سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

راهنمای خرید هاست ( چگونه هاست خریداری کنیم؟)

در مقاله‌ی راهنمای خرید هاست ، می‌خواهیم علاوه بر توضیح علت اهمیت وب سایت ، به شما نحوه خرید هاست را هم توضیح دهیم. همان‌طور که می‌دانید‌، امروزه وب سایت و نحوه‌ی عملکرد آن، تاثیر زیادی بر موفقیت کسب‌وکارها داشته و روزبه‌روز نیز، به این اهمیت افزوده می‌شود. افراد، در دنیای امروزی، زمان زیادی را با استفاده از اینترنت در فضای مجازی می‌گذرانند. برقراری ارتباط، گذراندن اوقات فراغت، اشتراک‌گذاری نظرات و ایده‌ها با دیگر افراد، تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های انسان مدرن امروزی است که در فضای وب انجام می‌گیرد. در چنین شرایطی، کسب‌وکارها با فعالیت گسترده در دنیای مجازی و برقراری ارتباطی دوستانه و نزدیک با مخاطبان، می‌توانند مسیر موفقیت خود را هموار سازند.

داشتن سایتی با کارایی بالا، یکی از جمله مواردی است، که در برقراری ارتباطی موثر، نقش دارد. خرید هاست مناسب، از جمله مشکلات افرادی است که قصد دارند، سایتی با سرعت مناسب داشته باشند. اگر بخواهیم هاست را با زبانی ساده برایتان توضیح دهیم باید بگوییم که درواقع هاست، قسمتی از یک سرور همیشه روشن است که به صورت 24 ساعته و شبانه روزی به شبکه جهانی اینترنت متصل می‌شود. اگر شما اطلاعات سایت خود را بر روی هاست قرار دهید، کاربران و مخاطبان شما می‌توانند با واردکردن آدرس سایت در مرورگر، در هر لحظه از شبانه‌روز وارد سایت شده و به تمام محصولات و خدمات‌تان دسترسی داشته باشند.

اگر قصد دارید، از همان ابتدای مسیر، همه‌چیز به بهترین شیوه پیش برود، اولین اقدام شما، باید خرید هاست و میزبانی مناسب باشد. ابر آراز می‌تواند، هاست ابری را با سرعت بی‌نظیر و امنیتی بالا، در اختیار شما عزیزان قرار داده و از این طریق، پایداری سایت شما را تضمین نماید. شما می‌توانید برای خرید بهترین هاست به وب سایت ابر آراز مراجعه کرده و در صورت وجود هر گونه سوالی با متخصصان و مشاوران ما تماس بگیرید.

چه هاستی بخریم ؟

مطمئنا در زمانی که قصد دارید، برای سایت خود هاستی خریداری کنید، گزینه‌های زیادی پیش‌روی شما قرار می‌گیرند و پس از مدتی، اینکه به کدام شرکت اعتماد کرده و از آن خرید کنید به یکی از معضلات شما تبدیل خواهد شد.

قیمت، پشتیبانی، ذخیره سازی و عملکرد، ویژگی‌های مهمی هستند که باید هنگام خرید هاست به آنها توجه کنید. عوامل متمایز دیگر عبارتند از اعتبار شرکت هاستینگ و گزینه‌های هاست، دامین و دامنه های رایگان، به همراه اعتباراتی مانند اعتبار تبلیغات و سایت ساز که در ادامه توضیح خواهیم داد. در این مقاله، ما تلاش کرده‌ایم تا چند فاکتور مهم که باید در زمان انتخاب هاست، در نظر داشته باشیم را برای شما لیست کنیم. در ادامه‌ی مقاله‌ی راهنما خرید هاست با ما همراه باشید.

چه هاستی بخریم

نحوه خرید هاست دامنه

با توجه به حوزه‌ی فعالیت خود، یک نام مناسب برای سایت انتخاب کنید. سعی کنید این نام دامنه کوتاه باشد، ترجیحاً از خط تیره و عدد استفاده نکیند. در گام بعدی، یک پسوند مناسب برای سایت خود پیدا کنید. پسوند ir‌. پسوند ملی ایران و com. پسوند بین‌المللی است.
چنانچه در ابتدای کار هستید و قصد راه‌اندازی یک سایت آزمایشی را دارید، نیاز نیست هزینه‌ی زیادی برای دامنه با پسوند بین‌المللی com‌. بپردازید. می‌توانید برای کاهش هزینه از پسوند ir. استفاده کنید. البته باید بدانید که هاستینگ یا میزبانی وب، می‌تواند از سرور اختصاصی ، سرور اشتراکی یا سرور های داخلی یا خارجی استفاده کند. ما در این مقاله نحوه خرید هاست خارجی و داخلی را توضیح خواهیم داد.

ما در مقاله‌ای دیگر به طور مفصل در مورد چگونگی انتخاب دامنه توضیح دادیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با دید درستی برای انتخاب و خرید دامنه اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم، فرصت خواندن مقاله‌ی آموزش ساخت سایت را از دست ندهید.

هاست ویندوز یا هاست لینوکس

در راهنمای خرید هاست در قدم اول، باید مشخص کنید قصد دارید از هاست لینوکس یا از هاست ویندوز استفاده کنید. همانطور که از نام آنها پیداست، هاست ویندوز از سیستم­­‌ عامل و نرم‌­­افزارهای مختص ویندوز استفاده کرده و هاست لینوکس از نسخه­‌­های مختلف سیستم‌­­ عامل لینوکس استفاده می کند، اما برای شما چه تفاوتی دارد؟

اگر ­سایت­­‌تان با استفاده از ASP طراحی شده، و یا از دیتابیس MSSQL استفاده می‌­­کند، همچنین اگر تمایل دارید سایت­‌­تان بر روی وب سرور های IIS مایکروسافت راه­­‌اندازی شود، شما نیاز به هاست ویندوز دارید.

اما در صورتی که وب سایت شما توسط زبان­­های برنامه نویسی {PHP}، {Python} و غیره طراحی شده، و سایت شما نیاز به دیتابیس MySQL دارد، و همچنین اگر سایت شما، برای کارکرد صحیح به وب‌ ­سرور هایی چون Apache و NGINX نیازمند است، می­‌­بایست از هاست لینوکس استفاده کنید.

علاوه بر این، اگر تمایل دارید با کنترل­­‌پنل‌­­های مشهوری چون cPanel و Plesk، سایتتان را مدیریت کنید، می‌­توانید از سرویس‌های لینوکسی استفاده کنید. علاوه بر این اگر از سیستم‌­های مدیریت محتوایی چون وردپرس استفاده می­‌کنید، سرویس هاست وردپرس سریع گزینه بهتری است.

ما در مقاله‌ای دیگر به طور مفصل تفاوت هاست ویندوز و هاست لینوکس بررسی کرده‌ایم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، مطالعه‌ی این مقاله‌می‌تواند برای شما جذاب باشد.

راهنمای خرید هاست ؛ Uptime و در دسترس بودن

در فضای اینترنت، هیچ‌چیز ناامیدکننده‌تر از این نیست که روی پیوند یک سایت کلیک کنید، مدتی منتظر بمانید، اما در نهایت سایت موردنظر باز نشود. این موضوع، سبب می‌شود شما کاربرانتان را از دست بدهید و اگر به صورت طولانی‌تر ادامه پیدا کند، گوگل نیز در نتایج جستجوی گوگل، شما را در جایگاه‌های پایین‌تری به نمایش در می‌آورد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما، با بهترین کیفیت آپتایم و در دسترس بودن به کاربران ارائه می‌شود.

آپتایم (Uptime) و در دسترس بودن معمولا با یک عدد اندازه‌گیری می‌شود که هرچه به 100٪ نزدیک‌تر باشد، به این معنی است که خدمات بهتری را برای شما تضمین می‌کند. بنابراین زمانی که می‌خواهید هاستی خریداری نمایید، سرویس‌دهندگانی که آپدیت بالای 99٪ ارائه می‌دهند را در ردیف اول لیست بررسی‌های خود قرار دهید.

روش خرید هاست ؛ فضای ذخیره سازی و هارد

نوع تجارت و هدفی که برای کسب‌وکار خود پیش گرفته‌اید، تعیین می‌نماید که به چه میزان فضایی برای ذخیره‌سازی فایل‌ها یا پرنده‌های خود نیاز دارید. ممکن است شما به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز داشته باشید، در این صورت جوانب احتیاط را رعایت کنید؛ منظور این است که احتمال دهید در مواقعی هرچند کوتاه، به فضای بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد. آیا در این صورت تیم پشتیبانی هاست شما، می‌تواند حافظه یا هارد بیشتری در اختیارتان قرار دهد؟

در مقابل، اگر به فضای ذخیره سازی کی نیاز دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که هایت ارزان‌تری را انتخاب کنید. در این صورت، می‌توانید این هزینه‌ی اضافی را در قسمت‌های دیگری در زمان ساخت وب سایت استفاده کنید. اگر سرویس‌دهنده‌ای که در حال بررسی آن هستید، تنها می‌تواند فضای محدودی را برای ذخیره سازی در اختیار شما قرار دهد، پیشنهاد می‌کنیم در همین ابتدای مسیر، این شرکت را از لیست خود حذف کنید.

اگر شما کسب‌وکاری تازه‌نفس دارید و بودجه‌ی محدودی را به ساخت سایت اختصاص داده‌اید، می‌توانید خودتان به راحتی و با صرف اندک هزینه‌ای به ساخت سایت در یک هاست و میزبانی مناسب اقدام کنید.

روش خرید هاست ؛ فضای ذخیره سازی و هارد 

راهنمای خرید هاست ؛ ترافیک ماهانه

در زمان آموزش خرید هاست شاید ذکر این موضوع، خالی از لطف نباشد که برخی از سرویس‌های هاست ، دارای محدودیت بازدید ماهانه هستند. در عمل، این بدان معناست که پس از افزایش دسترسی تعداد مشخصی از افراد، تیم پشتیبانی بابت هر بازدیدکننده‌ی اضافه‌ای، هزینه‌ای مازاد از شما دریافت می‌کند. در برخی موارد دیده شده است که نمایش سایت در وب نیز متوقف می‌شود.

بنابراین، همیشه اطلاعاتی که شرکت‌ها در اختیار شما می‌گذارند را با دقت مطاله نمایید. توصیه می‌کنیم که حتما با سرویس‌دهندگانی همکاری داشته باشید که ترافیک داده‌ی نامحدود دارند. در اینصورت شما، هیچ نگرانی بابت ازبین رفتن سایت یا اطلاعات را نخواهید داشت. ما در ابر آراز، در کنار تمام امتیازاتی که به شما می‌دهیم، ترافیک نامحدود ماهانه را نیز در اختیارتان بگذاریم و شما هیچ‌گونه نگرانی از این بابت، نخواهید داشت.

پهنای باند

چطوری هاست بخریم ؟ پهنای باند را در نظر بگیرید. پهنای باند کیفیت و سطح ترافیک و داده‌های مجاز برای انتقال بین سایت، کاربران و اینترنت شما را توصیف می‌کند. هر شرکت هاستینگ سطح مختلفی از پهنای باند را ارائه می‌دهد. این مسئله نشان می‌دهد که کدام شرکت هاستینگ ، بهترین شبکه‌ها، اتصالات و سیستم را دارا است.

راهنمای خرید هاست ؛ سرعت بارگیری

اگر درباره‌ی سئو ، اطلاعاتی هرچند اندک داشته باشید، می‌دانید که گوگل به صفحاتی که با سرعت بالایی بارگیری می‌‌شوند، علاقه داشته و آنان را در نتایج جستجو در قسمت بالاتری نمایش می‌دهد. علت این امر این است که گوگل به تجربه‌ی کاربری مخاطبان توجه زیادی نشان می‌دهد. در همین راستا هر چیزی که سبب شود تا کابران ناراضی از یک سایت خارج شوند را مورد توجه قرار داده و آن را در رتبه‌بندی سایت، تاثیر می‌دهد.

بنابراین، بررسی کنید که آیا هاست خریداری شده، سرعت خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد یا خیر. باز هم تاکید می‌کنیم که شاید به نظر موضوع کم‌اهمیتی به نظر برسد، اما مطمئنا تاثیر آن را زمانی مشاهده می‌کنید که کاربران سایت شما را به خاطر حتی 1 ثانیه تاخیر نسبت به سایت‌های رقیب کنار می‌گذارند.

امنیت داده‌ها

اطلاعات و داده‌های شما، دارایی‌های ارزشمند شما هستند و مطمئنا به هر ارائه‌دهنده‌ای در این زمینه، نمی‌توان اعتماد کرد. شما باید اطمینان حاصل کنید، سرویس‌دهنده‌ای که برگزیده‌اید، به طور کامل، قادر به محافظت از داده‌های شما و کاربرانتان است و هیچ مشکل غیرمنتظره‌ای نمی‌تواند به این موضوع، خدشه‌ای وارد نماید.

برای مدیریت یک وبلاگ شخصی وردپرسی ، هاست وردپرس به سادگی پاسخگوی نیاز سایت شما خواهد بود؛ اما برای پورتال سازمانی هاست لینوکس سازمانی گزینه مناسب‌تری است. ولی در هر دو حالت حداقل باید مطمئن شوید که به ابزار جلوگیری از هرزنامه دسترسی دارید. گزینه‌های زیادی از جمله SpamAssassin ، Spam Experts ، Spam Hammer و موارد دیگر برای این کار، وجود دارد. گواهینامه‌های SSL نیز این روزها امری اساسی محسوب می شوند و به افزایش نمره ی اعتماد وب سایت شما کمک می کنند.

پشتیبانی مشتری

مسائل مختلفی در کاربردی بودن یک وب سایت تاثیرگذارند؛ اما در این بین، استفاده و خرید یک هاست و میزبانی مناسب، از ارزش بالاتری برخوردار است. پشتیبانی مشتری، علاوه بر اینکه برای گوگل و شما حائز اهمیت است، برای کاربران شما اهمیتی دوچندان دارد. به عبارتی، پشتیبانی مشتری برای اکثریت قریب به اتفاق کاربران، عاملی کلیدی برای انتخاب یا عدم انتخاب یک وب سایت و کسب‌وکار است.

پس اهمیت این مسئله، کمتر از سرعت آپلود شدن وب سایت شما نیست. نظرات و انتقادات کاربران را دنبال کرده و از آنان جهت ارتقای تجارتتان استفاده کنید.

روش‌های پرداخت

یک راهنمایی در مورد خرید هاست این است که قیمت یک هاست نباید باعث شود، شما یک سرویس را از لیست حذف کرده یا به لیست اضافه کنید. اما با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، می‌تواند به سهولت تصمیم‌گیری کمک کند. ارزان بودن یک سرویس، به معنای کیفیت پایین آن نیست؛ همان‌طور که گران‌تر بودن یک ارائه دهنده، کیفیت بالای خدمات آن را تضمین نمی‌کند. به شما توصیه می‌کنیم که نیاز خود را درک کنید و با توجه به آن، به دنبال هاستی باشید که در کنار برطرف کردن نیازهایتان، با بودجه‌ی درنظرگرفته‌شده نیز، مطابقت داشته باشد.

راهنمای خرید هاست ؛ سیستم مدیریت محتوا

در مقاله‌ی آموزش نحوه خرید هاست و دامنه به شما آموختیم که به طور کلی، به دنبال سرویسی بگردید که سیستم مدیریت محتوای بصری خاص خود را داشته باشد یا نصب و راه اندازی آسان منبع آزادی مانند وردپرس را ارائه دهد. شما زمان زیادی را به کار با این سیستم‌عامل‌ها مشغول خواهید بود، به خصوص اگر قصد دارید، به طور مداوم و مستمر، محتواهای متفاوتی را انتشار دهید؛ بنابراین حساسیت و دقت زیادی را در این مرحله خرج کنید.

راهنمای خرید هاست ؛ سیستم مدیریت محتوا

دوره آزمایشی رایگان

بسیاری از سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی هاست، دوره‌های استفاده رایگان را برای کاربر در نظر می‌گیرند تا از این طریق، تیم پشتیبانی را بشناسد و تمام موارد مورد نیاز را بررسی و آزمایش کنند. این دوره برای شما بسیار کمک کننده است تا دریابید آیا استفاده از آن هایت برای شما به صرفه خواهد بود یا نه.

کشف مزایای اضافی

از آنجا که خرید و فروش هاست، یک بازار بسیار رقابتی است، بسیاری از شرکت‌ها، علاوه بر ارائه‌ی خدمات معمول، مزایایی را هم جهت جذب مشتری در اختیارتان قرار می‌دهند. پس هشیار باشید و موارد اینچنینی را بررسی کنید و تلاش کنید از آنان جهت ارتقای کسب‌وکارتان بهره بگیرید.

انعطاف‌پذیری

انعطاف‌پذیری سرویس‌های میزبانی از دو جهت حائز اهمیت است: اولا، شما نیاز دارید که وب سایت تعداد عظیمی از بازدیدکنندگان را پوشش دهد. ثانیاً، شما به یک سرویس میزبانی نیاز دارید، که بتواند علاوه بر پاسخ‌گویی در زمان افزایش ترافیک و فروش سایت، قابل ارتقا نیز باشد. بنابراین هنگامی که یک سرویس میزبانی را انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که در صورت نیاز، باید قابلیت ارتقا داشته باشد.
آیا شرکت هاستینگ شما می‌تواند بدون وقفه در عملکرد سایت، میزبانی شما را از هاست اشتراکی به سرور مجازی (VPS) ارتقا دهد؟

اگر در زمینه‌ی خرید سرور مجازی نیز نیاز دارید که با موارد مهم و حیاتی آشنایی یابید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی راهنمای خرید سرور مجازی ما را از دست ندهید.

مدیریت درست سایت و سی پنل

بعد از خرید هاست شما باید بتوانید سی پنل خود را مدیریت نمایید. یکی از بخش‌های بسیار مهمی که باید در زمان پیکربندی سی پنل در نظر داشته باشید، مدیریت ایمیل‌ها و همچنین ساخت ایمیل info در سی پنل برای ارتقای کسب‌وکارتان است. در مقاله‌ی آموزش ساخت ایمیل در سی پنل cpanel، ما نحوه ساخت ایمیل در هاست سی پنل cpanel را به شما آموزش می‌دهیم، تا پس از آن شما بتوانید به ساخت ایمیل در cpanel و اکانت‌های ایمیل اختصاصی با پسوند‌های مختلف داخل هاست وب سایتتان اقدام کنید و از آنها برای ارسال و دریافت ایمیل‌های مهم و رسمی استفاده کنید. برای دستیابی به این اطلاعات مقاله‌ی آموزش ساخت ایمیل در سی پنل cpanel را مطالعه نمایید.

شما پس از خرید هر نوع هاستی که مدنظر دارید می‌توانید در کنار دامنه اصلی خود، دامنه‌هایی با پسوندهای دیگر نیز داشته باشید. این امکان با برخورداری از قابلیت پارک دامین قابل استفاده است. درواقع، شما باید با استفاده از قابلیت‌های پنل کاربری خود در سایت ارائه‌دهنده‌ی زیرساخت، سایر دامنه‌های موردنطر خود را معرفی کنید. در مقاله‌ی آموزش پارک دامین در دایرکت ادمین و سی پنل به شما آموزش می‌دهیم پارک دامنه در این کنترل پنل ها را به صورت مرحله به مرحله پیش ببرید.

شما می توانید برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا