سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

affiliate marketing چیست ؟

affiliate marketing چیست و چه کاربردی دارد ؟ افیلیت مارکتینگ در ایران چه جایگاهی دارد؟ به طور کلی، افیلیت مارکتینگ سیستم همکاری در فروشی است که اگر به درستی اجرایی شود، می‌تواند درآمد هنگفتی را برای شما به ارمغان آورد. میزان سود حاصل از این روش بازاریابی به اندازه‌ای است که امروزه، سیستم افیلیت مارکتینگ به یکی از پرسودترین صنعت‌ها تبدیل شده است. همین اهمیت بالای این سیستم موجب شد تا ما در این مقاله تلاش کنیم تا به صورت تخصصی و به زبانی ساده تعریفی از affiliate marketing شرح داده شما را با مزایای و معایب آن آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

زیرساخت مناسب برای سایت؛ راهی برای کنار زدن رقبای سرسخت

اگر به عنوان متخصص سئو یا دیجیتال مارکتر فعالیت دارید، مطمئنا می‌دانید که سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که نقشی تاثیرگذار بر سئو سایت و در نتیجه فروش شما دارد. به همین دلیل، نخستین قدمی که می‌توانید برای افزایش سرعت سایت خود بردارید، استفاده از سرور و میزبانی مناسب است. در مسیر انتخاب هاست مناسب سایت، یکی از سوالات پرتکرار کاربران این است که از میان هاست ایران و اروپا کدام انتخاب مناسب‌تری است؟

ما در ابرآراز برای کاهش نگرانی‌های شما و برای اینکه بتوانید از مزایای هردوی این نوع هاست‌ها به طور همزمان برخوردار شوید، هاست شناور و یا هاست سئو را پیشنهاد می‌کنیم. هاست شناور با در اختیار داشتن مزایای هردوی این هاست‌ها به شما کمک می‌کند تا هم از امنیت اطلاعات و داده‌های خود اطمینان داشته باشید و هم سرعت بالا و پینگ پایین را تجربه کنید.

اگر قصد خرید هاست شناور ایرانی ارزان دارید و یا می‌خواهید در مورد این سرویس بیشتر بدانید، به سایت ابرآراز مراجعه کرده و یا با شماره 86084594-021 تماس بگیرید تا متخصصان و مشاوران ما، شما را برای داشتن بهترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب راهنمایی کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

پیش از اینکه به سراغ موضوع اصلی مقاله برویم و به اسن سوال پاسخ دهیم که affiliate marketing چیست و چگونه کار میکند لازم است که در ابتدا بدانیم که اصلا دیجیتال مارکتینگ چه معنایی دارد.

به بیانی ساده، دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌­ای از بازاریابی محصولات و خدمات گفته می‌شود که از طریق دستگاه‌­های الکترونیکی انجام می‌­شود.

بازاریابی دیجیتال ، انواع و ویژگی‌های بسیار متنوعی دارد؛ اگر می‌خواهید به طور کامل و اصولی با این مفهوم آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله دیجیتال مارکتینگ چیست را مطالعه کنید.

affiliate marketing چیست به زبان ساده

همانطور که پیشتر نیز درباره affiliate marketing عنوان کردیم، این روش بازاریابی یکی از جمله سیستم‌های کاربردی است که تاثیر مستقیم و آنی بر فروش محصولات شما دارد.

این روش، توسط افرادی خارج از کسب‌وکار شما صورت می‌گیرد. اگر بخواهیم به ساده‌ترین بیان، تعريف affiliate marketing را شرح دهیم، می‌توانیم اینگونه شرح دهیم:

در سایت های افیلیت مارکتینگ ، معرفی محصول و پیشنهاد خرید روی سایت ناشر افیلیت قرار می‌گیرد. اگر تبلغیات منتشر شده، فروش در پی داشته باشید، مبلغی از سمت صاحب محصول به ناشر تبلیغات پرداخت می‌شود.

در سیستم افیلیت مارکتینگ ، اهداف و شاخص‌های گوناگونی برای سنجش میزان نتیجه‌بخش بودن تبلیغات وجود دارد/ برخی از مهم‌ترین این شاخص‌ها عبارتند از:

  • خریداری محصول
  • یا وارد کردن ایمیل توسط کاربر
  • کلیک کاربر بر روی لینک تبلیغات
  • و…

در نهایت اگر تبلیغات سایت موردنظر نتیجه‌بخش باشد، بر اساس میزان فروش و یا معیارهای دیگر که در ابتدا بر سر آن‌ها توافق می‌شود، به صاحب سایت مبلغی پرداخت می‌شود.

به بیانی ساده‌تر، افیلیت مارکتینگ affiliate marketing یا بازاریابی وابسته ، به تبلیغ محصولات و خدمات دیگران، در ازای دریافت سود و پورسانت گفته می‌شود.

روش کار affiliate marketing چیست چه کاربردی دارد ؟

یک فروشگاه اینترنتی را در نظر بگیرید که قصد دارد با استفاده از افیلیت مارکتینگ ، فروش محصولات خود را بالا ببرد (به این سایت‌ها merchant گفته می‌شود). merchant تلاش می‌کند با سایت‌هایی که می‌خواهند با معرفی محصولات، درآمد کسب کنند، ارتباط بگیرند. این سایت‌ها که با نام ناشران افیلیت مارکتینگ نیز شناخته می‌شوند، تبلیغات بنری یا متنی را در سایتشان قرار داده و با لینکدهی به سایت merchant به بازدیدکنندگان، پیشنهاد خرید بدهند.

در نهایت، اگر مخاطب روی لینک کلیک کرده و خرید را انجام دهد، merchant  مبلغی را  به ناشر تبلیغات پرداخت می‌کند. سوالی که دراین نقطه پیش می‌آید این است که اگر کاربر، روی لینک افیلیت کلیک کند، ولی خریدی انجام ندهد، اما پس از مدتی دوباره به سایت بازگشته و خریدی ثبت کند، این خرید به نام چه کسی ثبت می‌شود؟ با توجه به ثبت اطلاعات توسط کوکی‌های سایت merchant و ناشر افیلیت، خرید از طریق معرفی ناشر افیلیت ثبت‌شده و مبلغی از فروش به ناشر افیلیت پرداخت می‌شود.

منظور از گروه‌های affiliate marketing یعنی چه ؟

به طور کلی، سیستم افیلیت مارکتینگ ، سه گروه مختلف را شامل می‌شود:

Merchant یا فروشندگان محصولات

merchant ها یا صاحبان کسب‌وکارها : این گروه، همان دسته‌ای هستند که محصولی برای فروش داشته و تلاش می‌کنند با ارتباط با شبکه افیلیت محصول خود را بفروشند.

ناشران افیلیت مارکتینگ

انتشار دهنده‌ها که صاحب وبسایت و وبلاگ هستند: این گروه به دنبال آن هستند تا با قرار دادن لینک‌های افیلیت و یا بنر، محصولات آن سایت را کاربران خود معرفی کرده و با خرید از سمت آن‌ها، سود کسب کنند.

کاربران

کلیک‌کنندگان بر روی لینک‌های افیلیت در سایت ناشران: این افراد، با کلیک بر روی لینک‌ها، تلاش می‌کنند تا محصولات و خدمات موردنظر را خریداری کنند.

مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ چیست ؟

تا به اینجا توضیح دادیم که affiliate marketing چیست ؛ حال در این قسمت قصد داریم تا ضمن آشنایی با مزایا و معایب افیلیت مارکتینگ به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید از این روش بازاریابی در کسب‌وکار خود استفاده کنیم.

  • استفاده از تبلیغات کم هزینه و در عین حال خلاقانه برای دستیابی به درآمد بالا
  • بالا بودن میزان بازگشت سرمایه؛ زیرا شما تنها بابت ترافیک تبدیل شده به فروش، هزینه پرداخت می‌کنید.

بهترین انواع افیلیت مارکتینگ affiliate marketing چیست ؟

در افیلیت مارکتینگ ، روش‌های مختلفی برای دریافت سود وجود دارد. در ادامه تلاش می‌کنیم تا چند مورد از بهترین و پر استفاده‌ترین آن‌ها را با هم مورد بررسی قرار دهیم.

پرداخت به ازای هر فروش (CPS)

از محبوب‌ترین و اصلی‌ترین روش پرداخت در افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش چیست ؟ پرداخت به ازای هر فروش (CPS). درواقع، در سال‌های ابتدایی، پایه و اساس این روش بازاریابی برروی CPS بنا شده است.

در این روش پرداختی، پس از کامل شدن فرآیند خرید مشتری به ناشر تبلیغات، سود پرداخت می‌شود. به عبارتی دیگر، در این روش، آخرین مرحله که عموما ثبت نهایی، خرید و یا پرداخت است، به عنوان معیار در نظر گرفته می‌شود.

منظور از پرداخت به ازای جذب مشتری بالقوه (CPL) در affiliate marketing چیست ؟

در افلیت مارکتینگ ، هدف شما از بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. پس اگر به دنبال آن هستید که لید جذب کنید، روش پرداخت به ازای جذب مشتریان بالقوه بهترین انتخاب شما خواهد بود.

در این روش، تنها در صورتی به تبلیغ‌دهنده سود پرداخت می‌شود که کاربر بر روی لینک افیلیت کلیک کرده و در سایت یا لندینگ سایت تبلیغ دهنده، اطلاعات تماس و ایمیل خود را وارد کند.

پرداخت بر اساس نمایش آگهی (CPM)

CPM که نشانه عبارت Cost Per Mile یا (CPT:Cost Per Thousand) است، یکی از مدل‌های قیمت‌گذاری در تبلیغات محسوب می‌شود. این اصطلاح معمولا در شبکه های تبلیغاتی به چشم می‌خورد و به معنای پرداخت هزینه در ازای نمایش آگهی است. به معنای دقیق‌تر، پرداخت در این مدل به ازای هر هزار ایمپرشنی که برای تبلیغ شما اتفاق می‌افتد، صورت می‌گیرد. اما با وجود هزار بار دیده شدن آگهی، ممکن است تعداد کلیک‌ها بسیار کمتر از این تعداد باشد و این اتفاق عجیبی نیست.

پرداخت به ازای کلیک (CPC)

CPC مخففی از عبارت Cost Per Click بوده و یکی از دیگر روش‌های رایج برای قیمت‌گذاری در تبلیغات است. در این روش، بازاریاب افیلیت تنها در صورتی پولی دریافت می‌کند که کاربران وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین روی لینک تبلیغاتی او کلیک کنند. به عبارتی دیگر، این مدل پرداخت، براساس تعداد کلیک‌ها انجام می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‌خواهید به شکلی دقیق‌تر با CPC و معنا و مفهوم آن آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله CPC چیست را مطالعه کنید.

پرداخت با تعرفه ثابت

این روش پرداختی به این معناست که در ازای قرار گرفتن تبلیغ و لینک بر روی سایت ناشر، مبلغی ثابت به او پرداخت می‌شود.

در سال 2022 مهم‌ترین استراتژی affiliate marketing چیست و سود بیشتری به ما می‌دهد؟

حال که دریافتید منظور از affiliate marketing یعنی چی و چه کاربردی دارد، زمان آن است که با بهترین استراتژی‌هایی که می‌توانند سود بالایی را برای شما به ارمغان آورند را با هم بررسی کنیم.

  1. تبلیغ محصولاتی که با آن آشنایی دارید

در بازاریابی آنلاین، به خصوص افیلیت مارکتینگ ، اعتماد سازی و کسب اعتماد کاربران از اهمیت بالایی برخودار است. پس اگر توانسته‌اید، اعتماد مخاطبان خود را کسب کنید، باید از آن به شدت مراقبت کنید.

یکی از مواردی که می‌تواند برای اعتماد کاربران به شما گران تمام شود، توصیه محصولی است که تا به حال از آن استفادده نکرده‌اید و یا مناسب مخاطبان شما نیست.

نکته دیگر اینکه نباید هرگز به صورت مستقیم، به مخاطبان بگویید که محصولی را خریداری کنید؛ بلکه تنها باید محصول را توصیه کنید. به یاد داشته باشید که هرچه پیشنهادات شما مفیدتر و باکیفیت‌تر باشد، احتمال اینکه بازدیدکنندگان شما در وب، برای استفاده از تخصصتان دوباره به وب‌سایتتان بازگردند بیشتر خواهد شد.

  1. محصولات فروشگاه‌های مختلف را تبلیغ کنید

به یاد داشته باشید که اگر تنها محصولات و خدمات یک فروشگاه ثابت (merchant) را تبلیغ کنید، پس از مدتی، به صفحات فرود و نرخ تبدیل (کانورژن ریت) آن‌ها تبدیل می‌شود. پس برایتان بسیار بهتر خواهد بود که که با فروشنده‌های مختلف با حوزه کاری مرتبط همکاری کرده و محصولات متنوعی را تبلیغ کنید.

  1. روی منابع ترافیک حاصل از افیلیت خود تمرکز کنید

بررسی اینکه شما از چه کانال‌هایی، چه جنس ترافیک دریافت می‌کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این بررسی به شما کمک می‌کند تا پیام‌ها و محتواهای شخصی‌سازی شده بهتری بسازید. همچنین، چون شناخت درستی از مخاطبان خود دارید، بهترین محصول را با توجه به علایق آن‌ها توصیه کنید. در نتیجه شما باید روی منابع ترافیکی سایت و مخاطبانی که آن را می‌بینند، تمرکز کرده و به شکل مستمر آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید.

بهترین نمونه‌های affiliate marketing یا همکاری درفروش چیست ؟

در این بخش می‌خواهیم شما را با بهترین نمونه‌های افیلیت مارکتینگ در سطح جهانی آشنا کنیم.

افیلیت مارکتینگ آمازون

برنامه افیلیت مارکتینگ آمازون که با نام Amazon Associates شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین برنامه‌های بازاریابی وابسته در جهان است. هر کسی با هر زمینه فعالیتی در این برنامه ثبت نام کرده و محصولات و خدمات آمازون را در وب‌سایت و برنامه‌های خود به اشتراک می‌گذارد تا بتواند در ازای فروش، کمیسیون دریافت کند.

البته آمازون شرایط سختگیرانه‌ای برای سایت‌های متقاضی در نظر می‌گیرد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • عدم وجود محتوای تکراری از سایت یا سازنده دیگر
  • انتشار محتوای تازه و متناسب با استانداردهای آمازون
  • نیاز به بررسی کامل توسط کارکنان آمازون و کسب سهمیه فروش
  • دریافت ۱۰٪ کمیسیون برای فروش واجد شرایط توسط Amazon Associates؛ نرخ‌ها ثابت و بر اساس دسته‌بندی محصول و برنامه است. به عنوان یک جایزه، آمازون کمیسیون‌های ویژه‌ای را برای رویدادهای خاص ارائه می‌دهد.

افیلیت مارکتینگ eBay

در affiliate marketing صورت گرفته در شرکت eBay، به شرکا برای اشتراک‌گذاری خدمات شخصی خود در خارج از شرکت (EBAY) پول پرداخت می‌شود. در نهایت، شرکت وابسته کمیسیونی دریافت می‌کند و حتی ممکن است نسبت به هزینه‌های تجاری نهایی خود اعتبار کسب کند.

کمیسیون زمانی به دست می‌آید که خریدار یک کالا را ظرف ۲۴ ساعت پس از کلیک کردن روی لینک خرید eBay در سایت وابسته، خریداری کند. برای پیشنهادات ارسالی، در صورت برنده شدن خریدار در مزایده ظرف ۱۰ روز پس از پیشنهاد، کمیسیون پرداخت می‌شود.

سخن پایانی

در  انتها لازم می‌دانیم تا نکته‌ای را با هم بررسی کنیم؛ همانطور که تاکنون دریافتید، بازاریابی و جذب مشتری، نیاز به وقت، انرژی و مطالعه‌ی زیادی دارد. پس اگر می‌خواهید در مسیر بازاریابی به بهترین نتیجه برسید، وقت اضافی ندارید تا در مسیر دیگری صرف کنید. در این مسیر، شما به کسی نیاز داری تا به شما اطمینان دهد، زیرساخت‌های سایتتان در درست‌ترین حالت ممکن قرار دارند.

ما در این مرحله به کمک شما می‌آییم تا بتوانید تنها بر روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید و آن را توسعه دهید؛ بردن به محیط عملیات، نگهداری و توسعه در محیط عملیات را به ما بسپارید. شعار ما در سرویس DevOps as a Service یا همان SRE Team ابرآراز این است که تنها به توسعه کسب‌و‌کار خود فکر کنید و تمامی نگرانی‌های زیرساختی را به ما واگذار کنید. پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما سر بزنید و از خدمات Devops ما استفاده کنید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل به این سوال پاسخ دهیم که تبلیغات کلیکی چیست . اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا