌اید یا خیر.

اگر نمی‌دانید عملیت ریدایرکت چگونه انجام می‌شود و یا حتی تعریف ریدایرکت چیست، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی ریدایرکت چیست را مطالعه کنید.

خطای 410

این خطای 410 Gone مشابه کد خطای 404 است. با این تفاوت که باید آن را به عنوان یک د 404 دائمی و همیشگی در نظر بگیرید. وقتی یک مدیر وب تصمیم می‌گیرد یک پست یا صفحه را برای همیشه حذف کند یا آن را در سایت دیگری منتشر کند، می‌تواند از این کد استفاده کند.

کد 410 به Google اعلام می‌کند که منبع درخواستی برای همیشه از اینترنت حذف شده و دوباره ظاهر نمی‌شود. این کار باعث می‌شود که صفحه را از گوگل حذف یا فهرست‌گشایی کنید.

ارور 410

حل خطای http 410

دلایل متعددی پشت خطای 410 gone وجود دارد. ابتدا URL ورودی را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی وارد شده است. درمرحله بعد، افزونه‌های وردپرس یا سایر برنامه‌های افزودنی شخص ثالث را حذف کنید. اگر هیچ کدام از اینها کارساز نبود، احتمالا مشکل از سرور است. فایل htaccess را پیدا کرده و کلمه RewriteXXX را در ویرایشگر متن .htaccess پیدا و کد زیر را وارد کنید:

RewriteEngine on RewriteRule ^(.*)$ http://yourwebsitename.con/expired_page $1 [R=410,L]

هنگام وارد کردن کد، [http://yourwebsitename.con/expired_page] را با URL منقضی شده را با عبارت موردنظر جایگزین کنید.

سخن پایانی

اکنون که با رایج‌ترین کدهای خطای HTTP و روش‌های رفع آن آشناشدید، زمان آن است که آنها را در سایت خود اصلاح کرده و تجربه کاربری و سئو سایت خود را بهبود بخشید. در پایان نیز لازم می‌دانیم عنوان کنیم اگر می‌خواهید از جدیدترین اخبار تکنولوژی و فناوری در سریع‌ترین زمان ممکن باخبر شوید، پیشنهاد می‌کنیم به پیج اینستاگرامی ابرآراز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا