سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
همه

تبلیغات cpc چیست ؟ آشنایی با اهمیت cpc در دیجیتال مارکتینگ

در دنیای امروزی، مفهوم بازاریابی و تبلیغات چیزی کاملا متفاوت با آن چیزی است که در سال‌های پیش وجود داشته است. تبلیغات آنلاین اصطلاحات زیادی دارد که لازم است برای موفقیت در آن و تحلیل کمپین‌هایی که پیش از این، اجرا کرده‌اید، با آن‌ها آشنایی داشته باشید. یکی از مهم‌ترین این اصطلاحات، CPC یا cost per click است. در این مقاله قصد داریم تا به شما توضیح دهیم که معنی cpc چیست ، چرا اصطلاحی ارزشمند در دنیای مارکتینگ است و چگونه باید آن را محاسبه کرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اگر از طریق سایت، با مشتری ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را می‌فروشید، باید بدانید که سرعت سایت از اهمیت بالایی برخودار است. در کنار تمامی مسايلی که سرعت سایت شما را تامین می‌کند، هاست، سرور و به طورکلی، میزبانی که از آن استفاده می‌کنید، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در زمان تهیه هاست، یکی از مهم‌ترین سوالاتی که با آن مواجه می‌شوید، این است که از میان هاست ایران و اروپا کدام انتخاب بهتری است؟ هرکدام از این دو هاست، نکات مثبت و منفی متفاوتی دارند که در صورت استفاده از هر کدام از مزیت دیگری بی‌بهره خواهید ماند.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

در همین راستا ما با ارائه‌ی هاست ایران و اروپا در یک پکیج و با عنوان هاست سئو، شما را از تهیه‌ی هر نوع هاست و میزبان دیگری بی‌نیاز کرده‌ایم. اگر می‌خواهید درمورد این پکیج و مزایای خرید هاست شناور برای سایت خود بیشتر بدانید با مراجعه به وب سایت آبرآراز با مشاوران و متخصصان ما صحبت کنید و یا با شماره 86084594-021 تماس بگیرید.

انتظارها به پایان رسید، برای اینکه بیشتر با ما آشنا شوید، صفحه بهترین سایت خرید سرور از دست ندهید و برای اینکه بیشتر درباره ما بدانید، همین الان کلیک کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

  • تبلیغات cpc چیست ؟
  • cpc مخفف چیست ؟
  • کاربرد CPC چیست ؟
  • دلیل اهمیت CPC چیست ؟
  • راه‌های کاهش هزینه تبلیغات کلیکی یا cpc چیست ؟
  • محاسبه CPC یا cost per click

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی خريد سرور ابري، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شوید!

تبلیغات cpc چیست ؟

cpc در دیجیتال مارکتینگ به معنای هزینه‌ای است که شما بابت هر کلیک در تبلیغات گوگل صرف کرده‌اید. در تبلیغات آنلاین، هر کلیک کاربر روی تبلیغات کلیکی شما، یک بازدید و تعامل با مشتری محسوب می‌گردد. درواقع، هر کلیک بر روی کمپین تبلیغاتی شما، نشان می‌دهد که به چه میزان، مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اید. اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم، شما بابت هرکدام از این کلیک‌ها و توجه‌ها از سمت کاربران، باید هزینه پرداخت کنید.

همانطور که دریافتید cpc در بازاریابی به معنای هزینه هر کلیک در تبلیغات است. در هر زمانیکه با کاهش CPC  تبلیغات خود مواجه شدید، به این معناست که عملکرد تبلیغاتی شما در حال بهبود است. پس شما به عنوان صاحب کسب‌وکاری که بیشتری سود را می‌خواهید باید به دنبال تبلیغاتی باشید که کمترین هزینه و بیشترین بازدید را برای شما در پی داشته باشد.

برای مشاهده همه محصولات ما به صفحه خرید سرور اختصاصی مراجعه کنید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و سپس به سبد خرید خود اضافه کنید.

cpc مخفف چیست ؟

CPC که مخفف عبارت cost per click معنى هزینه بابت هر کلیک است، به ارزش و قیمت هر کلیک در کمپین تبلیغاتی شما اشاره دارد. شما با هر کلیکی که برروی تبلغیات خود دریافت می‌کنید، درواقع در حال دریافت یک مراجعه به لندینگ پیج خود هستید. در نهایت امر، این مراجعات به سایت شما، تبدیل به خرید مشتری می‌شوند.

به هیچ وجه این فرصت طلایی را از دست ندهید! با کلیک کردن بر روی سرور مجازی بورس ایران، اطلاعات بیشتری دریافت کنید تا بیشتر از ما مطمئن شوید!

کاربرد CPC چیست ؟

همانطور که متپجه شدید، cpc معنى میزان موفقیت مالی تبلیغات شماست و نشان می‌دهد، چه مقدار از سرمایه صرف شده برای تبلیغات کلیکی منجر به جذب مشتری شده است.

علاوه‌براین، شما با محاسبه CPC می‌توانید تشخیص دهید که آیا برای تبلیغات خود به درستی و به اندازه کافی هزینه می‌کنید یا خیر. پس از آن، می‌توانید استراتژی تبلیغاتی خود را تغییر دهید و یا آن را بهبود ببخشید. در نهایت نیز با توجه به ارزش هر کلیک، می‌توانید بفهمید که روی کدام تبلیغات باید هزینه کمتر و بیشتری صرف کنید.

دلیل اهمیت CPC چیست ؟

cpc در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا می‌تواند میزان موفقیت مالی کمپین‌های اجرایی شما و هزینه‌ای که برای Google Ads صرف کرده‌اید را تعیین کند.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که ROI یا نرخ بازگشت سرمایه، با توجه به میزان پرداختی برای هر کلیک، نوع و کیفیت تبلیغاتی که برای آن سرمایه‌گذاری، دریافت می‌کنید، تعیین می‌شود. باتوجه به اینکه میزان بازگشت سرمایه کلی کمپین شما با توجه به مبلغ پرداختی برای کلیک‌ها و کیفیت ترافیک ایجاد شده، تعیین می‌شود، بسیار حائز اهمیت است که هزینه و ارزشی که هر کلیک برای شما دارد را به طور کامل بررسی کنید. بهترین راه برای اینکه بودجه خود را در راه مناسبی خرج کنید این است که کلیک‌هایی را شناسایی کرده و هدف قرار دهید که هم ارزان و هم ارزشمند هستند.

پیشنهاد مطالعه: ROI نیز یکی از دیگر مفاهیم مهم در بازاریابی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اصطلاح پراهمیت، با مراجعه به وبلاگ ابرآراز، مقاله‌ی نرخ بازگشت سرمایه roi چیست را مطالعه کنید.

راه‌های کاهش هزینه تبلیغات کلیکی یا cpc چیست ؟

همه ما به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستیم؛ به همین دلیل در ادامه ما قصد داریم تا به شما روش‌هایی را پیشنهاد کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ارزش بازدیدهای خود را حفظ کرده و در مقال هزینه پرداختی برای هر کلیک را کاهش دهید.

افزایش Quality Score

گوگل سیستم خودکاری دارد که در آن به کمپین‌های PPC با مدیریت و کیفیت بالا تخفیف می‌دهد. پس یکی از بهترین کارها، افزایش Quality Score است. چطور؟ با روش‌های زیر:

  • کیفیت بالای لندینگ پیج
  • ارتباط بالای لندینگ پیج با تبلیغات
  • ایجاد تبلیغات گروهی مرتبط به هم
  • ارتباط درست سایت و خدمات شما با تبلیغات
  • افزایش نرخ کلیک یا CTR با ایجاد تبلیغات جذاب و مرتبط

منظور از گسترش دسترسی برای بهبود cpc چیست ؟

شما با کشف کلیک‌های جدید، مرتبط و ارزشمند می‌توانید توزیع بودجه خود را بهه طور قابل توجهی بهبود ببخشید. برای دستیابی به این کلیک‌های جدید نیز، باید از کلمات کلیدی جدید در تبلیغات کلیکی استفاده کنید. علاوه‌بر آن، باید کلیک‌های بی‌ربط یا گران قیمت را از کمپین خود حذف کنید.

تعیین مداوم کلمات کلیدی منفی، تاثیر بسیار زیادی بر کنترل میانگین CPC خواهد داشت. بنابراین، همانطور که کلمات کلیدی جدیدی را به حساب Google Ads اضافه می‌کنید، آن‌هایی را که بازدهی کمتری دارند را از بین ببرید. به عبارتی دیگر، تنها کلماتی را هدف قرار دهید که عملکر خوبی داشته و مربوط به تجارت شما هستند. در نهایت این امر، شما دو دستاورد خواهید داشت:

  • کنترل هزینه‌ها
  • بهبود Quality Score

محاسبه CPC یا cost per click

حال که دریافتید تبلیغات cpc به چه معناست و چه اهمتی دارد، باید بدانید چگونه باید آن را محاسبه کرد. برای محاسبه هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، باید رتبه رقابتی تبلیغتان را بر امتیاز کیفی تقسیم کرده و عدد حاصله را با 0.01 جمع کنید.

CPC تبلیغات، همواره از هزینه حداکثری که تعیین می‌کنید کمتر است و یا اینکه چیزی مساوی با آن عدد است. دلیل این امر این است کهCPC معادل میانگین قیمت‌های پیشنهادی شما برای تبلیغات است و این قیمت‌ها در مقابل رقبای شما در یک بازه زمانی مشخص تعیین می‌شوند.

سخن پایانی

در انتها لازم می‌دانیم تا نکته‌ای را با هم بررسی کنیم. بازاریابی و جذب مشتری به وقت، انرژی و مطالعه‌ی زیادی نیاز دارد. پس اگر می‌خواهید در مسیر بازاریابی به بهترین نتیجه برسید، وقت اضافی ندارید تا در مسیر دیگری صرف کنید.

ما در این مرحله به کمک شما می‌آییم تا بتوانید تنها بر روی کسب‌وکار خود تمرکز کنید و آن را توسعه دهید؛ بردن به محیط عملیات، نگهداری و توسعه در محیط عملیات را به ما بسپارید. شعار ما در سرویس DevOps as a Service یا همان SRE Team ابرآراز این است که تنها به توسعه کسب‌و‌کار خود فکر کنید و تمامی نگرانی‌های زیرساختی را به ما واگذار کنید. پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت ما سر بزنید و از دواپس ابرآراز استفاده کنید. در صورت تمایل نیز می‌توانید با شماره 86084594-021 تماس بگیرید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل در مورد اینکه cpc چیست و چگونه باید آن را محاسبه کرد توضح داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا