سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
رایانش ابری

با تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی آشنا شوید

تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی چیست ؟ این سوال یکی از پرتکرارترین سوالات مشتریان ما به هنگام انتخاب هاست مناسب است؛ زیرا وب سایت فروش، مهم‌ترین بخش بیزنس شماست. اگر از کار بیفتد و پاسخگو نباشد برند و خط تولید شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. چندین شرکت وب هاستینگ وجود دارند که می‌توانند انواع مختلفی از هاست‎‌ها را برای وب سایت شما فراهم کنند. بازه‌ی این گزینه‌ها از، سرور مجازی ( VPS ) تا هاست اشتراکی استاندارد، متفاوت می‌باشد.

ادر ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر در مورد فرق هاست ابری و هاست اشتراکی اطلاعات کسب کنید. همچنین برای یادگیری  آموزش ساخت سرور ابری هاستینگ می‌توانید به بلاگ ابر آراز مراجعه کنید.

تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی چیست ؟ 

یکی از تمایزات عمده بین این سرویس‌ها، بین وب هاست اشتراکی و ابری می‌باشد. هر دو این سرویس‌ها در یک سطح مشابه طبقه بندی شده‌اند. اما از طریق فرایند‌های کاملا متفاوت عملکرد‌های پایه وب هاستینگ را ارائه می‌دهند. در حالی که برخی بر روی بهتر بودن هر کدام از دیگری اختلاف نظر دارند.  نوع هاستی که مناسب بیزنس و کسب و کار شما می‌باشد تا حد زیادی به نیازهای فردی شما بستگی دارد.

نکته: یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به هنگام خرید هاست ابری توجه کنید، انتخاب یک شرکت ارائه دهنده هاست معتبر و قابل اطمینان است تا بتواند به درستی پاسخگوی نیازهای شما عزیزان باشد؛ از این رو توصیه می‌کنیم سری به صفحه هاست ابری آراز بزنید و با بررسی پکیج‌های متفاوت بسته به نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی چیست

هاست ابری (Cloud Hosting ) چیست؟

برای درک تفاوت هاست ابری و هاست اشتراکی باید ایبتدا به درک درستی از این دو مفهوم رسیده و با مزایا و معایب آن آشنا شوید. هاست ابری، یکی از پرسرعت‌ترین و پرکاربردترین هاست‌هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هاست‌های ابری دارای مزیت‌های بیشماری هستند که توانسته آنها را به گزینه‌ی اول بسیاری از افراد تبدیل کند. هاست ابری، میزبانی ابری ، رایانش ابری و یا cloud hosting ، همگی به یک معنا هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

میزبانی ابری با فراهم آوردن منابع مورد نیاز از فضای کلود، داده‌ها را میزبانی می‌کند. کلود هاستینگ به عنوان زیرساختی برای ارسال و دریافت اطلاعات، از فضای ابری بوده و امکانات سرویس‌های مجازی را نیز ارائه می‌دهد. با زیرساخت ابری، فرآیندهای میزبانی وب ، بر اساس میزان منابع تقاضا شده نیز قابل ارائه است. یکی از ویژگی‌های بارز این نوع میزبانی به استفاده از سخت افزار، شبکه و فضای ذخیره مجازی است. در واقع، یک سرور فیزیکی می‌تواند پس از مجازی سازی، سرورهای ابری زیادی را میزبانی کرده و پردازنده، حافظه مموری، مخزن، شبکه و دیگر منابع را به اشتراک بگذارد.

مزیت‌های هاست ابری

همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم، هاست ابری از مزیت‌های بی‌شماری برخوردار است. مزیت‌هایی مانند:

  • در دسترس بودن
  • انعطاف پذیری
  • صرفه جویی در هزینه
  • استفاده بهینه از منابع سخت افزاری و نرم افزار ی
  • عملکرد بیشتر

استفاده بهینه از منابع سخت افزاری و نرم افزار ی، یکی از برترین مزیت‌های Cloud hosting به شمار می‌آید. معمولا افرادی که به دنبال سرویس‌های انعطاف‌پذیر هستند و می‌خواهند به منابع گسترده‌تری دسترسی داشته باشند، به خرید هاست ابری مناسب اقدام می‌کنند.

معایب Cloud hosting

  • کاهش امنیت
  • مشکلاتی برای نسخه پشتیبان
  • افزایش برخی از هزینه‌ها

خرید هاست ابری در نوع ویندوز، یکی از مواردی است که بسیاری از طراحان سایت به آن توجه می‌کنند. شما می‌توانید برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود، از این نوع host خریداری کنید.

معایب Cloud hosting

هاست اشتراکی چیست ؟

در پاسخ به سوال هاست اشتراکی چیست باید عنوان کنیم که میزبانی اشتراکی روشی از میزبانی سایت است که در آن منابع یک سرور، میان چندین سایت به اشتراک گذاشته می‌شود. منظور ما از منابع سرور ، هارد دیسک، سی پی یو (CPU)، رم (RAM)، پهنای باند و… است. کاربران این سایت‌ها، معمولا از طریق کنترل پنلی که شرکت میزبانی در اختیار آنها قرار می‌دهد، به سایت خود دسترسی دارند، ولی دسترسی به فایل‌های اصلی و تنظیمات سرور (Root Access) به آنها داده نمی‌شود.

مزیت‌های هاست اشتراکی

  • قیمت مناسب و اقتصادی هاست اشتراکی به دلیل تقسیم بندی سرور به چند قسمت مجزا
  • عدم نیاز به داشتن اطلاعات تخصصی، به دلیل ببرخورداری از امکانات شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی هاستینگ 
  • عدم نیاز به تهیه لایسنس‌های مورد نیاز سرور
  • اعمال از پیش کانفیگ و پیکربندی‌های لازم
  • عدم نیاز به نصب و آپدیت سیستم عامل و کنترل پنل
  • امکان استفاده از امکانات امنیتی سرور
  • عدم نیاز به پایدار نگه داشتن سرور و رفع مشکلات آن توسط مشتری

معایب هاست اشتراکی

  • از آنجایی که برای ارائه هاست اشتراکی، سرور میزبان به چندین قسمت مجزا تقسیم می‌شود، منابعی که ارائه می‌شود، مشترک است. به عنوان مثال به دلیل ترافیک بالای وب سایت های قرار گرفته روی یک سرور، سرعت نیز به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند. البته اگر تعداد سایت‌هایی که روی سرور نگهداری می‌شوند، کنترل شده و اصطلاحا سرور اور سل نباشد دچار چنین مشکلاتی نخواهید شد.
  • مدیران وب سایت های قرار گرفته روی یک سرور اشتراکی، امکان مدیریت سرور و ایجاد تغییرات روی آن را نخواهند داشت. این موضوع، نوعی مزیت هم محسوب می‌شود. بستگی دارد شما چه نیازهایی داشته باشید. اگر تمایل دارید، موارد خاصی روی سرور پیاده سازی شود، در سرویس هاستینگ این اختیار را نخواهید داشت.
  • به دلیل اشتراکی بودن سرور و حفظ امنیت، دسترسی SSH برای کاربران هاست اشتراکی فراهم نمی‌باشد.

معایب هاست اشتراکی

انتخاب هاست مناسب بر اساس نیاز

هاست ابری و اشتراکی  هر دو برای صاحبان بیزنس مزایایی دارند. طبق گفته‌ی صاحب یکی از فروشگاه‌های اینترنتی: « با اینکه هاستینگ اشتراکی (Shared Hosting) ممکن است مقرون به صرفه تر باشد، اما هاستینگ ابری (Cloud Hosting ) امن تر بوده و مقیاس پذیری آن بالا تر می‌باشد». هاستینگ مناسب به مقدار ترافیک و همچنین به مقدار پولی که مایل به سرمایه‌گذاری هستید بستگی دارد. اگر هاست اشتراکی منابع و سرعت مورد نیاز شما را فراهم نکند، شما همیشه می‌توانید آن را ارتقا دهید یا تعویض کنید.

تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی بسیار گسترده‌تر از آنچیزی است که تصور می‌شود. درک این تمایز به شما کمک می‌کند تا بهترین نوع سرویس را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. در ادامه‌ی مقاله‌ی فرق هاست ابری با هاست اشتراکی با ما همراه باشید. 

تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی در چیست؟

تفاوت هاست ابری و هاست اشتراکی در نحوه سازمان یافتگی هر یک است. سرورهای هاست اشتراکی، سرورهایی هستند که چندین وب سایت بر روی آنها قرار دارند. شرکت‌های وب هاستینگ این سرورها را ساخته و نگهداری می‌کنند.  و یک دسته وب سایت روی آنها قرار می‌دهند. این بدان معناست که، اگر وب‌سایت شما در یک سرور اشتراکی میزبانی یا هاست شده باشد، باید مانند بسیاری از وب سایت های دیگر برای منابع مشابه رقابت ‌کند. برخی از شرکت‌ها وب‌سایت‌های زیادی را روی سرورها قرار می‌دهند، که این عملکرد و سرعت وب سایت شما را محدود می‌کند. همچنین این کار ممکن است محدودیت‌هایی در امنیت نیز ایجاد کند.

هرگاه هکری به یک وب سایت دسترسی پیدا کند، سایر وب سایتهای موجود در سرور را نیز آسیب‌پذیر می‌کند.
میزبان ابری سرویسی است که در چندین سرور وجود دارد. به جای یک سرور مشترک، سایت شما در (فضای ابری) Cloud میزبانی شده است. برای خواندن مطالب بیشتر در مورد هاست ابری مقاله ی معایب و مزایای هاست ابری را در بلاگ ما مطالعه نمایید. شرکت می‌تواند میزبانی سایت شما را بین سرورها برای تعدیل عملکرد و فشارهای دیگر، تنظیم کند. هاستینگ ابری پویاتر از هاستینگ اشتراکی می‌باشد. یعنی، می‌تواند عملکرد بهتر و ایمنی بیشتری نسبت به برخی سرویس‌های هاستینگ اشتراکی داشته باشد.

کدام هاست بهتر است ؟

مثل همیشه، پاسخ کوتاه به این سوال این است که، بستگی دارد. سرویسی که مناسب کسب و کار شما باشد بستگی به نیازهای شما دارد. اگر به دنبال گزینه هاستینگ ارزان قیمت هستید، که دارای ویژگی‌های مطلوب است و می‌تواند میزان ترافیک فعلی سایت شما را کنترل کند، هاستینگ اشتراکی گزینه بسیار خوبی برای بیزنس شما می‌باشد؛ همچنین اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار پرسود با زحمت کمتر هستید، می‌توانید با دریافت نمایندگی هاستینگ ابری آراز، نمایندگی هاستینگ خودتان را به راه اندازید و قدم در دنیای پیشرفت و ترقی بگذارید.

چه هاستی را انتخاب کنیم

هاست ابری در مقابل هاست اشتراکی

 هاست اشتراکی یک روش قدیمی میزبانی است و می‌تواند برای کسب و کارهای کوچکتر گزینه به صرفه و مناسبی باشد و همچنین وقتی صحبت از ویژگی می‌شود، بحث استفاده آسان آن مطرح است.
در صورت مشاهده ترافیک بالا، افزایش بازدید سایت و همچنین اگر به امنیت بالا نیاز داشته باشید، Cloud Hosting ایده‌آل است. ابر آراز سرویس‌های Cloud Hosting را به بیزنس‌های الکترونیکی (e-commerce businesses) و بیزنس‌های دارنده‌ی تقاضا و بازدید بالا توصیه می‌کند.

از آنجا که شما به یک سرور اختصاصی وابسته نیستید در صورت بروز هرگونه مشکل، سایت شما به راحتی و به سرعت می‌تواند به یک سرور دیگر منتقل شود. اگر سایت بسیار بزرگی دارید که منابع زیادی پشت آن قرار گرفته‌اند و از نظر سرعت با مشکل روبرو هستید، هاست ابری گزینه خوبی می‌باشد. در ادامه‌ی مقاله‌ی تفاوت هاست ابری با هاست اشتراکی با ما همراه باشید. 

قیمت هاست ابری

قیمت هاست ابری از دیگر تفاوت های هاست اشتراکی و ابری است؛ یکی از مواردی که باید در هاستینگ ابری مد نظر باشد، این است که با توجه به عملکرد و مقیاس‌پذیری آن، این هاستینگ گرانتر از سرویس‌های میزبانی اشتراکی است. برنامه‌های هاستینگ اشتراکی را فقط با چند دلار در ماه می‌توان خریداری کرد. در حالی که برنامه‌های هاستینگ ابری می‌تواند هر ماه نزدیک 15 تا 20 دلار برای شما هزینه دربردارد.

مانند هر سرویسی، متناسب هر آنچه پرداخت می‌کنید خدمات دریافت خواهید کرد. صاحبان کسب و کار باید اولویت‌های خود را قبل از بررسی سرویس‌های وب هاستینگ در نظر بگیرند. سرویس‌های هاستینگ ابری دارای ویژگی‌های امنیتی و عملکردی بیشتری هستند. در حالی که هاستینگ اشتراکی می‌تواند معامله مناسب یک کسب و کار کوچک که نیازمند یک وب سایت بیسیک است را فراهم کند.

امیدواریم که مقاله‌ی تفاوت های هاست ابری و اشتراکی ، پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، تیم پشتیبانی ابر آراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود تا به سوالات احتمالی شما پاسخ بدهد. علاه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا