سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز
آموزشیبازاریابی آنلاینسئوهمه

Search Volume چیست؟ چرا از کلمات کلیدی کم سرچ استفاده کنیم؟

چه زمانی از کلمات کلیدی کم سرچ استفاده کنیم؟ منظور از Search Volume چیست؟ در این مقاله ضمن توضیح مختصری درباره‌ی مفهوم مهم و حیاتی Search Volume به شما توضیح می‌دهیم که چگونه از این نوع کلمات کلیدی استفاده کنید تا بیشترین بازدهی را داشته باشد.

بازدهی بالای یک سایت نتیجه‌ی عوامل متعدی است. مسائل مختلفی سبب می‌شوند تا یک سایت بتواند رتبه‌ی بالایی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد. استفاده درست از سئو تنها یکی از چندین موارد بی‌شماری است که می‌تواند مسیر موفقیت شما را هموار سازد.

سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

در این راه، تجربه‌ی کاربری مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن چشم‌پوشی کرد. سرعت یک سایت می‌تواند تاثیر چشم‌گیری بر این موضوع داشته باشد. خب سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چگونه سرعت سایت را بالا نگه داریم؟ پاسخ به این سوال بسیار گسترده‌تر از آنچیزی است که در این مقاله بگنجد، اما یکی از مهم‌ترین آنها سرور و هاست مورد استفاده‌ی شما و پشتیبانی است که از آن صورت می‌گیرد.

به همین دلیل دانش فنی و تسلط به مباحث مهم این حوزه، رمز کلیدی موفقیت شما در بالابردن سرعت سایت است. این نیروها را در شرکت خود دارید؟ توانایی تامین هزینه‌های سنگین مدیریت سرور را دارید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات منفی است، به وب سایت ما سر بزنید. ما در ابرآراز با ارائه‌ی خدمات پشتیبانی و دواپس از شما می‌خواهیم تنها به توسعه کسب‌و‌کار خود فکر کرده و تمامی نگرانی‌های زیرساختی را به ما واگذار کنید.

ما در تمام مسیر در کنار شما هستیم تا اطمینان حاصل کنیم کسب‌وکار شما در حال حرکت در بهترین مسیر ممکن است.

چرا از کلمات کلیدی کم سرچ استفاده کنیم

مفهوم Search Volume چیست؟

Search Volume که در زبان فارسی اصطلاحا با نام تعداد سرچ کاربران نیز از آن یاد می‌شود، نشان می‌دهد که چه تعداد از  کاربران از یک کلمه مشخص برای دسترسی به اطلاعات خود استفاده می‌کنند. شما با استفاده از ابزارهای گوناگون می‌توانید بررسی کنید که کاربران از چه کلماتی برای دستیابی به پاسخ سوالات خود استفاده می‌کنند. سپس از کلماتی که بیشترین عدد را به خود اختصاص داده‌اند در مقاله‌ی خود استفاده کنید تا رتبه‌ی بالاتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید.

کلمات کلیدی کم سرچ

در دنیای امروزی مارکتینگ، استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ یکی از توصیه‌های اصولی و کاربردی است که می‌تواند رتبه‌بندی خوبی را برای شما در پی داشته باشد. بسیاری از وب سایت‌ها عموما کلمات کلیدی با Search Volume پایین را در نظر نگرفته و از آنها استفاده نمی‌کنند. در ادامه با هم بررسی می‌کنیم که چرا باید از این کلمات استفاده کرد و چگونه می‌توان به این کلمات دسترسی پیدا کرد؛ با ما همراه باشید.

دلایل استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ

سناریوهای زیادی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها کلمات کلیدی کم سرچ را هدف قرار دهید. بیایید با هم 5 مورد از بهترین آنها را بررسی کنیم.

قصد کاربر

هر کاربر به دلایل متعددی از کلمات مختلف استفاده می‌نماید. زمانیکه شخصی از کلمات بهترین کفش تنیس استفاده می‌کند، هدفی متفاوت از کاربری دارد که از کلمه‌ی کفش تنیس استفاده می‌کند. مطمئنا استفاده از هر کدام از این کلمات کلیدی برای کاربر نتایج متفاوتی را به نمایش درمی‌آورد. پس مهم‌ترین نکته درک هدف کاربر در زمان استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ است.

کاربران مطمئنا در اولین جستجوی خود قصد خرید ندارند، بلکه می‌خواهند نظرات دیگران را بررسی کرده و پیش از خرید محصول مورد نظر، آن را با دیگر کالاهای مشابه مقایسه نمایند. پس باید بررسی جامعی برای استفاده‌ی کلمات در نظر داشته باشید. به این معنی که اگر قصد نوشتن متن برای صفحه محصول و ترغیب کاربر برای خرید را دارید، باید از کلمات متفاوتی نسبت به زمانیکه در حال نوشتن یک متن برای بررسی بهترین کفش‌های تنیس هستید، استفاده نمایید.

برای مثال کلمه کلیدی کفش تنیس برای پاهای بسیار بزرگ؛ این کلمه کلیدی کم سرچ حتی اگر به تعداد انگشت شماری در ماه سرچ داشته باشد، مطمئنا مشتری قطعی را به سایت شما وارد می‌کند.

سختی کم کلمه کلیدی کم سرچ

منظور از سختی کلمه این است که رقبای شما به چه میزان از آن کلمه استفاده کرده‌اند. اصولا استفاده از این کلمات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر افزایش رتبه‌ی ما داشته باشد. یکی از جمله دلایل مهم افزایش استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ با سختی پایین این است که به سرعت رتبه‌ی بالایی در نتایج جستجو کسب می‌کنند.

پس یکی از اصول اولیه سئو این است که کلمات کلیدی کم سرچ را پیدا کرده و تاجای ممکن آنها را در محتوای خود استفاده نمایید. با این کار شما خود را در صحنه‌ی رقابت با طیف وسیعی از کلمات کلیدی قرار می‌دهیم که سختی کمی دارند اما توسط کاربران سرچ می‌شوند.

Long tail با تعداد بالای سرچ کلمات در گوگل

اساسا عباراتی که بیش از 4 کلمه باشند، Long tail محسوب می‌شوند که استفاده از آنها یکی از ملزومات سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوست. برای مثال کلمه‌ی ترفند های افزایش فروش در اینستاگرام تنها 100 مرتبه در ماه سرچ می‌شوند، درحالیکه کلمه‌ی ترفندهای افزایش فروش 1400 بار در ماه سرچ می‌شود. شما با استفاده از این Long tail می‌توانید تمامی کاربرانی را که با هر کدام از این کلمات جستجو می‌کنند را جذب نمایید.

اینستاگرام؛ مهم‌ترین اپلیکیشن برقراری ارتباط با مخاطب! مطمئنا شما هر نوع کسب‌وکاری که داشته باشید، اینستاگرام یکی از مهم‌ترین کانال‌های ارتباطی با مخاطبانتان محسوب می‌شود. پس به هیچ وجه فرصت تبلیغ در این پلتفرم را از دست ندهید. البته نباید فراموش کنید که این شبکه اجتماعی نیز مانند بسیاری دیگر از کانال‌های ارتباطی اینترنتی، روش خاصی برای جلب توجه مخاطب دارد. اگر می‌خواهید در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشید،‌ مقاله‌ی راه‌های افزایش فروش اینترنتی را از دست ندهید.

استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ برای موضوعی خاص

برای مثال سرور را در نظر بگیرید؛ درست است که استفاده از سرور و یا هاست برای بسیاری از افراد یکی از دغدغه‌های اصلی است، اما همچنان موضوعی خاص است که کاربران مخصوص به خود را دارد. با این وجود افرادی هستند که می‌خواهند به مفاهیم و اصول این مباحث دسترسی داشته و از آنها اطلاع پیدا کنند.

ممکن است کلمات کلیدی کم سرچی درباره‌ی این موضوعات پیدا کنید، اما باید این مسئله را نیز در نظر بگیرید که این افراد مشتریان قطعی و مخاطبان هدف شما هستند. علاوه بر آن، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که گوگل برای سایت‌هایی به موضوعات زیادی را پوشش می‌دهند، ارزش بیشتری قائل است.

لینک دهی

همه‌ی ما می‌دانیم که لینک بیلدینگ بخش مهمی از پازل سئوست. استفاده از بک لینک های با کیفیت می‌تواند رتبه‌ی شما را به شکل تاثیرگذاری ارتقا دهد. یکی از روش‌های تاثیرگذاری بک لینک، دسترسی دستی است. برای اینکار با صاحبان وبسایت های مختلف صحبت کنید و از آنها برای لینکدهی کمک بخواهید.

در این راه، از کلمات کلیدی کم سرچ که مرتبط با جایگاه شما هستند، استفاده نمایید. این کار به مخاطبان نشان می‌دهد که شما در آن حوزه‌ی خاص تخصص لازم و کافی را دارید. انجام این کار، سبب می‌شود تا شما تعداد کاربر بیشتری را به سمت سایت خود هدایت نمایید.

لینک بیلدینک اهمیت بسیار ویژه‌ای در سئو و کسب رتبه در گوگل دارد، درهمین راستا ما لازم دانستیم تا در مقاله‌ای دیگر به تفصیل در مورد لینگ بیلدینگ و تاثیری که بر کسب‌وکار شما دارد، صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه‌ی مقاله‌ی لینک بیلدینگ چیست را از دست ندهید.

علت اهمیت کلمات کلیدی کم سرچ چیست ؟

با بروزرسانی‌های مکرر گوگل شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که تنها با استفاده از کلمات کلیدی به رتبه‌ی بالایی دست یابید. تسلط بر موضوع و داشتن تخصص در این زمینه اهمیت زیادی دارد. زیرا سبب افزایش بهبود تجربه‌ی کاربری سایت شما می‌شود. استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ که عموما (البته نه همیشه) توسط افراد حرفه‌ای سرچ می‌شود، می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند.

گوگل به دنبال آن است که شما واقعا موضوع مورد نظر را درک کرده و به درستی در مورد آن نوشته باشید. در نتیجه با تولید محتوا در مورد کلمات کلیدی کم سرچ می‌توانید محتوای کامل و منسجمی را برای مخاطب فراهم کنید. انجام این کار، نشان می‌هد که شما علاوه بر درک درست سئو،‌ به درک درستی نسبت به موضوعی که در مورد آن می‌نویسید نیز دست یافته‌اید.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به طور کامل در مورد دلیل استفاده از کلمات کلیدی کم سرچ توضیح داده باشیم. اما اگر در این خصوص به مشکلی برخوردید، سوالات خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهیم. علاوه بر آن ما در پیج اینستاگرامی خود، پیرامون جدیدترین و تازه‌ترین اخبار حوزه‌ی تکنولوژی و فناوری صحبت خواهیم کرد. ما را در کانال تلگرامی ابر آراز دنبال کنید.

نمایش بیشتر
سرور مجازی آراز سرور مجازی آراز

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام. یه سوال داشتم. گفتید عباراتی که سرچ والیوم کمتر دارند رو در مطلبمون استفاده کنیم. جایگاه اینها مهم نیست؟ مثلا در هِدرها باشن یا داخل متن؟

    1. با سلام خدمت شما دوست عزیز؛ امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
      تیترها و هدرها در سئو از ارزش بالاتری نسبت به بدنه متن برخوردارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در این بخش‌ها از کلمات پرسرچ‌تر و کلمات مهم خود استفاده کرده و کلمات با سرچ والیوم کمتر را در متن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا