توسعهلینوکسهمهویندوز

پلسک plesk چیست ؟ معرفی کامل این کنترل پنل

Plesk چیست ؟ Plesk یک کنترل پنل است یا یک پلتفرم تجاری میزبانی وب، که به مدیر سرور اجازه می دهد تا راه اندازی سایت در plesk  را انجام دهد، حساب نمایندگی فروش، پست الکترونیکی و ورودی های DNS  را توسط یک رابط مبتنی بر وب تنظیم کند. شاید شما هم علاقمند به آشنایی بیشتر با این کنترل پنل باشید،برای اطلاعات بیشتر در مورد این کنترل پنل مقاله‌ی Plesk چیست ؟ را در بلاگ ابرآراز مطالعه نمایید

معمولا وقتی در مورد cPanel صحبت می‌شود اسم پلسک هم به گوشتان می‌‌رسد. cPanel یکی از رقبای قدیمی و می‌شود گفت رقیب اصلی پلسک plesk است. اگر می‌خواید بدانید plesk  چیست ادامه‌ی مقاله را مطالعه نمایید. کنترل پنل پلسک یک نرم افزار تحت سرور است که به شما اجازه می‌دهد منابع فیزیکی سرورها را به اشتراک بگذارید و از آنها به وسیله رابط گرافیکی تحت وب، بهره برداری نمایید.

تاریخچه پلسک plesk  چیست ؟

شاید برای شما هم سوال باشد که کنترل پنل پلسک  plesk چیست ؟ کنترل پنل پلسک plesk توسط شرکتی به همین نام در سال ۲۰۰۱ ایجاد شد. چند سال بعد در سال 2003 پلسک به شرکتی به نام SWsoft فروخته شد. اما در نهایت شرکت Parallels پلسک را از SWsoft خریداری کرد و در سال ۲۰۱۵ به نهاد تجاری مستقل تبدیل کرد. که از آن زمان توسط Oakley Capital اداره می‌شود.

ما شاهد تغییرات زیادی در سالهای اخیر در رابط گرافیکی کنترل پنل‌ها بوده‌ایم. همه‌ی کنترل پنل‌ها تلاش زیادی مبنی بر کاربر پسند بودن رابط گرافیکی خود ارائه کرده‌اند.در کنترل پنل پلسک plesk برعکس سی پنل برای توزیع‌های مختلف لینوکس (مانند Red Hat،  Debian، Ubuntu) و ورژن‌های متفاوت ویندوز سرور، عرضه شده است.

برای اطلاع از نصب کنترل پنل پلسک plesk  و آموزش آن روی لینوکس و ویندوز مقاله‌ای به همین عنوان را در سایت ابر آراز مطالعه نمایید.

تاریخچه پلسک plesk  چیست ؟

چرا کنترل پنل پلسک مناسب کسب و کار شماست؟

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب هاست پلسک ویندوز یا لینوکس استفاده از قابلیتی به عنوان Applications است، که به ما اجازه می‌دهد که تنها با استفاده از چند کلیک بتوانیم وردپرس را نصب کنیم. برای همین به خصوص مناسب کسانی است که ترس از شروع کسب و کار آنلاین و یا در مجموع حضور در دنیای آنلاین دارند.

برای آشنایی با تفاوت های هاست ویندوز و لینوکس مقاله ی تفاوت هاست ویندوز و هاست لینوکس را در بلاگ ما مطالعه نمایید.

امنیت پلسک Plesk

برنامه Plesk به کاربران این توانایی را می‌دهد که به راحتی برنامه های کاربردی را با استفاده از بسته بندی نرم افزار (APS) نصب کنند.  بسته های APS به وسیله‌ی فروشنده به روز شده  و در هنگام به روز رسانی امنیتی ساخته شده است.در این کنترل پنل با استفاده از نرم افزار Fail2ban از حملات Bruteforce جلوگیری می‌شود. امکان ایجاد role های متنوع برای فایروال و همچنین مسدود کردن IP های هکر ها را دارید.

پلسک برای دریافت و ارسال اطلاعات از رمزگذاری و ارتباط امن SSL پشتیابی می‌کند و همچنین می‌توانید برای دسترسی به دامنه در این پنل از HTTPS استفاده کنید. این کنترل پنل با کمک رابط قوی و پرسرعت و همچنین منوی ساده و راحت، گزینه‌ی مناسبی برای تنظیم و راه اندازی سایت است.

مزایا و ویژگی کنترل پنل plesk چیست ؟

  • اتوماتیک بودن
  • نصب و استفاده از قابلیت‌های جدید در آن آسان است.
  • از امنیت خوبی برخوردار است.
  • شما قادر به استفاده از آن در زبانهای مختلفی هستید.
  • مقرون به صرفه است.
  • سرعت و عملکرد خوبی دارد.
  • پشتیبانی از زبان های مختلف برنامه نویسی از جمله زبان برنامه نویسی PHP وnet
  • پشتیبانی از پایگاه داده MySQL و MSSQL
  • بزار کامل مدیریت و کنترل DNS
  • مدیریت و کنترل کامل Domain ، SubDomain و …
  • امکان استفاده از آنتی ویروس کسپراسکای
  • کنترل و مدیریت بهینه سایت

سطوح دسترسی کنترل پنل پلسک plesk چیست ؟ و چند سطح است؟

سطوح دسترسی در کنترل پنل پلسک مثل هر کنترل پنل کاملی شامل سه سطح دسترسی است.

 Admin  :

در این سطح از دسترسی کاربر قادر خواهد بود، مدیریت کل پنل، هاست و نمایندگی‌ها را داشته باشد. همچنین قابلیت ساختن و مدیریت همه‌ی سطح‌های دسترسی دیگر را نیز شامل می‌شود.

 Reseller :

  این سطح دسترسی فقط متعلق به نمایندگی فروش است که تنها قابلیت مدیریت و ساخت سطح دسترسی هاستینگ مجزا را دارا می‌باشد.

User :

یوزر پایین‌ترین سطح دسترسی کنترل پنل پلسک را دارد و فقط می‌تواند مدیریت و کنترل هاست و دامنه تعریف شده را داشته باشد.

پلسک Plesk دارای چه افزونه هایی می‌باشد؟

پلسک دارای افزونه هایی برای Authentication، Backup پشتیبان گیری، Developers، Domain دامنه و DNS  دی ان اس است.  Plesk همچنین چند بسته ‌ی نرم افزاری دارد که جزء اصلی کد  Plesk نمی‌باشند. اگر می‌خواهید با پلسک ارتباط کاملی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از افزونه های زیر استفاده نمایید:

  • Git Support
  • Developer Pack
  • Multi Server Extension
  • WordPress Toolkit
  • Docker Support
  • Plesk Security Advisor
  • Kaspersky Antivirus
  • Servershield by CloudFlare

با ویژگی های ذکرشده در بالا با افتخار اعلام می‌کنیم هاست های ابر آراز با لایسنس کنترل پنل پلسک قابل ارائه هستند و کاربران این هاست ها می توانند از امکانات گوناگون آنها بهره مند شوند.

پیشنهاد مطالعه:

برای اطلاع از نحوه ی ورود به پلسک مقاله ی آموزش ورود به پلسک plesk را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

کنترل پنل‌ها نرم افزارهای تحت وب مدیریت وب سایت هستند، که به وسیله ی آنها می‌توانیم وب سایت خود را بارگذاری کنیم و در دسترس قرار دهیم. کنترل پنل پلسک(plesk) یکی از بهترین گزینه‌های موجود می باشد. از مهمترین ویژگی‌های این کنترل پنل می توان امکان نصب بر روی هر دو نوع سیستم عامل ویندوز و لینوکس را نام برد. همین ویژگی است که باعث می شود بتوانیم بدون نگرانی از نوع سیستم عامل خود این کنترل پنل را نصب و مورد استفاده قرار دهیم.

چرا ابر آراز ؟ برای ساخت سرور ابری آراز نگران نصب و راه اندازی نباشید چون به راحتی می‌توانید بدون  داشتن هیچ‌گونه تخصص خاصی صاحب یک سرور مجازی ابری شوید.

برای دستیابی به اطلاعات روز دنیا در حوزه فناوری و تکنولوژی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا