سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیسئوهمه

بهینه سازی وردپرس و کاهش مصرف منابع و سخت افزار هاست در وردپرس

اگر شما هم از وردپرس استفاده می‌کنید، برای شما هم احتمالا این مشکل به وجود آمده باشد که مصرف منابع هاست در وردپرستان زیاد باشد. شاید برایتان سوال باشد که برای بهینه سازی وردپرس و کاهش مصرف منابع هاست ، چه کاری می‌توان انجام داد. در این مقاله قصد داریم راه‌های بهینه سازی وردپرس را برای شما بیان کنیم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد.

نکته: اولین نکته‌ای که برای داشتن کاهش مصرف منابع هاست باید بدان توجه کنید انتخاب یک هاست پرسرعت و قابل اطمینان است تا بتواند بدون کوچک‌ترین اختلالی پاسخگوی نیازهای شما باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع این مقاله سری به پکیج‌های هاست پر سرعت بزنید و برای خرید هاست ابری مناسب خود اقدام کنید.

معمولا یک سری از خطاها باعث مصرف بالای منابع در وردپرس می‌شوند. احتمالا برای یافتن این خطاها چندین ساعت را صرف بررسی پایگاه داده، بررسی افزونه هایی که برروی وردپرستان نصب هستند و … کرده‌اید. تا شاید علت این مشکل را پیدا کنید و بتوانید با بهینه سازی وردپرس خود این مشکلات را به حداقل برسانید. متاسفانه دلایل زیادی برای مشکل مصرف بیش از حد منابع و پرشدن فضای هاست در وردپرس وجود دارد به طور مثال : قالب غیر استاندارد و نامناسب، استفاده از افزونه نامناسب و … . اینکه چگونه می‌توانیم با بهینه سازی وردپرس باعث کاهش مصرف منابع در ورد پرس باشیم را در ادامه خواهیم فهمید.

برای خرید و ساخت سرور ابری سفارشی آراز به سایت ابر آراز مراجعه کرده لذت استفاده از یک سرور امن و به صرفه را تجربه کنید.

وردپرس چیست ؟

وردپرس درواقع یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز است. که با استفاده از آن می‌توانید سایت و وبلاگ راه اندازی کنید. این سیستم مدیریت محتوا به دلیل اینکه رایگان است و کار با ان تقریبا آسان است از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین سیستم مدیریت محتوای وردپرس چون از انعطاف بالایی برخوردار است، می‌توانید با استفاده از ان سایت خود را راه‌اندازی کنید.همانطور که احتمالا می‌دانید با پیشرفت تکنولوژی و با توسعه سایت‌ها، بهینه سازی وردپرس و افزایش سرعت آن از اهمیت بالاتری برخوردار شد. زیرا یکی از عوامل موفقیت و بالا آمدن سایت شما افزایش سرعت ساییتان در مرورگرها می‌باشد.

وردپرس از جمله محبوبترین سیستم ‌های تولید محتوا است، این محبوبیت باعث شده که مدیران بسیاری برای تولید محتوای سایت خود از آن بهره ببرند. چون تعداد کاربران آن بالاست همواره در معرض خطر هک شدن و نفوذ از سمت دیگران است. بنابراین برقراری امنیت در وردپرس از جمله موارد مهم است.

خیلی از کاربران زمان کافی و اطلاعات لازم درباره‌ی این موضوع ندارند و صرفا سعی می‌کنند با استفاده از افزونه‌های امنیتی وردپرس، امنیت وردپرس را تامین کنند. البته این راه ساده هم تا حدی مفید است. ولی باید این هم در نظر بگیرید که استفاده از افزونه‌های امنیتی وردپرس فقط بخشی کوچکی از مسئله تامین امنیت را در حل می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد امنیت مقاله‌ی افزایش امنیت وردپرس را مطالعه نمایید.

به روز رسانی وردپرس و تاثیر آن در بهینه سازی وردپرس

آموزش بهینه سازی وردپرس و سایت‌های وردپرسی :

1- به روز رسانی وردپرس و تاثیر آن در بهینه سازی وردپرس

یک علت بالا رفتن cpu usage استفاده از نسخه‌های قدیمی وردپرس است. سعی کنید همیشه از آخرین نسخه‌ی وردپرس استفاده نمایید، چون معمولا وردپرس در نسخه‌های جدیدتری که ارائه می‌دهد از کدهای بهینه استفاده می‌کند. استفاده از این کد‌ها در آخرین ورژن‌های وردپرس مصرف منابع cpu را در سایت شما کاهش می‌دهد.

2- ساختار پیوند یکتا در وردپرس

ساختار پیوند یکتا نباید با استفاده از tag، category و… شروع بشود . به جای موارد گفته شده بهتر این است که از موارد زیر استفاده شود.
%post_id% : آی دی اختصاص یافته به مطلب شما
%year% : سال نوشته شدن
%monthnum% : ماه نوشته شدن
%day% : روز نوشته شدن
%postname% : نام نوشته
%category% : دسته

3- تعدد مطالب در صفحه اصلی تاثیر آن در بهینه سازی وردپرس

یکی از اشتباهات فاحش مدیران سایت نمایش تعداد زیادی مطلب در صفحه اصلی سایتشان است. انجام این کار باعث افزایش مصرف منابع می‌شود و همچنین باعث می‌شود سایت با افت سرعت مواجه شود.

4- حذف افزونه‌های اضافی

افزونه‌ها در وردپرس برای راحت تر کردن کارها مورد استفاده قرار می‌گیرند و شما با کمک هر افزونه یک سری کارهای خاص را می‌توانید انجام دهید. ولی گاهی با افزایش تعداد پلاگین‌های نصب شده روی وردپرس باعث افزایش استفاده از منابع می‌شوید. پس برای بهینه سازی وردپرس لازم است که پلاگین‌های اضافی را که مورد استفاده قرار نمیگیرند، حذف کنید.

5- استفاده از پوسته بهینه شده

معمولا اکثر قالب‌ها و پوسته‌ها بهینه نشده هستند، همین عامل باعث می‌شود که مصرف منابع بالا برود.
– مطئن شوید که با بالا آمدن سایتتان هیچ ارور لاگی تولید نمی‌شود.
– Dynamic image resize را غیر فعال کنید.
– چنانچه قالب شما ارور دارد، سعی کنید آن را تغییر دهید.

6- استفاده از افزونه‌های کش

سعی کنید حتما از افزونه‌های کش مانند W3 Total Cache یا WP Super Cache استفاده کنید.
این دو افزونه‌ در کش اطلاعات و بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از این افزونه‌ها همچنین باعث افزایش سرعت سایت وردپرسی می‌شود. در قسمت افزونه‌ها قادر خواهید بود، این افزونه ها را جستجو و نصب و فعال کنید.

7- غیر فعال کردن ذخیره خودکارو تاثیر آن در بهینه سازی وردپرس

وردپرس سعی در ذخیره سازی خودکار اطلاعات دارد و در هربار ذخیره سازی آنها را به دیتابیس ذخیره می‌کند. این کار باعث افزایش مصرف منابع می‌شود، ذخیره کردن خودکار را از درون فایل‌ها غیر فعال کنید.

8- خروج از سایت زمانی که نیاز ندارید.

وقتی که شما در قسمت مدیریت سایت وردپرسی خود هستید.مرورگرتان با توجه به زمانی که در وردپرس هستید درخواست ارسال می‌کند، که طول زمان را اضافه کند. هر چه تعداد این درخواست‌ها بیشتر باشد فضا و منابع بیشتری اشغال شده و سرعت سایت نیز کندتر خواهد شد. پس برای بهنه سازی وردپرس باید وقتی نیازی به ان ندارید از آن خارج شوید.

9بهینه سازی وردپرس با استفاده از بهینه سازی دیتابیس

خیلی پیش می‌آید که پایگاه‌داده‌های مورد استفاده برای وردپرس نامنظم و تکه تکه شده، جداولی ناخواسته به دیتابیس اضافه می‌شوند، که شما نیازی به آن‌ها ندارید. این موضوع باعث ایجاد بار اضافی می‌شود و مصرف منابع را در هاست افزایش می‌دهد. راه حلی که برای رفع این مشکل وجود دارد این است که از تابع Optimize در  PHPMyAdmi برای طراحی جدول‌ها استفاده کنید. استفاده از این روش باعث بهینه سازی سایت وردپرس و کاهش مصرف منابع خواهد شد.

بهینه سازی وردپرس با استفاده از بهینه سازی دیتابیس

10- حذف پلاگین آمار بازدید و تاثیر آن در بهینه سازی وردپرس

پلاگین startpressحجم زیادی از منابع هاست را می‌گیرد. کار این افزونه به این صورت است که همه‌ی بازیدکنندگان را ردیابی می‌کند و انها را در پایگاه داده ذخیره می‌کند. به طور مثال : وقت یک نفر وارد سایت می‌شود و از سایت شما بازدید می‌کند. این افزونه اطلاعات مربوط به او مانند : موقعیت جغرافیایی، کلمه کلیدی جستجو شده، صفحه بازدید شده ردیابی و ذخیره می‌شود.

به جای این پلاگین می‌توانید از ابزارهایی مانند Wordpress Jetpack و یا Google Analytic استفاده نمایید، که مصرف بهینه‌ای دارند و از منابع سرور کمتری استفاده می‌کنند.

11- بهینه سازی تصاویر وردپرس و تاثیر آن در بهینه سازی سایت وردپرس

شما می‌توانید با استفاده از آپلود تصاویر در سرورهای ابری رایگان cdn  یا Amazon S3  و انجام تنظیمات URL برای نشان دادن تصاویر در سایت باعث  می‌شوید، مقدار منابع مصرفی  تصاویر به مقدار زیادی کم شود.

برای شآنایی هرچه بیشتر با سرویس Amazon S3 و مزایایی که استفاده از آن به همراه دارد، پیشنهاد می‌کنیم از مطالب مقاله‌ی سرویس amazon s3 چیست استفاده کنید.

12- جلوگیری از استفاده زیاد از برچسب و تاثیر آن در بهینه سازی وردپرس

یک دلیل دیگر که باعث افزایش مصرف منابع هاست در وردپرس می‌شود، استفاده زیاد از برچسب در وردپرس است. کاربران زیادی فکر می‌کنند که استفاده‌ی زیاد از برچسب باعث جذب بازدید شده و تعداد بازدیدها را افزایش می‌دهد. استفاده از برچسب در تعداد کم ممکن است جذاب باشد ولی استفاده‌ی زیاد باعث ایجاد مشکلات زیادی برای سایت می‌شود. چون هم باعث میشود که مصرف منابع به دلیل تعداد زیاد برچسب بالا برود و هم به دلیل وجود لینک‌های زیاد باعث میود که ارزش محتوایی پایین بیاید.  این خود باعث می‌شوند که روی سئو و بهینه‌سازی سایت تاثیر منفی باقی بگذارند. حالا تصور کنید که برای هراز نوشته‌ای که در سایت خود دارید، بیشتر از 10 برچسب قرار داده‌اید.

13- استفاده از رسانه‌ها در وردپرس و تاثیر آن در بهینه سازی وردپرس

بر کسی پوشیده نیست که استفاده از فایل‌های چند رسانه باعث ایجاد جذابیت در سایت می‌شود، و ظاهر کاربرپسندی را به سایت می‌دهد. اما باید این هم در نظر بگیرید که گاهی استفاده از  تصاویر و رسانه‌های زیاد و با حجم بالا  باعث می‌شود، حجم صفحات سایت افزایش پیدا کند. که در این صورت با دو مشکل زیر مواجه می‌شوید :

  •  استفاده از تصاویر‌ی که حجم بالایی دارند و در کنار آن از کیفیت بالایی هم برخوردارند،  به جهت لود شدن و نمایش آن‌ها در سایت  نیاز به مصرف منابع بالا می‌رود. به دلیل این مشکل یکی از مهم‌ترین مقوله‌های سئو و بهینه سازی وبسایت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و سایت در موتورهای جستجو بی اعتبار می‌شود.
  • وقتی که چند کاربر به صورت همزمان در سایت شما هستند این تصاویر باید برای همگی لود شود و این باعث افزایش مصرف ترافیک  شده و و برای پاسخگویی به این تعداد درخواست دچار افزایش مصرف منابع می‌شود.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی  بیشتر با تنظیمات وردپرس و نحوه انجام این تنظیمات مقاله ی آموزش تنظیمات وردپرس به صورت کامل و جامع همراه با تصویر را در بلاگ ابر آراز مطالعه نمایید.

14- خرید هاست وردپرس پرسرعت

اگر دارای یک سایت وردپرسی هستید، انتخاب هاست وردپرس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. زیرا سایت شما نیاز به یک هاست مبتنی بر لینوکس دارد که از PHP و Mysql پشتیبانی کند. میزبانی وردپرس به طور اختصاصی برای سایت های وردپرسی بهینه شده‌اند و باعث افزایش سرعت و امنیت سایتتان می‌شوند. به عبارت بهتر شاخصه‌های اصلی میزبانی وردپرس امکان پیکربندی دقیق‌تر و سرعت بارگزاری بیشتر است که منجر به عملکرد بهتر سایت شما می‌شود.

ما در ابرآراز که با سابقه طلایی خود جزو یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست wordpress قرار گرفته است، به منظور ایجاد رابط کاربری بهتر و ساده کردن مسیر کاربران امکان نصب وردپرس را برای مشتریان عزیز فراهم کرده‌ایم تا بتوانید با یک کلیک وردپرس را نصب کنند ودر صورت نیاز هسته وردپرس را به صورت خودکار بروزرسانی کنند. برای اطلاع بیشتر از پکیج های طلایی هاست wordpress و امکانات مختلف آن به صفحه خرید هاست وردپرس ابری در ابرآراز مراجعه کنید.

چگونه هاست وردپرس مناسب بخریم؟

یکی از ملزوماتی که در زمان کار با وردپرس به آن نیاز پیدا می‌کنید، یک هاست مناسب است که بتواند تمام نیازهای شما برای میزبانی را برطرف نماید. از آنجایی که توزیع‌دهندگان میزبانی بسیاری وجود دارد، شما باید به نکات الزامی در این زمینه آگاه باشید تا بتوانید درست‌ترین انتخاب را داشته باشید.

تصور کنید فایل‌های دامنه و صفحه وب شما وجود دارد، اما بازدیدکنندگان نمی‌توانند سایت شما را در اینترنت پیدا کنند. به عبارتی، شما بدون داشتن یک فضای فیزیکی، نمی‌توانید مشتریان هدف خودر ا پیدا کرده و به خریدوفروش بپردازید. همانطور که می‌بینید، انتخاب میزبان و هاستینگ مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل ما لازم دانستیم در مقاله‌ای مجزا به تفصیل در مورد انتخاب یک هاست مناسب برای وردپرس صحبت کنیم. اگر شما هم به دنبال ارتقای کسب‌وکار و افزایش فروشتان هستید، مطالعه‌ی مقاله‌ی راهنمای خرید هاست برای وردپرس را از دست ندهید.

اتصال هاست به وردپرس

علاوه بر تمامی مواردی که عنوان کردیم، یکی از مسائلی که در مورد وردپرس اهمیت دارد، اتصال صحیح هاست به وردپرس است. یکی از انواع مهم هاست، هاست وردپرس است که به علت کارکردی که دارد، برای وردپرس از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت این موضوع ما را برآن داشت تا در مقاله‌ای دیگر در مورد چگونگی اتصال هاست دانلود به ورپرس صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه‌ی این مقاله و استفاده از نکات مهم و کلیدی که عنوان کردیم، به ارتقای سطح کار خود کمک کنید. با مراجعه به وبلاگ ابرآراز می‌توانید مقاله‌ی آموزش اتصال هاست دانلود به وردپرس را مطالعه نمایید.

چرا هاست وردپرس آراز را انتخاب کنید؟

یکی از مزایای کلیدی هاست وردپرس ابری آراز قیمت مقرون به صرفه است. که می‌تواند نقش و تاثیر زیادی در انتخاب شما داشته باشد. با اطمینان می‌توان گفت که میزبانی وردپرس ارزان ترین گزینه برای شما است؛ شما با خرید میزبانی وردپرس دیگر نگران امنیت سایت خود نخواهید بود؛ زیرا ما در ابر آراز با بهره‌گیری از فایروال های ابری، امنیت وب سایت شما را تصمین می‌کنیم؛ مضاف بر این نکته که می‌توانید در صورت بروز هر مشکلی از متخصصان دواپس ما به صورت کاملا رایگان و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز مشاوره و راهنمایی کاملا تخصصی دریافت کنید.

برای دسترسی به  مطالب آموزشی بیشتر در کانال تلگرامی ابر آراز عضو شوید. امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا